Scudo Sports

Tur Bisikletine Bir Örnek: Rockrider 5.2'ye Kat Çıkmak

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
308
Merhaba arkadaşlar,

İnternet'te sorulan sorulara bakınca anlıyorum ki hala "Gerçek bir tur bisikleti nasıl olur?" sorusunun kesin bir cevabı yok. Her ne kadar cevaplar doğruya yaklaşsa da çoğu zaman biri çıkıp "Olur mu canım öyle şey? Bunun ideali budur!" deyip her şeyi mahvediyor. Hele yaz mevsimi yaklaşırken bu tür soru-cevaplarla çok karşılaşacağız.

Eğer tur bisikletiyle ilgiliyseniz şu sorular size çok tanıdık gelecektir:

-Yarış bisikletinden tur bisikleti olur mu? (Olur şekerim)
-Dağ bisikletini tur bisikletine çevirsem nasıl olur? (Çok çevirme, başı döner)
-26" mi 28" mi? (27'de anlaşalım, uzat elini)
-Alüminyum kadro mu, çelik kadro mu? (Titanyum diyelim, ortalık karışsın!)
-Hangi dış lastik en iyisidir? (En pahalı dış lastik en iyisidir)
-Bütçem 1000 lira, hangi bisikleti almalıyım? (O paraya 98 Broadway alırsın)

Soru çok. Cevap daha çok. Ne yapmalı peki? Ben de bu sorulara kesin bir cevap veremem. Yapabileceğim şey, bu dolambaçlı yolda sizi istediğiniz yere çıkarabilecek tabelalar koymak. Bunu da kullanmakta olduğum, hakkında ahkam kesmeyip bilgi verebileceğim parçalardan bahsederek yapacağım. Umarım bu konuda kafası karışmış arkadaşlarıma yardımcı olabilirim.

Başlayalım.

Öncelikle bisikletimin genel bir fotoğrafını göstereyim:

http://1.bp.blogspot.com/-NJgtdMji4Uo/UxCXlDkgONI/AAAAAAAAASo/gN8mAvdc5xU/s1600/IMG_0134.JPG

Gördüğünüz bisiklet, benim bundan sonra -tahminimce- seneler boyu kullanacağım bisiklet. Eğer ilginizi çekmediyse fotoğraflara bakıp geçebilirsiniz. Ancak hayalinizdeki bisiklet bunun gibi bir şeyse, okumaya devam!

1-Bisiklet: Rockrider 5.2

Başlamak için doğru yer. Özünde bir dağ bisikleti. Çıplak hali şöyle:

http://2.bp.blogspot.com/-gKQu3txrkao/UxCY3hhakzI/AAAAAAAAAVY/4wDwWJjOrEs/s1600/big_036cb62924634af3b992f1c82627dd9a.jpg

Bu da giyinik hali:

http://2.bp.blogspot.com/-a9sxjZKcF7c/UxCXlFU2l4I/AAAAAAAAASw/kE-V4PPRWgE/s1600/IMG_0164.JPG

Bu bisikleti tercih etmemdeki temel nedenleri sayacak olursam:

-Kadro geometrisi
-Estetik duruşu
-Kaliteli (olduğunu düşündüğüm) kaynak işçiliği
-Decathlon'un verdiği garanti
-Ucuz, kaliteli ve kolay bulunabilen parçalar (en önemli sebep bu)
-Kalitesine göre uygun (olduğunu düşündüğüm) fiyatı. Gerçi ben aldığımda 600 liraydı ancak şu anda 700 lira.

Eğer bu bisikleti beğenmediyseniz hayalinizdeki bisiklet üzerine, az sonra sayacağım parçaları taktığınızı düşünün. Şimdi ise aldığımda üzerinde bulunup sonradan değiştirdiğim parçaları yazayım:

-Dağ bisikleti selesi ---> Brooks B17 STD
-B'twin 2.10*26 ---> Sire Vittoria Randonneur 1.50*26
-SR Suntour Disk uyumlu, kilitlemesiz maşa ---> RST V-fren uyumlu, kilitli maşa
-Mekanik disk fren ---> Tektro V-fren
-Markasız fren pabuçları ---> Baradine 3 renk MTB 960 V
-Rockrider gidon ---> UNO Kelebek Gidon
-Rockrider gidon boğazı ---> XLC gidon boğazı
-Plastik elcik ---> XLC gidon sargısı
-B'twin iç lastik ---> Byte iç lastik

