süspansiyonlu sele borusu

Experiment 67

Aktif Üye
Kayıt
15 Mayıs 2008
Mesaj
117
Tepki
109
Şehir
aşağı dudullu ümraniye
bayağı ağırlar ama...............
http://www.canecreek.com/images/stories/products/seatposts/thud_lt_seat.png
http://www.canecreek.com/images/stories/products/seatposts/thud_lt_angle.png
540gr 165$ satış fiyatı var

http://www.canecreek.com/images/stories/products/seatposts/seat_angled_rt.png
454gr lık bi model


iki modelde çok güzel başka bildiğiniz marka,model varsa
SİZDE EKLEYEBİLİRSİNİZ
 
  • Beğen
Tepkiler: snoopist
Scudo

toprakec

Daimi Üye
Kayıt
27 Haziran 2007
Mesaj
227
Tepki
69
Şehir
Eskişehir/Antalya
hoşuma gitti, önerilen bir şey mi bu.Kullanan var ise yotum yapabilir mi?
 

Experiment 67

Aktif Üye
Kayıt
15 Mayıs 2008
Mesaj
117
Tepki
109
Şehir
aşağı dudullu ümraniye
valla bence güzel ama tek sorun ağır olması malesef
ama bel problemin varsa bayağı azaltıyo atlayıp zıplarken çukurdan geçerken beline gelen darbeyi en aza indermek için yapılmış

başka böyle süspansiyonlu model varmı acaba ?
 

Experiment 67

Aktif Üye
Kayıt
15 Mayıs 2008
Mesaj
117
Tepki
109
Şehir
aşağı dudullu ümraniye
http://www.use1.com/uploads/shockpost_xcr_c.jpg
416g 65mm çalışma mesafesi
http://www.airwings-systems.com/produkt_content/air/air_gross.jpg
558 gr 100,5 mm çalışma mesafesi
http://www.airwings-systems.com/produkt_content/extrabike/Extrabike_gross.jpg
794 gr 335 mm uzunluk
676 gr 290 mm

http://xoomgear.com/i/p/l/SPST-26.jpg
Rock shox
350mm x 26.8 (375g), 27.2mm
$140
 

snoopist

Aktif Üye
Kayıt
12 Nisan 2008
Mesaj
123
Tepki
37
Şehir
İSTANBUL / G.O.P.
çok güzel birşey ama çok ta pahallı. bunla bisiklet sürmek çok keyifli olur otobüs, minibüs sürer gibi olur :)))
 
Kayıt
31 Temmuz 2008
Mesaj
94
Tepki
43
Şehir
İTÜ-Ayazağa Kampüsü
abi rock shox bunu bile üretmiş yuuh yaa :D benm için gerek yok benmki zaten yeni yapacağım düzenlemelerle otobüs gibi olacak yolda uyuymam inş :D
 

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
Bu da ekonomik bir model.Ağırlığı konusunda bilgim yok ama fiyatı 20 ytl.
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: bicylerace

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
http://www.canecreek.com/images/stories/products/seatposts/thud_lt_angle.png

Bu boruyu elektraya takmıştı ağır ama çok güzel çalışıyor gerçekten...
 
  • Beğen
Tepkiler: Experiment 67

Anıl Kuşaksız

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesaj
797
Tepki
508
Şehir
İstanbul-Küçükyalı
acaba 10 euro olan modeller işe yarıyor mu ? hatta aralarındaki fark ne acaba o da ayrı tabi :D
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesaj
513
Tepki
587
Yaş
61
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
10 ytl olan da var. :)
iş görebilir.

http://img397.imageshack.us/img397/2730/imgp1278gr4.jpg

(link)
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
10€ olan modeller 1 hafta içinde bozuluyor genelde yada oturunca dibe çöküp orda kalıyor çalışmıyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: bicylerace

Experiment 67

Aktif Üye
Kayıt
15 Mayıs 2008
Mesaj
117
Tepki
109
Şehir
aşağı dudullu ümraniye
cane creek çok iyi marka ağırlık sorun değilse sizin için süper bişey:D
 

grigri

Üye
Kayıt
16 Haziran 2008
Mesaj
79
Tepki
60
Şehir
istanbul
Merhabalar,
Bu sele boruları performansı nasıl etkiliyor acaba? Yokuşlarda falan?
Bilgisi olan var mı?
 

