Bu konu ilginç esasinda, belki de sektörel olarak ilgi ve alakanin, müşteri memnuniyetini sağlayacak şekilde hangi sektörlerde daha fazla gerçekleştiğini tasnif edebilmek mümkündür. Benzer durumlarla ilgili, sebep olarak siralanabilecek hususlar şöyle olabilir.
Çalışan, işveren tarafından yeterince tatmin edilmiyordur. Düşük ücret, uzun ve dinlencesiz çalışma sureleri calisanin davranislarinin bu şekilde ortaya cikmasina neden oluyor olabilir. Bu müşteriyi ilgilendirmez ve kabul edilebilir bir bahane değildir.
Çalışan, çok da ihtiyaç sahibi değildir. Bu isten de az çok anliyordur, bu yüzden de, davranisi isini kaybetmesine neden olabilecek olsa da çok da umurunda değildir. Bildiği tek şey bisikletse, yani kendini ortaya koyabilecegi tek yol buysa, varligini, kendi egolarini da tatmin edebileceği şekilde boyle ortaya koyuyor olabilir. Eğitsel durumu (tahsil anlamında kullanmiyorum) da çoğu zaman bu durumu destekler nitelikte zayiftir.
Çalışan. Kraldan çok kralci olabilir. Patronun genel tavri buysa, rol modelini kopyalayan kişiliği zayif çalışan, müşteriye bin beterini yapabilir. Kotu olan, müşteri hakkini muhatap mecrasinda arayamaz. Kendini ifade edebilmesi mümkün değildir, tek yol ya uğrama ya hukuk yolu
Elbette müşteri de sorunların önemli bir parçası olabiliyor ancak, insanlar genel olarak ayni şeyi söylüyorsa o zaman bir sorun olma ihtimali yüksektir.
Firma da umursamayabilir, belki marka bazinda tekel ya da yakin bir konumdadır, insanlar bir şekilde oradan alışveriş yapmak durumundadır ama ticari yaşamda hedeflerinizi kisa vadeli yaparsanız yarinlariniz olmayabilir.