Scudo Sports

İnceleme Yol bilgisayarı (Polar M450)

can onur

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2012
Mesaj
1.052
Tepki
3.188
Yaş
50
Şehir
Ankara
İsim
Can Onur
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar bu seneki seyahatimde Polar'ın M450 modeli yol bilgisayarını kullanıyorum. Bu tarz bir cihaz kullanmak isteyenler için bilgi olması açısından deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim. Daha evvel yol bilgisayarı kullanmadığımdan, diğer marka ve modellerle kıyaslama yapmayacağım; bunu belirteyim öncelikle...

Polar M450, uydu bağlantısı sayesinde gittiğiniz yolu, hızınızı ve ortalama hızınızı gösteriyor. Cihazdaki barometre sayesinde de değişen hava basıncına göre bulunduğunuz yerin yüksekliğini belirtiyor. Son 4 yıldır kullandığım Sigma'nın kilometre saati ile karşılaştırdığımda, alınan mesafe ve yapılan hızlarda Sigma'yla hemen hemen aynı olduğunu görüyorum. Sigma, tekerdeki manyetik değişimi rakama çevirdiği için, yapılan hız gerçek zamanlı oluyor. Polar'ın uyduya sinyal yollayıp, o sinyalin de tekrar cihaza ulaşması için geçen sürede kısa bir gecikme oluyor haliyle. Bu da yaklaşık 1 saniye gibi bir süre...

Sabit hızlarda gidildiğinde, Polar'la Sigma aynı değerleri veriyor. Cihazın altimetresi(yükseklik ölçer) de tabelalarda ve Mapmyride ya da Strava gibi programlarda yazan değerlere yakın değerler gösteriyor. Nemin ve sıcaklığın barometreyi etkilediğini düşünüyorum. Bu yüzden de ara sıra yüksekliği kalibre etmek gerekebiliyor. M450, küçük olmasına rağmen çok kullanışlı bir cihaz. Menüsü çok kolay; tüm sayfalara tek bir düğmeyle ulaşabiliyorsunuz. Yazıların kontrastı kuvvetli olduğundan, çok parlak güneşte bile yazıları rahatlıkla okuyabiliyorsunuz.

https://i.hizliresim.com/XEnLbk.jpg

Cihaz; istediğinizde, bulunduğunuz konuma olan kuş bakışı mesafeyi de gösteriyor ve ekrandaki ok yardımıyla sizi başlangıç noktasında geri götürüyor. Defalarca denedim; çok keyifli; hiç kaybolmuyorsunuz. Cihaz, göğüse takılan bandı sayesinde, nabız değerlerini de ekranda gösteriyor ama göğüs bandını henüz kullanmadım. Döndüğümde yarış bisikletimle antrenman yaparken deneyeceğim.

Antrenman demişken, Polar M450'nin interval zaman ayarlayıcısı, fitnes ve orthostatik testleri de var. Bilinçli antrenman için önemli konular bunlar. Polar M450'nin sonuçlarını flow.polar.com adresine kaydediyorsunuz, isterseniz insanlarla paylaşabiliyorsunuz. Bunun için bilgisayarınıza flow yazılımını indirmeniz ve cihazınızı bu yazılımda eşleştirmeniz gerekiyor. Siz bir şey yapmıyorsunuz; usb kablosuyla bilgisayara taktığınızda kendi kendine oluyor her şey.

Aletin tek gıcık olduğum özelliği; bataryası uzun süre devam etmiyor. Her gün bir kere şarj etmek gerekiyor. Elektriğin olmadığı yerlere gittiğinizde, bir güç kaynağına ihtiyacınız olacak.
24 Temmuz'da Ankara'dan yola çıktım; Çankırı ve Kastamonu üzerinden Gerze'ye, oradan da Trabzon'a kadar geldim. 7 gün bisiklet kullandım ve 919 kilometre yol yaptım. Örnek olması açısından, dün yaptığım Ordu-Trabzon arasını gösteren linki paylaşıyorum.

Trabzon'dan sevgiler...

(link)
 
Scudo
Polar markasını sevmem ama güzel bir inceleme olmuş.
Çok gerilere düşmesin :). Ellerinize sağlık.

Bir de bisiklet üzerinden 1-2 fotoğraf olsa tadından yenmeyecek :).
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
@Edip Dinçer Teşekkürler... Fotoğraf da ekleyeceğim, videolu anlatım da yapıp paylaşacağım.

