salcano mu kron mu?

Scudo

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
@kitapkurdu

yeteri kadar cevabı aldığınızı düşünüyor musunuz bunca yazıdan ve atışmadan sonra?

"salcano mu kron mu?" kısmına bakmamıştım zaten, "salcano ephesos mu kron xc2000 mi" sorusuna yeterince tatmin edici cevap yazmıştım zaten.

parçalarını yeterince eleştirdim, kıyasladım piyasa fiyatlarını da verdim.

Bu kadar değil tabi önceki ve daha önce açılmış başlıklardaki ukalaca yazılmış heves kırıcı yazıları görünce de eleştirmenin de ötesine gittim,bunu kabul ediyorum, ama yalan da değil söylediklerim. Zaten kimse yalan demiyor, kabul ediyor, yetmiyor savunuyor da. Hatta olumsuz oylar verilip puanım kırılmış onu da fark ettim, yapanların da canı saolsun.

Şuna da dikkatinizi çekiyorum; "malın iyi oluşu ve kalitesi"yle "malın sunuluşu, satışı,fiyatı,satışta yapılan kolaylık,satıştan sonrası; yani garantisi, gösterilen ilgi, sorun olduğunda kolay ulaşılabilirlik..." diye ayırdığım 2 kırmızıyla vurgulanmış kısım yarıya yarıya önemlidir benim için. Herhangi biri diğerine göre ön planda değil.

O yüzden kron veya sedona benim gözümde 50 üzerinden puan alır, 100 üzerinden değil, zaten %50si gitti.

Salcano ya 100 üzerinden puanlama yapıyorum, 100 vermiyorum ama.

Servisi,garantisi,ilgisi kısmına 50 üzerinden 40 benden ,kusursuz olduğunu iddia etmiyorum.Malın kalitesi, iyi oluşu ve donanımına da fiyata oranla çok iyi veririm diye en az 40 veririm 50 üzerinden. Eder sana toplam yuvarlanmış biçimde 80-90 puan arasında bir şeyler çıkar.Yani tatmin edici bir değerlendirme olur bu da.

Kron malın iyiliği dediğiniz kısıma de siz verin puan, benim yerime siz verin puan hatta isterseniz 50 olsun ama kalan 50lik kısım için kaybetti benim için.Çünkü güven unsurunda en ufak bir şüphe bile tüm güveni sarsabilir.Hem malınız kaliteli diye asla bozulmayacağının garantisini veremezsiniz.Ben 15yıl boyunca ticaret yapar gibi serbest olaram mal alıp satıyorum.Asıl iş bilgisayar ve elektronik benim kısım, zamanında çok kazıklar da atıldı, atıldığı zaman öğrendim bir şeyleri, kesinlikle bu konuda sert, anlayışsız olmak zorundasın.Hatta senin bazı istediklerin olmazsa bu alışveriş asla olmayacak görüşüne girmek zorundasın kimi zaman.Hatta faturasız kaşesiz mal almam asla,elden para vermem kimseye mesela.

Ürün kodu veritabanlarımızda kayıtlı derler fatura vermemek için, inatla alırım, bir kez başıma geldi çünkü, aldım faturayı ısrarla bağıra çağıra, 1 ay sonra sistemlerindeki veritabanı çöktü ve önceki yapılan tüm satışların kayıtları silindi.
Düşünsene 2 ay sonra elimdeki mal bozuldu, adam sence alır mı? Garantiye götürür mü?İlgilenmez hatta kapıdan kovar seni cesaret bulsa.Arkadaşım oradan laptop aldı, faturası elinde, daha 1yıl olmadan 2 kez laptopu bozuldu ve 2 kez de o dönem o marka ve model artık gelmeyeceğinden aynı fiyata denk olan model sıfır laptopla değiştirildi tüketici hakları kapsamında.Hatta şansa öncekinden daha iyisi geldi eline bilgisayarın.

Bisikletle elektroniği katmıyorum birbirine, bu mekanik ve eskitilmeye dönük bir ürün olduğundan belirli aralıklarda ücretsiz bakımını yapmak durumundasın. Eğer ki mal sana uzaktan siparişle gelmişse iade etme, değiştirtme hakkına sahipsin, hatta garanti kapsamında tekrar uzak şehirlere yollamadan evine en yakın servisinden ücretsiz parça değiştirtebilirsin.4 aylık periyodik bakımın var en azından.

