Bisikletimin bir problemi var

Kayıt
23 Temmuz 2010
Mesaj
9
Tepki
0
Şehir
Antalya
Arkadaşlar bisikletimin sorunu şu yüksek viteslerde zincir ön aktarıcya sürtüyor bunun sebebi ne olabilir ve birde dişli kaçırıyor gibi oluyor...

Donanımınıda yazıyım ne olur ne olmaz:

1)DEORE VİTEAS-FREN KOLU
2)XTR ÖN AKTARICI
3)XT ARKA AKTARICI
4)DEORE RUBLE
5)ACERA AYNAKOL
6)KMC ZİNCİR

ARKADAŞLAR BU SORUNU ÇÖZMEME YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...

BİR BİSİKLETÇİYE GÖTÜRECEM AMA YİNEDE SİZİN ÖNERİLERİNİZDEN YARARLANIYIM...

TEŞEKKÜRLER
 
Scudo

SRT

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Temmuz 2009
Mesaj
1.203
Tepki
1.504
Şehir
İzmir
Başlangıç
1964—65
Bisiklet
Diğer
Ön vites arttırıcı ayarına bakmak lazım.
(link)
ve
(link)

Bu Linklerdeki Ön ve Arka Vites ayarlarını dikkatlice okuyuver....İlk kez yapacaksan,çok dikkatli olursan sorunu çözebilirsin...Yoksa vites ayarların iyice bozulur...Kolay gelsin.

Not :Daha kolay Ön vites ayarı için:Önü en küçük,arkayı da en büyük dişliye alıyorsun....Ön Vites arttırıcı,küçük dişlideki zincire 1-2 mm yakın olmalı...Ön arttırıcının üzerindeki "L" vidasını oldukça yavaşça çevirerek bu 1-2 mm'lik mesafeyi ayarlarsan ve vites teli gerginliği de normal ise,sorunu daha kestirmeden çözebilirsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ayhan İŞBAŞARAN

erdem öncel

Daimi Üye
Kayıt
30 Mayıs 2010
Mesaj
243
Tepki
149
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Trek
bir kere ön vites değiştiricinin pozisyon ve konum ayarlarını kendiniz yapmanızı tavsiye etmem. arkadaşın da bahsettiği gibi alt ayar(L) ve üst ayar vidalarını kullanarak (H) yapabilirsiniz. burada ince bir yıldız tornavida kullanın. ilkönce hangi vidanın alt ayar (L), hangi vidanın üst ayar (H) vidası olduğuna bakmalısınız. bazı ön vites değiştiricilerinde bu vidaların üzerinde yazar. eğer yazmıyorsa ön vites değiştiriciyi bir hareket olup olmadığını kontrol etmek için bir elinizle tutun. rastgele bir vidayı yarım tur (örneğin saat yönü istikametinde) çevirin. sonra tekrar ters istikamette yarım tur çevirerek eski konumuna getirin. eğer bir hareket olmuşsa bu alt ayar (L) vidasıdır olmamışsa üst ayar (H) vidasıdır.

alt ayar (L) ayarları:

1-gene arkadaşın bahsettiği gibi zincir en içteki aynakol dişlisi (öndeki en küçük aynakol dişlisi) gene arkada en içteki dişli (en büyük dişli) olacak şekilde vitesleri değiştirin.

2- iç kablo gerginliğini kontrol edin. bu işlem sırasında kablo gerginliği oldukça gevşek olmalı. eğer gevşek değilse vites değiştirdiğiniz yerde bulunan yuvarlak parçayı saat yönünde çevirerek tam olarak kapanmasını sağlayın. bu yuvarlak parça kabloların vites değiştirme yerine girdiği kısımda. eğer zaten bu tam olarak kapatılmışsa ön vites değiştiricinin yanındaki vites telininin bağlandığı vidayı biraz gevşetin. iç kabloyu biraz gevşettikten sonra tekrar bu vidayı sıkın.

3- zincir kılavuzu iç plakası ile zincir arasındaki mesafeyi kontrol edin. bu mesafe 1 mm civarında olmalı.

4- yavaşça pedal çevirin ve bu boşluğu gözlemlemeye devam edin. alt ayar (L) vidasını öyle bir ayarlayın ki zincir kılavuzu iç plakası ile zincir arasında küçük bir boşluk olsun. pedalları çevirin ve bu sırada zincirin plakaya sürtmediğinden emin olun.
1. eğer boşluk yoksa ve zincir iç plakasına sürtüyorsa alt ayar (L) vidasını 1/8 tur gevşetin (ters saat yönünde) tekrar boşluğu kontrol edin ve zincirle plaka arasında biraz açıklık olana kadar bu işlemi tekrar edin. eğer en geniş noktasındaki aralık 1mm'den fazla ise alt ayar (L) vidasını bu boşluk kapanana kadar sıkın.

