Bisikletin doğum yeri,Avrupa.Bisikletin bugünkü tasarımlarına kavuşmasında,birçok buluşçu ve tasarımcının rolü var.İlk bisikletin,1817 yılında,Alman Karl Drais tarafından geliştirildiği sanılıyor.Bu bisikletin pedalları yoktu.Sürücü,ayaklarıyla yeri iterek yol alıyordu.Çoğumuzun bisikletin atası
olarak bildiği velosipetler 1870'lerde geliştirildi.1890'larda eklenen yeniliklerden sonra bisikletler artık güvenli ve sürüşü rahat bir ulaşım aracı haline gelmişti.20. yüzyıla girilirken,Avrupa ülkelerinde ve ABD'de çok sayıda bisiklet kulübü kurulmuştu.Bisikletlerde gezi yapmak yaygın bir eğlence türüydü.Yarışlar da düzenlenmeye başlanmıştı.Bisiklet Avrupa ülkelerinin kolonileri yoluyla tüm dünyada yaygınlaşmaya başladı.20. yüzyılın ortalarına gelindiğinde,bisiklet yeryüzünün dört bir yanında,özellikle gelişmekte olan ülkelerde yaşayan milyonlarca insanın ulaşımında ilk tercih durumuna gelmişti.Bunun en önemli nedeni,bisikletin çok ekonomik bir ulaşım aracı olması.Öte yandan,motorlu araçların fiyatlarının insanların alım gücünü daha az zorlamaya başlamasıyla,gelişmiş ülkelerdeki insanlar da bu araçlara yöneldiler.Kentlerde ve karayollarında,otomobillerin yaygınlaşmasını destekleyen uygulamalar başlatıldı.Bu durum,yolları bisikletliler için çekilmez kılmaya başlamıştı.Bisiklet satışları bu ülkelerde gittikçe azaldı.Kısa tarihi boyunca bisiklet,yalnızca Çin,Hindistan,Danimarka ve Hollanda gibi belirli ülkelerde hiçbir zaman popülerliğini yitirmedi.
Kaynak:Bilim Çocuk dergisi,sayı 105
olarak bildiği velosipetler 1870'lerde geliştirildi.1890'larda eklenen yeniliklerden sonra bisikletler artık güvenli ve sürüşü rahat bir ulaşım aracı haline gelmişti.20. yüzyıla girilirken,Avrupa ülkelerinde ve ABD'de çok sayıda bisiklet kulübü kurulmuştu.Bisikletlerde gezi yapmak yaygın bir eğlence türüydü.Yarışlar da düzenlenmeye başlanmıştı.Bisiklet Avrupa ülkelerinin kolonileri yoluyla tüm dünyada yaygınlaşmaya başladı.20. yüzyılın ortalarına gelindiğinde,bisiklet yeryüzünün dört bir yanında,özellikle gelişmekte olan ülkelerde yaşayan milyonlarca insanın ulaşımında ilk tercih durumuna gelmişti.Bunun en önemli nedeni,bisikletin çok ekonomik bir ulaşım aracı olması.Öte yandan,motorlu araçların fiyatlarının insanların alım gücünü daha az zorlamaya başlamasıyla,gelişmiş ülkelerdeki insanlar da bu araçlara yöneldiler.Kentlerde ve karayollarında,otomobillerin yaygınlaşmasını destekleyen uygulamalar başlatıldı.Bu durum,yolları bisikletliler için çekilmez kılmaya başlamıştı.Bisiklet satışları bu ülkelerde gittikçe azaldı.Kısa tarihi boyunca bisiklet,yalnızca Çin,Hindistan,Danimarka ve Hollanda gibi belirli ülkelerde hiçbir zaman popülerliğini yitirmedi.
Kaynak:Bilim Çocuk dergisi,sayı 105