Scudo Sports

Tur Bisikleti(Yardım)

Kayıt
29 Aralık 2015
Mesaj
24
Tepki
3
Yaş
38
Şehir
van
İsim
serdar
IMAG0055.jpg
IMAG0031.jpg IMAG0029.jpg IMAG0032.jpg IMAG0055.jpg IMAG0058.jpg IMAG0059.jpg IMAG0066.jpg IMAG0057.jpg

Öncelikle belirteyim bu konuda amatörüm dolayısıyla bilgi ve tecrübelerinize ihtiyacım var.Bisikleti ikinci el satış yapan popüler bir siteden aldım.95 model Schwinn 100.yıla özel 26 jant dağ bisikleti modeli. İsmi de Clear Creek.Cromoly kadro ve maşa 18 vitesli bir bisiklet.Ağırlığı 13-14 kg arası.amacım bisikleti bir tur bisikletine dönüştürmek.Kafama takılan soruları siz tecrübeli arkadaşlarıma sorup vereceğiniz cevaplar ışığında hareket etmek istiyorum.
1)Bu bisikletin kadro yapısı geometrisi tur bisikletine uygun mu?
2)Kadro kalitesi yapılacak masraflara değer mi?
3)Vitesleri yükseltmek istiyorum 18 vitesten en az 27 vitese geçmek istiyorum bisiklet bunun için uygun mu?Vitesleri yükseltmem için hangi parçalara ihtiyacım var, neleri değiştirmem gerekiyor?
4)Jant daha ince lastikler takılmaya müsait mi?
şimdilik aklıma takılan bunlar.yardımcı olursanız çok sevinirim arkadaşlar.
 
Scudo
@serdaroviç
1-Bence çok güzel bir tur bisikleti olur.kadro surly long haul trucker animsatiyor.
2-cromoly kadro olduğu için degecektir,ayrıca 26 jant
3-vites ve göbek lerin bakımını yaptır eğer kullanılacak durumdaysalar bence değişmeye gerek yok aksi takdirde komple vites setine ve arka göbeğe ihtiyacın olacak çünkü arka göbek 9 lu sisteme uygun değildir
4-tür bisikletin de çok ince lastiğe ihtiyacın olmaz schwalbe marathon 26x1.75 veya 26x2.00 ile tam bir tür canavarı olacaktır

Bilgim kadariyla cevapladım daha tecrübeli arkadaşların da yorumları olacaktir
 
Öncelikle direkt dağ bisikleti değil, gezinti (Trekking de diyebilirim aslında) bisikleti gibi duruyor. Tur için ideal. Bagaj gibi değişiklikler yapmak isterseniz kadro direkt uygun değil. Ama çeşitli aparatlarla her türlü ayarlanır :)

Kadro nefis bir kadro, sonuna kadar değer ;)

Arka göbek vidalı mı kaset göbek mi? Ona göre viteslerde değişiklik yapılabilir. Göbeği de değiştirmeniz gerekebilir. Vites sistemi yükseltme konusunda forumda arama yapmanızı rica edeceğim.

Lastik ölçüleri için de @onur_özkan çok güzel öneride bulunmuş. Ama içinize sinmezse, forumda lastik seçimi ve jant uyumu konusunda birçok yanıt mevcut ;)
 
@Anonim Hocam çok sağ olun.Hocam 9'lu vites seti alsam bir de araka göbeği değişsem çok maliyetli olmaz mı?
 
@serdaroviç
Malesef evet. Komple değişimden bahsediyoruz. Arka 6'lı yerine 9'lu olacak. Göbek, ruble, zincir, aynakol, ön ve arka aktarıcılar değişecek. Tabi vites kolları da.
 
deore vites seti(v fren uyumlu) alsam bir de arka göbeği 9'lu alsam bu parçalar bisikletle uyumlu olur mu?bisiklet 95 model olduğundan alacağım güncel parçalar sıkıntı oluşturmaz mı?
 
Merhaba cevaplanabilecek birçok soruyu arkadaşlar cevaplamış. Ben sadece bir öneride bulunacağım. 9'lu değilde 8'li sistem kullansanız fiyat daha da aşağı inecektir. Ve ayrıca daha sonradan kullanınca eskiyecek zincir ve ruble değişiminde fiyat daha da uygun olacaktır.
 
Bu arada arka göbek milli. Kaset göbeğe geçmeniz gerekiyor çok aşırı birşey tutmaz göbek fiyatı.
 
@MBB hocam sağ olun.Peki 8'li sitem aldım diyelim ki bunu 27 vites yapmak için sadece rubleyi ve vites kollarını mı değiştirmek lazım.
 
Tur için alivio mu deore mi daha dayanıklı. sağlamlık daha önemli benim için. Amacım performans değil.Yokuş çıkabilsin dayanıklı olsun.
 