5- vites değişimini vitesi bir yandaki aynakol dişlisine (ön) geçirip daha sonra tekrar en içteki dişliye geçirmek suretiyle kontrol edin. bu işlemi yaparken gidon üzerindeki vites değiştirme mekanizmasını kullanmayın. vitesleri değiştirmek için vites kablosunu elinizle çekin. bisikletin vites değiştirme mekanizmasını kullanmak vites teli gerginliği ile ayar vidası ile alakalı işlemleri birbirine karıştırmanıza neden olabilir. eğer zincir çabuk bir şekilde diğer dişli üzerine geçiyorsa alt ayar vidası doğru ayarlanmıştır.

6- eğer vites değiştirme işlemi yavaş gibi görünüyorsa (vites değişimi için pedalı bir turdan fazla çeviriyorsanız) alt ayar vidasını (L) ters saat yönünde 1/8 tur çevirerek tekrar test edin. vites değiştirme işlemi yeterince hızlı olana kadar 1/8'lik arttırmalarla bu işlemi tekrarlayın. sonuçta boşluk 1mm sınırından geniş olabilir ama bu mesafe doğru bir şekilde vites değiştirme için olabildiğince küçük olacaktır.

7- eğer zincir vites değiştirildiğinde en içteki dişlinin de ötesine düşüyorsa, boşluk çok fazla olabilir ya da ön vites değiştiricinin yükseklik ve konum ayarlarında hata olabilir. alt ayar vidasını 1/8 tur sıkın ve tekrar vites değişimini kontrol edin. zincir hala zincir kılavuzu iç plakasına sürtüyor ve vites değiştirirken en içteki dişlinin de ötesine düşüyorsa zincir hizalanması (bu zincirin ön ve arka vites değiştirici arasında nasıl hizalanması ile ilgili bir ayar. bkz. (link) ) ya da vites değiştiricinin konum ayarları ile ilgili bir problem olabilir.

kaynak : (link)

hehe :p

bisikletçiye götürdüğüm halde aynakol dişlisi ortada ve arkada 4-5-6 vs.. dişlilere geçerken ses çıkıyordu. şimdi kendim yaptım canavar gibi oldu. sadece 3-5 dakika uğraştım. sonunda yaptım :D

%100 çalışıyor. güvenle kullanabilirsiniz
 

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
benin okuduğun en anlaşılır ön vites ayarı yazısı. örneğin altaki bilgiye türkçe olarak rastladığımı hatırlamıyorum. ki bu güne kadar en az 10 tane ön vites ayarı tarifi okudum.

"5- vites değişimini vitesi bir yandaki aynakol dişlisine (ön) geçirip daha sonra tekrar en içteki dişliye geçirmek suretiyle kontrol edin. bu işlemi yaparken gidon üzerindeki vites değiştirme mekanizmasını kullanmayın. vitesleri değiştirmek için vites kablosunu elinizle çekin. bisikletin vites değiştirme mekanizmasını kullanmak vites teli gerginliği ile ayar vidası ile alakalı işlemleri birbirine karıştırmanıza neden olabilir."
teşekkürler.
 
Kayıt
15 Ağustos 2018
Mesaj
13
Tepki
2
Şehir
linyatlı
İsim
kemal lazaroğlu
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Castello
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Arkadaşlar bisikletimi iki sene hangi ustaya götürdüysem çözemedi 1 ay önce ruble dağıttığını ve bu şekilde 2 sene kullandığımı fark ettim pedalda boşluklar mı desen şu an bisiklet toplama ama sanki yaşlı bir adam gibi kendini kaldıramaz oldu bilyeler değişti ama çare değil ne ayar oluyor ne stabilite var mesela fren tutuluyken diskler 1 2 cm hatta daha fazla oynuyor ve ses çıkarıyor iki gün önce bianchi kullandım bindiğim bisiklet değilmiş bisikletin özellikleri
Carraro Crp 700 kadro
Abr gidon takımı
Fsa furş takımı
Deore lx 1993 arka aktarıcı
Düz telli shimano Mountain sport jantlar
Dura Ace zincir
Maxxis mofo ve Maxxis crossmarkım var ama ne parçalara göre performans alabiliyorum ne de sağlıklı sürüş maşa sertti yağmurdan gres sürdüm biraz bir bunu yaptım bisiklete 40 km lik bir sürüşte perişan oluyorum frenler sıkı değil orta aktarıcı geçmiyor ne yapabilirim