Trek FX7.5'i Dropbara Çevirme

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Merhabalar. Yaklaşık 1 yıl önce dağ bisikletinde debelenmekten sıkılıp bir Trek FX7.5 aldım. Bunu yaklaşık 3-4 ay kullandıktan sonra içime bir yol bisikleti düştü ve üzerine gidip Felt F95 yol bisikleti aldım ve uzun süre bu bisikleti kullandım antrenmanlarım için. Bir gün bankaya gitmek için bisikletime atladım ve "Hadi bu sefer Trek'i alayım" dedim. O düz gidon o kadar rahatsız geldi ki anlatamam. Hemen aklıma Trek'i yol gidonlu bir bisiklete çevirme fikri düştü. Tura yatkın bir bisikletim olacaktı. Sanırım "Melez Yol Bisiklet"i olacaktı bu. Araştırmalara başladım. Yabancı sitelerde nasıl yapılacağına dair az da olsa birkaç bilgi buldum. Belki aramızdan da yapmak isteyen vardır. Bu yüzden süreci paylaşmak istedim.

İlk önce aklımdaki sorular şu şekildeydi:
1) Vites sistemi (arka vites dağ ekipmanı, ön vites yol ekipmanı) STI kollarla çalışacak mı?
Cevap: Araştırmalarımda şunu öğrendim. 9'lu STI kollar 9'lu dağ ekipmanları ile çalışıyor. 10'lu olduğunda ise sorun çıkabiliyor. Çünkü çekiş oranları farklı oluyor(muş). Benim de kullandığım dağ ekipmanı 9'luydu. Felt'ten çıkan STI kollarım da 9'lu olduğu için sorun yaşamadım.

2) Fren sistemi STI kollarla çalışacak mı?
Cevap: Sanırım ön fren sorun çıkarmıyormuş ama arka frende fren kolunun çekiş mesafesi çok kısa kaldığı için sorun olabiliyormuş. Bu yüzden "Problem Solvers" firmasının "Travel Agent" isimli ürününü buldum. Sadece bu iş için yapılmış bir ürün. STI kollarla v-fren'in çalışmasını sağlıyor ve 27 Şubat'ta ekipmanları toplamaya başladım. İlk önce bisikletin ilk halini paylaşayım:

001.jpg

Kullandıklarım ise şunlar:
- Yol bisikletimin üzerinden çıkan gidon ve microShift STI kollar
- 2 adet Problem Solvers Travel Agent
- Gidon bandı
- Kablolar, ıvır zıvır.

002.jpg

003.jpg

004.jpg

İlk önce bisiklet üzerindeki bütün teller ve kablolardan kurtularak gidon kapağını açıp gidonu çıkardım.

005.jpg

Ardından yol gidonunun ayarını yapıp yerine yerleştirdim.

006.jpg

Kabloları gerekli yerlerden geçirip Travel Agent'ı kullanarak frenleri ayarladım. Ardından da vitesleri ayarladım. Travel Agent'ta dikkat edilmesi gereken şey kablonun geçtiği deliğin saat 12 ve 2 arasında bir yerde olması. Böylece o nokta herhangi bir yere denk gelmeyecek ve fren konusunda sıkıntı yaratmayacak.

007.jpg

008.jpg

Sonrasından kablolama işlemlerini yapıp gidon bantlarını sardım.

009.jpg

Ve sonunda bugün bitirdim bu da son hali:

010.jpg

011.jpg

Az önce bir deneme sürüşüne çıktım ve çok hoşuma gitti. Ne frenlerde ne vites sisteminde sorun var. Kesinlikle çok rahat ettim. Ayrıca şunu da belirtmeliyim ki ilk defa böyle bir işe giriştim. Gidon bandı sarmayı youtube'dan öğrendim. Vites-fren kollarının gidon üzerinde nereye takılması gerektiğini forumları okuyarak çözdüm. Demek istediğim hiçbir bilginiz olmasa bile kolaylıkla yapılabilecek bir şey. Umarım birilerinin işine yarar. (link) fazladan birkaç fotoğraf daha var :)
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Edip Bey teşekkürler fakat en önemli kısım eksik; maliyet. :) Bu iş size ne kadar paraya ve zaman mal oldu acaba? Genelde dropbar yerine düz gidon takmaya çalışılıyor. Farklı bir deneyim olmuş. Sorunsuz olması ise ayrı bir güzellik. Çok kişi istifade edecektir.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Açıkçası bana masrafı çok az oldu.. Zaten Felt'in ekipmanlarını yükseltmek istediğim için gidon ve sti kolların maliyeti olmadı. Travel Agent'ların tanesini 20TL'den aldım. Yaklaşık fiyata STI kollarla verimli olacak cantilever veya mini v-fren de alabilirdim ama şu anda kullandığım frenlerden memnun olduğum için değiştirmek istemedim. Gidon bandını da sanırım 15-20TL (6-8€) arası bir fiyata aldım. Zaman olarak da yapması toplam 1-2 saatlik bir iş. Ama öncesi, araştırma ve malzeme hazırlama aşaması, yaklaşık 3 ay sürdü.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Eline sağlık Edip çok güzel olmuş. Ben eski bisikletimde V fren için aparat kullanmamış ve hiç sorun yaşamamıştım. Sanırım şanslı azınlıktayım. Yol gidonu bence de vazgeçilmez. Yeni katlanır bisikletimin siparişini verdim yolda. Şimdiden kara kara düşünüyorum düz gidon çok zor olacak. Eğer kullanamazsam yol gidonu ile değiştirmeyi düşünüyorum ama göbekten 3 vitesli sistemi nasıl uyarlarım bilemiyorum.

