Scudo Sports

Ünlü bisikletçi Davide Rebellin kamyonun altında kalıp hayatını kaybetti

Scudo
Toprağı bol olsun.
 
yazık ya. çok acı.. yıllarca tdf'da, giro'da izlediğimiz bir sporcuydu. bu şekilde hayatının sona ermesi çok acı. hem de bu yaşta.
ne olacak bu bisikletçilerin hali, ne olacak bizim sonumuz böyle.
korkar olduk bisiklete binmekten.
 
Kötü olmuş gerçekten. Kazanın ayrıntılarını tam olarak bilmiyoruz ama, motosiklet ile başka araç kazalarında suçlu tarafın %80 diğer araçlar olduğu istatistigin düşünerek muhtemelen Kamyondadır suç.

Ancak yaş çok ilerlemiş, geçenlerde başka bir mesajımda da yazmıştım, hemen hemen tüm spor dallarında, özellikle kuvvet, dayanıklılık, esneklik gibi özelliklerin daha baskın olduğu spor dallarında max. 35 yaşına gelen profesyoneller jübile yaparlar.

51 yaşındaymış arkadaş, ne reflex kalır, ne iyi görebilir etrafı, çabuk tepki veremez, işitme zayıflar... Bir sürü vucutsal zayıflık. Belki 20-25 li yaşlarda olsa kurtulabileceği bir kaza getirmiş bu handikaplar.

35 yaşını aşmış arkadaşlar, aramızda hekimler var ise durumu daha bilimsel olarak aciklar, vucudu fazla zorlamamak, risk almamak lazım. Heleki Yol bisikleti gibi yuksek hızda giden, kontrolü zor olan, yol tutuş ve frenajı ince lastiklerden dolayı zayıf olan, sürüş ve oturuş pozisyonundan dolayı yolu daha sınırlı görüp daha zor bir kullanıma sahip olan bisikletleri kullanan arkadaşlar dahada dikkatli olsunlar. Allah korusun.

Herkesin uzun yıllar boyunca keyifli pedal cevirmesini dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41 ve semih59
Kazanın ertesi günü haberleri tarayıp kazanın detayını araştırdım. Yerel bir gazetede biraz bilgi vardı.
Güvenlik kamerası kayıtlarına göre, kamyonla yan yana sürüş yaptığı esnada, sağdaki bir restoran girişine kırmış direksiyonu kamyon şoförü.
Demek ki bisikletliyi görmedi veya kör noktasındaydı. Toprağı bol olsun, kötü bir kaza ☹

Bisikletlilerin en çok dikkat etmesi gereken şeylerden birisi bence bu, bir araçla yan yana sürüş yapıyorsanız, her sağa dönüşte üzerinize direksiyon kırabileceğinin bilincinde hareket etmek gerek. Bir diğeri de, sabit araçların sağından veya solundan sürüş yapıyorsak açılacak kapılara karşı, ve araçların arasından çıkabilecek yayalara karşı çok dikkat etmemiz gerek.

Herkese kazasız sürüşler diliyorum. ☹
 
Kazanın ertesi günü haberleri tarayıp kazanın detayını araştırdım. Yerel bir gazetede biraz bilgi vardı.
Güvenlik kamerası kayıtlarına göre, kamyonla yan yana sürüş yaptığı esnada, sağdaki bir restoran girişine kırmış direksiyonu kamyon şoförü.
Demek ki bisikletliyi görmedi veya kör noktasındaydı. Toprağı bol olsun, kötü bir kaza ☹

Bisikletlilerin en çok dikkat etmesi gereken şeylerden birisi bence bu, bir araçla yan yana sürüş yapıyorsanız, her sağa dönüşte üzerinize direksiyon kırabileceğinin bilincinde hareket etmek gerek. Bir diğeri de, sabit araçların sağından veya solundan sürüş yapıyorsak açılacak kapılara karşı, ve araçların arasından çıkabilecek yayalara karşı çok dikkat etmemiz gerek.

Herkese kazasız sürüşler diliyorum. ☹
Evet ifadesinde görmediğini yazmış ama görgü tanıklarının ifadelerine görede, çarptığını farketmiş, hatta kamyondan inip bakmış ama yardım çağırmak yerine kamyona binip ülkesine geri dönmüş. Bu arada kamyon şöforü 62 yaşında alman uyruklu ve italyada yaptığı ilk vukuat değilmiş.
 
