Scudo Sports

100 bilet ceza :)

Bu kanunun tam olarak linkini verebiliri misiniz?

Tam linki yok. Kaynak (link) ve benzerleri. Onların kaynağı 2918 numaralı kanun ama yayın yılı 1983. Sonra bin kere değişmiş ki yakın zamanda elektrikli scooter'ların da bisiklet haklarına sahip olacağı şekilde yine değişti bu kanunlar, yönetmelikler her neyse.
Bir de şunlar var, bisikletin trafikteki haklarından bahseden, seçme maddeler:
● (link)
(link)

Hiçbir yerde "bisiklet bisiklet yolu dışında sürülemez" diye kanun-yönetmelik yok ama. Otobüsçü arkadaş yana yakıla arıyordur şu anda ama yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan Köksal
Scudo
Tam linki yok. Kaynak (link) ve benzerleri. Onların kaynağı 2918 numaralı kanun ama yayın yılı 1983. Sonra bin kere değişmiş ki yakın zamanda elektrikli scooter'ların da bisiklet haklarına sahip olacağı şekilde yine değişti bu kanunlar, yönetmelikler her neyse.
Bir de şunlar var, bisikletin trafikteki haklarından bahseden, seçme maddeler:
● (link)
(link)

Hiçbir yerde "bisiklet bisiklet yolu dışında sürülemez" diye kanun-yönetmelik yok ama. Otobüsçü arkadaş yana yakıla arıyordur şu anda ama yok.

Son yönetmelikte "bisiklet yolu bulunması halinde taşıt yolundan sürülemez" benzeri bir ifade var. Biraz düşündürüyor, anlayacağını sanmam.
 
Dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz; ihtiyacımız olan şey herkese eşit ve istisnasız uygulanan hukuk kuralları. Sadece trafikte değil, tüm alanlarda yeniden yapılandırılmış ve istisnasız uygulanacak kurallara ihtiyacımız var. Ayağınızı attığınızda durup size yol veren batı medeniyeti sadece yüce gönüllülükten ve yüksek ahlaktan değil, kurallara uymazsa kendisine takdim edilecek kol gibi cezaların üzerine inşa edildi.

Bu örneği ele alalım; şimdi elimizde trafik kurallarından bihaber olmasına rağmen sanki kurallara tamamen hakimmişçesine ahkam kesen bir vatandaşımız var. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan klasik bir yurdum insanı, bizden, içimizden biri. Eğer hukuk kuralları etkin bir şekilde işletilmiş olsaydı, emin olun burada bu gereksiz tartışmaları yapmamıza gerek kalmayacaktı. Çünkü vatandaşımız ilk kural ihlali yaptığında değil 4 günlük yövmiyesini, 40 günlük yövmiyesi bir kerede kendisinden tahsil edilince, inanılmaz bir hızda kuralı kaideyi öğrenecek, nerede kim ne sürebilir, hızı ne olur konularında adeta bir uzman olacaktı.

Medeniyetin kapıları cahili ikna etmek için kendini paralayarak değil, kuralların eşit ve adil bir şekilde uygulanması ile açılır. Ekonomi, en eğitilmek istemeyen insanın bile farkındalığını, algı kapılarını açmasına yardımcı olan wd40 gibidir.

Bu sebeple karamsarlığa kapılan varsa da kapılmasın. Biz bu insanlarla nasıl birlikte yaşacayacağız diye düşünen varsa gönüllerini ferah tutsun. Bu ülkede işlemeyen hukuk tekrar işler hale geldiğinde medeniyet seviyesinin ne kadar kısa sürede çağ atlayacağına inanamayacaksınız.
 
Tam linki yok. Kaynak (link) ve benzerleri. Onların kaynağı 2918 numaralı kanun ama yayın yılı 1983. Sonra bin kere değişmiş ki yakın zamanda elektrikli scooter'ların da bisiklet haklarına sahip olacağı şekilde yine değişti bu kanunlar, yönetmelikler her neyse.
Bir de şunlar var, bisikletin trafikteki haklarından bahseden, seçme maddeler:
● (link)
(link)

Hiçbir yerde "bisiklet bisiklet yolu dışında sürülemez" diye kanun-yönetmelik yok ama. Otobüsçü arkadaş yana yakıla arıyordur şu anda ama yok.