Hadi gene bombalayın beni burda görüşlerimi eleştiri yağmuruna tutup

(bu yazdığım yazımı eleştirmeden önce lütfen önceki yazdıklarımı da okuyup bir değerlendirin, eminim ki bazı şeyler eleştiri gördükçe güzelleşecektir.)
 

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
@dmrbs67

Tamam diyelimki kron gerçekten salcanodan iyi olsun(senın goruş açına göre) hatta salcano şahin kronda ferrari olsun dostum.

Şimdi gelelim esas faktörümüze. Sürücü faktörü. Bisiklet sürücüsü faktörü tabiki.

Ben salcano için krondan kötü diyorsunuz ya kabul ediyorum varsın krondan kötü olsun :) ama beni 3 haftada 750 km goturup hiç bir problem çıkartmayan bir bisiklet olarak salcano an itibarı ile uygun fiyatı ile bütçesi düşük olan ailesinden destek almayan bir bisikletçi adayı için mükemmel.

Ben size söylüyorum işte an itibarı ile 3. haftada 750 km yol aldım. Bunuda salcano ile yaptım. ve bunuda aksam 3-4 saat bilemedin 3 pazar gunu içerisinde yaptım. Bu bir baslangıçtı ve mükkemmel başladı. Bu salcano ng650 ile başladı.

Yani her şeyden önce dostum üzgünüm ama bir şahıs çıkıpta önemli olan sürücünün yüreğidir desin.

oluşacak her türlü felakete rağmen(düşme, lastik patlaması vebenzeri) , bisiklet yolları olmayan bir ülkede, hatta eğitimli olmasına rağmen sorunlu insanların olduğu bir ülkede eğer bir bisiklet sürücüsü kellesini koltuk altına alarak markası x olan bir bisiklete binerek bir şeyler başarmak istiyorsa marka falan biraz hikaye gibi geliyor.

Aynı zamanda, sonuc itibarı ile iki ürün fiyat olarak birbirine denk değilken bu karşılaştırmayı yapmak biraz anlamsız. 240 ytl ye aldıgım salcano ile neredeyse bunun iki katı olan bisikleti karsılaştırdığınız zaman ve ben salcano marka bisikletin iki katı fiyatındaki kron a verilen 240 ytl lik farkı salcanomu upgrade(modifiye) ettiğim zaman inanın mükemmel verimlilikte bir bisiklet ortaya çıkarırım.

Bisikletlerin gövdelerinde yazan o markalar hiç bişey ifade etmiyor. Bisiklet tıpkı bilgisayar gibi toplama parçalardan yapılan bir alettir.Sele, gidon, maşa, vites sistemi, fren sistemi kadro vb. Geçen bunun açıklamasınıda yaptım hatta. Simdi kron xc2000 marka bisikletin kadrosunu söktük ve salcanoya taktık, salcanoyu da söktük ve kronxc2000 e taktık. Bu durumda Salcano kron kronda salcanomu oldu :)) Bu arada bisiklet mekanik bir alettir.Mekanik olan ve hatta bütün aletler bozulur zaten.

Her zaman söylerim mükemmel bir şöförün elindeki şahin ferrari kadar işlevsel olur.

Bu arada karşılaştırılması yapılan iki bisiklet arasında,bisikleti satın alacak olan kisi cesur , kondüsyonu yüksek, savaşçı ruhlu bir bisikletçi hangisini tercih ediyorsa o bisiklet gerçekten mükemmel hale gelir.

saygılar.
 

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
@taxi_15

evet insanlar pazarlama stratejisi konusunda son derece tuzaklar içerisindeler.

Gerçekten bisiklette elinize anahtar aldıgınız da sokme işlemlerine başladıgınızda kron marka vites sistemi veya kron marka pedal sistemi , amörtisör, fren, bisiklet dönen aksamındaki rulmanlar da kron marka olamicak.

O zaman bir kadro üreticisi olan bu şirket farklı markaları bir arada kullanarak tıpkı bir bilgisayar gibi önünüze bisiklet denen mekanik makineyi koyuyor.

He derseniz kron şirket olarak ürettiği bisiklete daha iyi hizmet veriyor o ayrı.

Ama aynı parçaları kullanan bir bisiklet birinde kron birinde salcano yazmış fark yok.

Sadece üretilen kadronun uzerinde KRON İSİMLİ BOYA VEYA STİKER GOZUKECEK.

