salcano mu kron mu?

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
@aykut52

Merhaba
Scott'ın , Trek'in veya Giant'ın ortalama kadro ağırlıkları da öyle zaten. Trek 8000 veya Scale aluminyum olanların 1500-1600 civarları.
1700 çok normal bir ağırlık..Tahminen Salcano'nun en üst modeli 1500-1600 gr olabilir..Kron'da daha hafif olanlar vardı tabi onlarda çatlama sorunları yaşandı. Neyse ki firma bunları değiştirdi..
 
Scudo

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
@Ercan Bayram

Selamlar Ercan,

Yazının alıntılamadığım kısmına katıldığım için o kısmı iptal ettimç Alıntıladığım kısımda ise kendi deneyimlerimden hatırladıklarımı dile getireceğim. Bilirsin bundan bi kaç sene evvel salcano ng450 kadro üzerine bütçeme göre kaliteli parçalar atmıştım. O bisikletimi kurmadan önce döviz kurları normal seviyelerdeydi. Ve özellikle kron ve salcano bisikletlerinin bayiliğini yapan bisikletci ile iyi diyalog içerisinde olduğumdan öncelikle bu iki bisikleti inceleme altına almıştım. Hala evde eski defterleri karıştırdıkça tekrar tekrar yaptığım hesaplar elime geçer, tebessüm eder yerine koyarım. Şimdi ordan hatırladığım şimdiki durumla pek farklı sayılmaz. o yüzden alıntıladığım kısımı ben o şekilde hatırlamıyorum. Yine salcano üzerindeki donanıma göre (Özellikle vites kompenenti konusunda)muadili kron modeline nazaran bir adım öne geçiyordu. Fakat kafamda hep kadro verileri ile ilgili soru işaretleri oluşuyordu. Sonra araştırmalarımla kadro kalitesinin ve geometrisinin bisikletin sürüş kalitesini genel anlamda etkileyen en önemli faktörlerden biri olduğunu öğrenince ekipman kalitesinden ödün verip daha kaliteli kadroları olan bisikletlere yönelmiştim.(Ki o zamanlar kadro satışının yasak olduğu için toplama yerine bisikletlere yöneldiğimi belirteyim.) Eğer o hesap yaptığımkağıtları bulursam içindeki verileri buradan yayınlayıp o zamanlarda salcano-kron arasındaki değerlendirmeyi daha iyi anlayabiliriz.

Ki bu yukarıda yazdığım kısım konu başlığı ile pek alakadar değil :)

Gel gelelim asıl meseleye :D


@kitapkurdu

Meşhur soru burda :) (Ah Alperen ah :D)

İki bisikletide az önce tekrardan gözden geçirdim.( Sorunun sorulduğu tarihteki model ile 2009 model değerlendirmesini ayrı ayrı yapacağım.

İki bisikletin de üzerindeki ekipmanları gözardı ediyorum.(şimdilik)

Sorunun sorulduğu yıla bakıyorum.2008

Amanınn.. Kronun çıkardığı en kötü kadrolardı bunlar.Keşke yeniliğe gitmeyip eskiden kullandıkları kadroları kullansalardı keşke. Yanlış hatırlamıyorusam 16'' boyundaki xc 2000 kadro ağırlığı 1.9-2 kg arasında bi değerdi. Onun dışında kadro geometrisi kötü değildi. Çok iyi de değildi. Kadro için kesin değeri Pazartesiye tartıp yayınlayabilirim.(Garanti vermeyeyim)

Ephesos ise hiç değişmedi. Aynı ephesos. Direk orjinal bisiklet olarak denemedim ama üzerine yine orta-üst seviyeli parçalarla donatılmış bir bisikletini denemiştim. Kadro çok uzundu. O yüzden 10 km lik bir turda dahi hemen boyun kısmı ağrımaya başlıyordu. Kadro geometrisi xc 2000 e nazaran daha kötü diyebilirim. Ağırlık olarak ise o da 1.9 kg civarıydı.

Yani ağırlık olarak eş değer fakat geometri olarak xc 2000 kadrosu bir adım öne çıkıyor.

Gel gelelim 2009'a.

Kron sonunda o adına yakışmayan kadrolardan kurtuldu. Daha yakından xc 2000 kadrosu inceleme fırsatım olmadı fakat önümüzdeki hafta içerisinde onu da inceleyeceğim inşallah. O yüzden ağırlık ve geometri konusunda sağlıklı bir bilgiye sahip değilim. fakat geçen seneki kadrolarına nazaran arada dağlar kadar fark olacağına eminim.

Ephesosun adı değişir, boy seçenekleri konur fakat ne gometrisi ne de kullanılan borular değişmez.

Kısaca kadro kalitesi olarak karşılaştırılan iki model arasındaki fark daha da açıldı diyebilirim.

