Merhaba herkese iyi bayramlar,
Yol bisikletimin ayarları konusunda bazı sorularım var.
Bisiklet bana geldiğinde standart 42 cm gidon(cc) ve 95mm boğaz vardı.
Ayrıca bisikleti almadan önce vücut ölçülerimi Wrench science adlı bir siteden ölçmüştük ve bana uygun kadro 52 olduğunu gördük ,kadro boyları 50-53 şeklinde olduğundan 53 kadroda karar kıldım(sloping denen şeklide krank milinden sele boru birleşimine 53cm)Bir süre bu durumda kullandıktan sonra dizlerimin ayakta sürüşlerde gidona (az da olsa ) değmesi yüzünden yeni bir boğaz ve gidon gerektiği sonucuna vardım, ayrıca "competitivecyclist" sitesinden yeniden farklı ölçülerimi alarak yeni sonuçlar elde ettim.
1-Competitive,eddy ya da french , sizce hangisi en ideal?
2-Gidon boğazı 110-115mm öneriyor(competitive)sözgelimi 120mm de olabilir mi?ayrıca ilk ölçülerimden çok farklı olmaması için yeni gidonun erişim boyunun daha kısa olmasını düşünüyorum(eskisi cc 110mm,yeni 78mm) bu yöntem uygun mu sizce?
3-Son konu verimli güç aktarımı için selenin olması gereken konumla ilgili.Benim uygulamam krank kolları yere paralel durumda iken diz hizasından uzatılan şakülün pedal miline denk gelmesi şeklinde.Sizce en uygun yöntem bu mudur?
Herkese iyi seneler dilerim...teşekkürler..
Yol bisikletimin ayarları konusunda bazı sorularım var.
Bisiklet bana geldiğinde standart 42 cm gidon(cc) ve 95mm boğaz vardı.
Ayrıca bisikleti almadan önce vücut ölçülerimi Wrench science adlı bir siteden ölçmüştük ve bana uygun kadro 52 olduğunu gördük ,kadro boyları 50-53 şeklinde olduğundan 53 kadroda karar kıldım(sloping denen şeklide krank milinden sele boru birleşimine 53cm)Bir süre bu durumda kullandıktan sonra dizlerimin ayakta sürüşlerde gidona (az da olsa ) değmesi yüzünden yeni bir boğaz ve gidon gerektiği sonucuna vardım, ayrıca "competitivecyclist" sitesinden yeniden farklı ölçülerimi alarak yeni sonuçlar elde ettim.
1-Competitive,eddy ya da french , sizce hangisi en ideal?
2-Gidon boğazı 110-115mm öneriyor(competitive)sözgelimi 120mm de olabilir mi?ayrıca ilk ölçülerimden çok farklı olmaması için yeni gidonun erişim boyunun daha kısa olmasını düşünüyorum(eskisi cc 110mm,yeni 78mm) bu yöntem uygun mu sizce?
3-Son konu verimli güç aktarımı için selenin olması gereken konumla ilgili.Benim uygulamam krank kolları yere paralel durumda iken diz hizasından uzatılan şakülün pedal miline denk gelmesi şeklinde.Sizce en uygun yöntem bu mudur?
Herkese iyi seneler dilerim...teşekkürler..