B'twin Rockrider 5.2
700 TL
Fiyat: + + +
Kalite: + + + +
Performans: + + + +

2- Dış lastik: Vittoria Randonneur 1.50*26

Öncelikle kendisine çok büyük haksızlık ettiğim şu yazıyı paylaşmak boynumun borcu:

Kod:
http://www.turcubaba.com/2013/09/belki-de-hic-uretilmemeliydi-sire.html

Tur bisikletimde şu an için Sire Vittoria Randonneur marka dış lastik kullanıyorum. Yukarıda bağlantısını paylaştığım yazıyı okuduysanız, şimdi güncel fikirlerimi sunayım size.

-Aşınması 700 kilometre yapmış olmama rağmen çok az.
-Yanaklarında fosforlu bantlar bulunuyor.
-Dişsiz olduğu için yola uyguladığı direnç çok az. Şimdiye kadar kaymadım hiç. Ayrıca çok sessiz ve akıcı.
-Fiyatı da iyi sayılır.

Sire Vittoria Randonneur 1.50*26
44.90 TL (Teki için)
Fiyat: + +
Kalite: + + +
Performans: + + + +

http://4.bp.blogspot.com/-bWm2NX1PqUs/UxCXooDm-fI/AAAAAAAAAT0/H3zuW54E0EE/s1600/IMG_0167.JPG


http://1.bp.blogspot.com/-eMvHB98D8cM/UxCXnv2JTgI/AAAAAAAAATY/o4ul0R1gaX0/s1600/IMG_0171.JPG

3-Kelebek gidon: UNO kelebek gidon

UNO marka bir kelebek gidon. Siyah. Ben 3 farklı tutuş pozisyonunda kullanıyorum. Elcik takmaya uğraşmayıp, gidon sargısıyla hallettim. Hem de görüntüsü hoş.

Şu yazıda Enes Şensoy'un belirttiği gibi bir sorunu yok, öncelikle buna dikkat ettim.

Kod:
http://www.canavarkesifte.com/?p=3756

UNO Kelebek Gidon
55 TL
Fiyat: + + +
Kalite: + + +
Performans: + + + +

http://4.bp.blogspot.com/-DSajMB90Y9U/UxCXlOqmhpI/AAAAAAAAASk/cCpIW70fWFI/s1600/IMG_0165.JPG

4-Maşa: RST Kilitlenebilir Maşa

Maşa beyaz renkli, hem v-fren, hem de disk fren uyumlu. Gidondan kilitleme özelliği yok. Ağırlığı 2.6-2.7 kg arasında. Hassasiyeti gayet iyi. Sertlik ayarı da yapılabiliyor.

RST Kilitlenebilir Maşa
125 TL
Fiyat: + + + + +
Kalite: + + + +
Performans: + + + +

http://4.bp.blogspot.com/-dpEturnt6Wc/UxCXoHtrhUI/AAAAAAAAATo/XyymY67qYFQ/s1600/IMG_0173.JPG

http://2.bp.blogspot.com/-M7n8Ab2z-g8/UxCXom43cpI/AAAAAAAAATw/2CMs85WkdKA/s1600/IMG_0174.JPG

5-Sele: Brooks B17 STD

Toto önemli. Toto kıymetli. En başta sipariş verdiğimde içim acımıştı. Kargo gelip de seleyi elime alınca "Olm Yusuf, kazık yedin lan şu tahta gibi sele için!" demiştim hatta. Sonradan öyle bir bağ oluştu ki aramızda, o olmadan bisiklet süremez oldum. Bakımını badem yağıyla yapıyorum. Şu an totomun şeklini almış durumda.