Hocam bilgilendirmeniz için öncelikle teşekkür ederim. Yanlış anlaşılmaya mahal vermek istemem. Son bir saatteki karşılıklı konuşmalardan bağımsız olarak sormak istedim. Yaklaşık iki seneye yakındır forumdayım. Bazı konularda bu meşhur 46. madde ifade edilip durulmasına rağmen malesef elle tutulur bir noktaya ulaşamadım. tarfik.gov.tr adresinde de bahsetmiş olduğunuz trafik kanunu ve yönetmeliği mevcut. Ancak kanunun 46. maddesinde maalesef bisiklet kelimesi geçmiyor. Aynı şekilde resmi gazeteden de teyit etmeye çalışmama rağmen Madde 46 da maalesef bisiklet ibaresi yok. Kanunun değişik yerlerinde bisiklet, bisiklet yolu gibi ifadeler ve 2020 yılında eklenen "skuter" ifadeleri mevcut.

Bu noktada da göndermiş olduğunuz posttaki (şahsınızda değil, genel forumda bu kanun geçince aynı ekran görüntüsü iliştiriliveriliyor) ekran görüntüsünün asıl kanunla ilintili olmadığı sonucu ortaya çıkıyor. Bu konuda 2918 nolu kanuna mı yoksa forumda dolanan ekran görüntüsüne mi itibar etmeliyiz?
Son yönetmelikte "bisiklet yolu bulunması halinde taşıt yolundan sürülemez" benzeri bir ifade var. Biraz düşündürüyor, anlayacağını sanmam.
Anlayacağını sanmadığınız kimdir?
 
Son düzenleme:
Son yönetmelikte "bisiklet yolu bulunması halinde taşıt yolundan sürülemez" benzeri bir ifade var. Biraz düşündürüyor, anlayacağını sanmam.
Bu durumda örneğin caddebostan - tuzla arası yolda bisiklet yolu kenarda var ve trafikte bisiklet ile seyir etmek yasak mı oluyor. Bu böyleyse bu ve benzeri yollarda giden arkadaşların olası durumlara karşı bilgili olması lazım. Hani baştan haksız düşülecek durumlarda belki bir iki adım ileriye gitmemek adına.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
Son yönetmelikte "bisiklet yolu bulunması halinde taşıt yolundan sürülemez" benzeri bir ifade var. Biraz düşündürüyor, anlayacağını sanmam.

O yolun yanında bisiklet yolu varsa bisiklet yolundan sürülmesine dair ama bu arkadaşa göre o yoldan çıkılamıyor. Bir de dağda tepede sürmeye izin vermiş kendince.
O maddeye rağmen, pratikte bisiklet yolu yolun dibinde olsa bile bisikletlinin normal yolu kullanmasına kimse karışmıyor. Belki bir kaza oluştuğunda yolun yanında bisiklet yolu olup olmadığına bakılıyordur. Mesela tüm Karşıyaka sahili boyunca bisiklet yolu var, isteyen, özellikle kalabalık gruplar yoldan gidiyor, polisin hiçbir müdahalesi olmuyor. Zaten karşılaşacağın polis de çoğu durumda bisikletli ve çoğu zaman bisiklet yolunun dışında. Hatta biri eşimin yeğeni, ona soracağım en uç durumların neler olabileceğini. Belki daha net kanun maddelerine de ulaşmamı sağlar.
 
Son düzenleme:
Anlayacağını sanmadığınız kimdir?

Barış Bey'in söylediği gibi yana yakıla kanun arayan otobüsçü arkadaş hocam :) Aslında 46. maddede direkt olarak bisikletin sağ şeridi kullanmaya hakkı olduğunun, hatta yolun tek şeritli olması durumda o şeritte de tamamen söz hakkı sahibi olduğunun yazılı olduğunu ben çok net hatırlıyorum. Bu foruma ilk üye olduğum zamanlarda da benzer tartışmalar yaşanırdı çünkü. Şimdi bisiklet yolları ve sukuterler sebebiyle değişikliğe gidilmiş sanırım. Yalnızca üstü kapalı şekilde şekilde taşıt yolu kullanma hakkının olduğu yazılı.
Güncel yönetmelikte bisikletle ilgili önemli maddeleri özet geçen şöyle bir link var.
(link)

Bu durumda örneğin caddebostan - tuzla arası yolda bisiklet yolu kenarda var ve trafikte bisiklet ile seyir etmek yasak mı oluyor. Bu böyleyse bu ve benzeri yollarda giden arkadaşların olası durumlara karşı bilgili olması lazım. Hani baştan haksız düşülecek durumlarda belki bir iki adım ileriye gitmemek adına.