Tabi dünya tekelleşiyor,herkez birşeylere ait olmak istiyor, markası daha iyi olan kendini daha iyi hissediyor,tabi italyadan berbat bakımsız bisikletler ile gelenleride gördük bu forumda biz, Bir zaman sonra bisikletin markası değil, ÖNEMLİ OLAN KİŞİNİN CESARETİDİR.

X Dağın başında kron bisikletinis olsa ne olacak salcano olsa ne olacak. Lastiğiniz patladığında bu lastiği tamir edecek sizsiniz veya jantlar yamulduğunda buna akordu çekecek olan sizsiniz.

Ormanda veya dağda kaldıgınızda kesinlikle hiç bir bisiklet firması yanınızda olamicak.

MARKAYI GEÇELİM KENDİ YETENEKLERİMİZİ GELİŞTİRELİM..

saygılar.
 

testerella

Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesaj
54
Tepki
67
Şehir
İstanbul
Salcano "full deore" dir diyenler parmak kaldırsın :)
"Trek,GT,Specialized,Scott...vs. olsa neyse" diyen arkadaş; bu markaların yılda onbinlerce kadro ürettirdiğini ve bu kadroların %90 lık(alt ve orta grup bisikletleri için) bölümünün Çin'de üretildiğini, sadece üst grup alüminyumların(zirkonyum,plütonyum,amonyum...) ve karbonların Taiwan'da üretildiğini... biliyor muyuz? Salcanonun Hadımköy'deki tesislerinde "ucuz Türk işgücü"yle bisiklet monte etmesi ( Türkiye'de sadece demir kadro üreten bir fabrika vardır, Balıkesir FERÇELİK) ve İngiltereye ihracat yapması, Toyota'nın Adapazarına fabrika kurmasıyla benzeyen durumlardır. O zaman aptal Japonlar neden halen "Toyota Japon malıdır!" diyor? Küresel ekonomi Milli ekonomiyi yuttu mu yoksa?
:)
 
  • Beğen
Tepkiler: kaanca

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
@WOLF THE BLACK

Sonuçta iki türlü insan modeli ve iki türlü bakış açısının var olduğu çok açık.

Birisi direk markaya aldanarak tüketici ruhu ile hareket eder, birisi üretmeye, tamir etmeye ve sorgulayıcı ruhla hareket eder.

he genelde parası fazla olanın sorgulamaya ihtiyacı olmadığıdandır olay bu yani.

Gelir seviyelerindeki durum gerçekten yaşama şekline oyle bir yansıyorki.

Şimdi Sizin bahsettiğiniz konuya gelelim. Bu gun çinde üretim yapılıyor. dünya üretiminin yüzde 60 lık belkide daha fazla kısmı yalnız kimse kalkıp çin mallarının kötü oldugunu söyleyemez. Cunku çakal işverenler üretilen a kalite malları değil, b ve c kalite malları ülkeye sokuyorlar.

Bu durumda ürününüz hasar gordugundede çinliler kötü oluyor.

Ben plastik kalıbı üreticisiyim. Plastik enjeksiyon tekniğinin ne derece zor bir teknik oldugunu bilen bilir. Size şöyle bir örnekleme yapiyim. Bisiklet uzerinde kullanılan butun plastik aksamın kalıplarını üretebilir ve o aksamların plastik enjeksiyon yöntemi ile üretimini gerçekleştirebilirim.

Aynı zamanda tasarımcıyım.

Şimdi bir ürün yapılırken her detayı ile ortaya konulur. Örneğin bir far üretilecek. far masaya yatırılır. Burada ışık olayları olacağı için bu far fotometri (ışık ölçüm) testlerinden geçirilmek zorundadır. Yani bunun neticesinde eğer karşıdan gelen şahıs ile yan yana geçerken ürettğiniz far göz alıyorsa daha başarılı olabileceğiniz tarz bir farı üretmeye çalışırsınız. Yani üretimde başarı oranı asla yüzde yüz olamaz. Muhakkak bir noksanlık bir eksiklik vardır buda üretimde başarı oranının yüzde 80 olduguna dalalettir.

Şimdi gelelim bu küçük örneklemenin ardından bisiklet mevzumuza. Bisikletlerde üretilirken kafadan üretildiğini dusunmuyorum. Yani bir insan çıkıpta ya bisikletin şekli şöyle olmalı diyemez. Bunun için bilgi birikimi ve bu konuda uygun sermayeye sahip olmak, uygun üretim araçlarına sahip olmak, üreteceğiniz ürünün fiyat performans olarak hem kullanıcının isteklerini karsılayacak olması hemde firmanında bu durumda kar elde edebilmesi gerekiyor.