Brooks B17 STD Lacivert
76 avro
Fiyat: + +
Kalite: + + + + +
Performans: + + + +

http://1.bp.blogspot.com/-TqIhRP5_PLA/UxCXqRZhkgI/AAAAAAAAAUg/Hz5L9KacBKI/s1600/IMG_0179.JPG

http://1.bp.blogspot.com/-PQ9kW7qTj4o/UxCXqn-XVRI/AAAAAAAAAUc/nlqJr8sUwnQ/s1600/IMG_0180.JPG

http://3.bp.blogspot.com/-le1XfQeWJLc/UxCXrIiAZvI/AAAAAAAAAU8/jM6RCPKbJU0/s1600/IMG_0181.JPG

http://1.bp.blogspot.com/-E60888xw4s0/UxCXrRuI3nI/AAAAAAAAAU4/AdO4F7mbOck/s1600/IMG_0182.JPG

6-Fren pabuçları: Baradine MTB 960 V (3 renk)

Yağmurda performansı kısmen düşüyor. Ama kuru havada görmeniz lazım! Yüklü ve yüksüz bisikletlerle yaptığımız bağımsız deneylerde (cümleye gel, bilimselliğe gel vatandaş!) her türlü pabuca fark atarak göz bebeğimiz oldu kendileri.

Baradine MTB 960 V
7 TL (çifti)
Fiyat: + + + + +
Kalite: + + + + +
Performans: + + + +

http://3.bp.blogspot.com/-ImWM86FZvY4/UxCXr5F2kaI/AAAAAAAAAU0/7SKXgR9Lf2Q/s1600/IMG_0183.JPG

http://1.bp.blogspot.com/-NC1_A_4LmXE/UxCXskFDgXI/AAAAAAAAAVM/jk_0gq4x-Go/s1600/IMG_0186.JPG

7-Ön Bagaj: XLC Ön Bagaj

Alüminyum, siyah renkli. Bazı sorunları var, örneğin üst borusu her çantaya uyumlu olmayabilir. Onun dışında, şu an için gayet sağlam bir duruşu var. Ek olarak, sadece v-fren uyumlu maşalara takılabiliyor. 3 Parça ve bağlantı elemanlarından oluşuyor. Zefal Raider gibi kaliteli rakipleri var.

XLC Ön Bagaj
50 TL
Fiyat: + + + +

Kalite: + + + + +
Performans: + + + +

http://4.bp.blogspot.com/-dpEturnt6Wc/UxCXoHtrhUI/AAAAAAAAATo/XyymY67qYFQ/s1600/IMG_0173.JPG

http://2.bp.blogspot.com/-a9sxjZKcF7c/UxCXlFU2l4I/AAAAAAAAASw/kE-V4PPRWgE/s1600/IMG_0164.JPG

8-Arka Bagaj: Q-Stand Arka Bagaj

Alüminyum. En büyük dezavantajı, çok fazla bağlantı parçası içermesi. Onun dışında, şu durumda bile eğilip bükülmeden görevini yapabiliyor:

http://3.bp.blogspot.com/-v5Pi7KLXDck/UxCnEs8nCsI/AAAAAAAAAVo/8tcj3-5_vHc/s1600/kombo.JPG

Şimdi çok fazla olduğunu söylediğim ara parçaları görelim:

http://1.bp.blogspot.com/-NYFY4y9ED4Y/UxCXmdiYKHI/AAAAAAAAATA/xOZAFafIbFk/s1600/IMG_0168.JPG

http://2.bp.blogspot.com/-AoUN7Z6bcqo/UxCXmte3cZI/AAAAAAAAATI/FBMEwLQRxh8/s1600/IMG_0169.JPG

http://2.bp.blogspot.com/-hPzZNsrAPU8/UxCXnBhTKLI/AAAAAAAAATQ/_uPHwgisZpA/s1600/IMG_0170.JPG

Q-Stand Arka Bagaj
50 TL
Fiyat: + + + + +
Kalite: + +
Performans: + + + +

9-Gidon Sargısı: XLC Gidon Sargısı

Birçok rengi mevcut. Rahat, terletmiyor.

XLC Gidon Sargısı
25 TL
Fiyat: + + + +
Kalite: + + + +
Performans: + + + + +

http://2.bp.blogspot.com/-B2UR_wVC3iU/UxCXlxXuslI/AAAAAAAAAS4/db618SvcHko/s1600/IMG_0166.JPG

10-Korna: B'twin korna

Sesi gür. Şoförleri uyarmada ve el sallayanlara selam vermede işe yarıyor.

B'twin korna
16 TL
Fiyat: + + +
Kalite: + + + +
Performans: + + + + +

http://2.bp.blogspot.com/-F5u-mvisRUM/UxCXo353ItI/AAAAAAAAAUM/QSI30bKeXE4/s1600/IMG_0175.JPG

11-Suluk Kafesi: B'twin Suluk Kafesi

Ne diyek gardaş, bildiğin suluk kafesi.