Ahmet Can Yakışır

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Kasım 2008
Mesaj
749
Tepki
1.137
Yaş
38
Şehir
Maltepe / İstanbul
Bisiklet
Sedona
düşünün, bisiklete binmiş pedal çeviriyorsunuz ve yoldaki bir çukurdan dolayı bir anda sele borusu kısaldı ve pedallar size yaklaştı. pedalı aşağı ittirseniz de sizden uzaklaşmıyor, fakat bisikletiniz aniden öne atılıp sizi arkaya savuruyor. dahası aşağıda olan pedal da yukarı çıkmaya çalışıyor ve dizinizi bükülmesi için zorluyor.

hemen ardından, sele borusu uzuyor ve bu sefer de aşağı itmeye çalıştığınız pedal, ayağınızın altından kaçıveriyor. bir anda boş bulunup pedalı yakalamak için ayağınızı refleks olarak uzatıyorsunuz aşağı doğru, ama bütün kuvvetiniz boşa gidiyor ve bisikletiniz aniden ivme kaybediyor. sele borusunun uzaması bittiği anda bu sefer de siz hopluyorsunuz selenin üzerinde... sadece birkaç milim hopluyorsunuz belki, ama tekrar selenin üzerine düştüğünüzde sele borusu tekrar kısalıyor ve ilk paragraftaki senaryo, biraz daha düşük bir şiddette tekrarlanıyor. bu sefer poponuz da acıyor, çünkü büyük ihtimalle ilk oturuş şeklinizden farklı bir yere oturdunuz bu sefer ve belki de hassas bir noktanız arada sıkıştı :eek:

yıllardır var olan kadro üzeri arka süspansiyonlarda, böyle durumlar yaşanmaması için alayında sadece arka tekerlek yaylanır. sürücünün kalçasıyla pedellar arasındaki mesafe süspansiyondan dolayı asla değişmez. bunun sebebini de artık biliyorsunuz ;)

şu durumda, sele borusunu ortadan kesip de araya bir süspansiyon eklemek hiç de sağlıklı bir yöntem değil çünkü özellikle arazide, bisikletten düşmeye kadar varabilecek sorunlara yol açabilir... dahası, sele borusu çok büyük kuvvetlere maruz kalır çünkü üzerinde ortalama 70 kg'lık bir insan vücudu taşımaktadır. araya basit bir süspansiyon yerleştirmek her ne kadar en basit çözüm olsa da, maruz kalacağı kuvvetlerden dolayı çok iyi bir malzeme ve işçilik kullanılmalıdır ki kısa sürede yamulup patlamasın. bu da çok pahalıya mal olur... peki ne yapmalı? en uygun çözüm, biraz daha karmaşık bir mekanizma kullanarak sürücüyü aşağı indirirken aynı zamanda geriye doğru da itecek bir sistem oluşturmak.

böyle bir süspansiyonun çalışma mesafesinin mümkün olduğunca kısa tutulması gerekir, çünkü özellikle düz süspansiyonlarda sele borusu ne kadar az kısalırsa denge de o kadar az bozulur ve sürücünün limitlerini aşmaz. sürücüyü geriye iten bir sistemde de çalışma mesafesi kısa olmalıdır, çünkü sürücü geriye gittikçe gidondan uzaklaşacağı için bu sefer de hakimiyet sorunları yaşanır...

o yüzden çalışma mesafesi 100,5 mm olan düz sistemi hiç yapmasalar da olurmuş, boşuna ar-ge masrafına girmişler. rock shox'tan da düz bir sistem kullanmasını beklemezdim, prestijini düşürebilir. cane creek modelleri ise tam olması gerektiği gibi; sürücüyü aşağı indiği kadar geriye de itiyor ve çalışma mesafesi mümkün olduğunca kısa. fiyatı biraz fazla olmuş, fakat bir konuda ilk çıkan modeller her zaman yüksek fiyatlı olur çünkü ar-ge masrafının çıkartılması gerekir. zaman geçtikçe ilk ar-ge çalışmalarının üzerine küçük eklemelerle daha da düzgün çalışan sistemler elde edilebilir, o yüzden bundan 4-5 yıl sonra hem gayet kaliteli ve düzgün çalışan, hem de fiyatı uygun sele borusu süspansiyonlarının piyasada olacağına eminim... o zamana kadar kadro süspansiyonlarına devam :eek:
 

Ahmet Turan BABACAN

Daimi Üye
Kayıt
8 Ocak 2008
Mesaj
324
Tepki
245
Şehir
Denizli
Bisiklet
Colnago
@janny

Ne güzel anlatmışsın tane tane.. Slow motion video gösterimi gibi gözümde canlandı anlattıkların..

Bence aksiyonu seven, toprak ve engebeli yollarda hız yapmayı seven arkadaşlar bu seleden uzak dursunlar. Ama uzun yol yapan, bagajını alıp arkasına asfaltın kenarından ilerleyen arkadaşlar için çok rahatlatıcı olabilir.

Buna benzer yaylı seleler de var. Bunlar da çözüm olabilir.
Bu arada bir apartmanda gördüğüm bianchiye takılı Pegeout mopet selesi geldi aklıma. sele değil yemek masası, üstüne gazete ser kahvaltı yap. o derece geniş. Hala o apartmanda bağlıysa fotoğrafını çekip yollamak isterim :D