Hocam inanın Caddebostan-Tuzla arası yol hakkında bir fikrim yok fakat evet, eğer bisikletler için ayrılmış bir yol varsa bisiklet ve sukuterler taşıt yoluna çıkamıyor. Yaşanacak bir problemde hak iddia edilemez diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Barış Bey'in söylediği gibi yana yakıla kanun arayan otobüsçü arkadaş hocam :) Aslında 46. maddede direkt olarak bisikletin sağ şeridi kullanmaya hakkı olduğunun, hatta yolun tek şeritli olması durumda o şeritte de tamamen söz hakkı sahibi olduğunun yazılı olduğunu ben çok net hatırlıyorum. Bu foruma ilk üye olduğum zamanlarda da benzer tartışmalar yaşanırdı çünkü. Şimdi bisiklet yolları ve sukuterler sebebiyle değişikliğe gidilmiş sanırım. Yalnızca üstü kapalı şekilde şekilde taşıt yolu kullanma hakkının olduğu yazılı.
Güncel yönetmelikte bisikletle ilgili önemli maddeleri özet geçen şöyle bir link var.
(link)
Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan Köksal
Sırf bu konuya cevap vermek için birsürü angaryaya kayıt oldum.otobüs Soförğne 100 bilet ceza kestirmişsin. Kendin motorlu taşıtların güzergahında gideek trafiği kendini riske attığının cezasını kim ödeyecek?? Trafik sıkısıklığı yaptığından haberin yok. Evet bilinçli vatandaş olmak güzel bende tebrik ederşm hakkını aramışsın. Sözde kazanımların da olmuş. Hız limiti 80km olan yolda afedersin taytını giyip 30la 40la yolu işgal mesgul edeceksin. Otobüs durağına otobüsün girmesine engel olacaksın adamı çileden sabırdan çıkaracaksın sonra. Atomu parçalamış gibi veya bilimsel bir soruyu çözmüş gibi 100bilet ceza yazdırdım oleyy diyeceksin. Yakışıyormu?? Örneğin otoyolda ne zaman bisikletli görsem ben polisi arıyorum. Kavga etmiyorum.. Şehrin kalabalık trafiğine bisşklet ve martı denen scooter ler iyice kambur oldu trafikte ondan haberin varmı.. Bir bisikletliye veya martı scooter 🛴 a çarpıp zarar vermemek için neler çektiğimizi biliyormusun?? Bilmiyorsun. Çünkü sen zevk için pedal çevirme eyleminde sağından solundan ne geçiyo haberin yok.. Motorlu taşıtlardaki sürücülerin kimisi işini yetiştirme derdinde herkes biryere ulaşma telaşında.. Ama sen özgür 2teker zevk spor yapma derdindesin.. Ne demek istediğimi anladın sen.. 100bilet ortalama 300-400tl yapar o adamın 3-4günlük mesaisini sırf bir bisikletli durağı meşgul etti diye ödeyecek
Tamam da senin burada ne isin var gardaasssşsşş. Bura bisikletlinin hak ve hukukunun savunuldugu bisikletforum, fenerbahce klübünde galatasaray tezahüratı atabilirmisin. Ne dedin. Anlayamadım. Maçam mı sıkar dedi bir iç ses. Madem cok zoruna gitti tebememe ahanda angarada. Git,
(link)
şu maddeleri degistirmelerini söyle. Angarada dayım mı yok dedin. Behey hamido gurban o zaman niye doğdun.
 
Toplumun yaşadığı akıl tutulmasını, eşitsizliği, kaporta külhanbeyliğini, foruma üye olup pervasızca bize savunan kişilerin bu cesareti nereden aldıklarını merak ediyoruz...
 
