Vida gevşemesi ile gidon esnemesi farklı şeyler.
Dahonda katlama mekanizmasındaki somunu 40-50 kmde bir tekrar sıkmam gerekiyordu. Yoksa gidon sürerken açılacak gibi sallanıp korkutuyordu.O somun mandalın kapatırken gerekli sertliğini ayarlıyor. O yüzden çok fazla da sıkamıyorsunuz o zaman da...
Dahonların gidon katlanma mekanizmalarında kronik bir problem var gevşeme yapıyor. Herkesin başına gelen bir problem değil ama güven vermiyor.
İki markanın da bisikletlerini yakından görenler ternin gidon katlama mekanizmasının çok daha sağlam olduğunu anlayacaktır.
Diğer özellikler tartışılır...
Libayaya bavulla para gönderirken, sudanın imfye borcunu öderken, geçiş garantili yollar, yolcu garantili havaalanları yaparken kimse kamu kaynağı dikkat edelim dedi mi acaba
İkisi de hızlı gitmez.
1. bisiklet yokuş da çıkamaz
Ancak 1. bisikleti alıp ruble değişikliği ile (11-32 gibi) hem yokuş için hem de son hız için fayda sağlanır ya da 7 vites için en geniş aralığı veren ruble neyse onu bulmak gerekir.
@Maximiryan @igneli Geçen yıl yazdığım bir yazıyı yeniden paylaşıyorum. Umarım birilenin fikrini değiştirir.
Katlanır bisiklet konusunda hem bütçe hem de vites oranı olarak flexi 121 öne çıkıyor tavsiyeler de bu yönde genel olarak ancak ben çoğunluğa katılmıyorum.
Sırf yokuş çıkabilmek için düz...
@hgercek
Bunu biliyorum youtubeda görmüştüm. Dediğiniz gibi kadro katlanmıyor başka şekilde küçülüyor bisiklet. Menteşe ya da katlanma mekanizması gibi açılıp kapanan birbirine sürten kısımları karbondan yapmıyorlar.
@kafayabak
Peşin paranız varsa 2. elden başka bir şey bakmayın derim. Çünkü kısa süre binip üst modele geçmek için satmaya kalktığınızda zarar ediyorsunuz. Daha geçen dahon mu sl11 vardı sahibindende 4000 in altında bir fiyata satıldı ki marinerden kat kat daha iyi bir bisiklet.
Sizin...
@coyote3880
Sağlamlık açısından dahon veya tern mantıklı yalnız yine de bu kiloda jant akorları bozulabilir. Jant teli kırabilirsiniz. Havalar ısınana kadar zaten 2 ay kadar süreniz var. Diğer yöntemlerle biraz kilo verip sonra başlarsanız daha iyi olur. Şu an sele de çok rahatsız edebilir sizi...
@trainspotting35
Ben de benzer bir şey yaşamıştım. Moon lx70 lamba almıştım. Sorunlu çıkınca telefon açtım hemen yenisini gönderiyoruz dediler. İkinci lamba elime ulaşınca ilk geleni yollamıştım.
Bazı ürünler gerçekten pahalı ama envanterleri geniş ve satış sonrası destekleri de iyi
@Rıza_908
Gidonda gevşeme oluyordu.Sürerken katlama yerinden 1-2 milim açılıp gene kapanıyordu boşluk oluyordu. Mekanizmada dik duran bir somun var onu sıkınca geçiyordu. Ama 50-100 km'de bir tekrar sıkmam gerekiyordu. Hiç güven vermiyordu o yüzden.
Kadro katlama mekanizmasından farklı bir...
@Rıza_908
Merhaba, schwalbenin SV6 20x1,1-20x1,50 arası uygun iç lastikleri var. Daha kalın lastikler için olanları de zorlayınca uyuyor ama döner parçanın hafif olması önemli. N11de ya da doğa bisiklette bulabilirsiniz.
@Taxonera
Ne kadar büyük viteste sürerseniz o kadar yavaş pedal çevirirsiniz, o zaman da dizlere binen yük artmış olur. Bunu kendiniz de deneyip hissedebilirsiniz.
Ayak bileklerine takabileceğiniz ağırlıklar da zaten sağ ayakta aynakola sürter, gayet kalın oluyorlar.
En mantıklısı spor...
@Rıza_908 Bende de vitesse d8 vardı daha önce. Arıza falan değil o ruble ile göbeğin tırnaklarının birbirine geçme sesi pedala hızla basınca çok ses çıkar yavaş basınca anlamazsınız. Ben de önce sorun sanmıştım ama bilenlere sorunca öğrendim.
bu videoda da ilk pedalı çevirişte geliyor o ses.
Bisiklet ve motosiklet lastiklerinde otomobil lastiklerinden farklı olarak "silis" denen bir malzeme var ek olarak. Yol tutuş otomobilden daha önemli ve iyi olmalı. Sonuçta iki teker üzerindeyiz. Maliyeti arttıran o aslında. Motosiklet lastiklerine bakarsanız 1500 tl gibi fiyatlara tek lastik...
@BobSaginowski
@BobSaginowski
Kısaca tern verge n8 diyebiliriz. Dahonun vitesleri daha yeni model ancak n8 in daha akıcı bir bisiklet olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ayrıca dahonların gidon katlama mekanizmasında sorun yaşayanlar var. Bunlardan biri de benim. Terndeki sistem farklı ve...
Katlanır bisiklet konusunda hem bütçe hem de vites oranı olarak flexi 121 öne çıkıyor tavsiyeler de bu yönde genel olarak ancak ben çoğunluğa katılmıyorum.
Sırf yokuş çıkabilmek için düz yolda küçük aynakol ve esnemeler nedeniyle çok yavaş kalan 13-14 kg ağırlığında bir bisiklet almak...
@eternalsun
Hiç katlanır bisiklet kullanmadıysanız bir yerden bulup bir deneyin derim. Boydan çok kilo sorun olabilir bence. Decathlonun ucuz bir katlanırına binen arkadaşım zayıf olmasına rağmen sele borusunu yamultmuştu. Ya da jant akoru ile ilgili sorun çıkabilir. İşte dahon ve ternlerde...
@eternalsun
Ben fiyatların artması ve alım gücünün düşmesi ile ilgili yorum yapmıştım. Sonuçta sahilde gezilecekse detaylar çok da önemli değil. Her tür katlanır işinizi görür.
Çok da takılmayın. Bir an önce bisiklet alıp gezmeye başlayın.
Geçen yıl insanlar dahon ve ternin modelleri arasında kararsız kalıp sorular sorarlardı. Artık mosso va carrarolar daha çok konuşuluyor. Seneye bakalım ne konuşacağız.