@scitakoglu
Kesinlikle katılıyorum. Ek olarak, bir ustanın iyi olup olmadığını anlamak için ne kadar eksiksiz iş yaptığına bakmak lazım sanırım. Eğer yarım yamalak jant ayarı yapıp "en fazla bu kadar olur, böyle bineceksin" diyor ise, bi daha gitmemek lazım. Böyle bi durumda bunun sebebini ve çözüm önerilerini bana söylemesi lazım. Hadi diyelim tel başları yalama olmuş, dönmüyor, o zaman onları da değiştirmek lazım diyeceksin, ya da jant çemberi yamulmuşsa "çemberi değiştirelim" diyeceksin. Ama bunları ustaya ben teklif ediyorsam ne anladım ben o işten. Başka bir örnek, "oldu" diye teslim aldığınız bisikletin tekeri kadronun sağına ya da soluna doğru taşmış vaziyette, ortalanmamış, gözden kaçması imkansız. Bir daha o ustaya gidilmemesi lazım. Söylediğiniz zaman suratınıza "of kim uğraşacak, bin böyle git işte" gibi bakıyorsa eğer bi daha o ustaya uğramamak lazım. İş yapmak istemiyorlar gerçekten de. Karınları tok (satışlardan). Teknik servis satılan bisikletlerin hatırına mecburiyetten veriliyor.
Ben çocukken vites sistemleri yeni yeni çıkmışken, "usta" dediklerimiz vites ayarını yapamazlardı, çünkü ortada doğru düzgün bi kaynak yoktu, giderdiniz bi bisiklet satan dükkana, ya da motosiklet tamircisine, adam bi iki vida sıkardı, "valla bu kadar oluyo, o vitesi kullanma" der gönderirdi. Aradan seneler geçmesine ve artık bisikletle ilgili her şeyin youtube'dan iki video ile öğrenilebilmesine rağmen gördüğüm kadarı ile anlayışta hala bi değişiklik yok. Üzücü gerçekten. Dükkandaki en pahalı bisikleti alsak sonuç yine aynı mı olur acaba, merak ediyorum.