Senin bisikletin için 700 x 32 dişli lastikleri de takarsan tam bir melez yol bisikleti olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Tolga Abi internette "Sorun yaşarsınız" dedikleri için hiç denemedim bile aparatsız takmayı.. Şansım senin kadar yaver gitmeyebilirdi :) .
Bu bisikleti bagajlı bir tur/gezi bisikleti olarak kullanacağım ve dediğin gibi daha geniş lastik takacağım büyük ihtimalle..

Bir de abi senin için şöyle bir şey buldum ama
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer

mertceo

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Nisan 2012
Mesaj
462
Tepki
103
Şehir
.
Bisiklet
Salcano
Hayırlı olsun, toplanmış hali harika bir hayli yormuştur sizi sanırım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
5 Nisan 2011
Mesaj
2.017
Tepki
3.078
Yaş
42
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hayırlı olsun, yol gidonuna alışınca düz gidonlar çok tuhaf geliyor, kış ayından çıkarken belimde ağrı vardı, uzun sürüşlerde de sol dirseğimde ağrı ve uyuşma oluyordu, neredeyse yol gidonunu değiştirecektim, problemin kaynağını buldum şimdi problem kalmadı şükür. Ben ve yol gidonum fx bisikletimizde pek mesuduz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Zaten ilk bilgiyi senden almıştım Eser :) .
İlk önce ben de "Acaba barend vites değiştirici mi kullansam" dedim ama inat ettim sti kolları taktım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Kelebek tur gidonu neden düşünmediniz Edip Bey? Mutlaka kullanmışsınızdır ya da denemişsinizdir onu da, o yüzden soruyorum.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@ahmetcan44

Ahmet Bey, bisikleti şehir içi kısa gezi turlarımda da kullanmayı planlıyorum. İstanbul'un trafiğini biliyorsunuzdur :).
Yol bisikleti yüzünden artık omzumun geçtiği yerden geçebilirim şeklinde bir refleks oluştu. Bu yüzden omuz genişliğimden daha geniş bir gidon kullanmak istemedim.

Bir de Kelebek Gidonlar da bir nevi düz gidon aslında. Fren ve vites sürekli elimin altında olsun istediğimde illa ki düz gidon pozisyonunda sürmem gerekecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Alperen ERTEN

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2010
Mesaj
845
Tepki
255
Şehir
Fethiye
Bisiklet
Geotech
Bagajlar da bağlansın bence :) özüne uygun bir tur bisikleti yapmakta fayda var . bu arada cok sık olmus :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.

Bilal Demir

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Haziran 2011
Mesaj
438
Tepki
214
Şehir
İstanbul Esenkent
Bisiklet
Scott
Edip Hocam, çok faydalı bir paylaşım olmuş. Araştırmaların birçok kişiye yardımcı olacaktır. Düşündüm de bu forum sayesinde birbirimizden ne çok şey öğreniyoruz. Dünya farklı bir hale geldi ve bilgiye çok hızlı bir şekilde ulaşabiliyoruz.. baş döndürücü....

Ben düz gidon kullanıyorum, acaba dropbar denesem mi dedim şimdi. Ama aslında herkese alıştığı şey kolay geliyor sanırım.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@Alperen ERTEN
Alperen, yolun da gidon bandını beyaz yaptım ama hala içime tam sinmedi galiba :)

@Bilal Demir

Sanırım "Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp" lafı günümüz için daha çok geçerli artık :)

İlk kez yol gidonu kullandığımda çok garipsemiştim.. Dengemi kurmakta çok zorlanmıştım ama alıştıktan sonra vazgeçemedim :)
 

Alperen ERTEN

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2010
Mesaj
845
Tepki
255
Şehir
Fethiye
Bisiklet
Geotech
@Edip Dinçer

Görmeden bir şey diyemeyeceğim :) benim bisikletin resimlerini gördün mü abi :p
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesaj
513
Tepki
587
Yaş
61
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
Çok güzel bir çalışma olmuş ve çok da güzel anlatmışsın Edip . :)
Teşekkür ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.
Kayıt
3 Eylül 2013
Mesaj
82
Tepki
14
Şehir
Dünya
Bisiklet
Sedona
Çok yararlı bir konu çalışmanızı forumda paylaştığınız için teşşekürler ben de düz gidondan çok rahatsızım ve yol tipi gidona geçmeyi çok istiyorum tam bir performans tur bisikleti yaratmak istiyorum. İlk önce sti kolları takmayı düşündümdeee bana maaliyeti çok fazla olur diye yapamıcam sanırım.
 

deniz erk

Üye
Kayıt
28 Mart 2010
Mesaj
60
Tepki
3
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Çok güzel bir anlatım olmuş. Bende böyle bir değişikliğe gitmeyi denedim ama beceremedim. Senden daha ayrıntılı bilgiler almayı isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.

Tahir Keskin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2013
Mesaj
2.145
Tepki
2.003
Yaş
39
Şehir
Kocaeli, Gölcük
İsim
Tahir Keskin
Bisiklet
Kron
Bir kaç kez okudum. Teşekkür ederim. :)
 
Kayıt
29 Mayıs 2013
Mesaj
31
Tepki
23
Şehir
İzmir
Bisiklet
Salcano
Edip Bey Merhaba.
Travel Agent'i Türkiye'den mi aldınız?