@alper 76 Telefonun şarj aletiyle şarj edebiliyorsun aleti. Güneş enerjili Iphone şarj aleti iş görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
@can onur sensorlerin pili.... demiştim

Sorun o zaten yoksa 2 aya yakın süredir almayı planlıyordum. Kullanan arkadaşlar uyardı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
@alper 76 Diğer markaları falan da bi' incelemek lazım tabii... Ama ne olursa olsun 12-13 saat çalışan elektronik her cihazın bataryası tükenir. Önlem aldıktan sonra sorun olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
@can onur polar fiyat özellik ve gorunus itibariyle her açıdan beğendiğim bir marka oldugundan m450 hatta v650 yi inceledik, araştırdım, forum açıp üzerinde uzun süredir okudum tartıştım...
Polar m450 mi? Bryton 310t mi?
Aynı şekilde başka iki marka üzerinde de halâ tartışıyor ve bilgi alışverişinde bulunuyoruz
Bryton Rider 310 Gps & Garmin Edge 520 Bisiklet Bilgisayarı

Polar kullanıcısı arkadaşlar sensorlerin pillerinin diğerleri gibi değiştirilebilir olmadığını bittiğinde yeni sensor almak zorunda kaldıklarını söylediler. Okuduğunuz takdirde gorebilirsiniz
O nedenle ben vazgeçtim yoksa urun çok güzel...
 
@Hamid Asım 1000 kilometreyi çoktan geçtim. Bir 1000 km sonra tabii ki yeniden yazarım.
@alper 76 Hayatımda ilk kez gps'li bir yol bilgisayarı kullandığımdan, diğer ürünler hakkında bilgim yok.

Bu arada, Polar M450 1500 kere şarj edilebiliyormuş. Yani, her gün kullandığınızı düşünecek olursak, 4,5-5 sene tepe tepe kullanılır içindeki pille. Pil bittikten sonra da değiştiriliyor. Batarya konusundaki sorular için Finspor'un cevabını ileteyim dedim.
 
Bu arada, Polar M450 1500 kere şarj edilebiliyormuş. Yani, her gün kullandığınızı düşünecek olursak, 4,5-5 sene tepe tepe kullanılır içindeki pille. Pil bittikten sonra da değiştiriliyor. Batarya konusundaki sorular için Finspor'un cevabını ileteyim dedim.

Değerli dostum sorun cihazda değil, sensörlerde. Finspor'a sensörlerin pilleri bitince ne yapacağınızı sormanız gerek. Sensörlerin pilleri bitince cihazı nasıl tepe tepe kullanacaksınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: alper 76
@Hamid Asım Merhaba Hamid. Mesajını şimdi gördüm. Sorunun cevabını bilmiyorum; araştırıp öyle cevap vereyim istersen.
1000 km kullandıktan sonra inceleme yapmamı istemiştin. Gürcistan ve Ermenistan üzerinden, Ankara'dan Tahran'a 3 bin küsür kilometrelik bir seyahat yaptım. Bu seyahatin tamamında, her gün bu cihazı kullandım. Seyahatle ilgili tüm yol verileri Polar'ın sitesinde kayıtlı. Seyahatim esnasında, deniz seviyesi ile deniz seviyesinden 2535 metre yükseklikler arasında gezindim. Alet, tünellerin dışındaki her yükseklikte ve her sıcaklıkta sorunsuz çalıştı. Bir keresinde, bulunduğum yerde elektrik olmadığından cihazı şarj edememiştim. Ertesi gün, yolda şarjı bitmeye yakın uyarı verdi ve elektrik tasarrufu için cihazın ışıkları söndü. Şarj etmeden birkaç saat daha kullandığımda da, kilometre saati kapandı ama barometresi cihazın üzerinde olduğu için altimetre çalışmaya devam etti. Gördüğüm ilk benzin istasyonunda 10-15 dakikalık şarj takviyesi, günü tamamlamama yetti. Cihazın gps'inden memnun kaldım. Özellikle Tebriz ve Tahran gibi şehirlerde, başlangıç noktasına geri dönerken çok işime yaradı.
 
Çok güzel dostum seyahatlerinde cihazı sorunsuz kullanmanız sevindirici. Umarım sensörlerin pilleri daha uzun km'ler boyunca gider zira yakında kadans veya speed verilerini göstermeyince yenisine ihtiyacın olacak.
 
bu cihazı bende test ettim gerekli memnuniyeti benden de aldı fakat fiyatı piyasada uçuk seviyelerde sizle uygun fiyattan aldığım yeri paylaşmak isterim (link) ulaşabilirsiniz
 
Polar m450 de hız , mesafe için ayrıca sensör kullanmak gerekmiyor. Gps ile bu değerleri tespit ediyor.

Polar sensörlerde sorun satın aldığınızda elinize ulaşan sensörün pilinin eski olması. Ülkemizde satın alnan tüm nabız saati benzerlerinde ürün elinize ulaştığında ciddi vir ihtimal pilleri bitmek üzere olabilir. Ben 2 sigma 2 polar nabız saati ve sensörlerinde bu sorunu yaşadım. Poları garantiden geri gönderdim sorunun sensördeki pillin zayıf olmasından kaynaklandığını belirtip yeni sensör gönderdiler o da kısa zaman içerisinde çalışmamaya başladı. Bunun üzerine yurtdışından sensör aldım ve 2,5 senedir kullanıyorum. Dikkat ettiğim tek şey eve dönünce cihazı uyku moduna getirmek. Ama dediğim gibi polar v650 ya da m450 hızı gps ile takip edebiliyoruz.
Kadans takip etmek isterseniz sensör almak gerekiyor.
 
Geri