Kötü olmuş gerçekten. Kazanın ayrıntılarını tam olarak bilmiyoruz ama, motosiklet ile başka araç kazalarında suçlu tarafın %80 diğer araçlar olduğu istatistigin düşünerek muhtemelen Kamyondadır suç.

Ancak yaş çok ilerlemiş, geçenlerde başka bir mesajımda da yazmıştım, hemen hemen tüm spor dallarında, özellikle kuvvet, dayanıklılık, esneklik gibi özelliklerin daha baskın olduğu spor dallarında max. 35 yaşına gelen profesyoneller jübile yaparlar.

51 yaşındaymış arkadaş, ne reflex kalır, ne iyi görebilir etrafı, çabuk tepki veremez, işitme zayıflar... Bir sürü vucutsal zayıflık. Belki 20-25 li yaşlarda olsa kurtulabileceği bir kaza getirmiş bu handikaplar.

35 yaşını aşmış arkadaşlar, aramızda hekimler var ise durumu daha bilimsel olarak aciklar, vucudu fazla zorlamamak, risk almamak lazım. Heleki Yol bisikleti gibi yuksek hızda giden, kontrolü zor olan, yol tutuş ve frenajı ince lastiklerden dolayı zayıf olan, sürüş ve oturuş pozisyonundan dolayı yolu daha sınırlı görüp daha zor bir kullanıma sahip olan bisikletleri kullanan arkadaşlar dahada dikkatli olsunlar. Allah korusun.

Herkesin uzun yıllar boyunca keyifli pedal cevirmesini dilerim.
Hocam kamyoncu sağa kırmış adamı ezmiş diğer tarafa göndermiş. Böyle bir durumda 15 yaşındaki refleksi güçlü bir çocuğunda çok yapacağı bir şey yok. Ha Davide sürüş esnasında kamyonun altına girseydi senin söylediklerin bu kazanın bu ihtimali (Yaş ve reflex) izahını anlardık. Doğrudur bisikletle 15 yaşındayken yaptığımız hareketleri yapamıyoruz. Refleksimiz ve gücümüz yetmiyor. Hatta çocuklu yaşlarda ki sürüşlerim aklıma gelince deli cesareti deyip geçiyorum. İlerleyen yaşlarda refleks yerini tecrübeye bırakıyor. Belli bir yaşa gelmiş sporcuların doktor kontrolü olayına elbette katılıyorum. Yukarıda yazdığınız yorumun bu kaza ile alakası yok. Adam direk sağa kırmış Davide'yi katletmiş.
@Semih Cavdar arkadaşımız kamyon şoförünün yaşının 62 olduğunu yazmış. Sen öldürenle ölenin yaşını ve refleksini karıştırdın galiba diyeceğim ama hiçte öyle yorumlamamışsın. Böyle bir kazada bu kadar talihsiz bir yorum yapman bisiklet dünyasından çok uzak olduğunu gösteriyor. Yorumunuz gerçekten incitici. Yok ben yaş ve refleks olayını anlatmaya çalıştım diyorsanız ,bu başlığın konusu değil.
Bu vesileyle Bisiklet Camiasına tekrar geçmiş olsun ve Davide'nin toprağı bol olsun diyorum.
 
Hocam kamyoncu sağa kırmış adamı ezmiş diğer tarafa göndermiş. Böyle bir durumda 15 yaşındaki refleksi güçlü bir çocuğunda çok yapacağı bir şey yok. Ha Davide sürüş esnasında kamyonun altına girseydi senin söylediklerin bu kazanın bu ihtimali (Yaş ve reflex) izahını anlardık. Doğrudur bisikletle 15 yaşındayken yaptığımız hareketleri yapamıyoruz. Refleksimiz ve gücümüz yetmiyor. Hatta çocuklu yaşlarda ki sürüşlerim aklıma gelince deli cesareti deyip geçiyorum. İlerleyen yaşlarda refleks yerini tecrübeye bırakıyor. Belli bir yaşa gelmiş sporcuların doktor kontrolü olayına elbette katılıyorum. Yukarıda yazdığınız yorumun bu kaza ile alakası yok. Adam direk sağa kırmış Davide'yi katletmiş.
@Semih Cavdar arkadaşımız kamyon şoförünün yaşının 62 olduğunu yazmış. Sen öldürenle ölenin yaşını ve refleksini karıştırdın galiba diyeceğim ama hiçte öyle yorumlamamışsın. Böyle bir kazada bu kadar talihsiz bir yorum yapman bisiklet dünyasından çok uzak olduğunu gösteriyor. Yorumunuz gerçekten incitici. Yok ben yaş ve refleks olayını anlatmaya çalıştım diyorsanız ,bu başlığın konusu değil.
Bu vesileyle Bisiklet Camiasına tekrar geçmiş olsun ve Davide'nin toprağı bol olsun diyorum.

