Scudo Sports

Bisan Cosmic

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.204
Tepki
1.027
Yaş
51
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Merhaba,
Forumu keşfedip sürekli takip etmeye başladıktan sonra kullanmakta olduğum Carraro 420D MTB bisikletimden sonra yol-yarış bisikleti sahibi olmayı istediğimi fark ettim. Belkide seriyi tamamlayıp tur bisikleti de alırım. Neyse nasıl olsun derken yaşadığım ufacık ilçenin mahalle bisikletçisinde Bisan Cosmic marka bisikleti gördüm. Ufak bir pazarlıkla hemen aldım. Gelelim esas soruna. Bisiklet 2*6 kadrodan vitesli aynakol pimli model. Fren kolları idare eder. Jantlar 28" 1 3/5. Dış lastikler bitmiş. Jantların akort ayarına ihtiyacı var. Ön ve arka aktarıcı MTB isimsiz bitik durumdalar.

Kadronun boyanma işini hallettim. ücret vermeyeceğim kadro krem rengi sedefli olacak. Gidon sargıları sele ve birkaç detayda bordo kullanacağım.

Her nekadar Doğukaan Aksu ve diğer arkadaşların Fixed yada Single projeleri müthiş şık dursa da ben vitesli ve ön arka frenli kullanmak istiyorum. Bunun için bana düşük maliyetli tavsiyelerinize ihtiyacım var.

Resim çekmeden hemen parçaladım bisikleti temizlemek için yarın toplayıp resimleri ekleyeceğim.

Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo
aynakolun koruma kapagi ve gidon bogazi ve gidondaki pasli doku cok hos duruyor, muhafaza ederseniz yenilenen bisikletin ustunde ilginc ayrintilar olarak one cikacaklardir.

http://img59.imageshack.us/img59/5521/20110929091001.jpg

pasli olmayan kisma kilometre sayaci ya da aydinlatma amaciyla, kucuk saat pilleriyle calisan flasorlerden takabilirsiniz. boylelikle pasli diger kisimlar, tum yuzeye yayilmis gozukecek, homojen bir doku ortaya cikacaktir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
İlginç olabilir. Tel fırça ile biraz çalışmıştım pasların bir kısmı gitti ama kalanlar da aynı etkiyi yapabilir. Şu an parça arayışı içindeyim. Sanırım jant seti, ruble, zincir, ön-arka attırıcı ve fren vites kolları değişecek en az. Frenleri değiştirme konusunda kararsızım.
 
merhaba.

bende bir kaç hafta önce bir klasiği kendi zevkime göre hayata döndürdüm. parça bulma konusunda ki sıkıntılarınızı yaşamış birisi olarak tahmin edebiliyorum. size tavsiyem şehrinizde ki bit pazarlarını mutlaka geziniz. orada ne cevherlerin ne parçaların komik rakamlara satıldığını göreceksiniz. onun dışında bulunduğunuz yerde ki en eski mahalle bisikletçilerine bakınız. o yaşlı amcalar pek çok parçayı atmaya kıyamadıkları için tavan arasından yada depo niyetine kullandıkları bodrumlarından çok güzel şeyler çıkartabiliyorlar. ama bazı amcalar sizi fırsat olarak değerlendirip faiş fiyattan vermeye çalışabiliyorlar aman dikkat :) buda benim bitirdiğim klasik bisikletim.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=1232585#post1232585

umarım sizde yakın zamanda istediğiniz parçalarla tamamlarsınız bisikletinizi. iyi forumlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer


Tolga Bey selam, aşamalar ne durumda bir bilgim yok fakat bir iki tavsiye de bulunmak isterim. Bunlardan ilki bulabiliyorsanız çıkma bir gidon boynu bulup şuan ki mevcut boyun ile değiştirmeniz yönünde olacaktır. Şuan ki hem o bisikletin ojinaline ait olmayıp hem de yol bisikletlerine aykırı bir geometride. Lugları da bu arada çok hoş tıpkı Peugeot un bir dönem kullandığı lug detayları gibi. Frenlere gelirsekte weinmann 750 serisi. Yani dönemin melez city bike/şehir bisikletleri için çamurluk takılınca arasından fren sıkma işlemi yapabilecek şekilde üretilmiş serilerden. Keyfe keder çamurluk takacaksanız kullanabilir takmayacaksanız eğer daha kısa bacaklı estetik duracak bir fren kaliperlerini tercih edebilirsiniz. Gidişatı da şimdiden merakla bekliyorum, görüşmek üzere.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
İstediğim parçaları bulmakta zorlanıyorum. Sanırım Salcano xrs 200 alıp ihtiyaç duyduğum parçaları aktaracağım. Kadroyu kesinlikle kullanmak istiyorum. Üzerindeki vites kollarında sistemi gidona taşıyabileceğim aparatlar var. xrs 200 vites ve fren kollarını kullanabilirim. Jant takımı ruble ve zincir de kullanılabilir. kalanı orjinal bisikletten kullanacağım. Bana maliyeti 380 tl olacak. kalan parçaları satarsam daha da düşer. Kadroyu Eski model Reno 12 pastel yeşili, maşayı krem veya beyaz boyamayı düşünüyorum.
 
http://img155.imageshack.us/img155/6639/kadro5.jpg
By (link) at 2011-12-08

En sonunda boyası bitti.
 
