Scudo Sports

10 km mesafe; 1 TT bisikletli VS 2 yol bisikletlisi!?

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
6.006
Tepki
24.945
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Selam,
Yine denk geldiğim bir videodaki ilginç bir yarıştan bahsetmek ve sizin tecrübe-yorumlarınızı almak için foruma taşıyorum. Konuya başlamadan şunu belirteyim ki, bu videoda kullanılan TT bisikletin reklamının yapıldığı açık :snzdglsn: Yine de bu ilginç "hız savaşını" tartışabilir ve değerlendirebiliriz


Bu ilginç yarışta,10 kilometrelik bir parkuru önce 2 yol bisikletlisi tamamlamış, daha sonra da tek başına ve full aero ekipmanlı bir TT bisikletli tamamlamış ve bu 2 takımın parkuru tamamladığı süreler karşılaştırılmış :snzdglsn: Oldukça ilkel bir test, bir parkur seçiyoruz, daha sonra ben ve Mahmut abi bu parkuru sırayla tamamlıyoruz, sürelerimizi kıyaslıyoruz, ben kazanıyorum ve diyorum ki: "Mahmut abi, ben daha aeroyum" :ssrtcbya:

13.png

Aynı parkuru, tamamlayabildikleri kadar hızlı tamamlayacak olan 2 takım: Birinci takım 2 kişiden oluşuyor ve bu elemalar yol bisikletçileri.
Rakipleri ise tek başına bir TT bike, full aero ekipman olduğu söyleniyor...

Reklam kokan bir video olduğu için Orbea'nın yeni çıkardığı bisiklet kazanıyor. Ve GCN bunu şu şekilde açıklıyor:
"Yol bisikletlileri öndeki 400 watt, arkadaki ise 300 watt güç basacak şekilde ve değişmeli olarak parkuru tamamlıyorlar. TT bisikletteki sporcu ise 360 watt ortalaması basarak, yani daha az güç uygulayarak bu iki sporcuyu geçiyormuş çünkü çok aeroymuş :naslyany: Çok aerodan kasıt: Aşırı aero TT bisikleti+aero kask+aero gözlük + skin suit

TT bisikletinin derecesi 12 dakika 55 saniye
2 yol bisikletlisinin derecesi 13 dakika 40 saniye

14.png

:snzdglsn:

Evet, pek de tatmin edici olmayan bu testle ilgili bazı eksiklikler var tabi. Yol bisikletlilerinin tam olarak kaç watt bastıklarını bilmiyoruz, önceki 400 arkadaki 300 diye değinilmiş sadece. All-out (Allah ne verdiyse) yarışı olduğu için biz forumca bir yol bisikleti pelotonu oluştursak, karşımızda da TT bisikletli Örken olsa sonuç benzer olurdu. Demem o ki sporcuların birbirine denk olup olmadığını da bilmiyoruz. Eksik bir test, yanıltıcı olabilecek bir test. Ama her şeye rağmen heyecanlandırıcı ve ilgi çekici bir test! :ssrtcbya:

Peki hiç sizin bu tip bir testi, belli bir parkurda yaptığınız, zamanınızı arkadaşınızınkiyle kıyasladığınız oldu mu? TT duruşu gerçekten de 2 yol bisikletlisini alt edebilir mi? Yoksa yol bisikletine aerobar taktıranlar haklı mı? :acpsnr:
Yorumlarınız, tecrübeleriniz ve bu testin sizde uyandırdığı izlenim nedir :naslyany:
 
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu bu videoyu izlemiştim adı geçen kanal abonesiyim enteresan videolar paylaşılıyor bu da onlardan biri reklam tabiki ama izlettiriyorlar. ben şu yol bisikletine aero bar taktıranlar haklı mıya takıldım peki TT Bisiklete Aero Dropbar taktıranlar 😬
IMG_20201017_153704.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
Çok gündemde tutulan, ilgi gören herkesin daha fazla ilgi için bu şekilde davranabileceğini düşünüyorum. Hem GCN hem GMBN bu şekil testleri yaptığında bana saçma geliyor.
En azından tek sürüş bu testi sonuçlandırmak için yeterli değil bence.
Kaldı ki kişinin bir sürüşü diğerine benzemezken, tek sürüşte "bu böyledir" diyerek kesip atmak bana saçma geliyor.
Sonuçta size katılıyorum ve bance de bu deneme biraz düzmece.😏
ben şu yol bisikletine aero bar taktıtanlar haklı mıya takıldım peki TT Bisiklete Aero Handlebar taktıranlar
Bende dağ bisikletine aerobar takmayı düşünüyorum.😅
 
