Scudo Sports

yeni yarıs bısıkletı alıcam sormadan edemedım

serdar canıbeyaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Temmuz 2009
Mesaj
658
Tepki
460
Şehir
istanbul
Bisiklet
Cube
bike and outdoor bayıınden cannondale 1049 euro ya bır yarıs bısıkletı alıcam 18 ılerı vıtes olması benı dusunduruyor ıstedıgım 27 olması bısıklet gayet ıyı marka zaten bılınıyor o fıyata baska tercıhlerınız varmıdır arkadaslar ve ayrıca 180 boyundayım 58 kadro bana yuksekmı gelır

bısıkletı buldum ozellıklerını

Özellikler

Kadro : CAAD9. Made in USA
Maşa : Cannondale Ultra Carbon
Arka Vites : Shimano Tiagra
Ön Vites : Shimano Tiagra
Vites Kolları : Shimano Tiagra
Fren Kolları : Shimano Tiagra
Fren : Shimano Tiagra
Zincir : Shimano HG-53.
Ayna Kol : Shimano Tiagra Double, 34/50
Orta Mil : Shimano Tiagra
Jantlar : Shimano R500A.
Lastikler : Vittoria Zaffiro, 700x23c.
Furş : Cane Creek Si.
Arka Hazne : Shimano R500A.
Ön Hazne : Shimano R500A.
Pedal : N/A.
Ruble : Sram PG-950 12-26.
Gidon : Cannondale C3.
Gidon Boğazı : Cannondale C4, 31.8mm.
Sele borusu : Cannondale C3, 27.2 x 250mm
 
Scudo
scootmu connondalemı hangısını tercıh edeyım scoot 27 vıtes dıgerı 18
 
saol ustad ıyımıdır bu ozellıkler pekı kafaya kloydum kesın alıcam sımdı uc bısıkletı kıyasladım trek scott cannondale aynı fıyat olanları tabı trek ozellıklerıne gore pahalı bence scott ve cannondale arasında kaldım
 
@serdar canıbeyaz
27 vitesli olması aynakolda 3 yaprak olması 18 olması ise önde 2 yaprak olması anlamına gelir eğer aşırı dik yokuşların olduğu bir yerde oturmuyorsan genellikle yol bisikleti kullananların aynakolları 2 yaprakdır,iyi alışverişler kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent ÖZER
Peki bu 18 vites olması hızda kayıp anlamına gelmiyormu ? yani 18 . viteste sanırım düz yolda aman aman bir hıza ulaşamıyoruz .

mesela yarışılmakta olan stage 11 turunda kullanılan bisikletler kaç vites ?

konu dağılmaz umarım alacak olan arkadaşa belkş faydalı olacaktır
 
18 viteste ayna kolda küçük olan yaprak eksik oluyor yani hız kaybı olmuyor, küçük yaprağın eksikliğini yokuşta hissedebilirsin, eğer yeni başlıyacaksanız bisiklete ayna kolu 3 yapraklı olan daha mantıklı geliyor bana yokuşları daha rahat çıkmak açısından.Stage 11 diye bahsettiğiniz Tour de france herhalde, yanlış bilmiyorsam genelde 2 yapraklı ayna kol kullanıyorlar.
 
Yol bisikletinde "babanne vitesi" racona ters:D Yani önde 3. küçük dişli "gereksiz", hiçbir pro müsabakada hiçbir pro bisikletçi 3 lü ayna kullanmaz. Gerek de yoktur zaten. Cannondale caad9 Tiagra fiyatına göre mükemmel bir bisiklettir. Caad9 bir kadroyu ileride iyi bir jant seti ve üst sınıf bir komponent grubu ile kusursuz üst sınıf bir yarış bisikletine çevirebilirsiniz.

2 li ayna kol kombinasyonunu baz alarak;

Shimano'da Tiagra sistem 2(ön)x9(arka) dişli kombinasyonuna sahiptir. 105, Ultegra ve Dura Ace sistemler 2x10.

Campagnolo'da Centaur ve altı 2x10 dişli, Chorus, Record ve Super Record serileri 2x11 dişli kombinasyonudur.
 
@tufan gürsoy

Yanlış anlaşılan şeylerden biride bisiklette ne kadar vites sayısı olursa o kadar hızlı gidileceğinin düşünülmesi, bu yanlıştır yani bisiklet 50 viteste olsa siz çeviremedikten sonra vitesin bir önemi kalmıyor, çünkü bisiklet motorlu taşıt değildir. vites sayısına saplanıp kalmayın, bu satış yapan mağazaların çoğunun işine gelmektedir işte bu 28 -30 vitesdir diye ballandıra ballandıra o çelik yığınlarını satmak onların işine gelir, Bisiklet seçiminde dikkat edilecek ilk nokta kadronun kaliteli olması ardından komple bisikletin ağırlığına bakılması zaten hafifiledikçe donanım da ona paralel yükselir. Orta kalite bir yol bisikleti en fazla 9.5 kilo olmalıdır, fazlası boşuna hamallıktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: tufan gürsoy
Bir yarış bisikleti için 27 vites çok fazla. Bırakalım yarış bisikletini dağ bisikleti bile bence en uygun 21 vites. Bisikletin hızlı olması, rublenin en küçük dişlisinin ne kadar küçük, aynakolun büyük dişlisinin ne kadar büyük olduğuyla alakalı bir durum. Vites aynakolda orta dişlide- Rublede en büyük dişlide olduğunda en dik yokuşu bile rahat çıkabilirsiniz. Bence yapmanız gereken seçeceğiniz rublenin en büyük dişlisinin biraz büyük olmasına dikkat etmek. 2 yaprak fazlasıyla yeter.

