Scudo Sports

Vites geçişlerinde sorun

emrahguclu

Üye
Kayıt
10 Mayıs 2013
Mesaj
11
Tepki
1
Şehir
İstanbul/K.çekmece
Bisiklet
Kron
Geçen hafta Kron XC 150 aldım. Vites ayarlarını yaptırmak için mahalledeki bisikletçiye gösterdim, arka vites geçişlerinde sıkıntı vardı, "abi bunun rublesi yamuk ama servisi değiştirmek istemez, 20TL'ye değişirim" dedi. Servise götürdüm, yamuk falan değil dedi vites ayarlarını yaptı sorun yok. Orada adama da söyledim bir tur attıktan sonra, ön vites 2-1 arası değişimde arka vites 1 ya da 2'deyken sıkıntı var. Arka vites 3'teyken değişmiyor desem yeridir. Bir tur da kendisi attı. Sorun yok dedi, üstelemedim. Bugün 26KM turladım Küçükçekmece içinde, aynı sorun devam ediyor.

Sorum şu olay ön vites ayarsızlığı mı sadece? Kendim yapabilir miyim? Yoksa ruble yamuk gerçekten ve onunla ilgili bir problem mi bu?

Aslında elim yatkındır ama öğrenci halimle zar zor aldım bisikleti zaten, daha ilk haftadan kurcalıyorum derken elimde kalsın istemem :eek:
 
Scudo
dostum bende 1 hafta önce aynı modeli aldım, vites ayarları kullandıkça bozulur ben kullanma kılavuzundan bakarak ayarlarını yaptım. Rublede yamukluk olsa zincir atar, sıkışma yapardı daha önceki bisikletim de aynı sorunu yaşadım çünkü
 
Yeni başlık açamadığım için yaşadığım sorunu bu başlığın altına yazıyorum. Bisikletimin arka tekerleğini park ayağı takmak için söküp tekrar taktım. Ardından yüksek viteste (önde en büyük dişlide , arkada en küçük dişlilerde) iken bir gıcırtı sesi ve rahat gitmeme hissi var. Daha düşük viteste olduğu gibi akıp gitmiyor. İnternette bu problemi aradım ve yazılan önerilerden biri arka aktarıcı H vidası ile olası ayar bozukluğunu gidermek idi. Çıplak göz ile baktığımda zincirin bir yere sürttüğünü göremiyorum. Arka tekeri takıp çıkartırken bu ayarı bozmuş olma ihtimalim var mıdır? Bisiklet konusunda yeni olduğum için müdahale konusunda temkinliyim, acaba sorunun gerçekten bu olup olmadığı bir şekilde tam anlamam mümkün müdür?
 
Yeni başlık açamadığım için yaşadığım sorunu bu başlığın altına yazıyorum. Bisikletimin arka tekerleğini park ayağı takmak için söküp tekrar taktım. Ardından yüksek viteste (önde en büyük dişlide , arkada en küçük dişlilerde) iken bir gıcırtı sesi ve rahat gitmeme hissi var. Daha düşük viteste olduğu gibi akıp gitmiyor. İnternette bu problemi aradım ve yazılan önerilerden biri arka aktarıcı H vidası ile olası ayar bozukluğunu gidermek idi. Çıplak göz ile baktığımda zincirin bir yere sürttüğünü göremiyorum. Arka tekeri takıp çıkartırken bu ayarı bozmuş olma ihtimalim var mıdır? Bisiklet konusunda yeni olduğum için müdahale konusunda temkinliyim, acaba sorunun gerçekten bu olup olmadığı bir şekilde tam anlamam mümkün müdür?
Sorununuz çok ciddi bir sorun değil. Tel gerginliğini ayarlamanız yeterli gibi sanki

Usta videoda da bahsediyor çok neden olabilir
1. Jant kadroya düzgün oturmuş mu
2. Kadro kulağı pozisyonunda sapma var mı
3. Aktarıcı bacağında eğrilik var mı
4. Tel gerginliği

Bunların hepsi çok hassas şeyler videolarda anlatırlar genelde çok basit vites ayarlamak derler 5 dk da yaparsınız derler ama ilk 3 maddede sıkıntı varsa o iş o kadar kolay değil acemi için tabi.