B'twin suluk kafesi
9 TL
Fiyat: + + + +
Kalite: + + + +
Performans: + + + +

http://1.bp.blogspot.com/-ea523JoivDk/UxCXpWYlfRI/AAAAAAAAAUE/1jBKbIP-oms/s1600/IMG_0176.JPG

12-Park Ayaklığı: B'twin ikili park ayaklığı

Performansı gayet iyi. Dezavantaj olarak sadece ağırlığını sayabilirim. Ancak yaptığı görev göz önünde tutulursa, ağırlığı önemsemiyorsunuz.

http://3.bp.blogspot.com/-ylCGL95t2h4/UxCXpiJlgOI/AAAAAAAAAUI/JvhewSYsTbU/s1600/IMG_0177.JPG

B'twin ikili park ayağı
40 TL
Fiyat: + + + +
Kalite: + + + + +
Performans: + + + + +

Şimdi ise, son adım olan maliyet hesabına geçelim:

Bisiklet: 700
Dış lastik: 90
İç lastik: 15
Maşa: 125
Kelebek gidon: 55
Gidon boğazı: 35
Sele: 225
Ön bagaj: 50
Arka bagaj: 50
Fren bacakları: 20
Pabuçlar: 14
Gidon sargısı: 15
Korna: 16
Aydınlatma: 20
Çamurluk: 40
Ayaklık: 40
Suluk kafesi: 9

Toplam: 1519 Türk Lirası

Bu bisikleti ilk topladığımda 1519 papel masraf etmişim. Şu an toplayacak olsam durum şöyle olacak:

2013 - 2015
Bisiklet: 700 (bisikleti aldığımda 600 liraydı, ama artık bu bisikleti bulmak mümkün değil gibi)
Aynı bisikleti şu anda toplayacak olsanız çok fazla fark ödemiş olmazsınız. Aradan iki yıl geçmesine, doların avronun artmasına rağmen durum bu. Sizlere bir tur bisikleti toplamada yardımcı olabilecek bir kaynak sunabilmişimdir umarım. Sağlıcakla kalın.

http://1.bp.blogspot.com/-drmhkfbruDk/UxCXqOSwRNI/AAAAAAAAAUk/gRIctBtT59w/s1600/IMG_0178.JPG

Yazının kaynağı:

Kod:
http://www.turcubaba.com/2014/02/tur-bisikletine-bir-ornek-rockrider.html
 
Scudo
Teşekkürler. Çok bilgilendirici...
 
Turcubaba bisikletinde senin gibi baba bir bisiklet olmuş. Yalnız ilk anda bu manda kasa mersedes görünümündeki bisikletde nerden gelmişkine derken, şimdi iki tekerli bir zırhlıya benzetiyorum. Korna dışında kendi konseptinde, herşey güzel, ama benim gibi çita gibi tur bisikleti meraklılarına uyarmı işte o zor.
 
kardeş bisikletin guzel hayirli olsun kazasiz pedallamalar dilerim.ama benim tarzima uymuyor ben çamurlugu bile sevmiyorum bir sey mi tasiyacaksin güzel sirt çantaları var.
 
  • Beğen
Tepkiler: firatatalay34
Güzel bir F/P çalışması olmuş. Kazasız pedallar dilerim.
 
güzel çalışma lastik olarak schwalbe road cruiser serisini öneririm çok iyi fiyata alınabilir lakin türkiyede pek yoktur 7 bin kmyi geçti kullanıyorum en son ziftli taşkesti yollarında canına okumuşum :) bu kelebek gidonlara alışamadım bisikleti kullanamıyorum benlik durum bu tabi birde brooks o kesinlikle bana göre değil tamamel algısal zaten bu 40 derece sıcakta koltuğun ısınında rahatlıkla yumurta pişilir bir kaç şey daha lazımdır tur bisikletine ama onlarda zaten kişiseldir saygılar
 
güzel çalışma olmuş.

kelebek gidonu nerden edindiniz acaba?
 
