@Ercan Bayram
Selamlar Ercan,
Yazının alıntılamadığım kısmına katıldığım için o kısmı iptal ettimç Alıntıladığım kısımda ise kendi deneyimlerimden hatırladıklarımı dile getireceğim. Bilirsin bundan bi kaç sene evvel salcano ng450 kadro üzerine bütçeme göre kaliteli parçalar atmıştım. O bisikletimi kurmadan önce döviz kurları normal seviyelerdeydi. Ve özellikle kron ve salcano bisikletlerinin bayiliğini yapan bisikletci ile iyi diyalog içerisinde olduğumdan öncelikle bu iki bisikleti inceleme altına almıştım. Hala evde eski defterleri karıştırdıkça tekrar tekrar yaptığım hesaplar elime geçer, tebessüm eder yerine koyarım. Şimdi ordan hatırladığım şimdiki durumla pek farklı sayılmaz. o yüzden alıntıladığım kısımı ben o şekilde hatırlamıyorum. Yine salcano üzerindeki donanıma göre (Özellikle vites kompenenti konusunda)muadili kron modeline nazaran bir adım öne geçiyordu. Fakat kafamda hep kadro verileri ile ilgili soru işaretleri oluşuyordu. Sonra araştırmalarımla kadro kalitesinin ve geometrisinin bisikletin sürüş kalitesini genel anlamda etkileyen en önemli faktörlerden biri olduğunu öğrenince ekipman kalitesinden ödün verip daha kaliteli kadroları olan bisikletlere yönelmiştim.(Ki o zamanlar kadro satışının yasak olduğu için toplama yerine bisikletlere yöneldiğimi belirteyim.) Eğer o hesap yaptığımkağıtları bulursam içindeki verileri buradan yayınlayıp o zamanlarda salcano-kron arasındaki değerlendirmeyi daha iyi anlayabiliriz.
Ki bu yukarıda yazdığım kısım konu başlığı ile pek alakadar değil
Gel gelelim asıl meseleye
@kitapkurdu
Meşhur soru burda
(Ah Alperen ah
)
İki bisikletide az önce tekrardan gözden geçirdim.( Sorunun sorulduğu tarihteki model ile 2009 model değerlendirmesini ayrı ayrı yapacağım.
İki bisikletin de üzerindeki ekipmanları gözardı ediyorum.(şimdilik)
Sorunun sorulduğu yıla bakıyorum.2008
Amanınn.. Kronun çıkardığı en kötü kadrolardı bunlar.Keşke yeniliğe gitmeyip eskiden kullandıkları kadroları kullansalardı keşke. Yanlış hatırlamıyorusam 16'' boyundaki xc 2000 kadro ağırlığı 1.9-2 kg arasında bi değerdi. Onun dışında kadro geometrisi kötü değildi. Çok iyi de değildi. Kadro için kesin değeri Pazartesiye tartıp yayınlayabilirim.(Garanti vermeyeyim)
Ephesos ise hiç değişmedi. Aynı ephesos. Direk orjinal bisiklet olarak denemedim ama üzerine yine orta-üst seviyeli parçalarla donatılmış bir bisikletini denemiştim. Kadro çok uzundu. O yüzden 10 km lik bir turda dahi hemen boyun kısmı ağrımaya başlıyordu. Kadro geometrisi xc 2000 e nazaran daha kötü diyebilirim. Ağırlık olarak ise o da 1.9 kg civarıydı.
Yani ağırlık olarak eş değer fakat geometri olarak xc 2000 kadrosu bir adım öne çıkıyor.
Gel gelelim 2009'a.
Kron sonunda o adına yakışmayan kadrolardan kurtuldu. Daha yakından xc 2000 kadrosu inceleme fırsatım olmadı fakat önümüzdeki hafta içerisinde onu da inceleyeceğim inşallah. O yüzden ağırlık ve geometri konusunda sağlıklı bir bilgiye sahip değilim. fakat geçen seneki kadrolarına nazaran arada dağlar kadar fark olacağına eminim.
Ephesosun adı değişir, boy seçenekleri konur fakat ne gometrisi ne de kullanılan borular değişmez.
Kısaca kadro kalitesi olarak karşılaştırılan iki model arasındaki fark daha da açıldı diyebilirim.
Şimdi tamam kadro olarak değerlendirmemizi yaptık. Fakat 2009'da xc 2000'e fiyat olarak eş değer olacak bisiklet şuanki ephesos kadrosuna sahip olan Ng 101 serisi değil, Ng303 Sd modelidir. Şimdi bi bakıma kadro karşılaştırması için tüm işlemleri baştan almak gerekecek ama ben kısadan gideceğim.
