İnceleme 160 Psi Mini El Pompası (89 Gr)

Kayıt
25 Temmuz 2018
Mesaj
10
Tepki
9
Yaş
33
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Salcano
Merhaba Arkadaşlar, Bisiklet ile seyrederken yanımda taşıyabileceğim yüksek basınç verebilen, metal aksama sahip ancak hafif ve küçük bir pompa arayışı içersindeydim ve nihayetinde Aliexpress üzerinden aşağıda detaylarını eklediğim pompayı satın aldım. Ürünü almak için dışarı yönelme sebebim benzer özellikteki ürünlerin Türkiye'deki mağazaların stoklarında bulunmaması, bulunanların da yüksek basınç üretememe gibi şikayetler almış olması oldu.

Ürünün Markası ve Bağlantısı: Pompa West-Biking, Bikein gibi markalar adı altında satılan fason bir ürün. 160 Psi Bike Pump yazıldığı vakit uygun olanını satın alabilirsiniz. Ben takipli posta dahil 9.66 Dolar (link).

Detaylar ve Kullanım: Ürünü 5 defa tamamen sönmüş Continental GrandPrix 4000S II 700x28'i şişirmek için kullandım. Bu beş deneyimden sonra da inceleme yazısı yazmaya karar verdim.

Açık Uzunluk: 20.5 Cm
Kapalı Uzunluk: 13.5 Cm
Ağırlık: 89 gr
Materyal: Conta ve Havanın sıkıştırıldığı parça hariç pompa metal aksama sahip. Ürünü parçalayıp kontrol ettim.

Dezavantajları:
Barometre mevcut değil.
Şişirmek için fazla pompalamak gerekiyor.
Hem sübap-pompa kafası hem de pompa sapından kavranarak kontrollü hava basılmalı. Sonuna kadar çarptırarak hızlı pompalanması pompanın içindeki dişli hava sıkıştırıcısını çıkarabilir.

Avantajları: Hafif.
Yekpare, adaptörü kaybetme gibi bir durum söz konusu değil.
Metal aksama sahip olması.
Yüksek basınç üretebilmesi.
Aşınma ve bozulmaya karşı dirençli olması.

Ürün Presta ve Schrader uyumlu. Pompanın kafasını saat yönünün tersine çevirdiğinizde presta uyumlu hale geliyor. Pompa kafasının içinde de dişler mevcut bunları da sibopa sabitleyip hava basmaya hazır hale getiriyorsunuz pompayı. İç lastik şiştikçe hava basmak daha fazla güç gerektireceği için bir elinizle de sibopu ve pompa kafasını tutmanız gerekecek.

1.jpeg 2.jpeg 3.jpeg 4.png
 
Scudo

EnesKlf07

Daimi Üye
Kayıt
23 Şubat 2016
Mesaj
322
Tepki
532
Yaş
26
Şehir
Antalya
İsim
Enes Kalfa
Bisiklet
Scott
Küçük el pompalarında gerçekten 100 110 basabilen varmı uğraşan yani ? 160 yazıyorlar ama basabilene aşk olsun :D
 

darkdream

Daimi Üye
Kayıt
17 Eylül 2015
Mesaj
299
Tepki
322
Yaş
40
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Kesin sibobun ucu yamulur.

Bu arada kırılan uçlar değiştirilebiliyor mu?
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
İnceleme için teşekkürler. Basabildiği PSI'ı da paylaşsanız harika olacakmış :) 28c lastik kullanıyormuşsunuz, bu ebattaki lastiklerin ihtiyacı olan hava zaten normal kilodaki biri için 80-90 PSI aralığında. 25c kullananlar ise 90-100 PSI basmalı.
Bu pompayla şişirebildiğiniz kadar şişirdikten sonra bir ayaklı pompa bağlayarak içindeki basıncı tespit edip bize söylemeniz harika olurdu :asik: 70-75 PSI'i görebildiğini düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: kobalamin

Kaos.

Aktif Üye
Kayıt
4 Nisan 2010
Mesaj
112
Tepki
127
Şehir
istanbul
Bisiklet
Peugeot
@Serkan Mıstınoğlu

Tecrübenizden faydalanmak amacıyla soruyorum. Yol bisikletinde hız performansını arttırmak amacıyla 25c lastiğin üzerinde belirtilen 120 (conti GP4000s II) ya da 130 (Schwalbe One) max psi değerlerine daha yakın basmak, örneğin 110 gibi, yanlış bir uygulama mı ? Ayrıca patlak koruma değerlerine ulaşmak için belli bir basınca ulaşmak gerekmiyor mu ? 68 kiloyum. Bisikletim 8 kilo. Ivır zıvırla 8,5 diyelim. ( Bisikletimde şu an Schwalbe One var. İndirimden aldığım Contiler de yedekte ). Daha yumuşak olması, daha fazla konfor ve yol tutuşu demek diye biliyorum. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@Kaos. 120 PSI bastığınızda bisiklet adeta rokete dönüşüyor, lastikler adeta ceylan gibi sekmeye başlıyor. Asfaltta giderken bile asfaltı oluşturan her bir taş tanesini tüm vücudunuzda hissediyorsunuz :eek: Tümsek, çukur, tekeri zaten direk yerden kesiyor. Kısacası tekerler çok zıplıyor. Bu tip bir hamle dümdüz, sıfır eğimli bir yolda zamana karşı performansı yapmak için kullanılabilir çünkü lastiğin asfalt ile temas eden alanı küçülüyor ve yuvarlanma direnci azalıyor. Fakat yokuş aşağı inmek ve özellikle de inişteki virajlar çok ama çok tehlikeli, çünkü teker asfaltı tutmuyor :kötü: Çok yavaşlamak zorunda kalıyorsunuz virajları alırken, çünkü altınızdaki bisiklet sekiyor!

Kısacası konforu çok ama çok azaltıyor ama hız kazandırıyor evet.

pista-evo-cl.jpg

Pist bisikleti lastiği... Maksimum PSI değerine bakın o_O
 

Kaos.

Aktif Üye
Kayıt
4 Nisan 2010
Mesaj
112
Tepki
127
Şehir
istanbul
Bisiklet
Peugeot
@Serkan Mıstınoğlu

Tamam çok sağolun. Yazdıklarınız aynen yaşadıklarımı anlatmış. Yokuş inerken sürekli yavaşlamak zorunda hissediyordum. Kesinlikle yarından itibaren 100 ve belki de 90'ı deniyeceğim. Patlak koruma değeri için de Scwalbe'nin kendi sitesine bakayım.

Edit: Evet bazı lastiklerde muazzam değerler var. Ama şimdi kafamda çok net. Bu değerler bizim yolar için değilmiş :D

Bir edit daha: Sporcunu adını ve markayı tam olarak hatırlayamasam da, Trek Domane ya da Specialized Roubaix'in çıkış noktalarından biri de, takımdaki sporculardan birinin, bana daha konforlu bir bisiklet yapın, göreceksiniz daha güvenli sürdüğüm için çok daha başarılı olacağım, gibilerinden birşey demiş olmasıymış. Sanırım Domane'ydi