Scudo Sports

Yerli markalar neden bisiklet ağırlıklarını belirtmiyorlar?

onurelmas

Üye
Kayıt
24 Ağustos 2007
Mesaj
54
Tepki
23
Şehir
Muğla merkez
Yerli markalar neden bisiklet ağırlıklarını belirtmiyorlar?
Kron, Sedona, Carraro gibi markalar forumda çok önerilirken internet sayfalarında ağırlık bilgileri malesef mevcut değil. Bisiklet ağırlığı bir çok kullanıcı için önemli bir seçim kkriteri. Yalnızca Bisan ve Salcano'nun ağırlık bilgileri mevcut.
Benim gibi yerli malına destek olmaya çalışan bisikletseverler mutlaka vardır. Bisiklet firmalarının biraz kendilerine güvenmelerini bekliyorum.
 
Scudo
Yerli malı diye bir durum yok.Kron,carraro ve sedona,Taiwandaki axmana kadro ürettiriyor.Bianchi,carraro ise accelle bagli,byte marka gidon jant komponentlerini kullaniyor,kron ve sedonanin kendi markali gidonlari ise taiwan malı.Grupsetler shimano veya sram.Birtek tasarım Türk denilebilir Ama ben olsam benimsemem,adam Türk malı diyor,dolar euro ile satış yapıyor.Ağırlık bilgisi koymamasida,karşılaştırma yapılmasını zorlaştırmak başka hiçbir açıklaması yok
 
Çoğu bisiklet markası taiwanda üretim yaptırır. Taiwan bisiklet üretim merkezidir. Neredeyse büyük markaların hepsi taiwan malıdır. Bianchi alınca italyan malı , ghost alınca alman malı almış oluyosunda sedona aldınmı neden Türk malı almış olmuyorsun? Hepsi aynı mantıkla üretim yapıyor. Bu kendi kendimizi küçük görmek başka yerde yok. Araba yapılır motor yabancı öyle Türk malımı olur diye taşlarlar. Yapıcı olmak gerekir böyle konularda.
 
Çoğu yabancı marka da ağırlık belirtmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: erciye
Hangi bisiklete hangi parçayı takacaklarını bile bilmeyen markaların ağırlıklarını pekde önemsememek gerekli diye düşünüyorum.Onun yerine bisikleti sipariş ettikten sonra birkaç dua okuyun belki katolagda yazandan daha iyi parçalarla gelir.:)
 
Konu dışı olursa sileblirim mesajımı yol bısıkletı alma arefesınde biri olarak yabancı isim yapmıs bır kadro alt serı donanım bır bısıklet dusunuyordum fakat sarper gunsal gecen gunlerde mehmet şafakçı ile torkunun kapanması konusunu ıceren bır radyo programı yaptı ne alaka derseniz mehmet şafakçı orada salcano genel mudurunun kendısını arayıp konuyla ılgılendıgını ve takımın kapanmaması ıcın elınden geleni yapacagını bildirmiş ki mehmet şafak da en son haber beklıyordu bu hareket salcano ya sıcak bakmamı sagladı ne yalan soyleyeyım bu spora yenı basladım ve amacım performans ve salcano neden beklentılerını karsılamasın? gayet tabii servis vs diyeceğiz fakat ben bisikletim eski püskü bir şey olmasına ragmen baska bırıne el sürdürmeyen adamım servis pek önemli değil kadrosu kırılmasın yeter bana :) radyoyu dinlemek isterseniz (link)

edit:ayrıca dediğiniz gibi specialazed allez in de agırlıgı yazmıyor merida reacto 300 ün de yazmıyor bu ıkı bısıkletle ilgilendiğimden kaynaklı biliyorum.Yerli firmalarda en buyuk eksik bana kalırsa agırlık degıl kadro geometrı bılgılerı
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@taskin90

Radyo konuşmasının tamamını dinledim. Bence bisikletseverler olarak Türk markaları üzerinde hem isteklerimiz-beklentilerimizi hem de desteğimizi artırmalıyız.
 
50 kadro bisiklete 175 mm lik aynakol, 11 cm gidon bogazı takan markalardan ağırlık belirtmesini beklemek büyük iş zaten. adamlar hangi kadroya hangi boy kompanent takılır onu bile bilmiyorlar, ağırlığa gelene kadar çok daha fazla sorun var.
 
@fatih berber ben 2011 yilinda salcanoya 53x39 aynakol talebi icin mesaj attim,gelen cevap şuydu ; ne demek istediğinizi tam olarak anlayamadık,biraz daha açık olabilirmisiniz ? Oldu.
 