Şimdi tamam kadro olarak değerlendirmemizi yaptık. Fakat 2009'da xc 2000'e fiyat olarak eş değer olacak bisiklet şuanki ephesos kadrosuna sahip olan Ng 101 serisi değil, Ng303 Sd modelidir. Şimdi bi bakıma kadro karşılaştırması için tüm işlemleri baştan almak gerekecek ama ben kısadan gideceğim.

Ng 303 serisi SD yerine SRD modelini deneme fırsatı bulmuştum. Kesinlikle ephesos yada Ng 101 serisi kadrolara daha iyi geometriye sahipler. Bisikletin üzerinde uzamıyorsun en azından. O açıdan ng101 serisininde geometri olarak xc 2000'i yakalayamasa'da daha alt seri olan Ng303 serisi geometri olarak xc 2000'le muadil olduğunu söyleyebilirim. (kesin demiyorum, çünkü yeni xc 2000'leri görmedim) Ağırlık olarak yine ng303 serisine bişey diyemiyeceğim ağırlık hakkında bir verileri yok. (Salcano firmasından hala kadrolarının teknik özelliklerinin resmi internet sitelerinde yayınlanmasını bekliyoruz.) Bunun dışında Ng303 serisinin en büyük eksikliği bir çok aluminyum kadrolarda görmeye alışık olduğumuz desteklerin olmayışı. Konu hakkında bilimsel bir bilgiye sahip değilim fakat şimdiye kadar gördüğüm kadrolar üzerinden yorum yapmam gerekirse boruların birleşim açısına göz atacak olursak özellikle alın borusu ile alt borunun birleşim yerine bir ek sağlamlaştırma yapılması gerekli gibi geldi bana. Kısaca kadrolarındaki işçiliği biraz daha yükseltseler xc 2000'i yakalayacaklarına inanıyorum. Genel olarak Ng303 serisi güzel kadrolar ;) (ki kataloklar elimize geçince salcanoda favori bisikletimin ng303 srd modeli olduğunu söylemiştim.İlk izlenimlerim bu tahminimi doğrular nitelikte. Eminim yıl sonunda üst grup bisikletler arasında en fazla satan model bu olacak, demedi demeyin :))

Şimdi genel anlamda xc 2000 ile ng 303 sd modelini karşılaştırmak için bağlanıyoruz.

http://img27.imageshack.us/img27/1347/35715326.jpg

İşte hazır size iki bisikletin karşılaştırılmışı. Yorumunuzu buradan yapabilirsiniz....

Şahsi görüşüm salcano ng 303 D modelinden yana.

Fakat bazı arkadaşlar, Kitapkurdu'nun sorusundan çok başlığa cevap yazmışlar. Konu da uzamış gitmiş :) Tamam adet yerini bulsun :)

Salcanomu, Kronmu?

Kron ;)

Neden? Salcano güzel bir adım attı. Bir bakıma felsefelerini yenilediler, fakat üst grup bisiklet adına daha çok öğrenecekleri bilgiler ve edinmeleri gereken tecrübe ve deneyim var. Eğer bu bahsedilenleri yaptıkları hatalardan ders alıp düzelterek devam ederlerse kısa zamanda çok iyi bisikletler çıkarıp, yıllardır bisiklet üretim piyasasının içinde bulunmuşluğun verdiği güçle bir çok yerli firmaya açık ara fark atacaklarını düşünüyorum. Hem kalite olarak, hem fiyat/performans oranı olarak, hemde servis-bayii hizmeti olarak.

Fakat dedimya şu an için daha almaları gereken çok yol var. Bunu'da çıkarmış oldukları bisikletlerden anlayabiliyoruz. Bisikletin üzerindeki donanımlar çok iyi. Hiç bir malzemesinden çalınmamış full slx set var. Bir çok firmanın zoom v.b parçalar takarak geçiştirdikleri gidon seti v.b parçalarda richey kullanmışlar. Ve bu parçalara nazaran fiyatlarını çok iyi bir seviyede tutabilmeyi başarmışlar. Bu yıllardır bisiklet üretim piyasasının onlara kazandırdıkları önemli avantajlar.

Ama bisikletin kalitesinin parça kalitesiyle ölçülemeyeceğini bilmeleri gerek. Bir bisikletin üzerinde isterse full xtr kompenent, mavic crossmax slr jant seti, fox F100 amortisör v.b spesyal parçalar olsun, fakat kadro geometrisi berbat olduktan sonra ilk 5 km den sonra acı çekmeye mahkumsunuz...

