Trek FX7.5'i Dropbara Çevirme

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.628
Tepki
5.377
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@Ayhan Sezen

Maalesef Türkiye'de bulamadım bu ürünü. Yanlış hatırlamıyorsan "JensonUSA"den almıştım..
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
travel agent yerine CX v fren pivotlarından da alabilirsiniz
böylelikle kısa gelen sti çekme kollarıyla çalışan v frenleriniz olur

örneğin avid shorty 6
https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/_TjWJYnJ2SgfnMTVKWErQuNG3DXEZOjd4LgoDp-2-T4/mtime:1372788206/sites/default/files/images/products/brakes/2012-avid_shorty_6tm-large-en.jpg
 

Uğur S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2014
Mesaj
1.678
Tepki
1.818
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
Cantilever frenler kumpas frenlere göre zayıf kalıyor. Bunu da belirtelim.
 

ahmetcilak

Üye
Kayıt
14 Nisan 2015
Mesaj
40
Tepki
66
Yaş
38
Şehir
Ankara
İsim
Ahmet Çilak
Bisiklet
Focus
Gecen yil benimde bu tarz bi girisimim olmustu fakat becerememekten korkup komple bisikleti satmistim :)
Guzel bi calisma olmus ellerinize saglik.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.628
Tepki
5.377
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@Fevzi Orak

Gidon eski yol bisikletimden çıkma olduğu için herhangi bir ücret ödemedim.
Ama onun yerine aldığım gidon (Easton EA50 Ergo 46cm) 30£ 'muş (şimdi mailden baktım). ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fevzi Orak

Güvenç Terzierol

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Temmuz 2007
Mesaj
1.161
Tepki
251
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
@Edip Dinçer Hocam son durum nedir? bisikleti hala kullanmakta mısınız?
Bende bu tip bir dönüşüm düşündüm. Yurtdışında oldukça fazla örneği var. Ancak bunu yapmadan önce aklıma takılan birkaç durum var belki sizede soru oluşturmuştur.

Öncelikle seçilen bisiklet trek fx serisi ve bu seri ile internette oldukça fazla örnek var yapan ve mutlu mesut kullananlar var. Bunu başka bir kadroya uygulamak istesek benzer bir skoru elde edebilir miyiz acaba?

Yapılan değişimde hali hazırda kullanılan gidon boğazından kısasını tercih etmek daha rahat bir oturuş ve erişme mesafesi sağlayacaktır diye düşünüyorum. STİ kollar ve dropbar gidon yapısı itibariyle daha ileri uzanmanız gerekecek bunun bir rahatsızlığını hissettiniz mi?

şehir içinde ve uzun mesafe sürüşlerinde mutlu mesut pedal çevirmek aynı zamanda dropbar kullanıyor olmak istiyorum. yeri geldiğinde 28mm yol lastiği yeri geldiğinde 35-38mm veya daha geniş bir lastik ile yol dışında da sürmek istiyorum. Birnevi cyclocross gibi kullanıyor olmayıda bir yandan hayal ediyorum. Bu şekilde yapılan bir dönüşüm bu beklentileri sağlayacak mıdır sizce?
cyclocross yazdım ancak sürüş o tarzda olup, ele al engellerden atla zıpla gibi bir yarış havasında asla bir sürüş olmayacağınıda belirtmek isterim. stabilize köy yolları, orman içi itfaiye yolları, patikalar gibi siz memnun musunuz bu zamana kadar?
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
@Güvenç Terzierol

Benzer bi değişimi giant rapid 3 ile Ben de yapmıştım. Hatta forumda konusu da var.
Endurance geametrisinde olduğu için sürüşü çok keyifliydi. Fitness bisikleti olduğu için yol kadar hafif değildi ve kadro maşa yapısından dolayı geniş lastik takamıyordum. Ama sizde o sorun olmaz

@Güvenç Terzierol

Evet reach daha uzuyor. Ve eğer kadro size uygunsa ve dönüşümden sonra halen rahatsız ederse bir iki cm kısa gidon Boğazı ile sorunu çözebilirsniz.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.628
Tepki
5.377
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@Güvenç Terzierol
Hala kullanıyorum bisikleti. Hatta;
IMG_0187-Custom.JPG

1 Mayıs'ta eşimle beraber yaptığımız İznik Turundan :).
Bu bisikleti tur bisikleti olarak kullanıyorum. Bunun yanında daha yoğun kullandığım bir yol bisikletim var (Cannondale SuperSix 3)

Eğer bu şekilde değişiklik yapacağınız bisiklet "fitness" türü bir bisiklet ise (ki bunların çoğu yol geometrisine yakın bisikletler) benzer bir sonuç elde edebilirsiniz.
Ama atıyorum ön maşa amortisörlü ise (bu tabiri daha önce forumdan bir arkadaş kullanmıştı) "ilk ani freninizde kuleden iniş izni istemeniz gerekebilir".

Gidon boğazı konusunda katılıyorum. Bu bisikletle uzun bir süreden sonra şehirler arası bir tur yaptım ve turun ortaların doğru çok uzandığımı farkettim. Rahatsızlık vermedi ama bir tur bisikletine yakışmayacak bir uzanmaydı bu. Şu anda üzerinde 120mm boğaz var, bunu yakın bir zamanda 90-100mm ile değiştirmeyi düşünüyorum.

