istanbul halkının kısa zamanda bisiklete bineceğini hayal etmek hayaldir,,
bi kere hollanda halkının neden bisiklete rağbet gösterdiğine bakalım ,başkent amsterdamda herkes artık bisikletli ve işine markete bisiklet ile gidiyor bi sürü şehir bisikleti ve bunlar için 3 katlı bisiklet park yeri,,kışında biniyorlar yazında ,,neden acaba,yollar bi kere düz eğim en çok 2 dir eğim 6 bile değil dümdüz şehir amsterdam ,
istanbul öylemi,bi sürü eğim 6-7 istanbul yedi tepeye kuruldu ,tepeler şehri istanbul çok insana eğim 5 fazla gelir istanbulda eğimin 10 olduğu yerler var kısa mesafe ama resmen 10 eğim kartal yakacık 'a bi gidin 10 eğim orada ,nasıl çıkacak adam, arkadaşım kartal yakacıkta idi, sokak aralarına girdim ve kısa mesafe 50 metre 10 eğimi aldım herkes her gün 10 eğimi alarak mı evine dönecek eğimli yerde oturanlar hergün nasıl bisiklete binecek arkadaşım bisiklete binse iş dönüşü yorgun argın 10 eğimi nasıl alacak olmaz tabi,,bu nedenle araba kullanıyor işine araba ile gidiyor ha şimdi sahil taraflarında tabi kullanabilir insanlar
sahilde oturanlar için emniyetli bisiklet yolları beşiktaş -sarıyer arası olursa caddelerin dar olduğu yer var ne yapacaksınız denizi doldurmak doğrumu,,aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık durumu,,üsküdar -beykoz arası aynı durum ,gelelim bostancı-tuzla arası bisiklet yoluna kesik kesik araya araç yolu girmiş,,böyle bisiklet yolu tabi olmaz,,
yukardaki istatistiğe bakılırsa gerçekten istanbulda bisiklet süren kaç kişi kemikleşmiş olarak yani işine bisiklet ile giden ve dönen yaz kış demeden bence 0.2 felandır,eğimli yerde oturuyorsa bu bisiklete binenler ve yaz kış işine bisiklet ile gidiyorsa valla helal olsun ,millet otobüsten bakıpta gerzeğe bak bu havada bisiklete biniyor diyenlere aldırmadan, inatla bu işi yapan kaç kişi 0.2 ,,
istanbula yaz gelince bi kıpırdanma olur bisiklete binenler açısından ama ne hikmet ise kışın herkes içeri kaçar, kimse bisiklete binmez evet yağmurlu havalarda sağanaklarda zati gereksiz bisiklete binmek ,ama kuru soğuklarda binilebilinir,,
bu istanbulun alt yapısı şehirçilik esasına göre zati kurulmadı ,bi şehir kuracaksanız 50 yıl sonrasını düşünerek ona göre vizyon çalışması yapacaksınız ,,ayrıca aşırı betonarme ve gökdelenler yerine prefabrik en çok iki katlı villalara yönelecek idiniz ,
5 kat 8 kat yok 30 kat bunlara gerek yok idi,,toplu konutta dikiyorlar ,14 katlı, hapisane gibi,ayrıca sun city 'e baktım 3 adet kule son derece çirkin silindirik ne idiğü belirsiz bi yapı 34 katlı saçmalık ,,insanın orada 20 'inci katta ruhu sıkılır,,
newyork görüntüsü benim için tam cehennemin görüntüsüdür ,ama amsterdam öylemi...bergende asla öyle aman aman gökdelenler yok idi ,en büyük çevre kirliliği gökdelenlerdir..
ayrıca ülkede göcü engelleyecek baştan sosyo ekonomik kararları alsa idiniz bu istanbul bu kadar göç almayacak idi karnı doyanın istanbulda ne işi var,,işsiz toprağı olmayan insanlar buraya ekmek için geldiler varını yoğunu saattı geldi burada iş kurdu batırdı iflas etti ya da köşeyi döndü,,
evet umutsuz vakadır istanbul....
istanbulun kurtuluşu nasılmı olacak bana kızmayın ama depremle olacak bir çok ev yıkılacak ve istanbul yeniden kurulacakta eskinin hatalarına düşmeden adam gibi şehirçilik anlayışı ile kuracaksınız ..
istanbulda bisiklet kullanıcısının çoğalmasını istiyorsak en başta milli eğitim bakanı ,iç işleri bakanı vali çevre ve şehirçilik bakanlığı sağlık bakanlığı ulaştırma ,ve tüm belediyeler el ele vermeli ,baştakiler örnek olacak başta ve onlar teşfik edecek,bu millet o zaman yavaş yavaş uyanacak meseleye,
istanbulda çözümler üretilir yeterki belediyelerden hareket görelim eğimli yerlerde oturan vatandaşlara bisiklet asansörleri tabi bunların sayıları fazla olabilir o zaman insanlarda bi kıpırdanma olacaktır,,