Scudo Sports

17 Mayıs 2014 Çanakkale turu

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Kayıt
7 Nisan 2014
Mesaj
69
Tepki
63
Yaş
33
Şehir
Beylikdüzü/ İSTANBUL
Bisiklet
b'Twin
Merhaba Herkese

GEZGİN FENER "KIRMIZI BİSİKLETLİ GEZGİN" ORGAN NAKLİNE DESTEK İÇİN, 17 Mayıs Cumartesi günü düzenleyeceğim gezime katılmak isteyenler iletişime geçebilir. Gezimizin rotası yukarıda göründüğü gibidir. Başlangıç rotamız Tüyap olup yine bitiş noktamız Tüyaptır. Geziye katılamak isteyenler öncelikle aşağıdaki bilgileri okuyup kabul ettikten sonra iletişime geçebilir. 17 Mayıs 2014 Günü saat 10.00 gibi Tüyap önünde buluşulacak gelenler bisikleti kontrol edilecek ve yola koyulacaktır. Gelenler öncelikleri olan malzemeler ;

Bisiklet
Arka Çanta
1 Adet Çift kişilik çadır
Uyku tulumu
Kask
bisiklet için tamir seti ve yedek lastik yama takımı

Bunların dışında yol üzerinde getirebilecekleri serbestir. İlk etapta 140 km ile Tekirdağa gideceğiz orda çadır kurup kalacağız. Çanakkale Abideye varıp geri istanbula dönülecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet F.ELBİR
Scudo
Yukaridaki iki rotadan hangisini kullanacaksiniz?
 
Tekirdağ ordan Malkara'ya varmadan Şarköy e gideceğiz ordan Gelibolu devam edecek. Güzel bir gezi olucak beklerim
 
Güzel bir tur geçirmeniz dileğiyle tekerinize taş değmesin :D
 
kaç gün sürecek bu tur
 
Ben dersler nedeniyle katılamayacağım ama giden arkadaşlara iyi eğlenceler,iyi pedallamalar !
 
Necdet Haklı : Turumuz 1 hafta sürecek gidiş dönüş olarak.

Uğur Kırelli : 17 mayıs turundan sonra başka bir tur ayarlayacağım ona gelebilirsin :)
 
Tekirdağ'ı geçtikten sonra.sol aşadan Uçmakdere köyü-Gaziköy-Şarköy-Gelibolu-Eceabat-Çanakkale istikametiniz bu yöndemi olucak ?,Tavsiye ederim 10 numara bir gezi rotası derim.Daha 5 gün evvel İstanbul-Fatih çıkışlı aynı rotayı izleyerek Çanakkale merkez turu yapmıştım .Tek şikayetimiz Şarköyü geçtikten sonra Geliboluya gidene kadar 17 km boyunca (Şarköyde yapmayı düşündüğümüz yemek molasını yapmayı unuttuğumuzdan) yiyecek bişeyler bulmak umuduyla lokanta vs aradık anca opet benzin istasyonunda kahvaltılık vardı gayet doyurucu (10tl )
 
  • Beğen
Tepkiler: Birhan K.
Bilgi için Teşekkürler Dilaver dediğim gibi rotadan çok gelecek kişiler önemli yoksa turu tek başıma yapmayı düşünmüyorum :)
 
Güzel bir rota, 2011' de Tekirdağ-Keşan-Gelibolu-Lapseki üzerinden Yalova' ya kadar gitmiştim. Tekirdağ-Şarköy-Gelibolu kısmı daha güzel bir rotaya benziyor.
 
Rota güzel 1 hafta sürecek bir tur katılmak isteyenler mesaj atabilirler.
 
