Scudo Sports

Avid Ultimate Carbon disk frenler...

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.566
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Daha dün taktım canım frenlerimi... Avid Ultimate ön 160mm, arka 160mm.
Daha alışma safhasındalar kısmetse haftasonu Ankara yarışına hazır olacaklar ve gözlemlerime dayanarak size bir inceleme yazısı sunucam...

İşte Ultimate fren kollarından bir görüntü...

http://img525.imageshack.us/img525/9347/dscf3294ny6.jpg

Frenler xt centerlock rotorlarla beraber kullanıyorum şu anda... Fren seti ve rotorların toplam ağırlığı 721gr geldi yarın kablolarınıda kısaltmayı düşünüyorum biraz o zaman sanırım 10 gr daha kazanacağım... toplamda 710 gr gibi bir ağırlık olacak...

Söktüğüm v-fren seti ise fren bacakları, fren bacaklarının vidaları, kadrodaki fren pivotları, iç dış kablolar ve fren kollarıyla beraber 682gr geldi...

İlk İzlenimlerim ise şöyle ;

Fren kaliperlerinin montajı genel standart olan M5x15mm alyan vidalarla yapılıyor ve takması gayet kolay bütün disk frenlerde olduğu gibi fakar Ultimate modelinde bu vidalar titanyum. Diğer Avid modellerinde ise bu vidalar Al malzemeden yapılmış... Kollarda ise kelepçeli sistem kullanılmış ve böylece vites kolu, elcik, barend gibi ekipmanlarınızı sökmeden kolayca monte edebiliyorsunuz.


http://img509.imageshack.us/img509/3339/dscf3299ie5.jpg



Ayrıva Juicy7 modelinden itibaren kutulardan kabloları kısaltmak için gerekli parçalarında yedekleri çıkıyor, bu sayede kendiniz yada bisikletçiniz kabloları kısaltabiliyor...

Kaliper ve rotrları yerlerine taktıktan sonra sıra ayar kısmına geliyor. Zor gibi görünen sürtmeden disk fren ayarı yapmak geyet kolay. Çünkü bütün Avid modellerinde v-fren padlerindeki her yöne ayar sağlayabilen pulle sistem mevcut.

http://img157.imageshack.us/img157/7720/dscf3297qq2.jpg


Bu sistem sayesinde sadece sağa sola değil yer yöne ayar yapmanız mümkün. Jantlarınızı oturttuktan sonra Frenlerinizi biraz pompalayıp daha sonra fren kolunu basılı tutyorsunuz ve fren sıkılıyken kaliperdeki ayar vidalarını dengeli bir şekilde sıkıyorsunuz. Sonuç ise sürtmeyen disk frenleriniz kullanıma hazır...
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Scudo
Hayırlı olsun güle güle kullan Çağrı...
 
Hayırlı olsun Çağrı abi çook güzel gözüküyorlar :)
 
güle güle kullan cok guzel ve cok kulklanıslı duruyor:D hata fazla kulklanıslı:D
 
Hayırlı olsun Çağrı. Biliyosun Avid'in Juicy Ulitimate için bi sloganı var, ki çok seviyorum:

"It is not called ultimate, because it's just okay." (mutemelen xtr için söylenmiş :) )
 
Çağrı hayırlı olsun...
Artık bu frenleri, yeni maşanı, XTR göbeklerini falan yeni kadronda görmeye sabırsızlanıyorum:)

Gerçekten muhteşem bir makina olmaya doğru gidiyor BFL;)
 
Dün oynayıp durduğun bunlarmıydı Kanka yaw :D

Çok tatlılar valla:)

güle güle kullan ;)
 
çok güzelmiş çagrı ankara yarışında yakından bakma şansımız olur umarım :) güle güle kullan
 
Teşekkürler arkadaşlar yanlız burda ben frenler benim olduğu için değil avid frenleri genel olarak tanıtmak için bir yazı yazmayı düşünmüştüm...
 
hayırlı olsun. güle güle kullan.

darısı bizim başımıza.:D :D :D
 
@H.Çağrı
selam çagrı hayırlı olsun ultimate fren lern .ne sorcam sana bende seven modeli var ve kendi rotorları var 150 km ancak yaptım ve halen acılmadı yani firenler cok gec durduruyor uzuyor durma mesafem ve fazla sıkmıyom asılmıyom kollar elimde kalırdiyee..ne yapmam lazım ?:)
 
@efeugur

ben frenlerimi aldım ve ertesi gün %90 dan fazla performans vermeye başladılar... Ama ilk gün gerçekten sert frenlemeler yaptım... Frenleriniz pad uzaklık ayarını değiştirerek padleri biraz daha yaklaştırmanızı tavsiye ederim ve frenlerinizle biraz daha sert frenlemeler yapmanızı. genelde markaların belli alışma süreleri vardır. Avidde bu süre yaklaşık 30 tane sert fren kadardır...
 
:) ok bu akşam bi deniycem söylediklerini aslında arka firenler düzeldi biraz ama önler yine aynı sanki .:( bide o bahsettigin ayar arka kliper ayarı hani pompala ve sık diyosun bende kilerde varmı o ayar koldaki ayardanmı bahsediyon ? yoksa yine ped dısc ke degme mesafesini koldaki mor somundanmı yapıyon dimi peki seninn anlatıgın ney.?
 
Benim pompala sık dediğim rotorun sürmemesi için yapılan ayar ilk montaj sırasında... Pedlerin uzaklık ve yakınlığı koldaki ayar kısmından yapılıyor... ok işaretinin tersi yöne sıkınca padler yaklaşıyor...
 
ya aslın 2 hafta oldu doru düzgün binip kurcalayamadım bisikletimi .faktim olmıyorki.teşekkürler:)
 
Ayrıca balatalarınız ve disk yüzeyiniz "kirli-yağlı" da olabilir....

Buda bir "tam performans vermeme" sebebi...;)
 
@Alican
ya evet dediğin iyi oldu aslında güzelbi silmek lazım montaş esnasında biraz sanırım yaglanmıslardı ben umursamamıstım . temizleyip denemekte yarar :)
 
Geri