@eness

Bu soruyu Tahir Keskin başka bir başlıkta da sormuştu, ona verdiğim cevabı buraya da yazayım işin kolayına kaçıp :)

@Yusuf Yılmazvural
 
@Yusuf YılmazvuralŞaka maka gerçekten iyi olmuş olmaz diye bir şey yok demek ki.:)
 
Öncelikle bisikletinizi güle güle,kazasız belasız kullanın.Bende Salcano Astro bisikletime böyle bi çalışma yapmıştım,sonra sattım. :)

Lastikler 700 km oldu hiç erime olmadı demişsiniz.Ama zaten 700 de bırakın erimeyi aşınma bile olmaması lazım :) .Uzun km lerce patlamamasını istiyosanız ve tabi erimemesini,Schwalbe Marathon lastiklere bakmanızı öneririm.
Uzun ve açıklayıcı yazınız için Teşekkür ederiz,İyi Günlerde Kullanın bisikletinizi Bol Pedallamalar :)
 
@Yusuf YılmazvuralGördüğüm tek sorun arkaya çantalar asılırsa ayaklar pedal çevirirken çantalara çarpar mı sanki mesafe az gibi ortlieb gibi çantalar olursa bu dediğim olabilir belki..
 
@Cemre Can Süral

Teşekkürler yorumunuz için :)

Önceki bisikletimde (Rockrider 5.1) Schwalbe Marathon Plus vardı, aşina olduğum tekerlekler. Forumda bir arkadaş Vittoria Randonneur hakkında "Çok çabuk aşınıyor, çok kayıyor!" konulu bir başlık açmıştı, o sebepten daha dikkatle inceliyorum bu lastiği. Dövizin artmasından dolayı şimdilik Schwalbe'lere uzaktan bakıyoruz :(

O başlık:

Ankara decathlon melih müdür. vittoria lastik 26x1.5 ilginç diyolaglar abartısız. - BisikletForum


@sezer16

Merhaba Sezer Bey,

Şu ana dek dediğiniz gibi bir sorunla karşılaşmadım. Tabii sadece iki tür (2*15 litre ve 2*25 litre) çanta kullandığım için böyle oluyor büyük olasılıkla, döviz yüksek, ortlieb'ler de şimdilik uzak görünüyor :)
 
Güzel o zaman sorun yok gerçekten iyi olmuş o kadar anlatılıyor yok şöyle olmalı tur bisikleti yok böyle olmalı çok da zor değilmiş bir mtb yi dağ bisikleti yapmak gördüğüm kadarıyla, rüzgarınız arkadan essin

Şimdi dikkatimi çekti tek olmayan yeri ön bagajı birbirine bağlayan parça onun kısalması lazım benim görüşüm aynısı ben de var lastikten o kadar uzak geçmesi doğru değil biraz modifiye lazım naçizane görüşüm.
 
tarzım olmasa da sizin zevk aldığınız belli... ancak benim bir sorum olucak. o kano fotoğraf için mi bağlı yoksa gerçekten onu da peşinizde sürüklüyo musunuz :)
 
Merhaba,
Arka bagaj olarak bağlantı yeri yekpare olanlardan seçseydiniz daha iyi olurdu.Baglantı ek parçasında bulunan kanca lastık takma yeri bagajınıza takacağınız çantalarınızın (ORTLİEB gibi) yırtılmasına sebep olacaktır. Bu kısmı düzleştirin veya en az Topeak kalitesinde yekpare bagaj kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Paşa-
Hocam baya emek vermişsiniz ellerinize sağlık . Bisiklet toplamak isteyenlere iyi bir çalışma olmuş.
 
Benim de dikkatimi çamurluklar çekti, çok yüksekte kalmış gibi. Takarken ben de pek doğru ayarlayamadım ve sabitlemek için aynı sizin yaptığınız gibi cırt kullandım. :)
 
Güzel bir anlatım olmuş. MTB ile tur yapılır mı diyenlere de örnek olur.
 
@Gürkan Ç.

Zaten uzun turların mtb ile yapılması şart. Bunu 1000km üstü tur yapsalar anlarlar :)
 
Bende kısmetse üç hafta sonra MTB almayı planlıyorum. İstanbul'da kullanacağım için şehir bisikleti almak konusunda kararsız kalıyordum. Ancak sizin rockrider'i görünce yine MTB de karar kıldım. Dediğiniz gibi biraz ağır ve yorucu da olsa bazen köy yollarına patikalara girmek istiyor insan.
 
Geri