Bilal kardeş şuanda katılan arkadaş var mı başka acaba? Rota, Tüyap' tan başlayarak Tekirdağ' a kadar sürekli E-5' i takip ederek gidiyor değil mi? Eğer bu şeklide ise, başlangıç ve bitiş noktaları aynı olmak üzere, rotayı E-5' e çok bağımlı kalmadan modifiye edebilirim. İstanbul-Tekirdağ-Çanakkale arasını ve yolları iyi bilirim. Ve bu şekilde sürekli anayol üstünde olmak yerine kasaba, köy yolu ağırlıklı bir güzergah oluşturabilirim. Tüyap-Abide arası olacak, hatta istek olursa, rotayı Küçükkuyu' ya kadar (Çanakkale-Ezine-Asos-Küçükkuyu) bile uzatabilirim. Ama bu şekilde olursa tur 10-11 gün sürer. Seçim senin ve ilgilenen başka arkadaşların da tercihleri önemli. Benim rota aslında hazır. Tüyap-Abide arası toplam 330 km. katediliyor. İlgilenirsen paylaşırım ve bu şekilde bir rota olursa katılırım. Otobandan biraz uzak sürmek istememin sebebi, 8 ay kadar önce anayolda bir kaza geçirdim, şimdi iyiyim. Ama iyileşmek çok zaman aldı, bu yüzden motorlu taşıtlardan olabildiğince uzak sürmeye çalışıyorum. Şehir içinde pek sürmüyorum. Genellikle şehir dışı ve ev-spor salonu arası sürüyorum. Rotanın tüm detayları hazır. İzlenecek yol köy köy belli şuanda. Çizdiğim rotada, Tüyap-Tekirdağ arasında sadece 20 km' lik bir E-5 üzeri sürüş var. Orası da Marmara Ereğlisi ile Tekirdağ arasında. Yani İstanbul' a yakın olan ve çok daha yoğun trafiği olan yerlerde E-5' i by-pass ediyoruz (Mimarsinan,Kumburgaz,Silivri, Selimpaşa gibi). Benzer durum Şarköy' den sonra olan kısımda da geçerli. Edirne-Çanakkale ve Çanakkale-İzmir anayollarını çok az kullanıyoruz, tam hesaplamadım ama yaklaşık 50-60 km kadar kısımda anayol üstünde olan bir rota, geriye kalanı tali yollar ve bisiklet için daha uygun olan, motorlu taşıt trafiğinin çok daha az olduğu yollar. Hatta linki de vereyim, bir baksın ahali. Fikirlerinizi inceledikten sonra aktarın. Sonra anlaşırsak daha detaylı da bakarız tura.

(link)

EKLEME:

1. Benim önerdiğim rota, turun sahibi arkadaşımız Bilal kardeşin rotasının iyileştirilmiş şeklidir. Turun sahibi şimdi de rota modifiye olursa da Bilal arkadaşımızdır.
2. Önerdiğim rotanın tüm rehberliği ve gidilecek yolların sorumluluğu başta Bilal' e, yolların gidilebilirliği ve keyifli bir sürüş için enerjimizi ve zamanımızı optimum düzeyde kullanmamızı sağlamaktaki yardım ve sorumluluğu da ben kabul ediyorum.
3. Rota modifikasyonundaki amaç, otobandan olabildiğince uzakta olarak, motorlu araçların üzerimizde yaratacağı baskı ve stresi minimize etmektir. Gidilecek toplam yol birkaç 10 kilometre uzuyor olabilir. Ama bu birkaç 10 kilometrenin karşılığında kazandıklarımız çok önemli. Turdan alacağımız keyif artacak, daha fazla doğa ile içiçe olma imkanı olacak, kaza riski önemli ölçüde düşecek, daha az egzos soluyacağız...
4. Konaklama yerleri tur güzergahı üzerinde, tura katılacak arkadaşların ortalama performansına göre seçilebilir. 30 km geride 50 km ilerde olması çok önemli değil. Günlük 100 km' nin altına düşmeyecek şekilde katılacak arkadaşların minimum performans göstermesi bence iyi olacaktır. Fazlasına hayır demem. 100' ün altı tur için gerekli toplam gün sayısını artırabilir. Molalar da yine tura katılacak arkadaşların ortak kararlarına, hava koşullarına, genel performansa ve yolda ortaya çıkabilecek ve önceden tahmin edemeyeceğimiz koşullara göre değişkenlik gösterebilir.
Şimdilik bu kadar. Öncelikle Bilal arkadaşımızın ve başka izleyen forum arkadaşlarının yorumlarını bekliyorum..
 
Hocam selamlar, Bu tura katılamayacağım ama yakında bir İstanbul-Gelibolu turu düşünüyorum. Rotanızı merak ettim fakat açamadım, not found uyarısı veriyor. Linki kontrol edebilir misiniz? Belki ben de faydalanırım. Ben de e-5 stresi ve tekdüzeliğini yaşamak istemiyorum çünkü.
 
Linkte sıkıntı yok ama Alp Bey'in profil ayarlarındaki gizlilik tercihi sebebiyle bizler göremiyoruz rotayı.
 