Peki abiler kron tx800 , sedano 325 , carraro 225 mi fiyat ucude ayni marka kalite akicilik olarak hangisini tavsiye edersiniz
 
Onların muadili Bianchi 713 var
 
http://24.media.tumblr.com/bfe63f6adf1f4faa1a515ddae1054ae9/tumblr_mqa6ymMVGn1s5bpvoo1_500.gif
 
Peki abi hangisini almalıyım bianchi hiç düşünmüyorum şuan bisan var bende hiç gitmiyor bisiklet
 
Ben yerli firmalarin hicbirini tercih etmiyorum, desteklemiyorum. Cunku yerli firmalar direkt kucuk esnaf mantigiyla bakiyorlar bu ise. Marka olmak degil, direkt kar mantigi guduyorlar. Satis sonrasi hizmet yok, ilgi yok, bilgi yok, alaka yok, standart yok. Bu firmalardan da gramaj bilgisi beklemek ise fazla hayalcilik olur.
Yerli marka olarak bir sefer carraro bisikletim oldu, onu da sattim zaten. Bir daha mi, asla...
 
Ben sedona olarak aynısını düşünmüyorum yerli firmalar arasından ayrılır.. Vede 325 kullanıcısı olarak benim önerim sedona
 
  • Beğen
Tepkiler: erciye
@GLN
Araba konusuna hiç girmeyelim isterseniz zira tasarımın kopya oldugu belli olmasın diye kamuflaj yapmışlar idi.
 
İnsan neye gücü yetiyorsa onu almalı yerlisi yabancısı yok. Benim param bisiklet alırken salcanoya yetiyordu onu aldım. Ama tv aldım Philips param ona yetiyor.

Başka bir nokta da şu elektronik de özellikle vestel arçelik falan pahalı satış yapıyorlar "sen kimsin ki" argelere dev bütçeler hazırlayan lg samsung gibi firmalarla kafa kafaya fiyat veriyorsun. İnsanlarda senden almaz ürünlerini incelemez bile.

Ama bisiklette gördüğüm böyle değil ürün yerli ise ucuz benimde param olsa giderim trel s-works v.s. alırım.

İnsanların yapacakları cebimdeki para kadardır.
 
@onurelmas bisiklet dendiğinde, 5-6 yıl öncesine kadar insanların gözünün önüne tam olarak şu geliyordu:

http://www.resimbul.com/sonuc/bisiklet/bisiklet-parcalari/bisiklet-parcalari-36dbb0.jpg


Şu birkaç yıldır "bisiklet" bence evrim geçirdi. En azından İstanbul'da bunu açıkça görebiliyorum :) Artık kiminle bisiklet hakkında konuşsam, "geçenlerde bi pisiklet gördüm, ince lastik böle, tekerleği parmah kadardı" diyor neredeyse. Yani alıştık, yaygınlaştı. Artık sokaktan geçen biri bile dağ bisikletini yol bisikletini, şehir bisikletini ana hatlarıyla tanır, bilir.
Bisiklet kullanım oranı da arttı, farklı modellere talep de arttı. Yol bisikleti de bunlardan biri. Ve bahsettiğiniz, yol bisikleti üreten birkaç cesur firma da bu işin içine girdi. Tek amaçları "yol bisikleti" satıyor olmak :) Herhangi bir performans vaadi vermiyorlar. Hafifliğin ne anlama geldiğini inanın o markaların pazarlama müdürleri bile tam olarak açıklayamaz. Çünkü böyle bir talebi yok kron marka yol bisikleti alan birinin :) Birkaç yıl içinde bu markalar da kendilerini geliştirip, sadece alt segment değil de, orta segment bisiklet üretmeye başladıklarında ağırlık değerlerini yazmaya başlayacaklardır.
Şuan sattıkları bisikletlerin herhangi bir performans vaadi bulunmadığı için, buna talep olmadığı için gerekmiyor yani.
Örnek de verebilirim, murat 124'ü satarken 0-100 km kalkış hızının kaç saniye olduğuna kim bakar? ya da kim bunu sorar? ya da hangi satıcı bunu söylemek ister :) Belli ki kötüdür. Ne yazılır, ne sorulur. Durum benzer. Zaman zaman 11 kiloya yaklaşan yol bisikletlerinden bahsediyoruz sonuçta.. Jant ağırlıkları 3 kiloya yakın..
 
Geri