öncelikle okuduğum bazı yorumlar gerçekten çok eğlenceli, neyin kafası anlamadım, ciddi ciddi yazıyor birde. Sanki koskoca çin fırınmış da ekmek üretiyorlarmış mantığıyla bütün hepsi aynı, böyle bişey olabilir mi arkadaşlar yapmayın. çinden hertürlü şeyin sahtesi geliyor hayatımızın her alanında var, bunu bildiğimiz halde bisiklette olmaması mümkün mü hiç? ayrıca şöyle de bir durum var(tamamen konu başlığına istinaden yazıyorum) replikanın yaygın kullanım anlamı şu şekildedir; bir markanın bir ürününü başka bir firmanın orjinal üreticisinden aldığı lisans karşılığı üretmesi şeklindedir. örnek vermek gerekirse land rover markasının defender modelinin replikaları otokarda fabrikasında land rover lisansıyla üretildi. bu gibi durumlar otomobil dünyasında yaygındır. ancak bisiklet dünyasında değil, ben hiç duymadım bunca yıl büyük bir üreticinin kendi ürününün üretim hakların lisans karşılığında başka bir firmaya verdiğini. böyle bişey diyen olursa da inanmayın arkadaşlar yok böyle bir uygulama bisiklet dünyasında. aynı fabrikadan çıkmışmış, aslında o üretiyomuş sonrada aynısına ismini basıyomuş falan filan.... bunlar olmayan şeyler değil oluyor ama şöyle oluyor. kendi kadro teknolojisini kendi kadro tasarımını geliştirmeyen ve uzakdoğudaki büyük fabrikalardan kadro temin edip boyatan firmalar(kesinlikle kötü amaçlı değildir yanlış anlaşılmasın), bunlar daha çok yerel firmalar oluyor, ki bizde de bol bol mevcut, sonuçta adamlar maliyetlerini kontrol altında tutmak zorundalar yoksa kabul edilebilir fiyatlara bisiklet satamazlar doğal olarak. bu kadroların aynısını fabrikanın kendi markalarından biri şeklinde alınabilir ve oldukça da yaygındır. ama iş artık büyük bisiklet markalarının kadrolarına gelince kimse okadar geliştirdiği yatırım yaptığı kadronun kendi istediğinden fazla üretilmesine(üretim fazlası deniyor ya), haberi dışında üretilmesine, aynı malzemenin kullanılmasına, kendi geliştirdiği teknolojilerinin başka kadrolarda kullanılmasına vs. asla izin vermez(oldukça uzun süreler sonra ancak verebiliyorlar). dikkat ederseniz bisiklete dair aktarma, fren tekerlek parçaları(lastik hariç) amortisörlerle ilgili pek sahte replika!! olayı duymuyoruz, görmüyoruz. ancak kadro, gidon, gidon boğazı, sele, sele borusunda iş çığırından çıkmış durumda. düşününki hem gerçek ritchey kadar hafif sağlam süper gidon üretiyorlar hemde fiyatı onda biri. arkadaşların dediği gibi acaba kaç tane testten geçmiş olabilir o çinden gelen sahte gidon, boğaz, sele, sele borusu. birde bu sahte parçalar sonuçta kırılıcaksa, kopacaksa biz üzerindeyken kırılacaklarından riskleri bir kez daha düşünmek gerekiyor, acaba değer mi diye(not: dag bisikleti için konuşuyorum yolda değilde teknik bir parkurda yüksek hızda engebelerden geçerken gidonun yada gidon boğazının koptuğunu düşünün ?? veya yol bisikletçileri için uzun hızlı bir asfalt inişinde bunların olduğunu yada kadronun kırıldığını?? sonuçta en çok zorlandığı anlarda fire vericeklerdir??).
bunların hepsini geçtim bişeyin sahtesini alıp kullanmak doğru bir davranış değildir, emek hırsızlığıdır, günahtır, etik değildir adına ne derseniz deyin yanlıştır. hepimiz en güzel bisikletlere binmek istiyoruz, ülkemiz ateş pahası doğrudur, ancak malzemeye değilde sürüşümüze odaklansak ve geliştirsek o malzemenin sağladığından çok daha fazlasını kendimiz sağlayabiliriz. orijinalini almaya paramızın olmaması bizi bu durumda haklı yapmaz maalesef kendimizi kandırmayalım.
çok uzun oldu, bu konu hakkında daha çok şey söylenebilir,
şimdiden iyi bayramlar