Scudo Sports

1000 bisikleti sizce nasıl dağıtmalı?

Okan Örs

DALGACI DENİZ AYVALIK
Kayıt
5 Şubat 2011
Mesaj
557
Tepki
828
Şehir
Ayvalık
Bisiklet
Focus
Konunun özü şu.
Yaşadığım ilçenin belediyesinde, 1000 adet sağlık bakanlığı bisikleti olduğu haberini aldım.Şu an belediyenin dağıtım konusunda temkinli yaklaştığını düşünmekteyim.Nasıl yapılmalı?
Amaç bisikletin hayatın içine sokularak dağıtılması,garajlarda ya da orada burada çürümemesi,aktif kullanımda olması.
Belediye personeli mi,okullar mı vs.
Buradan elle tutulur,mantıklı yanıtlar çıkarabilirsek(nasıl değerlendirilir onlara kalmış,bilemiyorum)öneri olarak, bir dilekçe ile düşüncemi onlara iletmek istiyorum.
Anket şekline bile dönüşür belki seçenekler.
Hadi bakalım, eller taşın altına lütfen...
 
Scudo
bisikletleri sahiplendirmek için üst yaş sınırı var sanırım, bisikletlerden her çocuğun eşit faydalanmasını sağlamak için belediyelerin tahsis edeceği belli alanlardan kiralama mantığı gibi ücretsiz olarak günlük vs. faydalanmalarını sağlamak çok mu zor olur? Yaş sınırlaması okul pasosu veya belediyeden dağıtılacak kimlikvari belgelerle yapmak hem masraflı bir iş de değil, hemde kayıt altına almak kolay olur diye düşünüyorum..
 
@anzolot
Belediyenin belirlediği merkezler ve orada kiralama aparatları olsun,kartı olan ğrenciler ücretsiz binip yine oraya bıraksın.Neden olmasın?Belediyeye sistem kaça malolur acaba??
 
@anzolot
Hocam ugrasmazlar onun icin.
Boyle bi sistemde her gun 2 ser 3 er calinir bisikletler :D

Benim fikrim duruma bakilarak verilmesi. Bedava kelimesini duyanin almamasi. Forumda birisi yazmisti merida big nine bisikleti var, bunu da ekstra almis. Bunun gibi acgözlü insanlarin almasi engellenmeli.
 
Bisikletler belediye sınırları içerisinde kalmalı ya da belediye sınırları içerisinde yaşayan insanlara verilmeli. Komşu belediye, "aaa adamlara bak bisiklet veriyorlar, biz de verelim." diye harekete geçecektir.
 
Bana göre en doğrusu okullarda dağıtılması , aynı zamanda o okullarda bisiklet kulübü kurulup bir beden eğitimi öğretmenini o kulübün başına koymak. Kulübün aktif olup olmadığını denetlemek. Benim aklıma bu geliyor. Okulda dağıtılırken öğrenci ayrımı yapmak çok zor, aslında ayrım yapılması lazım ama o da başka sorunlara yol açabilir.
 
Avrupa sistemi. kimseye vermeyecekler belediye kendine ait bisiklet alanlari yapacak her birisine 10 bisiklet koyacak. belediyeden 10 liraya aylik uyelik alip ortak anahtar kisiye oyle verilecek. istedigi bisiklet duragina birakabilecek. ilcenin tamamina ait ayda 10 liraya bisiklet herkese cazip gelir ve belediye icin gelir kaynagi olur. dagitimdan ziyade bu sekilde pazarlanmasi daha dogrudur. yoksa 1 seneye kalmaz hepsi heba olur. Ayrica bu sistemin duzgun uygulanmasi yasadiginiz yerin gelismislik duzeyi ile alakali. Buna alternatif gosterdiginiz her dagitim sekli adaletsizlik iceriyor.
 

Dosyalar

  • 12_03_29_nolda_konrad_3_200.jpg
    12_03_29_nolda_konrad_3_200.jpg
    25,9 KB · Okunma: 60
@ratm kim duzgun surebilecek varsa ona verilmesi yanliyim
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan Örs
@Okan Örs

Mersin Mezitli Belediyesi, seni unutmayacağız

Nilüfer Belediyesi'nde İşe Bisikletle Gidip Gelen Personele Vip Hizmet...