Bu durumda zaten bildiğiniz üzere iki ürün karsılaştırması yapılabilmesi için eşit şartlara sahip olmalılar.

Ve birde denekler tarafından sürüş testleri yapılabilmeli.

Örneğin sağlam ve profesyonel bir dağ bisikleti kullanıcısı aynı şartlara sahip iki bisikleti test etmelidir.

Aynı zamanda bu üretim konusu cok basit gibi gorunen tam bir kaostur.

Eğer mekanik bilginiz iyi durumdaysa kaliteli ürünlerin bile sorunlarının oldugunu yakalamanız olasıdır.

Tabi şöyle bir durum var arkadasın örneklediği mevzuda ucuz iş gücü olarak türkiye iyi bir seçimdir ama turkiyedeki kalite de yadırganamaz.

yabancı kuruluşların baska bir ülkeye yatırım yapmasındaki sebeb kesinlikle ucuz ama kaliteli iş gücüdür.

Öncelikle bu tarz duzeyli tartısmalar bize bir yön göstericidir.

Kesinlikle iyi gibi gorunen ürün sorunluda olabilir mekanikte bunun asla garantisi olamaz.

Örnek vermek gerekirse arka ruble kaset dişlisi ne tarz bir malzemeden yapıldığına dair kullanıcıya bir fikir verilmişmidir?

Zinciriniz hangi malzemeden üretilmiştir?

Bence sorgulanması gerekenler bunlar yani kadro isimleri değil. Cunku demirin ve çeliğin bir çok çeşidi var ve hepsinin ayrı ayrı özellikleri var.

Marka olarak shimano çok iyi güvence versede kullanıcıya kesinlikle mekanik olarak arka kaset dişlisinin malzeme özelliklerini vermek zorunda.

Benim anlatmak istediğim bu. İki markayı yan yana koyarak birinden biri daha iyi diyebilmeniz için bu şekilde bisiklet uzerinde kullanılan parcaların birbirlerine yapılmış olan testler neticesinde üstünlüklerini saymanız gerekiyor.

saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu

kaanca

Üye
Kayıt
8 Temmuz 2008
Mesaj
6
Tepki
2
Şehir
ankara
ben ephesos kullanıyorum, bir sürede geotech neon kullandım, tabi ben ephesos a shimano disk fren taktırdım, gayet başarılı oldu,, hafif, süratli ve bana kalırsa güzel, kron da güzel makine ama muadil model yani 775 ila 900 arasında alacağın kron marka bisiklette ephesos kadar kalite yoktur, şimdiye kadar 2000 - 2500 km civarı yol yaptım, herhangi bir sorun yaşamadım, tavsiye ederim yani
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu

kaanca

Üye
Kayıt
8 Temmuz 2008
Mesaj
6
Tepki
2
Şehir
ankara
kesinlikle katılıyorum, marka bağımlısı veya görsel tutku sahibi olmak biraz uzaklaştırmakta aslında özünde yapmak istediklerimizden,
 
  • Beğen
Tepkiler: gokhancan

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
@kaanca

Fight club da bir yerde şöyle bir ibare geçer.

Büyük uzay araştırmaları başladığında keşfedilen gezegenlerin isimleri şirketler tarafından konulacak.

Microsoft galaksisi, starbucks gezegeni gibi. :)
 

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
@aykutozalan

Pekala sen kron kullan :) ben salcano ng650 ile yollar aşmakta kararlıyım. 250 km gün tamamlıcam sırf insanın gucunun ne denli önemli oldugu anlaşılması açısından.

saygılar.
 

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
Bizim millet tembel boşver Gökhan, burada da görülüyo zaten ıspatı

arkadaş önceki o harıl harıl tartışmaları okusaydı bilgi sahibi olurdu, bilgi sahibi olmadan fikir üretmek de bizde vazgeçilmez huylardandır.

Deore'nin piyasadaki değerini bilseydi, kronun o abuk ekipman dizilişini görseydi, eminim bu sefer de gıcıklığına kron derdi bunca laftan sonra.e Kron tamam güzel de niçin kron? tık yok.