Bence boşuna alınganlık yapmışsınız. Kaza icin mesajımda belkide dedim, daha genç olsa farkedebilirdi kurtarabilirdi gayet net söylediklerim. Gençsiniz diye her kaza tehlikesini kurtaracaksınız diye bir şey yok, ama ileri yaşlarda birisine göre sansiniz artar. Daha iyi görür, daha iyi duyar, daha hızlı tepki verirsiniz.

Bu işin tecrube ilede alakası yok, yaş 51 cok ciddi bir yaş. 40 lı yaslarda bile degilmis rahmetli. Benimde yaşım 44 vucudumu taniyorum, risk almiyorum ve mesajimda da sadece ozellikle yuksek suratli ve kullanimi zor olan bisiklet severlere masumca bir oneri yaptim.


Tecrubenin yeterli olmadigini zorlu bir kosulda anlarsiniz, 15 yıl önce aynı pist gününde olsanız, dalga gecerek tur bindireceginiz, 14 yasindaki çocuğun arkasından kopmamak icin yırtınırken, 20 dakikalık seansın 15.ci dakikasından sonra dikkatiniz dagilmaya, daha erken frenaj yapmaya, virajlara daha dusuk sürat ve daha dik yatış aciları ile girmeye başlayıp kopmaya başlarsınız, ha birde daha iyi görebilmek için kaskın icine taktığınız numaralı gözlüğünüzü buğu önleyici sprey ile silmenize rağmen o kadar zorlanmissinizdir ki, gozlugunuz bile bugulanmistir.

Saygılarımla.
 
Bence boşuna alınganlık yapmışsınız. Kaza icin mesajımda belkide dedim, daha genç olsa farkedebilirdi kurtarabilirdi gayet net söylediklerim. Gençsiniz diye her kaza tehlikesini kurtaracaksınız diye bir şey yok, ama ileri yaşlarda birisine göre sansiniz artar. Daha iyi görür, daha iyi duyar, daha hızlı tepki verirsiniz.

Bu işin tecrube ilede alakası yok, yaş 51 cok ciddi bir yaş. 40 lı yaslarda bile degilmis rahmetli. Benimde yaşım 44 vucudumu taniyorum, risk almiyorum ve mesajimda da sadece ozellikle yuksek suratli ve kullanimi zor olan bisiklet severlere masumca bir oneri yaptim.


Tecrubenin yeterli olmadigini zorlu bir kosulda anlarsiniz, 15 yıl önce aynı pist gününde olsanız, dalga gecerek tur bindireceginiz, 14 yasindaki çocuğun arkasından kopmamak icin yırtınırken, 20 dakikalık seansın 15.ci dakikasından sonra dikkatiniz dagilmaya, daha erken frenaj yapmaya, virajlara daha dusuk sürat ve daha dik yatış aciları ile girmeye başlayıp kopmaya başlarsınız, ha birde daha iyi görebilmek için kaskın icine taktığınız numaralı gözlüğünüzü buğu önleyici sprey ile silmenize rağmen o kadar zorlanmissinizdir ki, gozlugunuz bile bugulanmistir.

Saygılarımla.
Başkalarının trafikte yaptığı hata/hataları ölen kişinin yaşına bağlamakta güzel bir beceri olsa gerek.. Çok zor değil google da bir araştırma yapın bakalım kaçtane genç yaşta çocuk yada genç birey trafikte katledilmiş..
 
Toprağı bol olsun. Kamyonlar çok tehlikeli olabiliyor, bazı iki harfli sürücüler özellikle silme geçiyorlar sırf tedirginlik verip büyüklük taslamak uğruna. Geçen sene Manisa'da bisiklet servisliği yapan bir abimize taktırmıştı arkadan gelen bir kamyon, Akhisar Manisa yolunda. Bisikleti hurda oldu, kendisi kazayı ucuz atlattı Allah'tan.
 
