Nabız düşürmek için ne gibi çalışmalar yapmak gerekli?

Hamza Hakkı

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Haziran 2011
Mesaj
559
Tepki
303
Şehir
Konya
Bisiklet
Giant
Nabız düşürmek istiyorsanız başta söylenenin aksine antrenmanlarınızı düşük nabızda değil yüksek nabızda yapmanız gerekir. Nabız dediğimiz şey kalbin 1 dakikada ne kadar vuruş yaptığına denir. Bu sayıyı azaltmak için kalp kasınızı güçlendirmelisiniz ki kalp tek atımını yaptığında vücudunuza daha çok kan pompalayabilsin. 1. ve 2. seviye nabız bölgelerinde antrenman yaparak kalbin vuruş sayısını zamanla belli bir seviyeye kadar azaltabilirsiniz fakat nabzın daha da düşmesini isterseniz o zaman 3. seviyede yani max nabız bölgesinde antrenmanlar yapmalısınız. Kalp de aynı bacak kaslarımız gibidir, nasıl zorladıkça bacak kaslarımız güçleniyor ise kalp kaslarımız da aynı o şekilde güçlenir. Max nabız antrenmanları interval yüklemeler vaya yokuş antrenmanları ile yapılır. Max nabız antrenmanları ile bir hafta içinde bile nabzınızın düştüğünü görebilirsiniz. Fakat bu antrenmanlara belli bir kondisyona gelmeden başlamak kalbinizden önce bacak kaslarınıza kramp girmesine sebep olacaktır :)

Not: İnterval, max nabız antrenmanları yapmadan önce bir hekime mutlaka danışmalısınız. Kalbinizde olan herhangi bir sorun istenmeyen sonuçlar meydana getirebilir.
 
Scudo
Kayıt
8 Nisan 2015
Mesaj
24
Tepki
14
Yaş
40
Şehir
yozgat
İsim
osman serhat k.
Bisiklet
Salcano
Cok guzel bir konu olmuş. Bende de ayni sıkıntı var. Sigara kullaniyorum ve bisiklet için sigarayı bırakacağım çünkü bisiklet sürmeyi çok seviyorum. Nabız ölçümü için karın bantı mı kullaniyorsunuz?
 

Ucuncu Emre

Aktif Üye
Kayıt
22 Kasım 2014
Mesaj
124
Tepki
219
Şehir
İstanbul
İsim
Emre U.
Bisiklet
Cannondale
@fizyoterapist_66

upload_2015-5-11_17-59-8.png


Kullandığım ürün, göğüs altına takıyorum.
 

Ucuncu Emre

Aktif Üye
Kayıt
22 Kasım 2014
Mesaj
124
Tepki
219
Şehir
İstanbul
İsim
Emre U.
Bisiklet
Cannondale
Konuyu tekrar canlandırayım dedim. Mayıstan bu yana çok fazla bisiklet sürmesem de, bisiklet yanında koşmaya da başladım aynı dönemde. Bununla birlikte bir miktar nabız verilerimde düşüş sağladım. Hala yüksek ancak daha önce 160'larda seyreden nabzım şu an aynı parkur ve daha yüksek ortalamalarda sürmeme rağmen 150' lere düştü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Mesaj
2.067
Tepki
7.943
Yaş
55
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
Forumda daha önce de yazdığım bir konu vardı: Üç tane sınır noktamız var.

- Aerobik kapasite (vo2max'a yakın)
- Laktat sınırı (anaerobik sınır)
- Aerobik sınır (zone 1-2 bölgesi)

Detaylarını yazmıştım şurada: (link)

Bir de şu var: (link)


Nabzı düşürmek için gruptan faydalanmayı da bilmek lazım :) 126 nabızla 155 km 31 ortalama.

upload_2015-9-22_16-2-29.png
 
Kayıt
29 Temmuz 2017
Mesaj
80
Tepki
60
Yaş
26
Şehir
Kocaeli darıca, ()
İsim
Oktay AKGÜL
Bisiklet
Cannondale
benim nabzım yarış tembosunda ilk 5 km yavaş sürerken 1-130 arasında seyrediyor sonra tempo artınca 200 e çıkıyor ve 220 bile oldugu oluyor 30 km gittikten sonra 180 lere düşüyor nabzım benı zorluyor yani yarış temposun yüksek hızlara çıkabiliyorum düz yolda fakat yokuşa gelince nabız yükseliyor ve kopuyorum nabzımı kendimi sonuna kadar zorlasam bile 160 lara çekebilir miyim bunun için disiplinli sürüşler yapabilirim yardımcı olmak isteyen var mı 200 nabız ile çoşuyor kalbim :D
 

celikeren

Daimi Üye
Kayıt
6 Ekim 2014
Mesaj
267
Tepki
252
Şehir
izmir
Bisiklet
Merida
Selamlar , konu da 2 ayrı yöntem savunulmuş ;düşük zonda kalarak uzun sürüşlerinde etkili olduğu ve zone3 te kalarak kalbi bu tempoya alıştırıp geliştirmek .

Hangisi doğrudur yada etkilidir , net bir bilgi varmıdır acaba?

Uzun süredir çok düzenli olmadan zone 3 sürüşleri yapıyorum fakat bir yol alamadığımı düşünüyorum . Havaların soğuması ile bu hafta düzenli olarak yeninden Nabız antremanlarına başlayacağım , bölgemde yaklaşık 45 km toplamda 500 irtifa aldığım bir rotam var rüzğarında oldukça güçlü olduğu bu rotada çalışacağım , bana öneride bulunabilirseniz Memnun olurum.

Saygılarımla
 

selim82

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2017
Mesaj
1.106
Tepki
2.414
Yaş
42
Şehir
bursa
İsim
selim
Selamlar , konu da 2 ayrı yöntem savunulmuş ;düşük zonda kalarak uzun sürüşlerinde etkili olduğu ve zone3 te kalarak kalbi bu tempoya alıştırıp geliştirmek .

Hangisi doğrudur yada etkilidir , net bir bilgi varmıdır acaba?

Uzun süredir çok düzenli olmadan zone 3 sürüşleri yapıyorum fakat bir yol alamadığımı düşünüyorum . Havaların soğuması ile bu hafta düzenli olarak yeninden Nabız antremanlarına başlayacağım , bölgemde yaklaşık 45 km toplamda 500 irtifa aldığım bir rotam var rüzğarında oldukça güçlü olduğu bu rotada çalışacağım , bana öneride bulunabilirseniz Memnun olurum.

Saygılarımla
Öncelikle 10 haftalık zone2 ile aerobik alt yapı kuvvetlendirilip sonra intervallere geçmek daha önemli. Aynı zamanda herkesin Zoneları farklı bunlara bakıp kendinizi kıyaslamayın. Nabzı 160 geçmeyende var 185 te hayat hikayesini anlatanda