Scudo Sports

Yüksek kadans antrenmanı

toprakakalin1

Daimi Üye
Kayıt
4 Şubat 2012
Mesaj
207
Tepki
47
Şehir
Mersin
Bisiklet
Carraro
Yokuş aşağı inerken (vites 3 e çıkmıyordu) ön vites 2. çarkta, arka 7. çarkta iken 50 kmlerde falan pedal boşa dönüyordu. Sanırım yüksek kadans çalışmam lazım. Yüksek kadans çalışmam için düz yolda vitesi kaç yapmalıyım? 1-2, 1-3 uygun olur mu?
 
Scudo
75 okumaya 1 yorum. Herkes eylemde sanırım. :) Teşekkür ederim barış bey inceleyeceğim.
 
Dağ bisikletinde 50 kmlerde 2-7'nin boşa dönmesi gayet normal bir durum olsa gerek. Ben de yüksek devirde pedal çevirmeye çalışıyorum. Ortalama 75-80 tutturuyorum şu an. 2-3, 2-4 uygulamaya başlamak için uygundur sanırım. Kondisyonunun nedir bilemiyorum gerçi. Ön 1'deyken düz yolda, yeniyseniz, zor olur büyük ihtimalle. Siz tempoyu mümkün olduğunca artırın, vücudunuz zaten şurada dur diyecektir. Çok yıpratmadan kendinizi yüksek devirlerde sabitlemeye çalışın. Sele üstünde hoplamaya başladığınızda mesela daha o devire rahat çıkamıyorsunuzdur, vites değiştirip veya hızı azaltıp çalışmaya devam edince bir süre sonra o zıplama da ortadan kalkıyor, daha yüksek devirlere hazır oluyorsunuz.

Bu gerçekten önemli bir mesele. Mesela geçenlerde hafif bir rampadan çıkıyorduk, aramızda biraz mesafe vardı, önümdeki kişi hızlıydı ama pedallara öyle bir yükleniyordu ki acıdım dizlerine. Benim devir sayım onunkinin neredeyse iki katıydı, o tıkandı bir süre sonra, ben de vites yükseltip, farkı kapattım rahatça. Takip ediyor olmasaydım rampa sonlarına doğru geçip gidebilirdim onu.
 
2-3, 2-4 çok rahat hızlanıyorum. Ben aslında istediğim zaman 1de rahat rahat sürüyorum tabi arka düzde 4 ya da 5 yokuş yukarı 2 ya da 3 oluyor. Her türlü en çok zorlandığım 1-1 oluyor.
 
Çapraz olduğundan dolayı mı? Onu da farkettikçe düzgün yapmaya çalışıyorum ama tabi genelde gelişigüzel yapıyorum. Alışacağım.
 
Doğru kullanım şu şekilde, parça ömürlerini daha uzun tutar.
 
Ahmet bey son attığınız şema çok güzel olmuş ellerinize sağlık
 
Geri