Ng 303 serisi SD yerine SRD modelini deneme fırsatı bulmuştum. Kesinlikle ephesos yada Ng 101 serisi kadrolara daha iyi geometriye sahipler. Bisikletin üzerinde uzamıyorsun en azından. O açıdan ng101 serisininde geometri olarak xc 2000'i yakalayamasa'da daha alt seri olan Ng303 serisi geometri olarak xc 2000'le muadil olduğunu söyleyebilirim. (kesin demiyorum, çünkü yeni xc 2000'leri görmedim) Ağırlık olarak yine ng303 serisine bişey diyemiyeceğim ağırlık hakkında bir verileri yok. (Salcano firmasından hala kadrolarının teknik özelliklerinin resmi internet sitelerinde yayınlanmasını bekliyoruz.) Bunun dışında Ng303 serisinin en büyük eksikliği bir çok aluminyum kadrolarda görmeye alışık olduğumuz desteklerin olmayışı. Konu hakkında bilimsel bir bilgiye sahip değilim fakat şimdiye kadar gördüğüm kadrolar üzerinden yorum yapmam gerekirse boruların birleşim açısına göz atacak olursak özellikle alın borusu ile alt borunun birleşim yerine bir ek sağlamlaştırma yapılması gerekli gibi geldi bana. Kısaca kadrolarındaki işçiliği biraz daha yükseltseler xc 2000'i yakalayacaklarına inanıyorum. Genel olarak Ng303 serisi güzel kadrolar
(ki kataloklar elimize geçince salcanoda favori bisikletimin ng303 srd modeli olduğunu söylemiştim.İlk izlenimlerim bu tahminimi doğrular nitelikte. Eminim yıl sonunda üst grup bisikletler arasında en fazla satan model bu olacak, demedi demeyin
)
Şimdi genel anlamda xc 2000 ile ng 303 sd modelini karşılaştırmak için bağlanıyoruz.
http://img27.imageshack.us/img27/1347/35715326.jpg
İşte hazır size iki bisikletin karşılaştırılmışı. Yorumunuzu buradan yapabilirsiniz....
Şahsi görüşüm salcano ng 303 D modelinden yana.
Fakat bazı arkadaşlar, Kitapkurdu'nun sorusundan çok başlığa cevap yazmışlar. Konu da uzamış gitmiş
Tamam adet yerini bulsun
Salcanomu, Kronmu?
Kron
Neden? Salcano güzel bir adım attı. Bir bakıma felsefelerini yenilediler, fakat üst grup bisiklet adına daha çok öğrenecekleri bilgiler ve edinmeleri gereken tecrübe ve deneyim var. Eğer bu bahsedilenleri yaptıkları hatalardan ders alıp düzelterek devam ederlerse kısa zamanda çok iyi bisikletler çıkarıp, yıllardır bisiklet üretim piyasasının içinde bulunmuşluğun verdiği güçle bir çok yerli firmaya açık ara fark atacaklarını düşünüyorum. Hem kalite olarak, hem fiyat/performans oranı olarak, hemde servis-bayii hizmeti olarak.
Fakat dedimya şu an için daha almaları gereken çok yol var. Bunu'da çıkarmış oldukları bisikletlerden anlayabiliyoruz. Bisikletin üzerindeki donanımlar çok iyi. Hiç bir malzemesinden çalınmamış full slx set var. Bir çok firmanın zoom v.b parçalar takarak geçiştirdikleri gidon seti v.b parçalarda richey kullanmışlar. Ve bu parçalara nazaran fiyatlarını çok iyi bir seviyede tutabilmeyi başarmışlar. Bu yıllardır bisiklet üretim piyasasının onlara kazandırdıkları önemli avantajlar.
Ama bisikletin kalitesinin parça kalitesiyle ölçülemeyeceğini bilmeleri gerek. Bir bisikletin üzerinde isterse full xtr kompenent, mavic crossmax slr jant seti, fox F100 amortisör v.b spesyal parçalar olsun, fakat kadro geometrisi berbat olduktan sonra ilk 5 km den sonra acı çekmeye mahkumsunuz...
Bir bisiklet katalok çekiminde müşterilerinin kafasının karışmaması için aynı boy kadrolu modellerin çekimde kullanılması gerektiğini öğrenmeleri gerek. Yine katalok çekiminde kullanılan malzemelerin, müşterinin satın aldığı bisiklette görmesi gerek. Bir bisiklet modeli oluşturulurken üzerindeki her bir parçanın geneli ile uyumu sağlanması gerek. (Örneğin: Maxxis maxlite310 lastik yerine maxxis crossmark v.b model bulunabilirdi. Başka bir örnek richey wcs gidon set,seleborusuna sizce 2.4 kg ağırlığındaki rockshox tora amortisör ve yine 2 kg civarında seyreden bir kadro gitmişmi? )
Salcano firmasının genel olarak çıkardığı üst grup bisikletler dışında alternatif model olarak sram grubu vites-fren sistemi kullanmasından, internet ve tv ortamında daha faal olmasından kendilerini açık fikirli ve geleceğe ümitle bakan bir firma olarak görüyorum. Umarım bu eleştirilerimi(zi) dikkate alırlar ve boşuna kafa ve gırtlak patlatmamış oluruz...