Scudo Sports

Yol bisikleti ile ilgili birkaç soru...

Ahmetgitar

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2015
Mesaj
1.281
Tepki
5.388
Yaş
45
Şehir
Ankara
İsim
Ahmet
Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım.
Öncelikle herbirinize forumdaki katkınız ve paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum.

Hepiniz gibi ben de bir bisiklet severim. Şu an elimde bir dağ ve bir şehir bisikleti var.
Çocukluktan üniversite bitirene kadar adeta bisikletten inmedim diyebilirim ancak son on yıldır belli başlı sebeplerle bisikletten uzak kaldım.
Bir süredir yeniden bisiklete binmeye ve forma girmeye başladım derken vaktiyle sürüp çok keyif aldığım yol bisikleti dünyasına girmek istedim.
Ancak ülkede bisiklet kültürü ve bilgisi bir hayli gelişmiş.
Vaktiyle bisikletçiye gidip beğendiğimiz birini alırdık ancak şimdi çokça model ve çokça ekipman ile sonsuz bir dünya oluşmuş.
Ve fark ettim ki ben bu dünya için bir uzaylı gibi kalmışım.

Vaktinizi çok aldım. Sizlerden yardım istediğim birkaç konu var, sorularımın bir kısmı saçma gelebilir ama sabrınıza sığınıyorum:

* Sanıyorum ki yol bisikleti için kadro ve jant çok önemli, bu temelde diğer kalemlerde zamanla iyileştirme yapmak da bir seçenekmiş...
Acaba jant ve kadro olarak iyi ancak fiyatın çok çıkmaması adına diğer özellikler ortalama olan bir bisiklet için öneriniz ne olurdu?

* Her donanım (ortak adı nedir bunların [vites, aynakol vb.] bilmiyorum) her bisiklete oluyor mu yoksa bunların bir formülü/kodu var mıdır (mesela şu numara vites şu numara kadroya uymaz gibi) ?

* Kimi kadrolar daha yuvarlak yapıda iken kimisi örnekteki gibi düz.
(link)
Acaba bu tiplerin bir genel adı var mı? Mesela ben triatlon bisikletlerinde olduğu gibi böyle geniş kesim kadroları seviyorum, Ama bir ismi olmalı, Merida'nın şu biçimi gibi olsun demek yerine bir adı olmalı sanki :)

* Aynı şekilde örnekteki jant da çok hoş duruyor, bu hoşluk yanısıra bunun bir dezavantajı var mıdır?

Evet değerli arkadaşlarım. Sorularım bunlar. Bu doğrultuda bilgilendirme, fikir ve önerilerinizi bekliyor, vakit ayırdığınız için şimdiden hepinize teşekkür ediyorum...

Not: Boyum 1.80. Bütçe için ise belirli bir alt/üst limitim yok. Temelden iyi bir kadro alıp zamanla yeni yatırımlar benim için en iyi seçenek gibi görünüyor.
 
Scudo
Merhaba Ahmet Bey,

Öncelikle hoşgeldiniz.

Kendi çapımda bazı sorularınıza cevap vereyim.

