Scudo Sports

13 kilo

gel vatandaş gel... gel. gel. kilosu 50' ye var, kilosu 200' e var, 500 de var.
seçmece bunlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercx
Scudo
kilo olayına fazla kafayı takmayın, bisikletin akıcılığı ve üzerinde ki donanımı iyiyse ve de görünüm olarak da beğeniyorsanız hiç bir sorun yok bence. önemli olan bisikletden alınan keyifdir.kazasız sürüşler dilerim :)
 
donanım, ağırlık bir yere kadar...kullanıcı hiç mi önemli değil ?
 
13 kg için 1200tl çok çünkü benim igman 13.2kg ve 630tl ye aldım(bence çok tabi)
 
Ya o kadar cevap yazılmış. Bir kişi sormamış v fren mi disk fren mi diye?

ağırlık tabi önemli ama şu devirde fiyat daha önemli. Ve eğer ki yarışmıyorsanız ağırlık herşey değil.

Bence
mesela gidip 1200 tlye 13 kg bisiklet alıp, 20 tl ye migrostan kask alacaksan.
1000 tlye 14-15 kg bisiklet al kaskın 200 tllik sağlam birşey olsun..
iyi bir kaskın da olabilir örnek veriyorum sadece.. Demek istediğim sırf bisiklet hafifletmeye ayırma bütçeni.

Ama ağırlıktan önce ihtiyacın olan donanımı seç. 8li sistem mi, 9 lu sistem mi? v fren mi hidrolik disk fren mi? Donanıma kara verdikten sonra artık kadro yani bir başka deyişle marka arayışına gir. Anatomine uygun kadroyu seçmen önemli.

İçine sinen özelliklerde bir bisiklet aldın mı, üstünde de rahat ettin mi?
Ne bisiklet ağırlığı gelir aklına ne de verdiğin para...
 
  • Beğen
Tepkiler: cembarlasic
Bu ne ya, patatesmi alıyoruz, kilosu şu kadar, kilosu bu kadar. Bisiklet hafif olur, parçaları kalitesiz olur. Mesela bir maşa var 2.200 gr falan, Rock Shox Tora U Turn, hemen hemen olmayan özelliği yok. Şimdi ağır diye, hafif bir maşadan dahamı kötü olacak, asla değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk UZUNKÖPRÜ
Trek'in sitesinde ağırlık yazmaz farkında mısınız ? Aynı fiyat aralığındaki bisikletleri karşılaştırırken treklerin üzerindeki kompenantlar daha düşük seviyededir bunun farkında mısınız ?

O halde farkında olmadığınız bir noktaya değinmek isterim bu hobiye, spora, yaşam tarzına yeni başlayan arkadaşlar. Bir bisikletin en önemli parçası nedir ? Hidrolik frenleri, amortisörü, arka aktarıcısı, aynakolu, kadrosu, zinciri, cant seti, lastikleri, iç lastikleri, cant telleri ? hangisi bisikletin karakterini ortaya çıkartır ?

Tabiki kadrodur bir bisikletin en önemli parçası. Ne kadar esnemez o kadar iyidir, ne kadar sağlam o kadar iyidir, ne kadar hafif o kadar iyidir diyemiyorum çünkü gözümün önünde olanları gördüm.

Türkiyedeki TÜM Marin indian fire trail kadrolarının üretici tarafından değiştirildiğini kaç kişi biliyor aramızda ? evet hafifti, evet esnemez ve atik bir kadroydu fakat türkiyede kırmayan kalmadı. Kim bunu gördükten sonra marin'e güvenip kadro alır, heleki 790€ gibi bir fiyata satılan kadroysa. Bunun yanı sıra Kron iyidir, fakat garantisi iki yıl ve hafif yapabilmek için malzemeyi az kullanıyorlar, bunun yan etkisi başlarda ensemeyen kadro kullanıma göre birinci ayın sonunda ya da birinci yılın sonunda cayır cayır esnemeye başlıyor.


Yokuşu çıkmanı sağlayan arka aktarıcın ya da ayna kolun değildir

arkadan yaylı bir bisikletle nasıl torosları tırmanamazsan, esneyen bir kadroyla yokuşları çıkarken, yokuş çıkmaktan zevk alamazsın.

Hem bunun yanısıra kaçınız tam ideal kilonuzdasınız ki sistemdeki toplam ağırlığı azaltmanın yolunu hafif bisiklette arıyorsunuz ?
 
  • Beğen
Tepkiler: cembarlasic
Geri