Çok güzel iki örnek var.

Önce belediyenin kendisi, çalışanları ve iş yerinde kullanımı için tahsis etsin, daha sonra zabıtalar ve diğer kurumlarda da bunu yaygınlaştırmaya çalışsın. Bana göre, önce belediyenin bisiklet kullanımını çocuk oyunu gibi görmekten kurtulması lazım. Sonra halka dağıtılması, yollar yapılması vb. daha kolay olur. Açın halinden tok ne anlar derler, doğrudur.
 
öğrencilere dağıtılacaksa, okullarda bu iş için öğretmenlerden yardım alınmalı bence. sınıf öğretmenleri, sınıflarındaki ihtiyaç sahibi çocukları bilir, onları rencide etmeden bu isimler toplanıp ilçe milli eğitim müdürlüğüne bildirilir. bisikletler de bu çocuklara verilebilir.

bisiklet kiralama da bir çözüm, tüm bisikletler öğrencilere dağıtılmayacaksa belirlenen bir miktarı da konuda belirtilen yöntemle istasyonlardan kiralanabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan Örs
1000 adet bisiklet bedava olunca bunun sonucunu ben pek iyi malesef iyi göremiyorum çünkü bedava olunca nasılsa bedava diye pek kıymet verilmiyor bu formda daha önce paylaşılan okullara bedava dağıtılan bisiklette bir tane dahi sağlam bisiklet kalmamış hor kullanılmış bunlarda öyle olmaz inşallah.
 
Ben yetişkinlere değil, ortaokul ve lise öğrencilerine dağıtılması gerektiğini düşünüyorum. Beden Eğitimi öğretmenleri bir seçme mekanizması oluşturur (basit yarışlar olur, dayanıklılık testleri olur vs.) ve bisiklete hak kazanan öğrenciler de bu şekilde belirlenir.

Önemli olan bisikletlerin bedava dağıtılması değil, gerçekten kullanılmaları. Burada da iş okullara ve eğitim kadrolarına düşüyor. Çok değil ya, Türkiye'de sadece bir (1) ilçede şu dağıtılan bisikletler her gün bakkala çakkala giderken kullanılsa bile o ilçenin çehresi değişir. Belediyenin esas başarması gereken şey bu işte. Bisikleti görünür kılmak. Yoksa eline 1000 tane bisiklet verdikten sonra bedava bisikleti dağıtmak kolay iş, herkes yapar. Devletin malı deniz!
 
En doğru olanı yazıyorum. Lütfen bunu uygulasınlar.


Bulunduğunuz ilçedeki okullara öğrenci sayılarıyla doğru orantılı olarak dağıtılsın. 1000 öğrencisi olan okula 10 tane, 500 öğrencisi olan okula 5 tane gibi...İlçedeki okul sayısına göre bu sayılar artıp azabilir. Dağıtılan bisikletler çocukların değil, okulun olsun. Bu bisikletler de beden eğitimi derslerinde sürmeyi bilmeyen öğrencilere öğretmek ve sürmek isteyen öğrenciler tarafından da derste kullanılsın.

Bu sayede 1000 kişi değil de belki 10000 kişi faydalanmış olur.

Hem bu şekilde fakir olana bisiklet verilmemiş de olur. Bu kulağa çok mu saçma geldi. Hayır. Demek istediğim o çocuğun fakirliği vurgulanmamış olur.
Yukarıda çocuklara basit yarışlar yaptırılarak bisiklet dağıtımından söz eden arkadaş olmuş. Güzel bir fikir görünse de, aslında yine amaca hizmet etmeyen bir yaklaşım olur. Bisikleti olan veya alabilecek durumda olanlar kazanırken fakir çocuklar kaybedebilir.
 
Bir seferlik yapılan harcama ile neye benziyor.Toprağa tohum atıp ,nasılsa yağmur yağar büyür,gider .demek aynı değil mi?Bence önemli olan süreklilik.Bu da elbette maliye getiriyor.Yani Kamu Harcaması anlamı ne demek ? Kamu için harcamak .Para bir kısmı olmakla beraber ,organizasyon ve plan yapmak daha önemli . Yani kamunun parasını bir firmaya vermek değil sadece, kamuya hizmet etmek demek .