Toplumun yaşadığı akıl tutulmasını, eşitsizliği, kaporta külhanbeyliğini, foruma üye olup pervasızca bize savunan kişilerin bu cesareti nereden aldıklarını merak ediyoruz...
'Cahil cesareti' tanımı tam da bu olsa gerek.
 
Sırf bu konuya cevap vermek için birsürü angaryaya kayıt oldum.otobüs Soförğne 100 bilet ceza kestirmişsin. Kendin motorlu taşıtların güzergahında gideek trafiği kendini riske attığının cezasını kim ödeyecek?? Trafik sıkısıklığı yaptığından haberin yok. Evet bilinçli vatandaş olmak güzel bende tebrik ederşm hakkını aramışsın. Sözde kazanımların da olmuş. Hız limiti 80km olan yolda afedersin taytını giyip 30la 40la yolu işgal mesgul edeceksin. Otobüs durağına otobüsün girmesine engel olacaksın adamı çileden sabırdan çıkaracaksın sonra. Atomu parçalamış gibi veya bilimsel bir soruyu çözmüş gibi 100bilet ceza yazdırdım oleyy diyeceksin. Yakışıyormu?? Örneğin otoyolda ne zaman bisikletli görsem ben polisi arıyorum. Kavga etmiyorum.. Şehrin kalabalık trafiğine bisşklet ve martı denen scooter ler iyice kambur oldu trafikte ondan haberin varmı.. Bir bisikletliye veya martı scooter 🛴 a çarpıp zarar vermemek için neler çektiğimizi biliyormusun?? Bilmiyorsun. Çünkü sen zevk için pedal çevirme eyleminde sağından solundan ne geçiyo haberin yok.. Motorlu taşıtlardaki sürücülerin kimisi işini yetiştirme derdinde herkes biryere ulaşma telaşında.. Ama sen özgür 2teker zevk spor yapma derdindesin.. Ne demek istediğimi anladın sen.. 100bilet ortalama 300-400tl yapar o adamın 3-4günlük mesaisini sırf bir bisikletli durağı meşgul etti diye ödeyecek
Yolların sadece arabalar için yapıldığını sanıyorsun galiba. At arabasıyla bile çıkarım yola, o zaman da mı sıkıştıracaksın? Sen gideceğin yere 3 sn önce varacaksın diye biz niye trafiğe çıkamayalım?
Gel buraya kayıt olduğun gibi al bir bisiklet katıl aramıza, o zaman bizi anlarsın.
 
Adam fikir belirtmiş ama sayın forum üyelerimiz nedense her gelen karşı fikre karşı çok vahşi :D. sakinleşin biraz abilerim arkadaşlarım sizin yüzünüzden foruma girmeye korkuyorum bugün kim bana sövecek diye.
 
Hadi bu adam otobüs şöförü, diğer araçlara ne demeli ? kaç kere anayolda giderken önüme araç çıktı. Kaç kere 35 - 40 la giderken fren yapmak lastik kaydırmak zorunda kaldım.
 
Şehiriçi bir arabanın 80le gidebiliyor olması ülkece en büyük ayıbımız. Levent maslak arası kaldırımdan yaya olarak bile gidilemiyor ama arabayla 80le gidiliyor. Medeni hayatı bu saçmalık zanneden görmemişler de gelip burada bunu savunabiliyor.
 
Barış Bey'in söylediği gibi yana yakıla kanun arayan otobüsçü arkadaş hocam :) Aslında 46. maddede direkt olarak bisikletin sağ şeridi kullanmaya hakkı olduğunun, hatta yolun tek şeritli olması durumda o şeritte de tamamen söz hakkı sahibi olduğunun yazılı olduğunu ben çok net hatırlıyorum. Bu foruma ilk üye olduğum zamanlarda da benzer tartışmalar yaşanırdı çünkü. Şimdi bisiklet yolları ve sukuterler sebebiyle değişikliğe gidilmiş sanırım. Yalnızca üstü kapalı şekilde şekilde taşıt yolu kullanma hakkının olduğu yazılı.
Güncel yönetmelikte bisikletle ilgili önemli maddeleri özet geçen şöyle bir link var.
(link)



Hocam inanın Caddebostan-Tuzla arası yol hakkında bir fikrim yok fakat evet, eğer bisikletler için ayrılmış bir yol varsa bisiklet ve sukuterler taşıt yoluna çıkamıyor. Yaşanacak bir problemde hak iddia edilemez diye düşünüyorum.

