Scudo Sports

12 Voltluk dinamo aydınlatma seti

Speedy Cycler

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2007
Mesaj
360
Tepki
286
Geçtiğimiz günlerde bir bisikletçiden 12 Voltluk dinamo, 12 Voltluk far, 3,8 Voltluk arka lamba ve yeterince kablonun bulunduğu aydınlatma seti aldım. Fiyatı 15 YTL idi. Aydınlatma setini bisiklete monte edip dün gece sürüşü yaptım ve gözlerime inanamadım. Ön far bir motorsiklet farına yakın aydınlatma sağlıyordu. Daha önce 6 Voltluk dinamolu aydınlatma seti kullanmıştım fakat aydınlatma yeterince sağlanamadığı için sökmüştüm. Şu anki kullandığım set bisikletin hızını az da olsa azaltıyor. Ancak "Aslanın yediği göze gözükmez" hesabı karşılığını fazlasıyla veriyor. Aydınlatma setini bundan sonra sökmeyi de düşünmüyorum. Az miktarda hız azalması sizler için önemli değilse size aynı seti tavsiye ederim. Bisiklet yüksek hıza ulaştığı zaman dinamodan gelen ince bir ses sürücüye keyif veriyor. Eğer bisikletinizin jant akord ayarları düzgünse aydınlatma o derece iyi ve dinamonun hız azaltması da o kadar az olacaktır.
İYİ PEDALLER
 
Scudo
hayırlı olsun :)
12v zaten o kadarda dusuk bir deger degıl bence yetrlı akımı uretıyorsa 40w lık bir ampul taksaydınız oldu olacak :D tabı dc yı ac ye nsl cevırırsınız bılmem :D
 
benimde dinamo vardı aydınlatma güzeldi fakat ben sevmedim lastiğin deforme olmasına neden oluyor yanaklardan ayrıca akort da iyi olmadığı için durmadan sağa sola kayıyordu...
 
abi dinamo bence hamallık yani sebebi dinamonun yapısından kaynaklanır çünkü elektrik üretirken dinamonun elektro motor kuvveti dönme ekseninin tersine hareket etmek ister buda tahmin edersinizki frenleme vazifesi görür ama tabi yeni nesil dinamolar hakkınd çok bilgim yok bundan önceki senelerdeki denemelerimde bu böyleydi
 
Bende eskiden dinamo kullanıyordum, hem lastiği deforme ediyordu, hem hızı kesiyordu. Şuan teknoloji gelişti birçok şeyin yenisi çıktı, şuanki dinamoları bende bilmiyorum ama yeni led'li farlarlarda çok güzel, çok iyi aydınlatmasının yanında, hem estetik, hem hafif hemde led ampul kullandıklarından dolayı, bir AAA boyutunda (yani ince kumanda pili ) uzun süre yetiyor. ayrıca bu farların direk yanma, yanıp yanıp sönme vs. gibi 2-3 çeşit yanma özellikleri var. Dinamoda bu tip özellikler yok diye biliyorum. Ben şahsen yinede dinamo tavsiye etmem. Tabi bu benim kişisel görüşüm. Herkesin fikrine sonsuz saygım var.
 
Bizim Deniz abide(Nick i ni hatırlayamadım.) de 6 volt luk VAr.Aydınlatması iyi değil(karsından motosiklet gibi duruyo ama önünde ışık dahi zor görülüyo.Hemde hızı baya kesiyo(frenin Sıkılı kalması gibi bişi:) ) Ben led li lambaları tavsiye ederim.Bende pro 8 ledli lamba var görünüşü ışıtması felan çok güzel..
 
artık akkor flamanlı lambalar artık yavas yavas kalkıyor çünkü fazla enerji çektiği için ama artık onların yerini civa buharlı lambalar vede led lambalar aldı hatta philips firması 1watt elektrik çekip 1000 watt lık aydınlık veren bir civa buharlı ampul üretmiş fiyatı .......................sey ....... sadece 1500 ytl ewt yalnız 1500 ytl fiyat normaldan baya pahalı tabi birde artık bu dinamoları dedeler kullanıyo yani bizim genç bisikletlere yakışmıyor:D
 
walla ben şu an dinamo kullanıyorum 2.5 lik de ampul taktım motor gibi önü aydınlatıyo adamlar bana sokak aralarında motor geliyo diye yol veriyolar çok iyi aydınlatıyo xenonun yan sanayisi desem abartmış olurum:D:D
 
dostlar dinamodan anlayan biri bana özelden mesaj atarsa sevinirim.
 
1995 ten günümüze 6 volt 3 Watt yada 12 volt 6 Watt klasik dinamo ayrıca 6 volt 3 Watt göbekten dinamo kullanmış birisi olarak elimden geldiğince sorunuza cevap verebilirim.
1995 yılında bisikletime Alman yapımı bir bisikletten sökülmüş Union marka 6 volt 3 Watt kapasiteli dinamo ve buna bağlı ön far(6 volt 2.4 watt) ile arka stop lambasıyla(6 volt 0,6 watt) bu işe başladım. Şu anda bisikletimde belki de dünyanın en hafif dinamolu göbeği(390 gram) olan Alman yapımı Son Delux dinamolu göbek var. 6 volt 3 watt kapasiteli. Önde Busch und Müller IQ-X (100 lux) ön far var. 6 VOLT 2.4 WATT. Arkada ise Trelock dinamo uyumlu stop lambası var. 6 Volt 0.6 Watt. Bu iki farın arasında uzun süre 12 volt 6 watt dinamo ile buna uygun üretilmiş ön far ve arka stop lambası kullandım.
 
Son düzenleme:
25 yılda 5 farklı bisiklet ve birbirinden farklı dinamo uyumlu ön far ve arka stop lambası kullandım diyebilirim. 1995 yılında bisikletimde 10 lux aydınlatma şiddetinde ön far vardı. Şimdiki far 100 lux aydınlatma gücünde. Her iki far da 6 volt 2.4 watt. Ancak arada teknoloji farkı var. Birisi klasik sarı lamba diğeri beyaz ışık veren power led.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı
Hub dinamo ile calisan ön arka aydinlatmam var. 6v 3watlik dinamo. B&M on ve arka aydinlatma. Dinamo AC güç veriyor. Benim sorum şu, sahip oldugum ön arka aydinlatmayi 5v powerbank ile calistirabilir miyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasankaran
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Ben dinamoyu devre disi birakip dinamonun çalistirdigi ön arka aydinlatmayi 5v usb powerbank ile calistirabilir miyim diye dusunuyorum
 
Ben dinamoyu devre disi birakip dinamonun çalistirdigi ön arka aydinlatmayi 5v usb powerbank ile calistirabilir miyim diye dusunuyorum

Evet çalıştırabilirsiniz. Aydınlatmalarınız akkor flamanlı ampul ise ışık görece düşük olur ama teknik olarak çalışmasında sorun olmaz. Yalnız Power bank çıkışını kısadevre yapmayın. Sigortası kalıcı olarak atabilir. Dikkatli şekilde usb den bağlantı yapabilirsiniz. Yalnız piyasadaki kabloların iç iletkenleri biraz ince olur. Onlar da yeterli akımı taşıyamaz. Gerçek 2-3A lık kablolardan kesip arabağlantı yaparsanız daha verimli olur zira ince iletkenler ve yüksek akım (2 lamba 1A ya yakın akım çekebilir) iletkenlerde de gerilim düşümü hatta iletkenin ısınmasına sebep olur.
 
Geri