İzmir de BİSİM i herkes duymuştur.Detaylarını bilmiyorum.Ama belli bir ücret ,kayıt işlemleri ile beraber istasyonlar ve bunların tamir -bakım ve istasyonlara taşınması yapılıyor.

Bir de yeni öğrendiğim Bostanlı Yasemin Kafe yanında isimsiz,eski bisikletlerin olduğu bir istasyon var.Başında bir görevli var.Selam verip bisiklet kiralama ne kadar diye sordum.Ücretsiz olduğunu ,sadece kimlik vermem gerektiğini söyledi. Ayrıca bisikleti aynı yere tekrar geri getirmek gerekiyor.Güzergah olarak Karşıyaka tarafına değil (trafiğin olduğu yere değil) Mavişehir tarafına (Doğal Yaşam Parkı ,Kuş Cenneti gibi) doğru kullanılması istendiğini söyledi.
İlginç değil mi? Ücretsiz bisiklet kiralama, ve başında bir görevli var .
Not: Maalesef Karşıyaka -Bostanlı sahil yolu çok kötü durumda .Tramvay çalışmları öncesinde de pek iyi değildi.Aydınlatmanın yetersizliği ve çöken zemin hala devam ediyor. Bir akşam malum sorumlular ile ailelerini orada yürürken görmek lazım .Düşmeden nasıl gidecekler ! )
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan Örs
@Okan Örs Belediyeler için bu işin pahalı denilecek rakamlar olacağını sanmıyorum, zaten çatır çatır para basıyorlar. Bahsettiğim şekilde bir alan belirleyip bu şekilde yapılırsa ve etrafa konulacak reklam panolarından alacakları ile kendini hızlı şekilde amorti edip kâra bile geçerler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan Örs
Bizim Burada Her Yıl Trafik Haftası etkinliği oluyor ve burada çekilişle 100-150 adet bisiklet dağıtılıyor. 2016 yılında yapılan etkinliğe tam 2500 kişi katıldı ve ödül sadece 14 adet her biri 2000 tl. değerinde profosyenel bisikletti. Siz ise 1000 adet bisikletten bahsediyorsunuz. Öyle bir imkan bizde olsa bırakın 2500 kişiyi 25.000 kişi gelir. Konunu özüne gelirsek. bunun duyurusu 2 hafta önceden yapılıyor. Kısa 3-4 km. bir parkur belirleniyor. İlin meydanında toplanılıyor. Çekilişe katılmak için zorunlu olarak bisikletle gelme şartı aranıyor, bisikletiyle gelenlere çekiliş numarası veriliyor. Amaç burada bisiklete teşvik oluyor. Çekiliş hemen orada yani meydanda yapılmıyor. belirlenen parkur örneğin 4 km. bu parkur bu kalabalık grup ile emniyet tedbirleri eşliğinde tamamlanıyor. Bitiş noktasında katılımcılara belirli imkanlar dahilinde kurabiye ve meyve suyu dağıtılıyor. Çekiliş ise tam olarak bitiş noktasında bilgisayarlı kura sistemi ile yapılıyor ve mikrofonla anons ediliyor. Kazananlar bisikletlerini yetkililerden alıyorlar. Kazanamayanlar ise umutlarını bir sonraki yıla bırakıyorlar. Şimdi olaya farklı yönden bakalım. Kentin meydanında da bisiklet dağıtılabilirdi ama amaç bisiklete teşvikti. Amaç toplu bisiklet sürmek ve trafikte bizde varız diyerek şehrin sokaklarında görünür olmaktı. Kazanamayanların aileleri çocuklarına eğer bize çıkmazsa sana söz çocuğum bisiklet alacağım diyerek çocuklarını teselli ediyorlardı. biraz daha özetlersek eğer, 2500 kişi kentin meydanına bisikletle gelmiş çekiliş için sıra almıştı. Bu zaten başlı başına bir teşvikti. eğer bisikletsiz çekiliş numarası verilseydi bisikletin ne önemi vardı değilmi. Kazanamayanların aileleri ise çocuklarına en az tahmini söylüyorum 500 ü bisiklet almıştır. Konu hemen hemen böyle. Takıldığınızı sorabilirsiniz.
 
Geri