Bir bisiklet katalok çekiminde müşterilerinin kafasının karışmaması için aynı boy kadrolu modellerin çekimde kullanılması gerektiğini öğrenmeleri gerek. Yine katalok çekiminde kullanılan malzemelerin, müşterinin satın aldığı bisiklette görmesi gerek. Bir bisiklet modeli oluşturulurken üzerindeki her bir parçanın geneli ile uyumu sağlanması gerek. (Örneğin: Maxxis maxlite310 lastik yerine maxxis crossmark v.b model bulunabilirdi. Başka bir örnek richey wcs gidon set,seleborusuna sizce 2.4 kg ağırlığındaki rockshox tora amortisör ve yine 2 kg civarında seyreden bir kadro gitmişmi? )

Salcano firmasının genel olarak çıkardığı üst grup bisikletler dışında alternatif model olarak sram grubu vites-fren sistemi kullanmasından, internet ve tv ortamında daha faal olmasından kendilerini açık fikirli ve geleceğe ümitle bakan bir firma olarak görüyorum. Umarım bu eleştirilerimi(zi) dikkate alırlar ve boşuna kafa ve gırtlak patlatmamış oluruz...
 

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.518
Şehir
İstanbul
Bisikletcanavarı nickinizle hitap ediyorum çünkü ne msn adresinizde nede imzanızda isminiz yok.

Kadro geometrisi boyunda belde oluşan ağrılarla alakalı DEĞİLDİR!

Elde oluşan ağrı gidon boğazının uzun yada kısa olması ve gidonun eğim yönünün size doğru dönük olmamasından kaynaklanır!

Boyunda oluşan ağrı üst; boru uzunluğu ve selenin ayarsız yükseklikte ve arkada kalmasından kaynaklanır.

bunların net hesaplarının nerelerden yapılacağını çok kez konuştuk forumu kimse araştırmıyor!
siteye bakın burada kendi boyunuza göre bisiklet nasıl ayarlanır mevcut
Dağıtıp sattığım giant da yarış bisikletim Colnago da buradaki hesaplara göre milimetresine göre hesapladım

Adres
(link)

ne bel ağrısı nede bilek ağrısı çektim (önceden çok çektim ve araştırıp bu siteyi buldum)

Şunu söyleyeyim Kadro geometrisi
MTB de arazide tırmanma, iniş, güç dağılımı
Racing de sprint, tırmanma ve güç dağılımı ile alakalıdır.

bu yüzden Giant, Colnago, Cinelli, Kona, Elssworth, Ironhorse, BMC, Ghost, Specialized, Haro, Rocky Mountain gibi kadroların fiyatları çok yüksektir ve aynı yükseklikte devam edecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran

Mehmet Boran

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Haziran 2008
Mesaj
695
Tepki
663
Şehir
İstanbul
Bir kadro geometrisi konusu aldı başını gidiyor elbette bu çok önemli fakat bahsi geçen bisikletlerin aynı inç'e sahip kadroların açıları hakkında gerçekten bilgi sahibi olan biri var mı ? Üzerine oturunca anlaşılıyor gibi yorumlardan uzak olacak şekilde.
 

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
@Ercan Bayram

Selamlar Ercan Bayram,
İllaki ismimle hitap etmeniz gerekmiyor, zaten böyle birşey isteseydim nickimi değiştirir ya da imzamda belirtirdim. O yüzden hitap konusuna takılmamanızı rica ederim.

''Kadronun geometrisi boyunda ve belde oluşan ağrılara bağlı değil'' demişsiniz. O zaman kullanıcının boyuna göre ortalama bir kadro boyu tespit ettik diyelim.
Örneğin: Kullanıcı boyu 1.75 m
Tavsiye edilen Kadro boyu: 17 '' diyelim.

Tavsiyeyi alan kullanıcı adayı gitti bu bilgiyle beraber bir bisiklet mağazasına tavsiye edilen kadro boyuna göre bir kaç model gözüne kestirdi. Bu bisikletler de X, Y, Z marka 17'' kadro ölçüsüne sahip bisikletler diyelim.

X marka bisikletn 17'' boyundaki kadrosunun üst boru uzunluğu 54 cm
Y marka bisikletin 17'' boyundaki kadrosunun üst boru uzunluğu 58 cm
Z marka bisikletin 17'' boyundaki kadrosunun üst boru uzunluğu 64 cm diyelim.

X ve Z'nin üst boru uzunluklarını kafamdan bir değer verdim. Yani Y marka bisiklet sürücü adayımız için en uygun kadro olduğunu varsayıyoruz (1.75 m boyundaki vücut uzuvları genel uzunlukta olan bir insan olduğunu varsayıyoruz. Aksi taktirde biri çıkıp gövdesi, bacaklarına nazaran daha uzun olan bir kullanıcıdan bahsedebilir)

Şimdi üst boru uzunluğu normalden kısa olan kadroda (X marka bisiklet) kullanıcı, bisiklet üzerinde daha dik ve biçimsiz duracak. Ve bahsi geçen ağrılar başlayacak. Bu konumda en çok, gövdenin daha fazla rüzgar kesmesinden hızda kayıp ve vücut ağırlığının gerekenden daha az bir kısmı kollara verildiğinden popo gerekenden daha fazla bir baskıya mahrus kalacak ve oturma bölgesinde ağrı ve pişik şikayetleri oluşacak.