Son düzenleme:
Bisiklette ki koltuk direği açısı 90 derece gibi değil mi ya çok dik işte o, gerçek TT, benim bisiklet aero bike gibi yanında 🤣Screenshot_20201017_154745.jpg
 
Forumda okuduklarımdan aklımda kalana göre çoğu kişi , mtb bisikletli arkadaşının yokuş aşağı kendisinden daha hızlı indiginden bahsediyordu. Burası Türkiye burada isler farklı ...😁😁😁
 
TT bisikletinin 2 yol bisikletinden daha hızlı olması çok doğal. Yol bisikleti kullananlar 2 değil, 4-5 kişi olsaydı gene TT daha hızlı olurdu (sürücülerin kondisyon seviyelerinin aynı olduğunu varsayıyorum).

CdA (aerodinamik katsayı ile rüzgara karşı kesit alanın çarpımı), TT bisikletinde yol bisikletine göre %25 falan daha az. Yani yol bisikleti grubu ile tek süren TT bisikletinin aynı hızda olması için grupta en az birinin %25 daha fazla güç üretiyor olması gerek. Bu da yol grubunun en önünde sürenin VO2max seviyesinin üstünde gitmesini gerektirir, Belçika makarası yapacak kadar kalabalık değillerse, yol grubu kısa sürede kendini tüketir...
 
TT bisikletinin 2 yol bisikletinden daha hızlı olması çok doğal. Yol bisikleti kullananlar 2 değil, 4-5 kişi olsaydı gene TT daha hızlı olurdu (sürücülerin kondisyon seviyelerinin aynı olduğunu varsayıyorum).

CdA (aerodinamik katsayı ile rüzgara karşı kesit alanın çarpımı), TT bisikletinde yol bisikletine göre %25 falan daha az. Yani yol bisikleti grubu ile tek süren TT bisikletinin aynı hızda olması için grupta en az birinin %25 daha fazla güç üretiyor olması gerek. Bu da yol grubunun en önünde sürenin VO2max seviyesinin üstünde gitmesini gerektirir, Belçika makarası yapacak kadar kalabalık değillerse, yol grubu kısa sürede kendini tüketir...

Bu siteye göre %25 biraz fazla gibi :naslyany:

15.png

(link)

Sadece bedensel alan hesaplanmış, bisikletler ihmal edilmiş sanırım bu sitede
 
Tt bisikleti aerodinamik açıdan ciddi fark yaratır. Ama burada daha hızlı olmasında 2 önemli etken daha var. Birincisi kısa mesafe ve düz rota. İkincisi ise dişli oranlarındaki farklar. Tt de en az 56 diş bir aynakol vardır. Daha büyük krank ve düz yolda diğerlerinin şansı iyice azalıyor.
 
Son düzenleme:
Tt bisikleti aerodinamik açıdan ciddi fark yaratır. Ama burada daha hızlı olmasında 2 önemli etken daha var. Birincisi kısa ve mesafe ve düz rota. İkincisi ise dişli oranlarındaki farklar. Tt de en az 56 diş bir aynakol vardır. Daha büyük krank ve düz yolda diğerlerinin şansı iyice azalıyor.

Bunlar British Cycling kökenli bisikletçiler 100 civarı kadansla çeviriyorlar. TT'yi kullanan Simon'ın 56x11'e geçtiğini bile sanmıyorum.
 
Bunlar British Cycling kökenli bisikletçiler 100 civarı kadansla çeviriyorlar. TT'yi kullanan Simon'ın 56x11'e geçtiğini bile sanmıyorum.
Kadans konusunda size katılıyorum. Büyük aynakol yinede avantaj sağlar. Daha az sürtünme avantajı ve sabit güç kuralı ile birleşince zaman farkı yaratması normal bence.
 
Adı üstünde zamana karşı bisiklet 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Tt bisikleti aerodinamik açıdan ciddi fark yaratır. Ama burada daha hızlı olmasında 2 önemli etken daha var. Birincisi kısa mesafe ve düz rota. İkincisi ise dişli oranlarındaki farklar. Tt de en az 56 diş bir aynakol vardır. Daha büyük krank ve düz yolda diğerlerinin şansı iyice azalıyor.


14.png
14.png

:harika:
(link)
 
Geri