İznik yolu bayağı titreşimli bir yoldu. Bisiklet, yol boyunca bana öyle ahım şahım bir sorun yaşatmadı, hatta -eşim için aynısı olmasa da- keyifliydi bile diyebilirim (Eşimde FX7.4 var, düz gidonlu). Dropbar uzun yolda kesinlikle çok rahat ettiren bir unsur. Sonuçta hiçbir şey yapmasanız 3 farklı tutuş seçeneğiniz var (Kollardan, droplardan ve üst kısımdan). Bunlar çeşitlendirilerek farklı tutuşlar da elde edilebiliyor.
 

Güvenç Terzierol

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Temmuz 2007
Mesaj
1.161
Tepki
251
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
@Edip Dinçer cevap için teşekkür ederim.
Sabit maşalı bir tur bisikletinde düşünüyorum bu dönüşümü, sedona 320 veya 310 gibi, trek fx7.2 gibi bir bisiklette uygulamak niyetim.
Dropbarı tutuş varyasyonları ve dar oluşu için ve kullanması daha keyifli hissettiriyor o yüzden tercih etmek istiyorum.
Teşekkür ederim tekrar. :)
@halil ibrahim duran
teşekkür ederim cevap için, sizin bisikletinizide incelemiştim. Frenlerinizden ötürü 28mm üstü lastik takılamayışı onu bir nevi yol bisikletine çevirmiş durumda aslında. ancak çok güzel bir bisiklet iyi günlerde kullanın :)
 

Güvenç Terzierol

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Temmuz 2007
Mesaj
1.161
Tepki
251
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
@Edip Dinçer Süper bir örneğinin olduğunu görmek :)
Birde son artık rahatsız etmeyeceğim :) kadro boyu seçimini tur bisikleti alıyormuş gibi mi yapmalı yoksa bir cyclocross alıyormuş gibi mi?

1.80 boyunda 81 CM iç bacak boyuna sahibim. cyclocross veya yol bisikleti için 54 cm kadro oda 21'e tekabul ediyor genelde her yaptığım ölçümlerde uygun çıkıyor ancak şehir tur bisikleti için baktığımda 19' daha doğru seçenek olarak gözüküyor.

siz bu durumda nasıl bir seçim yaptınız?
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
793
@Güvenç Terzierol
Benimle hemen hemen ölçüleriniz aynı.

Fitness ve yolda 54, şehir/hibrit gibi kadrolarda 49, cyclocrossta 56 cm kadro size uyacaktır

Ben şu an 56 sele / 56 üst boru / 11 cm gidon boğaz ölçüsünde cyclocross kullanıyorum. Ölçüler merkezden merkeze ölçüler; Yol bisikletinde yarış geometrisinde 56 sele, 57,5 üst boru ölçüsü fazla geliyordu, üst boru daha uzun ve alın borusu daha kısa olduğu için çok yatıyor ve uzanıyordum.
 

sedatergun

Üye
Kayıt
24 Mayıs 2010
Mesaj
40
Tepki
44
Şehir
Aydın
İsim
Sedat Ergün
Bisiklet
Cannondale
Tebrik ediyorum ol bisikletinizi Gül'e Gül'e kullanın. Ben de aynını Merida speeder 500'e yapmayıplanlıyorum. Ancak çekincem, hidrolik disk frenlerde sorun yaşar mıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: emre0x5d

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.207
Tepki
11.769
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
@sedatergun

Hidrolik STI kollar veya hibrit fren çözümleri mevcut, ancak hepsinde maliyet oldukça yüksek.

Kadronuzda bağlantı delikleri mevcut olsa bile kumpas frene geçiş yapmak isteseniz jant setini değiştirmeniz gerekecek.

Bana göre STI kol ve disk fren ikilisini bir araya getirmenin en zahmetsiz yolu mekanik disk fren kullanmaktır.

Daha önce kullandığım CYC02 üzerinde bulunan Avid BB5 frenlerden genel manada memnun kalmıştım, bir üst modeli olan BB7 ile balatalara çift taraftan ayar yapma imkanına sahip olabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: emre0x5d

trabzonlu ozan

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2015
Mesaj
369
Tepki
419
Yaş
34
Şehir
trabzon
Bisiklet
Carraro
bunu sıfırdan yapmak istesek hangi malzemeler gerekiyor, bu arkadaş diğer bisikletinden söktüğü için tam anlamadım. ya da bisikletçiye götürsem ne kadar para ister. bisiklet carraro 327, ona uygun parçalar için soruyorum fiyatı
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.628
Tepki
5.377
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@trabzonlu ozan

Eğer elinizde malzeme yoksa ve bisikletiniz 2x9 veya 3x9 ise;

- Dropbar gidon
- Vites sistemine uyumlu STI kollar
- Frenler için ya Travel Agent ya Mini V-fren ya da Cantilever fren
- Gidon bandı
- Yeni teller

yeterli olacaktır.
 

A.Samed.Y

Aktif Üye
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
152
Tepki
100
Yaş
29
Şehir
Kocaeli
İsim
Abdussamed
Bisiklet
Salcano
Bisiklete daha iyi hakim olmak adına dropbara geçmek ne kadar doğrudur ?