Mekanik disc fren sorunsalı..

Exiledd

Üye
Kayıt
5 Haziran 2007
Mesaj
39
Tepki
14
Şehir
İstanbul
Bugün Sedona Sd-741 aldım ve Mekanik disc frenleri var. Forumda mekanik frenlerle ilgili pek iyi birşey okumadım birkaç saat içinde acaba paraya kıyıp V frenle değiştirsem mi diyorum ? Bugün 65k yol yaptım ve hem bisiklette hemde frenlerin tutuşuna hayran oldum.. Gene de ne dersiniz ? Gerçekten de problemli midir bu frenler bu kadar ?
 
Scudo

behcetatinc

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
1.359
Tepki
1.267
Şehir
İstanbul
Mekanik frenlerin V-Brake lerden pek farkı yok, ancak bisikleti alırken üzerinde olduğu için muhtemelen aynı modelin V-Brake lisine göre daha fazla ücret ödemişsinizdir. Tekrardan para ödeyerek fren almayın derim ben..
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Mekanik disk frenler (ki Sedona'da en aşağı Shimano'nun seri dışı frenleri vardır ki onlar da yeteri kadar kalitelidir) öyle sorun çıkardan aletler değiller. Sadece biraz fazladan ağırlığın yanı sıra çok getirisi olmayan ürünler.
Bana sorarsan hiç masraf etme, öyle kullan. En azından kışın faydasını görürsün ;).
 

Exiledd

Üye
Kayıt
5 Haziran 2007
Mesaj
39
Tepki
14
Şehir
İstanbul
İçim rahatladı arkadaşlar yorumlar için teşekkürler.. Evet cidden Sedona 741 751 e göre bi 60-70 dolar pahalı ve genelde aynı ekipmanlar var arada bariz olarak fren farkı gördüm..Olsun ben mutluyum mesudum kaç kere bisiklet alacaz :)
 

Tugfox

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mart 2006
Mesaj
1.094
Tepki
1.218
Şehir
Goztepe/Istanbul
Onemli olan bisikletin icinize sinmis olmasi. Gayet de guzel bir model secmissiniz.

Mekanik sistemin agirlik disinda v-frenden pek bir farki da yok. Arti olarak kisin yagmurda camurda karda artisi var :)

Ben de sistemi v-fren ile degistirmemenizi oneriyorum zaten v-frenden pek farki yok ve de guzel bir sistem :)
 

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.267
Tepki
781
Şehir
Eskişehir & Didim
Sanırım aynı shimano seri dışı - deore karışımı mekanik diskten ben de 1,5 senedir kullanıyorum.

Dağ, bayır, yarış, parkur, kar, çamur, sel heryerde çalışması çok güzel.

Balata ömrü pabuç ömürlerine göre çok daha iyi.

En büyük artılarından biri teker 88 çizse bile freninizde akorttan kaynaklanan hiç bir aksama olmaması.

2-3 haftada bir pabuçların canta tam oturması gibi ayarlara da gerek yok.

Öğrendikten sonra göreceksinki mekanik discin ayarı da çok kolay ve düzgün bir ayarla 4-5 ay hiç dokunmadan kullanabiliyorsun.

Ağırlık en büyük eksisi ama taşıdığına kesinlikle değiyor bence. Tabiki paran varsa daha hafif bi mekanik sisteme de kimse hayır demez ;)
 

Exiledd

Üye
Kayıt
5 Haziran 2007
Mesaj
39
Tepki
14
Şehir
İstanbul
Yeni bisikletimle 2. günüm ve ilk 100 km'ye az kaldı. Yolda frenleri deneyecek vaktim bol oldu hakkaten çok sağlam ve kullanıcıya güven veriyor.Yavaş yavaş bisikletin parçalarını da tanıyarak ayarlarını yapabilmeye başlarım umarım.İçimi rahatlattığınız için teşekkürler :)
 

Levent_K

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Mayıs 2007
Mesaj
2.076
Tepki
2.594
Şehir
İSTANBUL / Malumyer
Bisiklet
Trek
Mekanik disk freni sıknca arka diskten zaman zaman gelen kuş cıvıltısı sesleri normalmidir?
bisiklet trek4300disk
Ses dışında hiçbir problem yok.
İyi bir ayarla bu seslerde yok edilebilimi?
 

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.267
Tepki
781
Şehir
Eskişehir & Didim
@elinex

Ses diskin kalipere sürtmesinden kaynaklanıyor olabilir, iyi bir ayarla halledilebiliyor.

Diske yağ v.b. bulaştığından dolayı gelen bir ses de olabilir. Diski ve balatayı temizlemeniz gerekir.
 

Levent_K

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Mayıs 2007
Mesaj
2.076
Tepki
2.594
Şehir
İSTANBUL / Malumyer
Bisiklet
Trek
Teşekkür ederim Eya.
 

Levent_K

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Mayıs 2007
Mesaj
2.076
Tepki
2.594
Şehir
İSTANBUL / Malumyer
Bisiklet
Trek
Korka korka sökmeye başladım balatları,
önce kupilyayı penseyle düzelttim,
sonra 2 adet allen civatayı gevşettim. Hepsi bu kadarmış. Balataları kupilyanın üzerinde nazikçe çıkardım, sonra yay sacını sonrada diğer balatayı.
Forumdan okuduğum kadarıyla birazda gülerek, balataları cifle yıkadım (3 kere her birini),
kurumaya yakın birazda kolonya döktüm, iyice kuruduktan sonra kenarlarına pah kırdım(yani balata yüzeyinin bitim kenarlarının keskin köşelerini yuvarladım- saatçi eğesi ya da zımpara ile)
Sonra sıfır zımpara üzerine yatırıp fazla bastırmadan 1-2 kere sürttüm( hafifçe) her ikisinide.
- Takma işlemine başladım, önce bir balata, sonra bir yay sacı, sonra diğer balata. Metal parçayıda allen civatalarla balataların üzerine sıktım,

Diskim balata haricinde herhangi bir metal aksama sürtmediğinden emin oldum, balataların takıldığı iki civata arasında bir ayar vidası var allen başlı, ve diskin diğer tarafında da aynından var. bu civatalarda korkmadan ceyrek tur çevirip ne olduğuna bakın geri eski haline getirmek hiç zor değil.Bu şekilde tekeri çevirerek en iyi konumu yakalayabilirsiniz.

Sonuç; ses yok oldu. :)
2 saat dolaştım başlarda biraz frenlerde zayıflık vardı eski hallerine göre, ama 8-10km sonra oda geçti, mükemmel oldular.

Eve geldim, kendim yaptığım iş o kadar hoşuma gittiki hayran hayran balatalara bakarken ucu eğilmemiş halde duran kupilyayı gördüm, şansıma düşmemişti. (35km boyunca). Penseyle kupilyanın ucunuda eğince sanırım unuttuğum bir şey kalmamıştır.
:)

Forum olmasaydı ben yine de girişmezdim bu işlere. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: dude494

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.267
Tepki
781
Şehir
Eskişehir & Didim
Tebrikler :) Öğrenmek güzel şey. Disk fren ayarı bir kere öğrendikten sonra v frene göre çok daha kolay. Ben 1,5 senelik balataların kenarlarını bile düzeltmedim daha :D Ön balata uludağ gezisinden sonra biter kanımca. Ön-arka balata değişimi yaparsam 1,5 sene daha gider inşallah :D