1. Çok basit ama gözden kaçırdığı şey o ise gerçekten uğraşır bir türlü ayar tutmaz.

2. Kadro kulağı darbe almış olabilir bu 3. Madde ile de ilgili olabilir aktarıcı darbe almıştır kadro kulağını da yamultabilir.

Bunlardan başka zincir yağsız olabilir.
Tellerin greslenmesi gerekebilir. Çok neden var yani 🥱
 
Son düzenleme:
Sorununuz çok ciddi bir sorun değil. Tel gerginliğini ayarlamanız yeterli gibi sanki

Usta videoda da bahsediyor çok neden olabilir
1. Jant kadroya düzgün oturmuş mu
2. Kadro kulağı pozisyonunda sapma var mı
3. Aktarıcı bacağında eğrilik var mı
4. Tel gerginliği

Bunların hepsi çok hassas şeyler videolarda anlatırlar genelde çok basit vites ayarlamak derler 5 dk da yaparsınız derler ama ilk 3 maddede sıkıntı varsa o iş o kadar kolay değil acemi için tabi.

1. Çok basit ama gözden kaçırdığı şey o ise gerçekten uğraşır bir türlü ayar tutmaz.

2. Kadro kulağı darbe almış olabilir bu 3. Madde ile de ilgili olabilir aktarıcı darbe almıştır kadro kulağını da yamultabilir.

Bunlardan başka zincir yağsız olabilir.
Tellerin greslenmesi gerekebilir. Çok neden var yani 🥱
çok teşekkürler yanıtınız için. yazdığınız olasılıklardan 1 nolu ihtimal olamaz diye düşünüyorum, hidrolik fren var, eğer oturmasa o sürterdi değil mi? 2'yi de kontrol ettim, benim gördüğüm bir sapma yok dişli ve alttaki küçük vites aktarma dişlileri aynı hizada. 3. eğrilik göremedim zaten bisiklet yeni ve bir darbe almadı. 4. ihtimal sanıyorum. tel gerginliğini yavaş yavaş değiştirdim (gidondaki ayardan) ve tel gerginliğini arttırınca (sola doğru çevirince artıyor sanıyorum?) sorun azaldı yani sadece en yüksek üç viteste (ön dişli en büyükte iken en arkadaki son 3 küçük dişlide) sorun daha az var. Tabi çok fazla tel gerginliğini artırınca arkadaki son küçük dişliye artık zincir geçmiyor. sorun herhalde sizin dediğiniz gibi tel ayarından ancak eski haline de henüz getiremedim tekrar deneyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
çok teşekkürler yanıtınız için. yazdığınız olasılıklardan 1 nolu ihtimal olamaz diye düşünüyorum, hidrolik fren var, eğer oturmasa o sürterdi değil mi? 2'yi de kontrol ettim, benim gördüğüm bir sapma yok dişli ve alttaki küçük vites aktarma dişlileri aynı hizada. 3. eğrilik göremedim zaten bisiklet yeni ve bir darbe almadı. 4. ihtimal sanıyorum. tel gerginliğini yavaş yavaş değiştirdim (gidondaki ayardan) ve tel gerginliğini arttırınca (sola doğru çevirince artıyor sanıyorum?) sorun azaldı yani sadece en yüksek üç viteste (ön dişli en büyükte iken en arkadaki son 3 küçük dişlide) sorun daha az var. Tabi çok fazla tel gerginliğini artırınca arkadaki son küçük dişliye artık zincir geçmiyor. sorun herhalde sizin dediğiniz gibi tel ayarından ancak eski haline de henüz getiremedim tekrar deneyeceğim.
Çok teşekkürler, sorun dediğiniz gibi çıktı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Geri