Ahmet Fidancı
Extrem Yol Grubu - Extrem Dağ Grubu - İZMİR
- Kayıt
- 20 Haziran 2011
- Mesaj
- 668
- Tepki
- 846
- Yaş
- 51
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Ahmet Fidancı
- Başlangıç
- 1988—89
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Yol-Yarış bisikletini araştırıp alanlardan araştırmadan ve tavsiye üzerine alan ve pişman olanların sayısı bir hayli fazladır. Biliyorsunuz ki insanlar farklı yapılara sahiptir. Dolayısıyla aynı boyda olsanız da aynı boy kadro uymaya bilir.
İşte tam buradan başlıyor araştırma. İlk önce kesinlikle boyunuza uygun kadrolu bisiklet almanız gerekiyor. Bu hesap ile belirlene bilecek birşey.
Bacak boyunuz X 1,09= Çıkan sonuç bisiklet alınca lazım olacak
Çıkan sonuç X 0,6 = İşte sizin ideal kadro boyunuz.
Bisikletinizin uygun olmadığını bir çoğunuz şimdi anladınız. Çok büyük kadro seçtiğinize eminim. Çünkü satış verileri de bunu gösteriyor.
Bisikletin gidon genişliği için kolun omuz bağlantısında hareket noktasını ölçün. Yani sol kol ile sağ kol eklem arasını.
İşte bu sizin gidon ölçünüz dür. Genelde 40-44 arasıdır bu ölçü.
Bisikleti aldınız. Kilitli pedalınızı taktınız. Şimdi kişisel ayarda sıra. Kadroyu çıkan hesaba göre bir tık büyük almışsanız gidon boğazını (standart ölçü 10 cm dir) da bir tık kısaltmanız gerekecek. Küçük almışsanız tabii ki uzatmak. Genelde ulusal yarışlarda küçük kadro tercih edilir. Bunun nedeni aerodinamik bir yapı kazanmak içindir. Yani daha çok öne yatarak rüzgar direncini azaltmak.
Çıkan sonuç bisiklet alınca lazım olacak demiştik bu hesap sonucu ise sele ayarında kullanılacaktır. Pedalı en alta getirip üzerinden metreyi tutup selenin boruya gelen kısmının en üzerine bakıp bu hesap sonucunu tutturmaya çalışın. Bu sonuç aktivite sırasında bacağınızın gerilmesini önleyeceği gibi diz kısmının 10-15 derece arasında kalarak yüksek güç aktarımında fayda sağlayacaktır.
Bu ayarları yaptıysanız sizin yolda performan olarak etkileyecek iki faktör kalıyor. Bunlar tamamen duygusal ve iradei durumlardır.
Duygusal derken seçeceğiniz bisikletin hangi alaşım ve donanıma sahip olacağı, yani ne kadar kaynak ayırdığınızın sonucuna bakar. İradei derken de kondisyon seviyenizin ne olduğudur. Bu oran çalışma, azim ve devamlılıkla artan bir değerdir.
İyi pedallar dilerim.
Ahmet FİDANCI
EXTREM YOL GRUBU
İşte tam buradan başlıyor araştırma. İlk önce kesinlikle boyunuza uygun kadrolu bisiklet almanız gerekiyor. Bu hesap ile belirlene bilecek birşey.
Bacak boyunuz X 1,09= Çıkan sonuç bisiklet alınca lazım olacak
Çıkan sonuç X 0,6 = İşte sizin ideal kadro boyunuz.
Bisikletinizin uygun olmadığını bir çoğunuz şimdi anladınız. Çok büyük kadro seçtiğinize eminim. Çünkü satış verileri de bunu gösteriyor.
Bisikletin gidon genişliği için kolun omuz bağlantısında hareket noktasını ölçün. Yani sol kol ile sağ kol eklem arasını.
İşte bu sizin gidon ölçünüz dür. Genelde 40-44 arasıdır bu ölçü.
Bisikleti aldınız. Kilitli pedalınızı taktınız. Şimdi kişisel ayarda sıra. Kadroyu çıkan hesaba göre bir tık büyük almışsanız gidon boğazını (standart ölçü 10 cm dir) da bir tık kısaltmanız gerekecek. Küçük almışsanız tabii ki uzatmak. Genelde ulusal yarışlarda küçük kadro tercih edilir. Bunun nedeni aerodinamik bir yapı kazanmak içindir. Yani daha çok öne yatarak rüzgar direncini azaltmak.
Çıkan sonuç bisiklet alınca lazım olacak demiştik bu hesap sonucu ise sele ayarında kullanılacaktır. Pedalı en alta getirip üzerinden metreyi tutup selenin boruya gelen kısmının en üzerine bakıp bu hesap sonucunu tutturmaya çalışın. Bu sonuç aktivite sırasında bacağınızın gerilmesini önleyeceği gibi diz kısmının 10-15 derece arasında kalarak yüksek güç aktarımında fayda sağlayacaktır.
Bu ayarları yaptıysanız sizin yolda performan olarak etkileyecek iki faktör kalıyor. Bunlar tamamen duygusal ve iradei durumlardır.
Duygusal derken seçeceğiniz bisikletin hangi alaşım ve donanıma sahip olacağı, yani ne kadar kaynak ayırdığınızın sonucuna bakar. İradei derken de kondisyon seviyenizin ne olduğudur. Bu oran çalışma, azim ve devamlılıkla artan bir değerdir.
İyi pedallar dilerim.
Ahmet FİDANCI
EXTREM YOL GRUBU