46. madde hala var. ((link) üzerinden "KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU" arattırıp kanuna erişebilirsiniz.)
Karayolları Trafik Kanunu'nun 46. maddesi bütün "araç"lar için geçerli kuralları belirliyor. Bu maddedeki haklar bütün araçlar yani bisikletler için de geçerli. 66. maddede de bisikletler için yasaklı olan konulardan bahsediyor.
Bu iki madde beraber değerlendirildiğinde bisikletlilerin en sağ şeridi kullanmaları gerektiği, bu şeritte en fazla iki bisikletlinin yanyana sürebileceği, bisiklet yolu olan yollarda taşıt yolundan gidilmesinin yasak olduğu açıkça anlaşılıyor. Yani Bostancı-Tuzla sahil yolunun yol kenarında bisiklet yolu olduğu kesimlerde kanuna göre taşıt yolunu kullanmak yasak.


KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU TANIMLAR İÇİNDE:
Araç : Karayolunda kullanılabilen motorlu, motorsuz ve özel amaçlı taşıtlar ile iş makineleri ve lastik tekerlekli traktörlerin genel adıdır.

Madde 46
Karayollarında trafik sağdan akar.
Aksine bir işaret bulunmadıkça sürücüler:
a) Araçlarını, gidiş yönüne göre yolun sağından, çok şeritli yollarda ise yol ve trafik durumuna göre hızının gerektirdiği şeritten sürmek,
b) Şerit değiştirmeden önce gireceği şeritte sürülen araçların emniyetle geçişini beklemek,
c) Trafiği aksatacak veya tehlikeye sokacak şekilde şerit değiştirmemek,
d) Gidişe ayrılan en soldaki şeridi sürekli olarak işgal etmemek,
e) (Değişik:18/10/2018-7148/19 md.) İki veya daha fazla şeritli yollarda motosiklet, otomobil, kamyonet, panelvan, minibüs ve otobüs dışındaki araçları kullanırken geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek,
f) (Ek:18/10/2018-7148/19 md.) Trafik kazası, arıza hâlleri, acil yardım, kurtarma, kar mücadelesi, kazaincelemesi, genel güvenlik ve asayişin sağlanması gibi durumlar dışındaemniyet şeritlerini ve banketleri kullanmamak,
g) (Ek:18/10/2018-7148/19 md.) Trafiği aksatacak veya tehlikeye sokacak şekilde ardı ardına birden fazla şerit değiştirmemek,
h) (Ek:18/10/2018-7148/19 md.) Tekyönlü karayollarında araçlarını ters istikamette sürmemek Zorundadırlar.
Karayollarının belirli kesimlerinde, bu yollardan faydalanma zorunda olan hayvan sürücüleri, hayvanlarını veya hayvan sürülerini gidiş yönünde yolun en sağından ve en az genişlik işgal ederek ve imkan olduğunda taşıt yolu dışından götürmek zorundadırlar.

Madde 66
Bisiklet, elektrikli skuter, motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır.
a) (Değişik:24/12/2020-7261/26 md.) Ayrı bisiklet yolu veya bisiklet şeridi varsa, bisiklet ve elektrikli skuterlerin taşıt yolunda,
Bisiklet, elektrikli skuter, motorlu bisiklet ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde,
Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yan yana,
sürülmesi yasaktır.
b) Bisiklet sürenlerin en az bir elleri, elektrikli skuter ve motorlu bisiklet sürenlerin manevra için işaret verme hali dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki eller ile taşıtlarını sürmeleri ve yönetmelikte belirtilen güvenlik şartlarına uymaları zorunludur.(3)
c) Bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır.
d) (Ek:24/12/2020-7261/26 md.) Elektrikli skuter ile sırtta taşınabilen kişisel eşya harici yük ve yolcu taşınması yasaktır.
e) (Ek:24/12/2020-7261/26 md.) Elektrikli skuter otoyol, şehirler arası karayolları ve azami hız sınırı 50 km/s üzerinde olan karayollarında kullanılamaz.
Sürücü arkasında ayrı oturma yeri olan bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosikletlerle bir kişiden fazlası taşınamaz.
(Değişik: 21/5/1997-4262/4 md.) Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 3 600 000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.
(Ek fıkra:24/12/2020-7261/26 md.) Elektrikli skuter ve kullanımına ilişkin diğer hususlar İçişleri Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından müştereken çıkarılan yönetmelikle belirlenir.
 