Tekrar merhaba herkese,

Sonunda proje bitti. Aşamaları kısaca anlatayım.
İlk önce kadroyu boya sökücü, zımpara, matkap vs yardımı ile tamamen temizleyip boyaya hazır hale getirdim. Daha sonra Çekiş sistemini internetten set halinde bulunca işlerin çoğu bitmişti bile. Heyecanla pazarlık yaptık ve sonunda fren-vites kollarım, orta göbeğim, 3'lü ayna kolum, zincirim, 2200 serisi ön ve arka aktarıcılarım, 8'li rublem, scott marka fren bacaklarım olmuştu. 8'li sistem için jantların ve göbeklerin değişmesi gerekiyordu. Bunu da Konya'da bir bisikletçiden yeni ördürerek hallettim. Forumdan Emre Bey'den gidon boğazını da bulunca yerimde duramıyordum artık. Tüm parçaların gelmesini beklerken kadroyu bıyaya verdim. Fakat boyacı arkadaş olunca benim iş hep ertelendi.
Uzatmayayım dün boyası bitmiş halde teslim aldım. Akşama toplanmış üzerinde ilk turumu atıyordum.
Şimdi biraz resimlere bakın. Anlatmaya devam edeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Bektasoglu
http://img198.imageshack.us/img198/6777/kadro4.jpg
By (link) at 2011-12-08

http://img507.imageshack.us/img507/9310/kadro3.jpg
By (link) at 2011-12-08

http://img831.imageshack.us/img831/8218/kadro2.jpg
By (link) at 2011-12-08

http://img607.imageshack.us/img607/5236/kadro1.jpg
By (link) at 2011-12-08
 
Seleyi döşemeciden aldığım krem rengi suni deri ile kapladım. gidonu ve arka kolları da kapladım dayanamayıp.
 
http://img803.imageshack.us/img803/9053/20111208104159.jpg
By (link) at 2011-12-08

http://img683.imageshack.us/img683/6595/20111208104013.jpg
By (link) at 2011-12-08

http://img641.imageshack.us/img641/5831/20111208104039.jpg
By (link) at 2011-12-08
 
En büyük sıkıntı frenlerde çıktı. Yeni fren kollarım kısa kaldı, mecburen eskileri taktım.
http://img525.imageshack.us/img525/9060/20111208104127.jpg
By (link) at 2011-12-08

http://img62.imageshack.us/img62/3451/20111208104103.jpg
By (link) at 2011-12-08
 
Bisikletimden birkaç detay daha paylaşayım
http://img703.imageshack.us/img703/7290/20111208104256.jpg
By (link) at 2011-12-08

Emre Beyden aldığım gidon boynu elime ulaştıktan sonra bunu buldum. boyu daha uygun olduğu için bunu kullandım
http://img839.imageshack.us/img839/2452/20111208104115.jpg
By (link) at 2011-12-08
 
Vitesi kollara taşımak için eski kolların mandallarını kullandım. Kolların kulaklarını kesince fena durmadı sanki

http://img267.imageshack.us/img267/4936/20111208104223.jpg
By (link) at 2011-12-08

Bunlarda yeni fren - vites kolları

http://img27.imageshack.us/img27/1618/20111208104050.jpg
By (link) at 2011-12-08
 
Aynakol
http://img62.imageshack.us/img62/7485/20111208104022.jpg
By (link) at 2011-12-08

http://img6.imageshack.us/img6/1690/20111208103954.jpg
By (link) at 2011-12-08
 
Kadronun seri nosu araştırmak isterdim ama nereden araştıracağımı bilmiyorum

http://img62.imageshack.us/img62/8476/20111208104232.jpg
By (link) at 2011-12-08
 
Reklamcıya sticker siparişi vermiştim henüz yetişmedi. Yapıştırınca tamamlanacak. Projenin sonuna doğru Cyclocross bisikletler aklıma düştü. Sanırım kadroma ve yaşadığım bölgeye daha uygun olacak. Dış lastik değişecek ama üzerindeki iç lastiklerde 28 jant 1 3/8 lastiğe uygun değil değişmesi lazım. Şimdi yeni iç ve dış lastikleri alana kadar bunun keyfini çıkarayım. Yakında görüşmek üzere.
 
Geri