Scudo Sports

Yol bisikletinde 50 aynakol mu 53 aynakol mu?

Hangi aynakolu kullanıyorsunuz?

  • 53-39

    Katılım: 110 22,1%
  • 52-36

    Katılım: 96 19,3%
  • 50-34

    Katılım: 247 49,6%
  • 52-39-30

    Katılım: 12 2,4%
  • 50-39-30

    Katılım: 33 6,6%

  • Toplam katılım
    498
50 34 ayna kol 11 32 ruble Türkiye şartlarında yol bisikleti için en ideal oran bence. Ne yokuşta üzer ne de hızlanma da. Yollarımız belli. Bisiklet kullanabildigimiz yerler belli. Bisiklet kültürümüz belli. O yuzden ötesi biraz aşırı tarafta kalıyor.
Bisiklet kültürü ile aynakol oranının nasıl bir ilgisi var?
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: kallone ve Özcan
Scudo
Bu soru karşısında aynı orhan veli nin şiiri gibi " bir şey var aklımda epiyce yaklaşmışım biliyorum; anlatamıyorum." demek geliyordu içimden. Evet o anlatamadığım şeyi buldum sonunda. Klasik bisikletlerde aynakolun 53 rubleninde 25 olması. Hani darbı mesellerde eski insanlar şöyle iriydi şöyle kuvvetliydi şeklinde bir geyik söylemi, bir söylence efsanesi vardırya, demekki bu eski bisikletlilerde de geçerli. Yokuşlar ve gidilen yol değişmediğine göre adamlar bu aynakolu bir şekilde çeviriyorlarmış artık dopingli mopingli. Kendilerini tebrik ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozz ve Hami Bulut
Kendim için güncel ve en ideal dişli oranlarım 50/34 - 11/30. Birçok kombinasyon denedim en uygunun bu olduğuna karar verdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
Bu kendi vücudunu tanımak ve ona göre seçim yapmakla alakalı olduğuna inanıyorum.52/36 11-28 kullanıyorum.Düz yol ve yokuşlarda sorun yaşamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve kallone
Bisiklet kültürü ile aynakol oranının nasıl bir ilgisi var?
Şöyle ki
Bisiklet kültürümüz diğer ülkelere nazaran hobi amaçlı olduğundan bisikletten beklentilerimiz de değişiklik gösterebiliyor. Çoğu insan bisiklet almaya gidince ilk sorduğu soru kaç vites olduğu yönündedir. Bu tarz bir beklenti içerisindeki insana göre vites sayısı ne kadar yüksekse bisiklet de iyidir şeklinde algı var. O insanlar için bisiklet üzerindeki aynakol ve rublede kaç yaprak olduğu veya o yapraklarda ki dişli oranlarinin bir önemi yoktur. Bu tarz yaklaşımlar için kalın tekerli ve amortisoru olan bisiklet de keza en iyi bisiklet olarak karşımıza çıkar. Kısacası kültürden kastım bilinç ve bisiklete nasıl yaklastigimiz ile alakalı bir durum. İşin özü beklentilerimiz.
 
Peki arkadaşlar, 50 aynakolu 53 yapmak istediğimizde başka hangi parçaların kesin değişmesi gerekiyor?
Örneğin tüm set Sora, 9'lu sistem. Önde aynakol 50-34, rublede 11-32 var. Şimdi sadece aynakolu 53-39 a çekince rublenin de kesin değişmesi gerekiyor anladığım kadarı ile. Peki yokuşlarda da işe yarasın denilince en fazla kaç oran oluyor rublede, (sistem 9'lu düşünüldüğünde)? Ayrıca setin yarısı sora yarısı başka olabiliyor mu? Artırıcılar, kollar vs. hepsi aynı seriden olmak zorunda mı?
 
Geri