Tayt giyip bisiklete binenlere lafı olan şahsın, acaba durak cebine girmeden sağ şeritten yolcu alan otobüslerin şoförlerine bir lafı var mıdır? Ya yolcu kapma yarışına girip şehir içi hız sınırını aşanlara? Bunlar yok diyemez kimse, az çok otobüs kullananlar bunların olduğundan haberdar. Savunma genelde ekmek parası oluyor, ekmeğini kurallara uygun kazanamıyorsa kazanmasın, sinirleniyorsa trafiğe çıkmasın, telefonunu da bir zahmet iki sefer arası dinlenirken kurcalasın!
 
Sırf bu konuya cevap vermek için birsürü angaryaya kayıt oldum.
Sanırım manitan seni bisiklet süren birisiyle aldattı ondan bir kuyruk acısı var sende. Yoksa neden boşuna zahmet edip bisiklet forumuna üye olup burada bisiklet sürelere saydırasın?

otobüs Soförğne 100 bilet ceza kestirmişsin. Kendin motorlu taşıtların güzergahında gideek trafiği kendini riske attığının cezasını kim ödeyecek?? Trafik sıkısıklığı yaptığından haberin yok. Evet bilinçli vatandaş olmak güzel bende tebrik ederşm hakkını aramışsın.
K*ç kadar bisiklet neyi riske atacak, kimi riske atacak, hangi trafiği tıkayacak Tanrı aşkına. Zaten trafik kurallarına uygun süren, kimseye bulaşmadan yolun sağından giden bir bisiklet eğer diğer araçlar da kurallara uyuyorsa, bisikleti sıkıştırmıyorsa herhangi bir risk oluşturmaz. Bir de son yıllarda deli gibi SUV araçlar satılırken, son 10 yılda yollardaki SUV sayısı en az 3'e katlanmışken millet montofon ineği gibi SUV'larla trafiğe dökülürken kenardan usulca geçen ufacık bisiklet mı sana dert oldu, küçücük bisiklet ne kadar trafiği yavaşlatabilir ki? Arada biraz mesafe bırakarak solla gitsin.

Hız limiti 80km olan yolda afedersin taytını giyip 30la 40la yolu işgal mesgul edeceksin. Otobüs durağına otobüsün girmesine engel olacaksın adamı çileden sabırdan çıkaracaksın sonra. Atomu parçalamış gibi veya bilimsel bir soruyu çözmüş gibi 100bilet ceza yazdırdım oleyy diyeceksin. Yakışıyormu??
Tayt giyenden rahatsız oluyorsan bakma sen de. Belli ki İstanbul'u da bilmiyorsun. Olayın geçtiği yerdeki (Sirkeci-Unkapanı) yolun hız sınırı 80 km/h değildir. Şehir içinde bir caddedir. Bisiklet otobüsün durağına girmesine engel olamaz, bisiklet sadece oradan geçip gidiyor, bisikletin bir durağın yanından geçmesi max 3 saniyedir, 3 saniye sonra o otobüs oraya yanaşabilir. Arabayı doldurmak için dakikalarca durağı kapatıp durağın ardındaki trafiği katleden minibüs ve taksiler dururken tek yaptığı oradan geçip yoluna devam eden bisikletler mı sana dert oldu kardeşim?

Örneğin otoyolda ne zaman bisikletli görsem ben polisi arıyorum. Kavga etmiyorum..
Evet, otoyola bisikletle girmeyi ben de çok doğru bulmuyorum, zaten bisikletlere yasaklanmış.

