Scudo Sports

Yol bisikleti teknolojisi

Kayıt
14 Nisan 2015
Mesaj
46
Tepki
43
Şehir
Ankara
İsim
Tebyen
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu aralar Youtube'dan 90 lı yılların yarışlarına bakıyorum. O günde bugüne bisiklet teknolojilerinde gelişmeler, yarışmacılara büyük kolaylıklar getirmiş olmalı. Benim aklıma takılan nokta, bugünün sıradan donanımlı bir karbon yol bisikleti ile ortalama bir yol yarışçısı o dönemlerdeki Tour 'd France (TDF)'nin herhangi bir etabını rahat kazanabilir miydi?
 
Scudo
Tırmanışçıları felan bilmem de sprinterlardan Sagan veya kwiatkowski (nasıl yazılıyor tam bilmiyorum :) ) rahat kazanabilirdi diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: SafaGürcan
o zamanın bisikletlerini şimdikilere versek 10km sonra ağlardı :D şimdikiler teknolojinin en dibine kadar her nimetten yararlanıyor.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: aytunctarakci
@trebyen
Net olarak söyliyeyim, hayır. 90'lar hatta onun çok daha öncesi rekorların pek çoğu hala kırılamadı. Bisiklet teknolojisinde gelişmeler olmakla beraber ana faktörü unutmayalım. Üstündeki sporcuyu.

Dünya saat rekorunda bisiklet kuralının değişmesiyle beraber küçük değişimler var sadece. O da aerolaştırmayla ilgili.
 
Sanırım 2000 yılında UCI tarafından alınan kararlar yarışlarda kullanılacak bisikletin ağırlığı, bisikletçilerin güvenliği gözönünde tutularak 6.3 kg altına inilmemesi yönünde olmuş. Ancak bisiklet bileşenlerindeki teknolojik gelişim, sürücülere büyük kolaylık getirmiş olmalı.

@MehmetAliB.
Ancak günümüz egzersiz ve beslenme programlarındaki gelişmeyi de gözardı etmemek lazım. Hız rekorlarına gelince, doping yapan maddelerin 90 yıllarda sınırsız olarak kullanımı buna karşın doping maddelerini test eden kurumların yeterince etkin olmadığı da dillendirilmekte..
 
1992 yılındaki Tour de France 3,978 km mesafe olmak üzere 100h 49' 30" süresinde bitmiş. 2016 Tour de France'de ise 3,529 km'lik mesafe 89h 04' 48" sürede bitmiş. Buda demek ki aradaki 449 km'lik mesafe 11 saat gibi bir farkla açıkta kalıyor. Günümüz yarışçıları 300km yi 7.15 saat gibi bir süreyle bitirdiğini düşünürsek, (burdan sonra sıkmaya başladı ne saçmalıyorum dedim ve noktayı koydum :D )
 
@trebyen Evet gerçekten toplamda fayda getirmiştir. Ancak bu fayda büyük değil, dakikalar düzeyinde. Ağırlığın 6.8 inmesi çok bir şey kazandırmasa da, böyle söylüyorum çünkü sporcuların watt/kg oranları yani güçleri yanında 6.8 kg'nin hiç bir önemi kalmıyor, zaman içinde karbon kadro ve jant kullanılması, aerolaştırma, kullanılan malzemelerde esnemezlik gibi unsurlar bisikletten alınan faydayı kısmen artırmıştır.

Bisiklet ve donanımlarıya ilgili çeşitli testler okuyorum. Herhangi bir donanımda; diyelimki en aerodinamik jantı kullandık, kazanılan fayda saniye düzeyinde olduğundan diyelim 4 saat sürecek bir yarışta etkisi yok düzeyine iniyor. Sporcunun stratejisi veya formu veya iyi yer kapması veya herhangi bir asli faktör bile o faydanın çok çok ötesinde etkili oluyor. Şu anki en aerdinamik jantı almak istiyorsanız yazabilirim:)

@trebyen
İşte buna tamamen katılırım
 
1992 yılındaki Tour de France 3,978 km 100h 49' 30" da, 2016 Tour de France'de ise 3,529 km'lik mesafe 89h 04' 48" de bitmişse, 1992 yılı saatte 39.45 kmh 2016 ise 39.62 kmh ile bitirilmiş demektir :)
 
Hiç sanmıyorum. Ekipman fark etse de sonucu belirleyen sürücünün kendisidir. Kaldı ki 90'lı yıllar bisiklet sporunun kirli olduğu yıllardır. Bugünün pro peletonundaki tırmanışçıların hiçbirinin Pantani ve Armstrong'un ataklarına karşılık veremeyeceğini düşünüyorum.
 
Her yıl TDF etaplarında değişiklik oluyor, eğimler farklılaşıyor. Hava durumu, rüzgar gibi etmenleri de katınca karşılaştırma yapmak çok zor. En nihayetinde iş Eddy Merckx in ne kadar büyük adam olduğuna varıyor:D
 
@MehmetAliB.

Şimdi memetalibey sen bize eski adamlar öyle güçlü guvvetli adamlaridiki bir oturuşta bir kuzu yirlerdi. Sonra bir tokat atmayla boğayı devirirlerdi mi demek istiyorsun. Bunlar menakıpnamelerde olur yahu bisiklet sporundan bahsediyoruz efsanelerden değil. Birde merceks gibi dopingin dibini bulmuş bir kolpacıyıda büyük adam kategorisine soktun ki sanada bravo diyorum. Evet benimde daha önce yazdığım gibi mesela paris rubenin en iyi tur zamanlarından önemli bir kısmı 80 öncesinde gerçekleşmiş. Neden. Dopingin keyfekeder olduğundanmıdır acaba.
 
@mehmetsunu. O kadar başarı kazanmışki üstüne çıkan yok. Üst üste duble Turlar kazanmak falan. Öte yandan haklısın, kim ki doping yapmıştır hilekarın önde gidenidir. Tarihe gömülsün.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Bence doping serbest hatta zorunlu olmalı. Herkes kullanırsa hilelik bir durumda olmaz, hemde yarışlar çok daha heyecanlı olur :D
 
Geri