SOZUAK tarafından yazılan mesajlar

  1. S

    Olmadık yerde uyuşma sorunu

    Mtblerde dahil tüm bisikletlerimde ince sele var. Bacak hareketlerini kısıtlamaması adına ince yapılı kullanıyorum açıkçası.
  2. S

    Olmadık yerde uyuşma sorunu

    Tayt vucüdu sıkı tutar hem ısı kaybını (gereken durumlarda) engeller. Hem kayganlık sağlayarak bisiklete temas eden yerlerde vucudun yıpranmasını önler hem sıvıyı atar. Gerekirse eşofman yada şort altına dahi olsa giyin. Cilt tahrişinin olmadığını yada en aza indiğini görürsünüz (kilolu yada...
  3. S

    Aslı bisiklet'in sözünde durmaması

    Yok hocam inan ben öyle birisi değilim. Tanısanız demezsiniz böyle. Orada bir tahrik, itişme, söylemediğim şeyleri söylemişim gibi cevaplar. Şimdi kendimi anlatmam zor ama isterseniz eski mesajlarımı karıştırın. Bir ara uzun bir mola verdim foruma. Eskiden neysem şimdi de oyum. 5 bisikletim var...
  4. S

    Aslı bisiklet'in sözünde durmaması

    Canın sağolsun. İnan gösteriş yada hava olsun diye yazmadım elimde yedekte bile Deore göbek var diye. Zamanında eski çelik göbeklerden alamadığımız zamanlar da oldu. Artık bir çok şey eskiye göre çok ucuz ve alınabilir fiyatlarda. Bu durumu anlatmak için yazmıştım. Bazı arkadaşlar ne yazıkki...
  5. S

    Rulman hırıltısı

    Rica ederim. Rulman değil de kafes bilye yada direkt bilye dizilmiş jantlarda da prensip benzerdir. Rulman kapalı bir bilye sistemi kolay kolay içine kir, parça, su vs almaz, kapalı bir sistem. Diğerleri ise daha açıktır bu tip olaylara. Göbeklerde marka/model yazıyorsa ona göre araştırma...
  6. S

    Bisikletten gelen çıt çıt seslerine çözüm

    Çoook eskiden bisikletlerin ayna kolları kamalı tipti. Zamanla kama ezilir boşluk yapar böyle bir sese sebep olurdu ama hem aynı anda ve yük verildiğinde.
  7. S

    Rulman hırıltısı

    Bu tecrübe ile anlaşılır ve bir de yük altında/süratli dönme ile. Zamanla öğrenirsiniz. Mesela her ne kadar biraz farklı olsalarda ön tekeri çevirip pürüzsüzlüğüne bakın bir de arkanın pürüzsüzlüğüne bakın. Ben jantı çıkartır orta milden sağlı sollu iki elle tutarım bu esnada bir dönme hareketi...
  8. S

    Aslı bisiklet'in sözünde durmaması

    Şu sıra yurtdışı üretim, ithalat/ihracat, tedarik sıkıntısı var. 3 aydır dekatlondan üst düzey patenlerinin fren takozunu temin edemedim. Oysa üç otuz paralık parça. 4 aydır kızım da freni yoksa binmem diye tutturdu. Defalarca aradım, şikayet ettim ama yurtdışı dekatlonlarda bile parça tedarik...
  9. S

    Rulman hırıltısı

    Rulmanlar hafif bir hırıltı, vibrasyon yapar dönerken. Bozuk olup olmaması ise o vibrasyonun akıcı ve sürekli mi yoksa belli belirsiz takılma yoksa aşırı sesli mi yaptığına göre değerlendirilir. Sizdeki rulmanın kodunu bilmiyorum ama dışarıdan alıp değiştirmeye kalksanız çok komik ücrete...
  10. S

    Bisiklete binerken terliyorum! Ne yapayım?

    Bu alaya alınma konusu bence sizin aşırı ciddiyet içinde olmanızın bir sonucu. Yapılanlara aşırı tepki veriyorsanız hoşlarına gider insanların devam ederler. Umursamazsanız silahlarını ellerinden almış olursunuz. Ben de kuralcı bir insanımdır ama kimseyi düzeltmeye uğraşmam. En azından artık...
  11. S

    Bisiklete binerken terliyorum! Ne yapayım?

    Ter kokusu sadece bakterilerin ürettiği maddelerden kaynaklanmaz. Vücüttaki kimyasallardan da kaynaklanır. Yani Ter kokusuz değildir her insanda. Hormonlardan tutun atılan çeşitli mineraller hatta vücudun ürettiği amonyak gibi kokular vardır. Siz şanslıymışsınız. Herkes öyle değil. Bir çamaşır...
  12. S

    Lastiklerin raf ömrü

    3-4 yıldır balkonda korumasız duran lastikler var. En az 5 yıllıktır ayrıca. Bu sene hepsini yıkayıp şişirdim ve kullanmaya başladım. En ufak çatlak ve yıpranma belirtisi yok hatta ilginçtir en az 10 yıllık CST lastiğim var yedekte duran hiç kullanılmamış ve o da balkonda rafların üzerinde...
  13. S

    Km saati tavsiyeleri

    Kopan yada kaybolan lastikler için Oring kullanın büyük bir kısmı da oring zaten. Rulmancılar, hırdavatçılar gibi yerlerde çeşitli çaplarda ve her çap için farklı kalınlıklarda bulabilirsiniz. Standart toka, lastik vs ürünlere göre daha dayanıklıdır çürüyüp gevşeyip kopmaz kolay kolay. Dikkat...
  14. S

    Jant göbeği bakımı zor mu?

    Hafif bosluk birakirsaniz darbelerde yatagi bozar yavas yavas ve gobegi degistirmekten baska care kalmaz. Bozuk yollar ve darbeler ile gobek yatagi o celik bilyeleri de catir catir kirar. Cikan parcalar diger bilyelerin arasinda yatagi daha da bozar. Bu zincirleme gider.
  15. S

    Jant göbeği bakımı zor mu?

    Yapmazsanız öğrenemezsiniz. En büyük dert bilya çaplarını öğrenip elinizde yedek temin edebilmeniz. Komple söküp gazyağı/mazotla temizledikten sonra yataklara gres sürüp bilyaları dizeceksiniz ve dış yatakları takacaksınız. Sıkılığı da boşluk kalmayana kadar sıkıp çeyrek tur gevşetmek, yetmezse...