Scudo Sports

Yüksek Basıçta Geniş Lastik Önerisi

Kayıt
6 Ağustos 2012
Mesaj
19
Tepki
8
Şehir
Ankara
Merhabalar.

MTB'de 2,2 civarında genişlikte ama yüksek basınçla da kullanabileceğim lastik tavsiyeniz var mı? Tecrübesi olan, bilen.
 
Scudo
Merhaba,
Yüksek basınçtan kastınız nedir? Ne kadar yüksek? 80-100psi gibi mi?
Ve de neden böyle birşey istiyorsunuz? Çok ağırsanız veya bisikleti aşırı yükleyecekseniz bu gerekli olabilir (ki mtb ile yük taşıyacağınızı sanmıyorum). O zaman bile standart lastik basınçlarının yeterli olması lazım.
Amaç hızlı gitmekse, yanlış düşünüyorsunuz; yüksek basınç (bir değerden sonra) sizi hızlandırmaz, sadece komforu ve yol tutuşunu azaltır. Hız için daha önemli olan lastiğin deseni ve hamurudur.
 
Burçak Bey merhabalar. İlginize teşekkür ederim.
"Yüksek Basınç"tan kastım 80psi kadar olabilir. Aslında aklımdaki şu; şu anda 1,40 ve slick sayılabiliecek bir lastik kullanıyorum. 80psi'a kadar (Belki daha yüksek bastığımda oluyordur) basınç kullanıyorum. Bisiklet güzel gidiyor, hatta kendiliğinden durmak bilmiyor. Ben artık geniş lastiklerle biraz konfor arıyorum ama istediğim zaman basıncı düşürüp bozuk zeminde istediğim zaman da 80psi civarında basınçlarla düzgün zeminlerde. Biraz araştırdım okuduğum bazı yazılarda; yapılan araştırma/testlere göre asfaltta kullanırken lastik genişliğinin kayda değer bir direnç oluşturmadığı şeklinde. Umarım düşüncelerimi ifade edebilmişimdir. Bilginiz, tavsiyeniz varsa cevabınızı bekliyorum.
 
@kemalerturk

Benim araştırmalarım ve deneyimlerim de aynı şekilde. (Çoğu bisikletçi ince lastiğin çok daha hızlı olduğuna inansa da)
Ancak basıncı da optimum değerin üzerine çıkarmak bir fayda sağlamıyor; sadece titreşimler daha fazla hissedildiğinden daha hızlı bir hissiyat yarattığı için böyle düşünülüyor. Ağırlık/lastik genişliği/basınç birlikte çalışan bir üçlü; üzerinde aynı ağırlık olduğu sürece daha geniş lastik için optimum basınç daha düşük olacaktır. Şu güzel bir kaynak:

(link)
 
Hatta şöle bir durumda var; lastik genişliği azaldığında çaptan da kayıp oluyor. Bu da sürat kaybına neden oluyor. Aynı mesafede fazla tur. Tabi amacımız hız rekoru kırmak değil. Hız rekoru kırmaya sıra geldiğinde başka konular da devreye giriyor. Yol tutuşu, emniyet v.s. Bunlar devreye girdiğinde sanırım durum değişiyor. Dünya hız rekorunu kıran bisiklet 19,5 kilo ve jant çapı 18" sanırım. Birçok şey yıllarca yanlış bilinmiş olabiliyor. İnandıklarımızdan vazgeçmek istemiyoruz.
 
Geri