Önce ekipmanları kıyasla, fabrikalarını ve üretim aşamalarını ve satışlarına oranla maliyetlerini ve atılan kazıkları göz önünde bulundur bakalım hangisi, gene kron mu diyceksin? İnsanları cezbeden pahalı görünüşü zaten sırf başka bir şey değil.

Bisikleti alırken kadrosundaki boya rengine göre değil, vites -fren sistemine, kadrosuna, amortisörüne bakmak gerek, bunları görüp de gidip de değeri benim gözümde 500lira etmeyen bisiklete 800lira fazla.Bu fiyatı hak etmiyo benim gözümde.Arıza yapmaya oldukça yatkın dizilişi var çünkü kron2000in.

Altus acera alivio dizilmiş kısaca, ekipmanı karma olduğundan ekipmanı 250lira etmeyen bisikletin kadrosuyla maşası toplasan 550lira etmez asla piyasada toplasan.Kar payı var tabiki ama bu kadarı fazla.

Hatta yetmez bu başlıklar yıgınla birikir, gene akıllının biri başlık açar aynı sorular sorulur, aynı cevaplar yıgılır, artık copy-paste yoluna sığınıcam bu gidişle :)
 
  • Beğen
Tepkiler: gokhancan

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
benim anlatmak istediğim salcano ile kron u kıyaslamanın saçmalığı.

240 ytl lik bir bisiklet ama ona rağmen güçlü bir yapınız varsa, bisiklet hakkında bilginiz varsa sizi her yere götürür bu bisiklet.

Uygun bakımı yapmak şartıyla.

Bu arada zaten neden ucuz bu bisiklet. Biraz malzemeden çalmışlar hepsi o.

Yoksa ufak değişikliklerle 10-11 kilogramı görecek zaten :)

Gidon ve Maşa - sele borusu değişikliği resmen 2.5-3 kilo hafifletir.

ben memnunum abi tourney vites sisteminden. ne güzel kendim bakım yapıyorum.

bana 6-7 saatt 140-150 km yol yaptırıyo daha ne olsun be usta.

Kondüsyon yükseltmek marka sevdasının önüne geçmesi lazım.
 

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
@gokhancan

anlıyorum da, tartışmamızın konusu markalar değil Gökhan;

Salcano EPHESOS ve Kron XC2000'in kıyaslaması,

yani bu bisikletleri kıyaslamaya girerken markalar kurcalanıyor farkında olmadan, aslında biz bisikletleri tartışıyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokhancan

celil.mayaoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2008
Mesaj
693
Tepki
409
Şehir
İstanbul (Sonunda)
@gokhancan

Ya gökhan bence çok da küçümseme bisikleti gidonu ve gidon boğazı gayet iyi, çok hafifleri var evet ama bazıları ortadan yarılıyo ikiye, Allah korusun da o gidon yolda elinin altında yırtılırcasına ayrılırsa 2 tarafa sonun geldi demektir, bir de ben bisikleti sürerken o gidonlara yükleniyorum daha çok ki sele fazla ağrı yapmasın, vücudumun ağırlığı daha çok gidonlara yükleniyo ki ağırlık merkezim öne doğru olduğunda bunu hızıma da yansıtabiliyorum. Torku oldukça yüksek olan gidon lazım ancak. Gidon gayet güzel kalin marka, gidon boğazımız değişecek gibi sanki, çünkü 2cm kısa kadronun uzunluğu, o 2cm eksikliği yerine uygun bir gidon boğazıyla gidermek mümkün.

Malzemede evet düşüklükler var, bunun bir eski modeli NG 600 300$dı yaklaşık ve parçaları markaydı.150ytllik ucuzluğa gidilmiş biraz parçalarda. Gidon ve boğazından aynakollara ve frenlere el sürülmüş biraz.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokhancan

gokhancan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
661
Şehir
istanbul/bayrampaşa
gidon dedinde elimden kaydı gidon düştüm :) sultanahmette. Herhangi bi sorun yaşamadım ama kaldırıma cıkarken düştüm.

forumcafeye açmıştım bakarsın celil :)

Harbiden gidona sıksıkı yapışın.
 

naczu

Üye
Kayıt
14 Temmuz 2008
Mesaj
22
Tepki
3
Şehir
Eskisehir
bir salcano kullanıcısı olarak Kron maalesef çok farklı salcanodan.,

buraua bak yorumumuma sonra düşün arkadaşım. üşenme tıkla;

(link)