Scudo Sports

Uygun fiyatllı katlanabilir bisiklet arıyorum.

Kayıt
22 Ekim 2014
Mesaj
65
Tepki
4
Şehir
İstanbul
(Önceki konuyu yanlış yere açtım, o yüzden buraya açıyorum şimdi, daha düzenli yazarak.)



İstanbul'da metrobüs, otobüs gibi yerlere binmekte sorun çıkarmayacak, uzun yol için dayanabilecek katlanır bisiklet aramaktayım.

Gidiş ortalama 30 kilometre olacak. Yokuş genelde inme şeklinde olacağı için pek zorlu bir yol değil gidişte. Hızlanınca kontrol kaybedilmemesi lazım tabi.

Gelirken de aynı yolu geleceğim ama sanırım metrobüse bineceğim genelde. Yine de yokuş çıkmaya çalışacağım, özellikle kampüsteki yokuşu. O yüzden orda da zorlanmamam lazım.

Bunlar haftanın 4-5 günü tekrar edecek. Yani günlük 40-50 km sürmem gerekebilecek. 15-0 km hızla gideceğimi düşünürsek, günlük 3-4 saat belki üzerinde olacağım.

2. el forumlarında eski model ürünler bulunmakta ama vitessiz olduğu için yokuş çıkamamaktan ve verim alamamaktan korkuyorum. Bilindik markalara yönelmek istiyorum salcano, bianchi gibi. Bazı modellerde 2. el ile sıfır arasında pek fark yok. Hem sıfır alırsam taksit seçeneği de olabileceği için daha cazip geliyor.

400-500 lira civarı, böyle bir katlanabilir bisiklet aramaktayım. Önerilerinizi ve yorumlarını beklemekteyim.
 
Scudo
DÜzenleyemiyorum. BÜtçeyi biraz daha arttırdım. 700-800e kadar çıkabilirim ama fazla vermek istemiyorum. Ve uzun süre gitmesini istiyorum.

Çelik uzun süre gitmez, paslanır diyorlar, doğru mudur? Alüminyum hafif ve daha sağlam mıdır?

Jant olarak 20 jant düşünüyorum, 26 otobüste filan yer kaplayabilir ve istediğim verimi alamayabilirim. 16 da küçük geliyor.


Sirkeciye daha uğramadım, elimde bilgi olmadan da gitmek istemiyorum. ORada sürüp beğendiğimi alacak değilim. En uygununu bulmaya çalışıyorum.
Salcano easyluxlar 2. elleri 500 lira civarı, dahonların bazılarının 2. elleri 700 liraya var. Kısaca aklım karıştı. Decathlondaki (link) bfold 450 lira ama uzun süreli kullanım için dayanmaz diyorlar.

Yukarıda saydığım gibi genelde düz yolda ama arada inişler çıkışlar olan yollarda günde 3-4 saat belki süreceğim ve en fazla hızda gitmeye çalışacağım bir bisiklet nasıl olmalı, alüminyum mu çelik mi ve markası?
 
Şuradan baktınız mı acaba: (link)
 
@Admin

Orda en düşüğü 1200den başlıyor. Biraz aşıyor bütçeyi. Bir ürün hakkında kullananlarda yorum alırsam daha iyi olacak .

Sürdüğüm yol İstanbul yolları, engebeler filan olacak, çukurlar vs. Yokuş aşağı inerken hız kesmemek istiyorum, kontrolü kaybetmemek. Yani bu tarz yerlerde bu kadar yoğun kullananlar varsa memnun olup olmadıklarını söylerlerse modellerinden sevinirim.
 
katlanır bisikletten fazla bir umudunuz olmasın özellikle istanbul yollarında.
sirkecide bütcenize uygun salcano kron bianchi bulabilirsiniz,hepsi alü kadrodur.
ekiplarıda aşşa yukarı aynıdır.
sanırım bir tek kron fd1000de önde amortisor oluyor.

zaten 20 inc teker bile istanbulun bol cukurlu yolları için cok rahatsız edici.
ayrıca katlanır bisikletler biraz hızlanınca çok tedirgin ediyor.
biraz yatarak dönim derseniz pedal 12-6(Saat) posizyonunda iken kesin yere sürtüyor.

800 km kadar giant expressway katlanır bisiklet kulladım.
kafamda fikir aynı idi yorulunca taksiye otobuse bişeye koyar dönerim diye.

fakat biraz sürüp artık 20-25 km tek oturuşta gitmeye başlayacak kondisyona gelince anladımki katlanır bisiklet eziyet.
sizde iyi düşünün bir daha al sat yapıp boşuna zaman ve para kaybetmeyin.
 
@kivilcimb

Şu an normal bisiklet mi kullanıyorsunuz yani? Daha önce normal bisikelt kullanan katlanır kullanıcıları, fazla bir fark olmadığını hatta katlanırla daha hızlı gidebildiğini bile söylüyorlar. NE konuda eziyet, hız mı mesela?
 