Görebilmemiz için en azından bir ekran görüntüsü konsa o da yeterli olur sanırım.

Düzeltme: MapMyRide'a üye oldum, link açılıyor artık. Teşekkürler tekrar.
 
Ben de küçük bir ekleme yapayım. Tali yollar manzara ve trafik açısından iyidir, görünüşte tek dezavantajı yolu uzatmak gibi görünür. Ama şu dezavantajlar da var:

* Daha çok iniş-çıkış. Yol ne kadar geniş veya yeniyse (= ne kadar ileri teknoloji kullanılarak yapıldıysa), o kadar düz oluyor. Eski/tali yollar coğrafi engebeleri, iniş-çıkış ve kıvrımları bire bir takip ediyor, ama yeni/ana yollar coğrafi engebeler ıslah edilerek yapılıyor. Köprü, tünel, burun oyma, girinti doldurma, vb.

* Daha bozuk satıh. Eski/tali yolların asfalt kalitesi daha kötü oluyor, bazen stabilize (ziftle yola tutturulmuş, bir kısmı gevşeyerek serbest kalmış kaba çakıl) olabiliyor. Bozuk satıh jant teli düşmanıdır o ayrı, fakat en büyük sıkıntı çok fazla enerji yutuyor. Bas bas gitmiyor alet. Oysa kaymak asfaltta yağ gibi akıyor bisiklet. Düzgün satıhta, aynı enerjiyle iki kat fazla yol yapabilirsiniz.

* Dar ve emniyet şeritsiz yol. Yol kenarı gevşek olduğundan, araçların sağ tekerinin oluşturduğu izden gidiyorsunuz mecburen. Tali yolda sıfır trafik varsa ne ala, ama ara sıra ağır vasıta geçiyorsa, o zaman ana yoldan daha riskli bir araç-bisiklet geçişi oluyor. Bir de, iki araç karşılıklı geçişirken siz üçüncü araç oluyorsanız (iki araç ve bir bisiklet aynı hizada) o zaman arkanızdaki aracın yavaşlaması ve karşıdaki araç(lar) geçene kadar sizi takip etmesi gerekiyor. Geçemiyor çünkü. Bazı şöförler sabırsız davranıp o vaziyette sizi geçmeye çalışıyorlar ve sizi yol dışına zorluyorlar. Kısaca, tali yolda araç yokken süper, ama araç varken ana yoldan daha riskli.

Tali yolun daha uzun olması da cabası. Öte yandan ana yolun manzarası, doğası ve havası kötü oluyor genellikle.

Şahsen ben az zamanda çok mesafe kat etmek istiyorsam ana yol, bunun dışındaki her durumda tali yolu tercih ediyorum.
 
@Alp Tekin

alp bey rotanızdaki güzargahlardan daha önce turladım..E5 e oranla bahsettiğininz rota çok daha fazla sert ve yorucu yokuşlara sahip...4 nisanda çanakkaleye yaptığım turda uçmakdere ye kadar e-5 ten sonra sahilden devam ettim..e-5 te oldukça geniş bir emniyet şeridi mevcut ..bilal beyin rotasını tavsiye ederim
 
Sanırım rotanın önündeki kilit kapalı olduğu için açamadınız. Kilidi açtım. Şimdi tekrar deneyin, olması lazım. Abdullah Bey, tespitlerinizin bir kısmına katılıyorum. Ancak bazı noktaları biraz daha açıklamam gerekiyor sanırım;