Kullanıcı kadro değiştirmek gibi maliyeti büyük bir yük altına girmektense farklı alternatiflere yönelecek. Bunlar, gidon boğazını gerekenden uzun kullanma, seleyi olması gerekenden daha geri pozisyonda tutma. Bu ayarlamalar ile kullanıcının bisiklet üzerindeki pozisyonu düzelebilir. Fakat (!) bu sefer uzun gidondan dolayı bisikletin viraj kalibiyeti olumsuz etkilenecek. Olması gerekenden daha geride kullanılan sele sebebiyle diz kapağının pedal merkezi ile yaptığı açı dik olmayacak. Bu hem pedala aktaracağınız gücü olumsuz etkileyecek, hem de olası diz ağrılarına davetiye çıkaracaksınız.Sele konumu nedeniyle sele borusu ve kadronun seleborusu birleşim yerine uygulanacak aşırı yükten ve oluşabilecek hasarlardan bahsetmiyorum bile.

(link). Okumayanlar mutlaka okusun ;)

Kadro olması gerekenden daha uzun diyelim. Yapılacak alternetifleri artık tahmin edebiliyordursunuz. Kısaca özet geçeyim. Olması gerekenden daha kısa bir gidon boğazı ve daha yine olması gerekenden daha öne yerleştirilmiş bir sele pozisyonu... Çıkacak olası sorunlar yine benzer.. O yüzden aynı şeyleri tekrarlamayacağım.

Şimdi kadro geometrisi bel, boyun v.b ağrılarla doğrudan ya da dolaylı olarak ALAKALIDIR !

Ayrıca sizden ricam karşınızdakinin bilgi seviyesini ölçmeden yargılayıcı yorumlar yapmayınız. Kimse araştırmıyor demişsiniz de bahsi geçen kadro geometrisi ile alakalı yazıları ben 2004 yılından beri okurum zaman zaman :) O yüzden pek araştırma ihtiyacı hissetmiyorum. Bilginize ;)

Umarım kadro geometrisinin ve yanlış bir kadro seçiminin ehemmiyeti anlaşılmıştır.

Bu konuda en son kadro teknik verileri alındıktan sonra tekrardan açılacağına ilişkin bir bilgi vardı. Evet konu açılmış, fakat ne salcanonun resmi sitesinde ne de forumumuzda hala bu bilgiler bulunmuyor...

Salcano yetkililerinden son kez kadro verilerini paylaşmalarını rica ediyorum.

Bu konu bisikletin üzerindeki donanımım ve fiyat/performans oranı kadar önemli bir konu....
 

Mustafa Şükrü Yıldırım

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2010
Mesaj
1.424
Tepki
812
Şehir
Yalova
Bisiklet
Giant
Bence bu konu 2 ye yorumla ele alınır.(Marka sevdası olanlar ve olmayanlar)
Öncelikle şunu söyleyeyim ben olsam bende kron alırdım. Salcano nun donanımı krondan daha iyi ancak şahsen kron gibi prestiji olan bi firma varken gidipte son dönemlerde atağa geçmiş salcano almak bana göre ters(Kötülemiyorum gerçekten sağlam bisiklet olabilir ama söz konusu gerçekten prestij).
Bu olayı şu açıdan karşılaştırabiliriz, örnein notebook alırken aynı fiyata daha yüksek donanımlı beko exper casper mı bakarsınız,yoksa biraz daha düşük donanımlı dell sony hp mi ? Sonuç olarak: hiç bir markayı kötülememek lazım ama ben olsam amerikan malı dell alırım hem prestijim olur hemde marka takıntımı gidermiş olurum ve içim rahat eder. Arabalardada aynı şekilde gidipte renault alıcağıma daha düşük modelli bmw audi vs tercihim olur her zaman. Renault'u alan da bence hata yapmış olmaz tamamen tercih ve beklenti meselesi..
Değinmek istediğim 2. konu örneğin alman corratec kadrosuda uzak doğuda üretiliyor olabilir ama bu onun kalitesini kesinlikle düşürmez. Forumda ismini hatırlamadığım bi arkadaşım çok güzel bi örnek vermiş "Alman uyruklu birinin Türkiyede doğması onu Türk yapmaz çünkü anne ve babası almandır":in:
Saygılar...
 

Melih Çolak

Cyclist ♥
Kayıt
10 Ağustos 2013
Mesaj
2.541
Tepki
3.073
Şehir
Kocaeli-Kartepe
Bisiklet
Scott
bende yarın gidip dağ bisikelti alıcaktım uzun zamandır araştırıyorum yotumlardan sonra sanırsam kron alıcam :)