@Caner Aydın

katlanır bisikleti hiç katlama gereği duymayınca normal bisiklet aldım.
zaten otobüs minibüs gibi ulaşım araçlarının gidebileceği yere gitmeye başlayınca katlanır bir işe yaramıyor.
ayrıca o geometri böyle çıkıp 30 40 km yaptırmaz.
bel ve sırt ağrısı çekersiniz.
katlanırda icat alanı marinelerde 2 tekne arasında yürümemektir ;)
yada 3-5 km yol almak için.

hız yönüne gelirsek söylediğiz olay fiziken mümkün değil.
bir kere 20 jant ile 28 jant veya 26jantın yuvarlama çapları arasında fark vardır.

bir tur pedal çevirdiğinizde yuvarlanma çapı yüksek olan teker daha fazla yol alır.(kullanılan aynakol ve ruble çarkının aynı diş sayısına sahip olduğunu farz edersek)
 
(link)

26 jant bir ürün 500 lira civarı ama çelik. BUnu alabilirim ucuz diye.
 
(link)

Bunu tavsiye edebilirim 2 ay önce aldım son derece memnunum. Geçen hafta işe giderken metroya binmek istedim. Turnikelerde görünce görevli bu saatte bisiklet yasak diye uyardı hemen katlanır dedim katladım ve geçtim. Dönüşte hiç metroyu da kullanmadım. Tavsiye ederim gerçekten
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Aydın
@emekcanh

Hız konusunda da bilgi verebilir msiiniz? Yokuş çıkma zorlanma ve inmede hızlanınca kontrol kaybetme oluyor mu? Ve sürerken bazı yerlerin oynaması, esnemesi gibi şeyler? Ne kadar hıza çıkabiliyor?
 
GEOTECH FOLD UP 26D KATLANABİLİR BİSİKLET
(link)

Şu ürün nasıl sizce, bana uygun mu? Marka biraz taklit deniyor bu sitede bir kaç yoruma göre. ama bu ürünle ilgili yorum göremedim.
 
Kontrol kaybı yaşayabileceğim bir hıza henüz ulaşmadım. Ama sürerken eklem noktalarının oynaması esnemesi gibi bir problem yok.
 
@emekcanh

Hocam hiç ciddi bir yokuş tırmandınız mı ve daha önce normal bisiklet kullandıysanız karşılaştırabilirmisiniz
 
@Ali Ç.

Ciddi yokuş derken tam olarak neyi kastediyorsun bilmiyorum ama çıktığım yokuşlara örnekler verebilirim. Alibeyköy'den Yeşilpınar'a çıkan Saya yokuşunu evimin konumu dolayısıyla her bisiklet sürüşümden sonra çıkıyorum. Beşiktaş'taki Barbaros bulvarını çıktım. Yıldız Parkı'nın içerisinden Balmumcu'ya çıktım. Kağıthane'den Poligon yokuşu ile Okmeydanı, Örnek Tepe'ye çıktım.

Bahsettiğim yokuşları bilmiyorsan bile internetten yükseklik ve eğim oranlarına bakarak fikir edinebilirsin diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Ç.
@emekcanh

Çok teşekkürler ilginiz için anlaşılan gidip bakmak gerekecek hepsiburadadan olduğu için nasıl bakıcam bilmiyorum ama bakıcaz :)
 
Dahon vitesse D8 model katlanır bisikleti 6 ay kadar kullandıktan sonra sattım. Katlanır bisiklet gerçek bir bisiklete binme deneyimi sağlamıyor. 20-25 km hızlarda gidon tedirgin ediyor. Yoldaki çukur ve çıkıntıları çokca hissettiriyor. En fazla 10 kere katlayıp toplu taşımaya binmişimdir. Benim günlük yolum gidiş dönüş 12 km ve yokuşlu. Eğer düz bir yolum olsaydı katlanırı kullanmaya devam edebilirdim. Görüntü olarak güzel bisikletler ama işte gerçek bir bisiklet deneyimi sunmuyor.
 
@Caner Aydın

Üst yorumda arkadaşın açıklamış olduğu nedenler ve yokuş ve 20 jantların beni taşıyamaması o 26 jant teşır mı onu da bilmiyorum da işte 102 kiloyum 10 kilo çanta kıyafet tutsa 112 kilo bunların sınırı 100kg zaten beni taşısa bile yokuşlarda sorun çıkaracaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Aydın
Tilt 'in bazı modelleri 120 kg taşıma kapasitesi olduğunu belirtiyor özelliklerinde, ha fiyat olarak uygun olmayabilir ama taşıma kapasitesi en yüksek 20" modeller bunlar sanırım.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Aydın
@Ömer D.

Bisikleti uyduracağımıza bizim göbeği eritmemiz lazım hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: Caner Aydın
Geri