1. Yolu kısaltmak tek amacımız ise, amaç yolda olmanın dışında başka şeylerse, o zaman alalım birer yol bisikleti, çadıra, uyku tulumuna da gerek yok, basalım E-5' ten enerjimiz el verdiğince. Bu mudur amaç? Bizler yol yarışçısı değiliz ki! Ana yoldan 280 km olan rota 330 km' ye çıkmış, toplam 50 km artmış, bunun hesabını mı yapıyorsunuz??
2. İniş çıkış anayoldada var. Başlangıç ve bitiş noktaları aynı olduğu için toplam iniş-çıkış miktarı birbirine yakın olacaktır. Bunun hesabını da yapmanıza katılmıyorum.
3. Bozuk satıh E-5 üzerinde de var. Katlanmış yol kesimleri de var. Hem de çok var. Özellikle Büyükçekmece-Slivri arasında böyle yollar çok, hem dar, hem yol bozuk, hem de yanınızdan geçen araçların süratı yüksek!
4. Tali yolların her yeri bozuk değil, sizin deyiminizle kaymak gibi akan yerleri, doğayla içiçe olan kısımları var, oralarda yolculuk etmek istiyorsanız, arasıra biraz bozuk olan yolları da katetmelisiniz. Ayrıca bu bir konfor turu olmamalı bence.
5. E-5 üzerinde her yerde emniyet şeridi yok. Emniyet şeridi olan yerlerde de sizin can güvenliğinizin garantisi yok! Ülkemizde emniyet şeridinde meydana gelen kazalara bir bakın isterseniz!
6. Turun amacı bir yerden çıkıp başka bir yere ulaşmak değil ki! Benim çizdiğim rotada Büyükçekmece Gölü' nün etrafını görüyorsun, birçok köy ve kasabanın içinden, yanından geçiyorsun. E-5' ten gittiğinde ne oluyor, bol bol karbonmonoksit soluyorsun, çok yüksek desibeldeki gürültünün fiziksel ve psikolojik birikimini depoluyorsun, hem de 1-2 saat değil, günlerce!! Temiz hava almak, spor yapmak, şehrin stresinden uzaklaşmak yerine E-5' te bir çizgi boyunca ve yanından geçen binlerce motorlu araçla birlikte devam et!? Hiç katılamayacağım E-5 olursa, ama alternatif rota için her desteği veririm.
Özetle; bu bir tercih meselesi, bu turu düzenleyen arkadaşımız ve katılacak arkadaşlar, kardeşim biz E-5' ten şaşmayız diyeceklerse, tur o şekilde planlanır ve yapılır. Benimki bir öneri. Önerim dikkate alınır ve evet biraz anayoldan, otobandan uzak olalım, egzos dumanını az soluyalım derlerse elimden gelen desteği veririm ve tura da katılırım.
Abdullah Bey, siz bu tura katılacak mısınız? Yoksa katılmayacağınız bir tur için mi görüş ve önerilerinizi sunuyorsunuz??

Adnan kardeşim, Uçmakdere kısmı zaten Bilal arkadaşımızın rotalarından birinde var, sert ve yorucu yokuş dediğin kısmı ben değiştirmedim. E-5 dersen, o zaman Bilal kardeşin diğer rotasını kullanırsınız, o rota da Tekirdağ' dan Keşan' a devam edilir, ama o zaman da yol 100 km kadar uzuyor, ve ayrıca Korudağ' daki tırmanışı yaptın mı bilmiyorum, eğer bir denersen o zaman Uçmakdere' yi ararsın!
 
  • Beğen
Tepkiler: Birhan K.
@Alp Tekin
Alp bey, ben katılımcılara bir şey tavsiye etmedim ki, sadece bazı gözlemlerimi yazdım, ve bunlar doğru gözlemlerdir. Kendi şahsi tercihimi de en sonuna ekledim - zaten tercihlerimiz de genel manada uyuşuyor. Dolayısıyla neyi tartışmaya çalıştığınızı anlamadım.

(1) Hakkında hemfikiriz.

(2) Hakkında yanılıyorsunuz. Biraz düşününce hatayı siz de göreceksiniz.

(3) Katılıyorum, ancak ben genel bir değerlendirme yaptım, oysa İstanbul içi D100 şartları istisnadır. İstanbul içi D100 gerçekten dediğiniz gibi. Günlük turlarımı genellikle Kumburgaz- Marmara Ereğlisi arası yaparım. Silivri-Gümüşyaka'nın ortasına (D100 Çorlu yol ayrımına) kadar hem çok tehlikeli, hem de alternatif yan yollar var.

(4) Yine haklısınız ve yine aynı şeyi diyeceğim: Genel değerlendirme yaptım. Her anayol şöyle, her tali yol böyle demedim. İstisnalar genel kaideyi bozmaz.

(5) 3'ün tekrarı olmuş.

(6) Tercihlerinizi tartışmaya açmışsınız. Sizin tercihinizdir saygı duyarım, kaldı ki benim tercihim de benzer yöndedir. Dolayısıyla neyi tartışmaya çalıştığınızı anlamıyorum.

Hayır, bu tura katılmayacağım. Ve evet, katılmayacağım bir turun katılımcılarına gözlemlerimi aktararak bilgi paylaşımında bulunmaya, yardımcı olmaya çalışıyorum. Sizin için mahzuru yoksa tabi. :)
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri