MehmetAliB.
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 20 Ekim 2013
- Mesaj
- 2.108
- Tepki
- 4.649
- Şehir
- Antalya
Merhaba, yeni bisikletim geldi.
Her ne kadar yeni desem de fiyatını uygun bulunca ikinci el olarak aldım. 2300 tl sıfır fiyatı. ikinci elini 1300 tl'ye aldım. ilk önce sadece fotolarını koyacaktım fakat almayı düşünen başkalarına da fikir vermesi açısından inceleme yapmayı uygun gördüm. Özelliklerini belirtip geçmek yerine çeşitli koşullarda 10 gün kadar deneyip izlenimlerimi aktarmak istedim. Fotoğrafları küçültürken sorun yaşadım. Yeniden ebatlandırma için hangi program iyi bilmiyorum. Kusura bakmayın. Umarım faydalı olur. İyi okumalar
Kadro
Kadrosu Alpha Gold Alüminyum diye geçen çift dipçiklenmiş zarif bir kadro. Bisiklet hobim olduğu için çok kadro gördüm ve denedim diyebilirim. Ama ben bu kadroya bayıldım. sürüş deneyimlerimi aşağıda paylaşacağım. Designed in Waterloo Wisconsin tasarım yeri. Kaynak yerleri traşlanmamış. bu benim yol bisikletleri hariç aradığım bir özellik. Gövdeyi kısmen daha dayanıklı kılıyor. Bisiklet Şehir-tur bisikleti kategorisinde. Trek DS (Dual sport) diye çift amaç taşıdığını belirtmek için adlandırmış. Dağ bisikletine yakın bir geometrisi var. Bisikletçi ve başka bir arkadaşta ''bundan iyi dağ bisikleti olur'' diye düşünüyor. İlerde kendimi dağlara vurursam jantı 27.5 yapıp 1.75 lastik takmayı düşünüyorum
Vites Grubu
Vites değiştiriciler Shimano Acera 3x8 hızlı. Arka aktarıcı Acera ama ön aktarıcı Shimano M191. Sanırım ön Altus oluyor. Vites geçişlerinde hiç sorun yaşamadığımı belirtmek isterim. Aynakol Shimano Acera M361, 48-38-28 oranları var. Ruble Shimano HG31 12-32
Jant-Lastik
Bisikletin parçalarının neredeyse tamamı Bontrager marka. Trek'in parça ve aksesuar ürettiği yan firması oluyor. Jant Bontrager AT 750. Tabiki 32 telli. Şehir-tur bisikletlerinde alışık olduğumuz üzere jant ölçüleri 622x19. Göbeklerin model adı yok. Ancak akıcı olduklarını söyleyebilirim. Hafiften cırrr sesi yaptığına göre rulmanlı galiba. Lastikler Bontrager LT2, ölçüsü 700x38. Lastiklerin yol tutuşu çok iyi. kötü arazide yetersiz kalsa da kalitesiyle, diş yapısıyla 10 üzerinden 9 verebilirim
Fren-Amortisör
Frenler Tektro Novale disk fren. Alümünyumdan imal edilmişler. ilk zamanlar bir kaç gün alışma devresi yaşasam da gayet başarılı buldum. 160 mm diskleri var. Amortisörü SR Suntour marka. Maşadan kilitlenebiliyor. Nex MLO model adı. Sıkışma mesafesi 63 mm. 2300 gram. İlerde bulabilirsem 1500 gram civarı almayı düşünüyorum. Anlayacağınız hafiflik takıntım var. Trek'in üzerindekinden memnun olmadığım anlaşılmasın. kilitlenebilir maşası işini hakkıyla yerine getiriyor. Amortisör çorapları sonradan eklendi
Elcikler ve Sele
Bunlar da yine Bontrager marka. Elcikler ergonomik ve yumuşak hazırlanmışlar. on numara diyemem ama iş görüyorlar. Yeni aldığım bir bisiklette ilk kez seleyi beğendim. Bontrager hakkını vermiş. Elcik ve seleye on numara demesem de 9 numara veririm. Antalya'dan güzel bir bisiklet yolu örneği verelim. İnşallah yaygınlaşır
Gary Fisher Detayları
Önce Gary Fisher amcamızdan biraz bahsedeyim. Kendisi eski dağ bisikleti sporcularından. Sporcu ne kelime bu işin öncülerinden demek daha doğru olacak. Bu enteresan bıyıklı amcamız mucitliğiyle dağ bisikletinin dönüşüm geçirip günümüzdeki halini almasında katkılar yapmış biri. Bugün bindiğimiz dağ bisikletlerinde frenden gidona kadar onun büyük payı var. Aynı zamanda kendi adıyla bir bisiklet firması vardı
İşte Trek uzun zaman sonra işler kötü gitmeye başlayınca Gary Fisher markasını satın aldı ve bilgi ve deneyimlerini kullanmaya başladı. iyi de yaptı zira bindiğim bisiklette onun bir çok detayını görmek mümkün. Bisikletin üst borusunun birleşim yerine dikkat! Çeşitli yerlerdeki küçük dağ simgelerini de görebilirsiniz. Arka çamurluğun şekli de bu detaylardan. Gary Fisher Collection adlandırmasını belli edecek gidon uzunluğunda falan bir çok detay var. Bir tanesini yerini söylemeden bahsedeceğim: Bisikletin gizli bir yerinde simgesel bir Gary amca ve onun espirili bir sözü var. O da biz Trek kullanıcılarına saklı kalsın.
