Edip D.
HTFU!
- Kayıt
- 12 Haziran 2011
- Mesaj
- 3.628
- Tepki
- 5.377
- Şehir
- Sarıyer, İstanbul
- Başlangıç
- 2000—01
- Bisiklet
- Diğer
Merhabalar. Yaklaşık 1 yıl önce dağ bisikletinde debelenmekten sıkılıp bir Trek FX7.5 aldım. Bunu yaklaşık 3-4 ay kullandıktan sonra içime bir yol bisikleti düştü ve üzerine gidip Felt F95 yol bisikleti aldım ve uzun süre bu bisikleti kullandım antrenmanlarım için. Bir gün bankaya gitmek için bisikletime atladım ve "Hadi bu sefer Trek'i alayım" dedim. O düz gidon o kadar rahatsız geldi ki anlatamam. Hemen aklıma Trek'i yol gidonlu bir bisiklete çevirme fikri düştü. Tura yatkın bir bisikletim olacaktı. Sanırım "Melez Yol Bisiklet"i olacaktı bu. Araştırmalara başladım. Yabancı sitelerde nasıl yapılacağına dair az da olsa birkaç bilgi buldum. Belki aramızdan da yapmak isteyen vardır. Bu yüzden süreci paylaşmak istedim.
İlk önce aklımdaki sorular şu şekildeydi:
1) Vites sistemi (arka vites dağ ekipmanı, ön vites yol ekipmanı) STI kollarla çalışacak mı?
Cevap: Araştırmalarımda şunu öğrendim. 9'lu STI kollar 9'lu dağ ekipmanları ile çalışıyor. 10'lu olduğunda ise sorun çıkabiliyor. Çünkü çekiş oranları farklı oluyor(muş). Benim de kullandığım dağ ekipmanı 9'luydu. Felt'ten çıkan STI kollarım da 9'lu olduğu için sorun yaşamadım.
2) Fren sistemi STI kollarla çalışacak mı?
Cevap: Sanırım ön fren sorun çıkarmıyormuş ama arka frende fren kolunun çekiş mesafesi çok kısa kaldığı için sorun olabiliyormuş. Bu yüzden "Problem Solvers" firmasının "Travel Agent" isimli ürününü buldum. Sadece bu iş için yapılmış bir ürün. STI kollarla v-fren'in çalışmasını sağlıyor ve 27 Şubat'ta ekipmanları toplamaya başladım. İlk önce bisikletin ilk halini paylaşayım:
Kullandıklarım ise şunlar:
- Yol bisikletimin üzerinden çıkan gidon ve microShift STI kollar
- 2 adet Problem Solvers Travel Agent
- Gidon bandı
- Kablolar, ıvır zıvır.
İlk önce bisiklet üzerindeki bütün teller ve kablolardan kurtularak gidon kapağını açıp gidonu çıkardım.
Ardından yol gidonunun ayarını yapıp yerine yerleştirdim.
Kabloları gerekli yerlerden geçirip Travel Agent'ı kullanarak frenleri ayarladım. Ardından da vitesleri ayarladım. Travel Agent'ta dikkat edilmesi gereken şey kablonun geçtiği deliğin saat 12 ve 2 arasında bir yerde olması. Böylece o nokta herhangi bir yere denk gelmeyecek ve fren konusunda sıkıntı yaratmayacak.
Sonrasından kablolama işlemlerini yapıp gidon bantlarını sardım.
Ve sonunda bugün bitirdim bu da son hali:
Az önce bir deneme sürüşüne çıktım ve çok hoşuma gitti. Ne frenlerde ne vites sisteminde sorun var. Kesinlikle çok rahat ettim. Ayrıca şunu da belirtmeliyim ki ilk defa böyle bir işe giriştim. Gidon bandı sarmayı youtube'dan öğrendim. Vites-fren kollarının gidon üzerinde nereye takılması gerektiğini forumları okuyarak çözdüm. Demek istediğim hiçbir bilginiz olmasa bile kolaylıkla yapılabilecek bir şey. Umarım birilerinin işine yarar. (link) fazladan birkaç fotoğraf daha var
İlk önce aklımdaki sorular şu şekildeydi:
1) Vites sistemi (arka vites dağ ekipmanı, ön vites yol ekipmanı) STI kollarla çalışacak mı?
Cevap: Araştırmalarımda şunu öğrendim. 9'lu STI kollar 9'lu dağ ekipmanları ile çalışıyor. 10'lu olduğunda ise sorun çıkabiliyor. Çünkü çekiş oranları farklı oluyor(muş). Benim de kullandığım dağ ekipmanı 9'luydu. Felt'ten çıkan STI kollarım da 9'lu olduğu için sorun yaşamadım.
2) Fren sistemi STI kollarla çalışacak mı?
Cevap: Sanırım ön fren sorun çıkarmıyormuş ama arka frende fren kolunun çekiş mesafesi çok kısa kaldığı için sorun olabiliyormuş. Bu yüzden "Problem Solvers" firmasının "Travel Agent" isimli ürününü buldum. Sadece bu iş için yapılmış bir ürün. STI kollarla v-fren'in çalışmasını sağlıyor ve 27 Şubat'ta ekipmanları toplamaya başladım. İlk önce bisikletin ilk halini paylaşayım:
Kullandıklarım ise şunlar:
- Yol bisikletimin üzerinden çıkan gidon ve microShift STI kollar
- 2 adet Problem Solvers Travel Agent
- Gidon bandı
- Kablolar, ıvır zıvır.
İlk önce bisiklet üzerindeki bütün teller ve kablolardan kurtularak gidon kapağını açıp gidonu çıkardım.
Ardından yol gidonunun ayarını yapıp yerine yerleştirdim.
Kabloları gerekli yerlerden geçirip Travel Agent'ı kullanarak frenleri ayarladım. Ardından da vitesleri ayarladım. Travel Agent'ta dikkat edilmesi gereken şey kablonun geçtiği deliğin saat 12 ve 2 arasında bir yerde olması. Böylece o nokta herhangi bir yere denk gelmeyecek ve fren konusunda sıkıntı yaratmayacak.
Sonrasından kablolama işlemlerini yapıp gidon bantlarını sardım.
Ve sonunda bugün bitirdim bu da son hali:
Az önce bir deneme sürüşüne çıktım ve çok hoşuma gitti. Ne frenlerde ne vites sisteminde sorun var. Kesinlikle çok rahat ettim. Ayrıca şunu da belirtmeliyim ki ilk defa böyle bir işe giriştim. Gidon bandı sarmayı youtube'dan öğrendim. Vites-fren kollarının gidon üzerinde nereye takılması gerektiğini forumları okuyarak çözdüm. Demek istediğim hiçbir bilginiz olmasa bile kolaylıkla yapılabilecek bir şey. Umarım birilerinin işine yarar. (link) fazladan birkaç fotoğraf daha var