* Her donanım (ortak adı nedir bunların [vites, aynakol vb.] bilmiyorum) her bisiklete oluyor mu yoksa bunların bir formülü/kodu var mıdır (mesela şu numara vites şu numara kadroya uymaz gibi) ?
- Bütün (modern) arka vitesler bütün bisikletlere uyar. Ancak her disiplininin ayrı modeli vardır. Örneğin 10'lu dağ ekipmanını, 10'lu yol ekipmanıyla kullanamazsınız (vites kolları sorun çıkaracaktır). 9'lu yol ekipmanını, 10'lu yol ekipmanıyla kullanamazsınız (çekiş aralıkları farklıdır). Ama mesela 9'lu dağ ekipmanıın, 9'lu yol ekipmanı ile kullanabilirsiniz. Ama zaten yeni bir bisiklet alacaksanız bisikletiniz ya 9, 10 veya 11'li yol ekipmanı olacaktır (ekipman kelimesi anlamını yitirdi şu anda benim için). Örneği daha da özelleştirirsek, mesela 5700 (105) yol serisi ile 6600, 6700 (Ultegra), 7800, 7900 (Dura-ace) yol serileri beraber çalışır, sıkıntı çıkmaz.
Bunun dışında aynakol kadro tipine göre seçilmeli. Maalesef orta göbeklerde (bottom bracket) bir standart yok. BB30, PF30, yivli göbek (en yaygını bu), BB386EVO, BB86, BB92, BB121....... gibi bir çok standart var. En yaygınları Yivli göbek, BB30 ve PF30'dur. Bunların arasında geçiş için adaptörler de mevcut. Mesela BB30'a 24mm göbekli Shimano aynakollar takılamıyor ama bir adaptör sayesinde bu mümkün olabiliyor. Aynakol seçerken buna ve vites sisteminin geri kalanına dikkat etmek yeterlidir (yine 9'lu ile 10'lu arasında uyumsuzluk çıkar).

Bir de marka durumu var. Her markanın birbiri ile uyumluluğu yok. Atıyorum Sram'ın arka aktarıcısını Shimano vites kolları ile kullanamazsınız. Aynı şey Campagnolo için de geçerli.

* Kimi kadrolar daha yuvarlak yapıda iken kimisi örnekteki gibi düz.
- Bu tip kadrolara aero kadrolar deniyor (hatta bazıları daha ileri giderek TT [time trial, zamana karşı] bile üretiyorlar. Ör; (link)). Bu tip bisikletler yuvarlak hatlı (yol/yarış bisikleti) bisikletlere göre oldukça ağır oluyorlar ama profilleri nedeniyle düz yolda ve inişlerde kullanıcıya oldukça fazla güç tasarrufu sağlayabiliyorlar. Bence bu tip bisikletler günlük kullanıcı için çok da gerekli değil. Triatlon veya zamana karşı yarışlarına girmeyecekseniz bu tip bisikletlerin daha az aero olanları var, onları inceleyebilirsiniz. Ör; (link)

* Aynı şekilde örnekteki jant da çok hoş duruyor, bu hoşluk yanısıra bunun bir dezavantajı var mıdır?
- Jantlar da yine yukarıdaki gibi. Ortalama yükseklikte bir aero jant yeterli olacaktır. Mesela Zipp 808 yerine Zipp 303 daha mantıklı olacaktır günlük kullanıcı için..

İyi bir kadro için de belli başlı markalar vardır, onları inceleyebilirsiniz. Cervélo, Giant, Cannondale, Merida, neredeyse tüm "orijinal" İtalyan markalar, Specialized, Trek, Orbea, Felt, Argon 18 vs...
 
Ne kadar uzun ve açıklayıcı.bir cevap yazmışsınız, çok teşekkür ediyorum, birkaç kez okudum.
Sanırım Merida Reacto 5000 iyi olacak gibi.
Bu gün verdiğiniz bilgiler ışığında daha doğru şekilde araştırmalar yapacağım.

Saygılarımla...
 
Bugün Cannondale CAAD 10 aldım. Üzerinde 105 Set var. İlk günden 48 buçuk km yaptım. Özlemişim bu işi... Yardımcı olan arkadaşlara tekrar teşekkür ederim...
 

Dosyalar

  • IMG-20150817-WA0005.jpg
    IMG-20150817-WA0005.jpg
    92,8 KB · Okunma: 114
  • DSC_1019.JPG
    DSC_1019.JPG
    58,9 KB · Okunma: 103
@Bay Kahveci Öncelikle güzel günlerde kullanmanız temennisiyle... Orası Emek'teki Delta Bisiklet sanırım, yanılıyor muyum acaba? Bir de sakıncası yok ise ödeme şeklinizi ve son fiyatı duymak isterim Caad10 için. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmetgitar
Hayırlı olsun, bisikletiniz çok güzel.:harika:
 
