Ahmetgitar
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 13 Ağustos 2015
- Mesaj
- 1.281
- Tepki
- 5.388
- Yaş
- 45
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Ahmet
Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım.
Öncelikle herbirinize forumdaki katkınız ve paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum.
Hepiniz gibi ben de bir bisiklet severim. Şu an elimde bir dağ ve bir şehir bisikleti var.
Çocukluktan üniversite bitirene kadar adeta bisikletten inmedim diyebilirim ancak son on yıldır belli başlı sebeplerle bisikletten uzak kaldım.
Bir süredir yeniden bisiklete binmeye ve forma girmeye başladım derken vaktiyle sürüp çok keyif aldığım yol bisikleti dünyasına girmek istedim.
Ancak ülkede bisiklet kültürü ve bilgisi bir hayli gelişmiş.
Vaktiyle bisikletçiye gidip beğendiğimiz birini alırdık ancak şimdi çokça model ve çokça ekipman ile sonsuz bir dünya oluşmuş.
Ve fark ettim ki ben bu dünya için bir uzaylı gibi kalmışım.
Vaktinizi çok aldım. Sizlerden yardım istediğim birkaç konu var, sorularımın bir kısmı saçma gelebilir ama sabrınıza sığınıyorum:
* Sanıyorum ki yol bisikleti için kadro ve jant çok önemli, bu temelde diğer kalemlerde zamanla iyileştirme yapmak da bir seçenekmiş...
Acaba jant ve kadro olarak iyi ancak fiyatın çok çıkmaması adına diğer özellikler ortalama olan bir bisiklet için öneriniz ne olurdu?
* Her donanım (ortak adı nedir bunların [vites, aynakol vb.] bilmiyorum) her bisiklete oluyor mu yoksa bunların bir formülü/kodu var mıdır (mesela şu numara vites şu numara kadroya uymaz gibi) ?
* Kimi kadrolar daha yuvarlak yapıda iken kimisi örnekteki gibi düz.
(link)
Acaba bu tiplerin bir genel adı var mı? Mesela ben triatlon bisikletlerinde olduğu gibi böyle geniş kesim kadroları seviyorum, Ama bir ismi olmalı, Merida'nın şu biçimi gibi olsun demek yerine bir adı olmalı sanki
* Aynı şekilde örnekteki jant da çok hoş duruyor, bu hoşluk yanısıra bunun bir dezavantajı var mıdır?
Evet değerli arkadaşlarım. Sorularım bunlar. Bu doğrultuda bilgilendirme, fikir ve önerilerinizi bekliyor, vakit ayırdığınız için şimdiden hepinize teşekkür ediyorum...
Not: Boyum 1.80. Bütçe için ise belirli bir alt/üst limitim yok. Temelden iyi bir kadro alıp zamanla yeni yatırımlar benim için en iyi seçenek gibi görünüyor.
Öncelikle herbirinize forumdaki katkınız ve paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum.
Hepiniz gibi ben de bir bisiklet severim. Şu an elimde bir dağ ve bir şehir bisikleti var.
Çocukluktan üniversite bitirene kadar adeta bisikletten inmedim diyebilirim ancak son on yıldır belli başlı sebeplerle bisikletten uzak kaldım.
Bir süredir yeniden bisiklete binmeye ve forma girmeye başladım derken vaktiyle sürüp çok keyif aldığım yol bisikleti dünyasına girmek istedim.
Ancak ülkede bisiklet kültürü ve bilgisi bir hayli gelişmiş.
Vaktiyle bisikletçiye gidip beğendiğimiz birini alırdık ancak şimdi çokça model ve çokça ekipman ile sonsuz bir dünya oluşmuş.
Ve fark ettim ki ben bu dünya için bir uzaylı gibi kalmışım.
Vaktinizi çok aldım. Sizlerden yardım istediğim birkaç konu var, sorularımın bir kısmı saçma gelebilir ama sabrınıza sığınıyorum:
* Sanıyorum ki yol bisikleti için kadro ve jant çok önemli, bu temelde diğer kalemlerde zamanla iyileştirme yapmak da bir seçenekmiş...
Acaba jant ve kadro olarak iyi ancak fiyatın çok çıkmaması adına diğer özellikler ortalama olan bir bisiklet için öneriniz ne olurdu?
* Her donanım (ortak adı nedir bunların [vites, aynakol vb.] bilmiyorum) her bisiklete oluyor mu yoksa bunların bir formülü/kodu var mıdır (mesela şu numara vites şu numara kadroya uymaz gibi) ?
* Kimi kadrolar daha yuvarlak yapıda iken kimisi örnekteki gibi düz.
(link)
Acaba bu tiplerin bir genel adı var mı? Mesela ben triatlon bisikletlerinde olduğu gibi böyle geniş kesim kadroları seviyorum, Ama bir ismi olmalı, Merida'nın şu biçimi gibi olsun demek yerine bir adı olmalı sanki
* Aynı şekilde örnekteki jant da çok hoş duruyor, bu hoşluk yanısıra bunun bir dezavantajı var mıdır?
Evet değerli arkadaşlarım. Sorularım bunlar. Bu doğrultuda bilgilendirme, fikir ve önerilerinizi bekliyor, vakit ayırdığınız için şimdiden hepinize teşekkür ediyorum...
Not: Boyum 1.80. Bütçe için ise belirli bir alt/üst limitim yok. Temelden iyi bir kadro alıp zamanla yeni yatırımlar benim için en iyi seçenek gibi görünüyor.