Kamyonların sağında solunda önünde Arkasında. Hep korkarım Araba ile . Bisiklet ile daha çok korkarım . Kamyon tır vs. Hep uzak dururum . Arabayla ya yavaşlarım yada hızlanır giderim . Birde taksici ve özellikle minibüsçülerden çok tırsarım , taksici durdu mu. Sağından geçerken çok yavaş geçerim. Çünkü kapıyı açacak olan müşteri %99 arkasına bakmadan açar kapıyı . Dün başıma geldi .
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41 ve Özcan
Kötü olmuş gerçekten. Kazanın ayrıntılarını tam olarak bilmiyoruz ama, motosiklet ile başka araç kazalarında suçlu tarafın %80 diğer araçlar olduğu istatistigin düşünerek muhtemelen Kamyondadır suç.

Ancak yaş çok ilerlemiş, geçenlerde başka bir mesajımda da yazmıştım, hemen hemen tüm spor dallarında, özellikle kuvvet, dayanıklılık, esneklik gibi özelliklerin daha baskın olduğu spor dallarında max. 35 yaşına gelen profesyoneller jübile yaparlar.

51 yaşındaymış arkadaş, ne reflex kalır, ne iyi görebilir etrafı, çabuk tepki veremez, işitme zayıflar... Bir sürü vucutsal zayıflık. Belki 20-25 li yaşlarda olsa kurtulabileceği bir kaza getirmiş bu handikaplar.

35 yaşını aşmış arkadaşlar, aramızda hekimler var ise durumu daha bilimsel olarak aciklar, vucudu fazla zorlamamak, risk almamak lazım. Heleki Yol bisikleti gibi yuksek hızda giden, kontrolü zor olan, yol tutuş ve frenajı ince lastiklerden dolayı zayıf olan, sürüş ve oturuş pozisyonundan dolayı yolu daha sınırlı görüp daha zor bir kullanıma sahip olan bisikletleri kullanan arkadaşlar dahada dikkatli olsunlar. Allah korusun.

Herkesin uzun yıllar boyunca keyifli pedal cevirmesini dilerim.
Rahmetli olan bir bisikletçinin ardından da polemik çıkaracak bir konu buluyorsunuz ya.Başka bir şey diyemiyorum.
 
Kötü olmuş gerçekten. Kazanın ayrıntılarını tam olarak bilmiyoruz ama, motosiklet ile başka araç kazalarında suçlu tarafın %80 diğer araçlar olduğu istatistigin düşünerek muhtemelen Kamyondadır suç.

Ancak yaş çok ilerlemiş, geçenlerde başka bir mesajımda da yazmıştım, hemen hemen tüm spor dallarında, özellikle kuvvet, dayanıklılık, esneklik gibi özelliklerin daha baskın olduğu spor dallarında max. 35 yaşına gelen profesyoneller jübile yaparlar.

51 yaşındaymış arkadaş, ne reflex kalır, ne iyi görebilir etrafı, çabuk tepki veremez, işitme zayıflar... Bir sürü vucutsal zayıflık. Belki 20-25 li yaşlarda olsa kurtulabileceği bir kaza getirmiş bu handikaplar.

35 yaşını aşmış arkadaşlar, aramızda hekimler var ise durumu daha bilimsel olarak aciklar, vucudu fazla zorlamamak, risk almamak lazım. Heleki Yol bisikleti gibi yuksek hızda giden, kontrolü zor olan, yol tutuş ve frenajı ince lastiklerden dolayı zayıf olan, sürüş ve oturuş pozisyonundan dolayı yolu daha sınırlı görüp daha zor bir kullanıma sahip olan bisikletleri kullanan arkadaşlar dahada dikkatli olsunlar. Allah korusun.

Herkesin uzun yıllar boyunca keyifli pedal cevirmesini dilerim.
yazdıklarında kısmen doğruluk payı olabilir ancak bu kaza ile ilgisi yok. inan ki vukuatlı ve 62 yaşında olan bir kamyon sürücüsü gibiler yollarda olmasa hiçbir bisikletli kaza ile ölmez.
ayrıca merhum öyle bitik bir adam falan da değildi. daha düne kadar etaplar kazanan, 20lik gençlere nal toplatan bir adamdı.
 
2017 yılında Astana sporcusu Scarponi de İtalya'da antrenman yaparken kamyon kazasında vefat etmişti. burada konusu da açılmıştı. İtalya bu konuda biraz sabıkalı gibi.
Rebellin'de ülkemizde etap birinciliği almıştı, Elmalı etabı diye hatırlıyorum. iki bisikletçinin de toprağı bol olsun. trajik bir durum
 
Geri