Gelelim Sürüş Deneyimlerime
Bisiklet 19.5'' yani 49.5 cm. Benim boyuma uygun. 1.79 boy, 82 iç bacak boyum var. Uzanma mesafesinden gidon uzunluğuna kadar (62 mm) her şey tecrübe edilerek yapılmış görünüyor. Bisikleti adeta bir parçammış gibi kullanabiliyorum. Bu geometriye bayıldım. hakimiyeti tam.
Yaklaşık 10 gün boyunca çeşitli yol şartlarında denedim. her zaman konfor vermeyi başardı. Konforun yanında göbeklerden lastiklere kadar akıcılığından ve hızından memnun kaldım. Şehir içi ulaşım ve tur için ideal bir bisiklet. Arazide ise toprak yollar hariç yetersiz kalıyor. Kum ve mıcırlı yollar ille de kalın lastik dedirtiyor.
Sonuç itibariyle hem görünüşüyle hem de sürüş zevkiyle bisikletimi buldum diyebilirim. Herkese tavsiye ederim. Bu kişi soğuktan üşümüş bendeniz. Çayı hakettik sanırım. bu arada bisikletimin adı mavi, memleketimi özledim. uzun zamandır kar görmemiştim. Bu da diğer bisikletim: SCOTT SUB 35
Elalem siyaset peşinde, oy derdinde, biz de bisikletle uğraşıyoruz iyi mi
Hekese huzurlu günler dilerim.
Kadro
Kadrosu Alpha Gold Alüminyum diye geçen çift dipçiklenmiş zarif bir kadro. Bisiklet hobim olduğu için çok kadro gördüm ve denedim diyebilirim. Ama ben bu kadroya bayıldım. sürüş deneyimlerimi aşağıda paylaşacağım. Designed in Waterloo Wisconsin tasarım yeri. Kaynak yerleri traşlanmamış. bu benim yol bisikletleri hariç aradığım bir özellik. Gövdeyi kısmen daha dayanıklı kılıyor. Bisiklet Şehir-tur bisikleti kategorisinde. Trek DS (Dual sport) diye çift amaç taşıdığını belirtmek için adlandırmış. Dağ bisikletine yakın bir geometrisi var. Bisikletçi ve başka bir arkadaşta ''bundan iyi dağ bisikleti olur'' diye düşünüyor. İlerde kendimi dağlara vurursam jantı 27.5 yapıp 1.75 lastik takmayı düşünüyorum
Vites Grubu
Vites değiştiriciler Shimano Acera 3x8 hızlı. Arka aktarıcı Acera ama ön aktarıcı Shimano M191. Sanırım ön Altus oluyor. Vites geçişlerinde hiç sorun yaşamadığımı belirtmek isterim. Aynakol Shimano Acera M361, 48-38-28 oranları var. Ruble Shimano HG31 12-32
Jant-Lastik
Bisikletin parçalarının neredeyse tamamı Bontrager marka. Trek'in parça ve aksesuar ürettiği yan firması oluyor. Jant Bontrager AT 750. Tabiki 32 telli. Şehir-tur bisikletlerinde alışık olduğumuz üzere jant ölçüleri 622x19. Göbeklerin model adı yok. Ancak akıcı olduklarını söyleyebilirim. Hafiften cırrr sesi yaptığına göre rulmanlı galiba. Lastikler Bontrager LT2, ölçüsü 700x38. Lastiklerin yol tutuşu çok iyi. kötü arazide yetersiz kalsa da kalitesiyle, diş yapısıyla 10 üzerinden 9 verebilirim
Fren-Amortisör