Şehrin kalabalık trafiğine bisşklet ve martı denen scooter ler iyice kambur oldu trafikte ondan haberin varmı.. Bir bisikletliye veya martı scooter 🛴 a çarpıp zarar vermemek için neler çektiğimizi biliyormusun?? Bilmiyorsun.
Millet koskoca otomobile 1 kişi binip trafikte öküzleme yer kaplayıp trafiğin anasını bellerken bindiğimde k*çımın altında kaybolacak kadar ufak olan bisikletim mi trafikte kambur oluyor? Hadi ordan. Kaldı ki nadiren de olsa otomobil sürüyorum. Bir bisiklet yüzünden hiç zorluk çektiğimi hatırlamıyorum. Sol şeride geçip arada mesafe bırakarak sollayıp geçiyorum hiç de zorlanmıyorum.

Motorlu taşıtlardaki sürücülerin kimisi işini yetiştirme derdinde herkes biryere ulaşma telaşında.. Ama sen özgür 2teker zevk spor yapma derdindesin..
Ben de bisikletimle okuluma yetişme telaşındayım, bisikletiyle işine, okuluna, bir yere ulaşma telaşına sahip bir sürü insan var. Forumda biraz takılsan zaten "İşe Bisikletle Gidenler" adında bir başlık bile var. Sen işine gücüne otomobilinle giderken biz keyfimizden bisiklete binip karılara datdiri dat dat yapmaya gitmiyoruz yani. Bırak da 1-2 günlük hafta tatilimizde de keyfimizden bisiklete binip sporumuzu veya turumuzu, gezintimizi yapabilelim, o kadarcık da bir keyfimiz olsun.

100bilet ortalama 300-400tl yapar o adamın 3-4günlük mesaisini sırf bir bisikletli durağı meşgul etti diye ödeyecek
Hayır kardeşim bir bisikletli duraktan geçti diye ödemeyecek o cezayı. Kendi halinde bir bisikletliyi aracıyla sıkıştırdığı, ona ezilme tehlikesi yaşattığı için ödeyecek.

Hâlâ bisikletler seni delirtip çıldırtacaksa da yallah köyüne o zaman, babanın tarlasında sürersin otomobilini, yanından bisiklet falan da geçmez daha ne olsun?
.. Sağ şerit ağır vasıtalarındır sol ise taksi binek araçların. Sende slütfen sunu idrek et= göktürkte yolun en sağında mavi şeritli bisiklet yolu var ve tabelada bisiklet yolu yazar.
Pardon da bisiklet yolu her yerde yok. Okuluma giden yol 15 km, o yolun sadece 5 km'sine paralel bir bisiklet yolu var. Ne yapayım, uçayım mı? Uçabilen bisiklet de piyasada yok.
 
Son düzenleme:
O yolun yanında bisiklet yolu varsa bisiklet yolundan sürülmesine dair ama bu arkadaşa göre o yoldan çıkılamıyor. Bir de dağda tepede sürmeye izin vermiş kendince.
O maddeye rağmen, pratikte bisiklet yolu yolun dibinde olsa bile bisikletlinin normal yolu kullanmasına kimse karışmıyor. Belki bir kaza oluştuğunda yolun yanında bisiklet yolu olup olmadığına bakılıyordur. Mesela tüm Karşıyaka sahili boyunca bisiklet yolu var, isteyen, özellikle kalabalık gruplar yoldan gidiyor, polisin hiçbir müdahalesi olmuyor. Zaten karşılaşacağın polis de çoğu durumda bisikletli ve çoğu zaman bisiklet yolunun dışında. Hatta biri eşimin yeğeni, ona soracağım en uç durumların neler olabileceğini. Belki daha net kanun maddelerine de ulaşmamı sağlar.
Bisiklet yollarından sürmek anayoldan tehlikeli ülkemizde. Örneğin o bahsedilen Göktürk’teki bisiklet yolundan ara sıra geçerim turlarımda. Orta refüj sulamasında azıcık ıslansa veyayağmur yağsa o saçma mavi boya nedeniyle o kadar kaygan hale gelir ki oradan geçerken çoğu zaman normal yoldan gitmeyi tercih ederim.
 
Geri