@serdaroviç hocam 10-9-8 farketmez yani istediğiniz gibi tura çıkabilirsiniz kaldıki benim bisikletim bile 8'li sistem yani 24 vites(resmi aşağıda:)).. Vites 30 oluş 27 olmuş 24 olmuş aman aman bir fark oluşmaz. Ekonomiklik açısından 8'li yani 24 vites alsanız sizin için daha uyguna gelir. Sağlamlık yönünden ufak farklar olacaktır ama devede kulak misali kadar da değil yani. Eğer devede kulak kalsaydı ilk başta kendi bisikletimi hemen 9'lu veya 10'lu sisteme geçirirdim. Tur için Altus veya sram x4 bile gayet işinizi görecektir. Turcu adama vites sayısı yüksek sistem gerekmiyor. Orta seviye olması ve yokuşlarda yormaması kâfi. 8'li yani 24 vitesli bir bisiklet için rublede en büyük dişli 11-34 var yani 34'ten yüksek üretimi yok. Siz gidip deore 10'lu yani 30 vitesli bir sistemde en fazla 11-36 buluyorsunuz. Arada 2 diş fark ediyor. Aynakol dişlilerinde 22-32-42 aldığınızda keşke denilecek bir durum olmuyor.
image.jpeg
 
Arkadaşlar konuyu hortlattım kusura bakmayın. Bisikleti bir araya getirdim yalnız şöyle bir sıkıntı var:gidona çok fazla eğilmek zorunda kalıyorum.Bunun için ne yapabilirim?Gidonu nasıl yükseltebilirimEski tarz bir bisiklet olduğu için gidon yükseltme aparatları bu bisiklete uygun olur mu?Ya da kelebek gidon takma imkanım var mı?Ayrıca bisikletin gidonu çok dar kelebek gidon bu soruna çare olur mu?
 
şimdi bisiklet sırf cromoly olduğu için bir takım zevat çıkıp üff anam be bisiklete bak hemide cellik diyecektir. Biz bir bisiklete ön bildirimle yaklaşmadığımızdan bisikletin yarar olup olmadığını inceleme yapmadan bilemeyiz. Bisiklet güzel korunmuş bir şeye benziyor ama bunca sene rutubetli bir bodrumda durmuşsa oksitlenmeden vede çürümeden payını almış olabilir. Yani bir klasik olmaktan ziyade arkaik olabilir. Yapacağın masraf ile atmış olduğun taş ürküteceğin kurbağaya değmeyebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@mehmetsunu hocam bisikleti ayrıntılı bir biçimde inceledim herhangi bir pasa çürümeye denk gelmedim.bisikleti birleştiren bisikletçiye de bisiklet 20 senelik deyince adam baya şaşırdı temiz korunmuş dedi.ayrıca bisikleti bisikletçiye kadar elimle taşıdım çelik gövdeli olmasına rağmen çok da ağır olmadığını fark ettim.diğer bisikletim alüminyum 12.8 kg bu bisiklet çelik ama 13.1 kg.neyse mesele o değil hocam amacım kendimi veya bisikleti savunmak değil.bisiklete ilk etapda çok da masraf yapmayı düşünmüyorum.yani ilk amacım güzel iki lastik takıp gidonu kendime göre uyarlamak .lastikler konusunda endişem yok fakat gidon konusunda endişelerim var bisiklet eski olduğu için yeni aparatlarla uyumlu olur mu?kelebek gidonla veya gidin ayarlayıcıyla bu meseleyi halledebilir miyim?

Arkadaşlar lütfen yardım!
 
95 çok da eski bir yıl değil, standard gidon yükselticiler olur. bu arada "alçak duruyor"dan kastınız önemli, uzun tur da olsa öyle çok dik durmayı beklemeyin.

Cromoly (25crMo4) eğer iyi işçilik görmüşse kolay paslanmaz. işçiliğin iyi olup olmadığını kaynak noktalarının belli olup olmamasından anlayabilirsin. eğer kaynak noktaları temizlenmiş, elektrot izleri yoksa, boyası da güzel yapılmıştır ki sizinki öyle duruyor. Avrupa üretimi ise zaten sorunsuzdur.

bir ay önceki göderilere ek olarak, göbekleri direkt çöpe atıp (hareketli parçalar çöpe prensibi) minimum vitesle en ucuz yenilenme ile devam edin.
 
@serdaroviç hocam görmedim geç oldu. dezavantajı gereksizliği , yoksa fazla vites göz çıkarmaz tabi. Uzun turlarda zaten genelde rublenin ortadaki dişlilerini kullanacağımız için (rublenin eskimemesi için) uç viteslere çok da çıkmayacağız. Yine de oranlar önemli. benim için aynı vites aralığını verecek minimum vites sayısı yeterlidir. (Rohloff bunu 14 vitesle halletti)
 
Geri