Öncelikle hayirli olmasını diler, hazır konusu acilmisken yol bisikletini kimler neden tercih etmeli? diye bir soru sorayım. Çünkü mtb kullanırken şehir bisikletine geçtiğimde daha iyi bir iş yaptığımı düşündüm. Yola geçmek daha mı iyi olacaktır? Hem şehir içi hem şehirlerarası yeri gelir stabilize köy yollarında sürerim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmetgitar
@Hiko teşekkürler. Evet Delta Emek Şubesi.
Yalnız ödeme işi biraz karışık, ayakkabıdan kaska hatta araç taşıma aparatına tüm ekipman ve artı olarak kız arkadaşıma da aynı şekilde bir yol bisikleti ve yine ayakkabı Forma vb aldığımız için normalinden biraz daha fazla indirim oldu.
Yine fiyatı söylemem zor çünkü pazarlığın en gergin noktasında kendilerine iki tane kullanmadığım bisikletimi de önerdim. Onlar da kabul etti. Yani alınan neredeyse on parça ürüne karşı bir fiyat çıktı, o fiyat üzerinden de indirim oldu. Her şeyin fiyatı birbirine girdi tabiri caizse.
Liste fiyatı sitelerinde yazıyor ama dediğim gibi ben o fiyata almadım. Ödemeye gelince, de, bir kısmı taksit bir kısmı nakit şeklinde oldu.

@1dost sanırım çoklu amaç yerine tek bir amacı tam gerçekleştirebilmek için. Düz yolda başka hiçbir bisikletin veremeyeceği sürati daha az enerjiyle yapabilmek için.
Kişisel sebebim bu...

Ayrıca hayır temenniz için de teşekkür ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı
@Ahmetgitar çok güzel ve özel bir bisiklet almışsınız. Arkadaşınızın da aynı zevkte olması büyük şans doğrusu...Kazasız belasız bol sürüşler....
 
Ulan cidden cok seviyorum bu forumu cunku herkes birbirine karsiliksiz yardimci olmaya calisiyor.Bikmadan,usanmadan,karsiliksiz...
Koalisyonu olusturacak kisiler buradan ciksaydi eger, bir gune kalmaz koalisyon kurulurdu:)
 
@Ahmetgitar

Tek bir soru sorarak gidip alüminyum olarak alınabilecek en doğru bisikleti almışsınız :).
Hem güle güle kullanın hem de tebrik ederim... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.
@Edip Dinçer

9lu 10lu dağlara yollara girdiniz de karbon alüminyum ayrımına girmediniz.
Herşeyden önemlisi bu değil mi idi.
Tamam CAAD10 belki alu bisikletin zirvelerinden biri ama aynı paraya işe yarar bir karbon alınmaz mıydı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Doğru. Birçok karbon bisikletten daha hafif (7.6kg) ve rijit. Beni etkileyen bu oldu. Her alüminyum ve her karbon birbiriyle aynı değilmiş yeni öğrendiğim kadarıyla. Farklı seviye ve kalite farkları var. Kadro ömür boyu garantili, ekipman ise fena değil. En azından uzun yıllar üzerindekileri değiştirmeden sürebilirim gibi geliyor. Hatta zamanla belli ekleme çıkarma ile beni bir ömür de götürür gibi.
 
@Ahmetgitar

Yalnız yanlış bilmiyorsam ömür boyu garanti için siteden kayıt yaptırmanız gerekiyor.
Şu anda 2 yıllık garanti altında sanırım bisiklet;

(link)
 
@canayaz0734 çok teşekkürler. Arkadaşım da çok zevklidir ancak kendisi başka bir tane aldı. Zaten bana bisiklet almaya gitmişken heyecanımla bir anda "Hadi sana da alalım birlikte ciddi ciddi spor yaparız " falan diyerek onu gaza getirdim ve bir anda karar verdi. Ancak belli sebeplerle tiagra modelli başka bir marka ürün aldık. Zaten aslında ben de başka bir bisikleti alma düşüncesindeydim ama bunu görünce imkanları zorlayarak bu bisiklete yöneldim.
 
  • Beğen
Tepkiler: canayaz0734
Geri