Cannondale daha iyi görünüyor bence :)
 
  • Beğen
Tepkiler: tufan gürsoy
http://www.bikeandoutdoor.com/urun/resimgor.php?resimid=6228

alıcagım bısıklet bu ustadlarım eger al dersenız alıcaz 1049 euro ya tiagra donanımlı 54 cm kadro bikeand outdoordan alıcagım
 
Bence tercihini Scott tan yana kullan Cannondale de kaliteli bisiklet ama Scott un kadro teknolojisi ve tasarımı çok daha iyi özellikle 2009 model aluminyum hydroformed Scott bisikletleri karbon lardan ayrımak zor. Cannondale su borusundan yapılma kadro görüntüsünü hala muhafaza ediyor.
 
@Crank Arm

http://www.bikeandoutdoor.com/urun/resimgor.php?resimid=5755

scott modelı bu 100 euro daha uygun hatta ama ne bıleyım cannondale daha bır sıcak geldı bana alumınyumda dev marka cannondalemıs
 
@Crank Arm


hydroform biydroform...Biz bunlara pazarlama balonu diyoruz kısaca...Scott bu yol kadrolarında kullandığı top tube boruların birebir aynısını mtb kadrolarda da kullanıyor. Sadece bu bile Scott tan uzak durmaya yeter. Kaldı ki Scott kadrolar çift dövüm iken caad kadrolar üç dövüm borulara sahip. Seri üretim bazında Caad9 kadro ile kıyaslanacak bir alüminyum yol bisikleti kadrosu yok henüz. Geometri olarakta Caad9 kadrolar daha üstün. (Aşağıdaki bilgileri 54 boy geometriyi baz alarak veriyorum.)

Seat Tube açısı: caad9 73,5 - Scott 74
Chainstay: caad9 405mm - Scott 405mm
Bottom Braket Drop: caad9 69mm - scott 67mm ( bu özellikle dikkat edilmesi Gereken bir nokta, bisikletin ağırlık merkezini direk etkileyen bir ölçü, caad9 kadroların ağırlık merkezi buradan hareketle daha düşük )

Görüldüğü gibi caad9 kadrolar daha agresif bir geometriye sahipler, Speedster ler ise günlük kullanıma daha uygun.
 
Speedster ve caad9 karşılaştırması yapıyorsan tabi ki cannondale
 
@Aytaç Biber

aldım abı tsk ederım 1050 euro ya kurtulduk eskı antıka bıanchıden
 
@Aytaç Biber

Sizin pazarlama balonu dediğiniz hydroform teknolojisi makine mühendisliginde en son alüminyum ektrüzyon teknolojisi. O pazarlama balonu sayesinde headtube kaynaksız üretilebiliyor ve akıcı şekil veriliebiliyor.

Muhetemelen bilmiyorsunuz bir konstrüksiyon ne kadar az ek yerine sahipse o kadar sağlam ve hafif olur. Bu yüzden Caad9 1290gr iken Speedster 1180gr dır. Buda demekki en hafif komponentleri kullansanız Speedster 110 gr daha olacaktır. Ciddi bir anlamda bir bisikletçiye al bu 110 gr ağrılığı bisikletine tak desenis kafanıza atar herhalde :)

Kaldıki bügün Colnago dahil bir çok karbon bisikletin kadrosu 1150 gr dan hafif değildir. Ayrıca hydroform teknolojisinde dövme die bir uygulama yoktur daha ileri bir teknolojidir o boru cekmede olur çekme boruyuda Cannondale kullanıyor.

Kadro geometrisi her bisikletin kendi tasarım kriterlerine göre belirli toleranslar içinde farklılık gösterbilir. Bugün fransa turundaki bütün bisikletleri ölçseniz hepsinin kadrorunda 1-3 derece veya 3-5mm farklılık vardır.

Dünyanın en güvenilir arabalarından biri olmuş Mazda 626 Türkiye ye ilk geldiğinde kendisinden 30 sene geri bir teknoloji ile üretilen olan Doğan dan daha ucuz olmasına rağmen işi bilmeyenler ve önyargılılar tarafından kalitesiz ve güvenilmez damgası yedi ve senelerce iyi bir satış servis ağı olmasına rağmen iyi bir satış seviyesini yakalayamadı taaki tüketici bilinçlenene kadar.

Yeni bisikletiniz hayırlı olsun güle güle kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anonim
Geri