Frenler Tektro Novale disk fren. Alümünyumdan imal edilmişler. ilk zamanlar bir kaç gün alışma devresi yaşasam da gayet başarılı buldum. 160 mm diskleri var. Amortisörü SR Suntour marka. Maşadan kilitlenebiliyor. Nex MLO model adı. Sıkışma mesafesi 63 mm. 2300 gram. İlerde bulabilirsem 1500 gram civarı almayı düşünüyorum. Anlayacağınız hafiflik takıntım var. Trek'in üzerindekinden memnun olmadığım anlaşılmasın. kilitlenebilir maşası işini hakkıyla yerine getiriyor. Amortisör çorapları sonradan eklendi
Elcikler ve Sele
Bunlar da yine Bontrager marka. Elcikler ergonomik ve yumuşak hazırlanmışlar. on numara diyemem ama iş görüyorlar. Yeni aldığım bir bisiklette ilk kez seleyi beğendim. Bontrager hakkını vermiş. Elcik ve seleye on numara demesem de 9 numara veririm. Antalya'dan güzel bir bisiklet yolu örneği verelim. İnşallah yaygınlaşır
Gary Fisher Detayları
Önce Gary Fisher amcamızdan biraz bahsedeyim. Kendisi eski dağ bisikleti sporcularından. Sporcu ne kelime bu işin öncülerinden demek daha doğru olacak. Bu enteresan bıyıklı amcamız mucitliğiyle dağ bisikletinin dönüşüm geçirip günümüzdeki halini almasında katkılar yapmış biri. Bugün bindiğimiz dağ bisikletlerinde frenden gidona kadar onun büyük payı var. Aynı zamanda kendi adıyla bir bisiklet firması vardı
İşte Trek uzun zaman sonra işler kötü gitmeye başlayınca Gary Fisher markasını satın aldı ve bilgi ve deneyimlerini kullanmaya başladı. iyi de yaptı zira bindiğim bisiklette onun bir çok detayını görmek mümkün. Bisikletin üst borusunun birleşim yerine dikkat! Çeşitli yerlerdeki küçük dağ simgelerini de görebilirsiniz. Arka çamurluğun şekli de bu detaylardan. Gary Fisher Collection adlandırmasını belli edecek gidon uzunluğunda falan bir çok detay var. Bir tanesini yerini söylemeden bahsedeceğim: Bisikletin gizli bir yerinde simgesel bir Gary amca ve onun espirili bir sözü var. O da biz Trek kullanıcılarına saklı kalsın.
Gelelim Sürüş Deneyimlerime
Bisiklet 19.5'' yani 49.5 cm. Benim boyuma uygun. 1.79 boy, 82 iç bacak boyum var. Uzanma mesafesinden gidon uzunluğuna kadar (62 mm) her şey tecrübe edilerek yapılmış görünüyor. Bisikleti adeta bir parçammış gibi kullanabiliyorum. Bu geometriye bayıldım. hakimiyeti tam.
Yaklaşık 10 gün boyunca çeşitli yol şartlarında denedim. her zaman konfor vermeyi başardı. Konforun yanında göbeklerden lastiklere kadar akıcılığından ve hızından memnun kaldım. Şehir içi ulaşım ve tur için ideal bir bisiklet. Arazide ise toprak yollar hariç yetersiz kalıyor. Kum ve mıcırlı yollar ille de kalın lastik dedirtiyor.
Sonuç itibariyle hem görünüşüyle hem de sürüş zevkiyle bisikletimi buldum diyebilirim. Herkese tavsiye ederim. Bu kişi soğuktan üşümüş bendeniz. Çayı hakettik sanırım. bu arada bisikletimin adı mavi, memleketimi özledim. uzun zamandır kar görmemiştim. Bu da diğer bisikletim: SCOTT SUB 35
Elalem siyaset peşinde, oy derdinde, biz de bisikletle uğraşıyoruz iyi mi
Hekese huzurlu günler dilerim.