Bisiklet yapı olarak çok basit bir makine. Fakat donanım ve çeşitlilik arttıkça bu basit yapı kendi içinde değişik değişkenlikler gösteriyor. Bisikletin ağırlığı çok önemli bir etken fakat fiziksel yapıdan kaynaklanan farklı etkenlerde var. Örneğin aynı ağırlığa sahip bir yol bisikleti ile dağ bisikleti sürüş rahatlığı açısından aynı değildir. Asfaltta bir yol bisikleti ince lastiklerle zemine daha az temas ettiğininden ve aerodinamik faktörler sayesinde daha rahat bir sürüş sağlar bize.
700x38c (minimum) veya 700x45c (maksimum) lastik ölçüleri sizin için uygun. Ön tarafta kilitlenebilen bir amörtisör işinizi görücektir. Disk frenlerden kaçının. Yolda arıza yaparsa tamir sorunu yaşarsınız. 14,5 kilo bence ağır. Mümkünse 12 kiloyu geçmemek lazım. En başta bahsettiğim değişkenlikler göz önüne alındığında bisikletin kendi ağırlığındaki fazladan bir kilo, size (bacaklarınıza) fazladan 4-10 kilo arasında bir ağırlık olarak geri döner. Böyle ilginç bir dinamik var malesef.
Birde yanınıza neler alıcaksınız. Bunu iyi hesaplamak lazım...Ama her ne olursa olsun esas etken sürücü.