@kitapkurdu
yeteri kadar cevabı aldığınızı düşünüyor musunuz bunca yazıdan ve atışmadan sonra?
"salcano mu kron mu?" kısmına bakmamıştım zaten, "salcano ephesos mu kron xc2000 mi" sorusuna yeterince tatmin edici cevap yazmıştım zaten.
parçalarını yeterince eleştirdim, kıyasladım piyasa fiyatlarını da verdim.
Bu kadar değil tabi önceki ve daha önce açılmış başlıklardaki ukalaca yazılmış heves kırıcı yazıları görünce de eleştirmenin de ötesine gittim,bunu kabul ediyorum, ama yalan da değil söylediklerim. Zaten kimse yalan demiyor, kabul ediyor, yetmiyor savunuyor da. Hatta olumsuz oylar verilip puanım kırılmış onu da fark ettim, yapanların da canı saolsun.
Şuna da dikkatinizi çekiyorum; "malın iyi oluşu ve kalitesi"yle "malın sunuluşu, satışı,fiyatı,satışta yapılan kolaylık,satıştan sonrası; yani garantisi, gösterilen ilgi, sorun olduğunda kolay ulaşılabilirlik..." diye ayırdığım 2 kırmızıyla vurgulanmış kısım yarıya yarıya önemlidir benim için. Herhangi biri diğerine göre ön planda değil.
O yüzden kron veya sedona benim gözümde 50 üzerinden puan alır, 100 üzerinden değil, zaten %50si gitti.
Salcano ya 100 üzerinden puanlama yapıyorum, 100 vermiyorum ama.
Servisi,garantisi,ilgisi kısmına 50 üzerinden 40 benden ,kusursuz olduğunu iddia etmiyorum.Malın kalitesi, iyi oluşu ve donanımına da fiyata oranla çok iyi veririm diye en az 40 veririm 50 üzerinden. Eder sana toplam yuvarlanmış biçimde 80-90 puan arasında bir şeyler çıkar.Yani tatmin edici bir değerlendirme olur bu da.
Kron malın iyiliği dediğiniz kısıma de siz verin puan, benim yerime siz verin puan hatta isterseniz 50 olsun ama kalan 50lik kısım için kaybetti benim için.Çünkü güven unsurunda en ufak bir şüphe bile tüm güveni sarsabilir.Hem malınız kaliteli diye asla bozulmayacağının garantisini veremezsiniz.Ben 15yıl boyunca ticaret yapar gibi serbest olaram mal alıp satıyorum.Asıl iş bilgisayar ve elektronik benim kısım, zamanında çok kazıklar da atıldı, atıldığı zaman öğrendim bir şeyleri, kesinlikle bu konuda sert, anlayışsız olmak zorundasın.Hatta senin bazı istediklerin olmazsa bu alışveriş asla olmayacak görüşüne girmek zorundasın kimi zaman.Hatta faturasız kaşesiz mal almam asla,elden para vermem kimseye mesela.
Ürün kodu veritabanlarımızda kayıtlı derler fatura vermemek için, inatla alırım, bir kez başıma geldi çünkü, aldım faturayı ısrarla bağıra çağıra, 1 ay sonra sistemlerindeki veritabanı çöktü ve önceki yapılan tüm satışların kayıtları silindi.
Düşünsene 2 ay sonra elimdeki mal bozuldu, adam sence alır mı? Garantiye götürür mü?İlgilenmez hatta kapıdan kovar seni cesaret bulsa.Arkadaşım oradan laptop aldı, faturası elinde, daha 1yıl olmadan 2 kez laptopu bozuldu ve 2 kez de o dönem o marka ve model artık gelmeyeceğinden aynı fiyata denk olan model sıfır laptopla değiştirildi tüketici hakları kapsamında.Hatta şansa öncekinden daha iyisi geldi eline bilgisayarın.
Bisikletle elektroniği katmıyorum birbirine, bu mekanik ve eskitilmeye dönük bir ürün olduğundan belirli aralıklarda ücretsiz bakımını yapmak durumundasın. Eğer ki mal sana uzaktan siparişle gelmişse iade etme, değiştirtme hakkına sahipsin, hatta garanti kapsamında tekrar uzak şehirlere yollamadan evine en yakın servisinden ücretsiz parça değiştirtebilirsin.4 aylık periyodik bakımın var en azından.
Hadi gene bombalayın beni burda görüşlerimi eleştiri yağmuruna tutup
(bu yazdığım yazımı eleştirmeden önce lütfen önceki yazdıklarımı da okuyup bir değerlendirin, eminim ki bazı şeyler eleştiri gördükçe güzelleşecektir.)