Scudo Sports

Sigma Sport KM saati tekerlek ölçüsü şema değerleri hatalı!

Lisaju

Üye
Kayıt
20 Nisan 2009
Mesaj
75
Tepki
87
Şehir
istanbul/Ümraniye
Sigma Sport km saati kullanım klavuzunda bulunan "wheel size chart" değerlerinden örnek vermek gerekirse;

50-559 --> 26x1.9 --> 2089
54-559 --> 26x2.00 --> 2114
57-559 --> 26x2.125 --> 2133

Görüldüğü üzere yazılan bu tabloda bazı teker ölçülerini bulamıyoruz. Mesela benim tekerlek 56-559 -- 26x2.1 ve sigma sport listesinde bulunmuyor. Bu durumda kendimiz hesaplama yapmak zorunda kalıyoruz.

54-559 --> 26x2.00 --> 2114 için;

559 + (54 x 2) = 667 Bu değeri Pi sayısı (3,142) ile çarparız.
667 x 3,142 = 2095,714

Tabloda verilen değer ise 2114'tür. Çünkü Sigma Sport bu tabloyu hazırlarken Pi sayısını 3,142 yerine 3,17 olarak kullanmış.

667 x 3,17 = 2114,39 (Toblodaki gibi 2114)

57-559 --> 26x2.125 --> 2114 için;

559 + (57 x 2) = 673
673 x 3,142 = 2114,566 (Gerçek değer)
673 x 3,17 = 2133,41 (Sigma Sport tablosundaki değer)

Sigma Sport'un Pi sayısında yaptığı bu yanlışlık, gerçek değerlerin %1,6 sapmasına sebep oluyor.

Benim bisikletimin gerçek şema değeri:

56-559 --> 26x2.1 --> ???

559 + (56 x 2) = 671
671 x 3,142 = 2108,282 (Gerçek değer)

Bu durumda 56-559 --> 26x2.1 ölçüleri için Sigma KM saati Wheel size ayarlarına 2108 yazabiliriz.

İsteyen arkadaşlar Sigma KM saatindeki "wheel size" değerlerini kontrol edip, formüle göre doğru değerleri girebilir.

Sağlıcakla kalın...
 
Scudo
Aynı sıkıntıyı ben de 28 Jant bisikletim için değer girerken farketmiştim.Fakat hiç Pi sayısı vs.ye girmeden tekerleği düz bir zeminde tam bir tur attırıp bulduğum mesafeyi cm. olarak girdim;Sonuç mükemmel. Kılavuzda verilen değer biraz farklı idi.
 
@Lisaju

Umarım doğrudur, tekerlek ölçülerimiz aynı , senin uyguladığın formuldeki değeri yazdım.Ve kullanıyorum.
 
ben de bunla uğraşıyodum şimdi,faydalı olmuş teşekkürler :)
 
@Lisaju

Sizin hesabınızda sürücü ağırlığı ve lastik genişliğinin ağırlıkla oranlı lastik çapında yapacağı azalma göz önüne alınmıyor. Sigma sportun mühendisleri hatta telefona bakan elemanları dahi pi sayısını bilir. Bence Sigma lastikler arasındaki hamur yumuşakığının ortalama değerine ve ortalama sürücü ağırlığı ve tavsiye edilen lastik basıncına ortalama standart sapmaya göre tahmin veriyor. doğal olarak praktikteki değerleri kusursuz tutturamaz.
 
Aslında MTB için bu sapma çok normal sonuçta Jef'inde dediği gibi lastiğin esnemesi baya fazla.. Bu teker çevresini ölçüm işinde en güzeli bisikleti genel olarak kullandığınız lastik basınçlarında ve bisikletin üzerindeyken çölüm yapmanız. Bir arkadaşınızın desteği ile bunu kolayca yapabilirsiniz.. Birde o şekilde deneyip sonucu yazarsanız tam olarak kontrollü deney yapmış olursunuz..
 
Selamlar doğrudur kardeşim çarpımda hata var.3.14 kullanılmamış En sağlıklı yöntem :tekerleğin X 1 turunda çıkan değer milimetrik olarak girildiğinde tam değer çıkıyor.Google cetvelde doğru çıkıyor
 
Sayın Lisaju;

Bu tespitinizi Sigma'ya da yazdınız mı? Yazdıysanız ne cevap geldiğini bilmek isterim.

Sigmanın yazdığı değerleri kullanarak ayar yapıp anayollardaki km test tabelalarıyla test ettim. (Hani 0+000 km kontrol yazan tabelalar) 5km sonunda 10m'nin altında bir sapma olmuştu. Ki bu da kabul edilebilir bir değer sanırım...

Böyle bir olay Sigma'yı bitirir. Çok büyük bir yanlıştır. Böyle bir şeyi yapacaklarını sanmıyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: S26 ve ilyasss
@jef

Katılıyorum.. Ama en güzel hesaplama biçimi kendiniz lastiği bir tam tur ilerleterek aradaki mesafeyi hesaplamanızdır..
 
bende 26*.25 lastik var . ben ne değer giricem . tam tur atınca kaç cm ise ne gireceğiz makinaya . güzel açıklayan biri olurmu?
 
@ahmeterdol

aldığım çin malı saatin içinden çıkan değerler bu şekilde umarım işinize yarar =)

http://img443.imageshack.us/img443/2476/abcd0003x.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Mücahit Kıvrak
Sizin bulduğunuz hata doğru olabilir. Fakat " jef" arkadaşın dediği de doğru. Hiçbir zaman sıfır hata ile bulunamaz. Sonuçta herkes aynı koşullarda kullanmıyor bisikletini öyle değil mi..
 
@Lisaju

Bence sizin hesapta ciddi bir hata var... Örneğinizde 559'a 2X54 eklemişsiniz, zannımca 54'ü lastiğin (iç) çapı gibi düşündünüz, oysa o değer lastiğin yere basan yüzeyinin (sırt genişliğinin) ölçüsüdür...
 
yüzde 1 veya 2 fark bence görmezliketn gelinebilir hem ne var az göstersin daha çok atreman yaparsınız :D
 
Bu tekeri 1 tur çevirip ölçme işini biraz detaylı anlatabilecek var mı acaba? Yardımlarınızı bekliyorum..
 
@r321

düz bir zemınde sıbobu yere dık vazıyette ıken başlangıc noktanı çiz (sibobun tam altına denk gelecek şekılde) bısıkletı dumduz ılerlet sıbop tekrar yere dık vazıyete geldıgı zaman tekerının tam bır tur mesafesı ortaya cıkmıs olur bu mesafeyı milimetreye cevır ve saatın bılgı kısmına yaz umarım yeterlı olmustur :)
 
@ferhat köse

Çok teşekkür ederim yardımızın için. Bunu en kısa zamanda yapacağım. Çok faydalı oldu bilginiz. Tekrar teşekkürler..:)
 
Arkadaşlar tekerleğin dişleri eridikçe bu sayının değiştiğini düşünürsek sürekli yeni ayar yapmamız gerekecek, bence ellemeyin ;)
 
@Ali Menemen

Söylediğiniz mantıklı ama ölçülen değeri çok da değiştirmez diye düşünüyorum:)..
 
Geri