Scudo Sports

Tuna Nehri Bisiklet Turu | 14. Gün (Gyor-Neszmely)

Barış Çavuş

Gezgin Kızanlar
Kayıt
7 Eylül 2009
Mesaj
285
Tepki
1.005
Şehir
İstanbul-Avrupa
Bisiklet
Sedona
Tuna Nehri Bisiklet Turu | 14. Gün (Gyor-Neszmely) 23.08.2017

Bu sabah saat 6:00 civarında Gyor’de uyandık. Uyandığımızda öyle üşüdük ki tulumlarımızın içinden ancak bir saat sonra çıkabildik. Titreye titreye eşyalarımızı toparlamaya başladık. Ama bir sorunumuz vardı. Dün akşam kamp alanında 2.5€ ödeyerek çamaşırlarımızı makineye atmıştık ve sabaha kadar kuruyacağını düşünmüştük. Oysaki yanılmışız birkaç parça eşya dışında neredeyse hiçbiri kurumamıştı. Eşyalarımızı toplarlarken ve kurumayan çamaşırları bisikletlere asarken saat 8:00 oldu.Dün kamp alanına dönerken gördüğümüz süper markete uğrayarak kahvaltılık bişeyler aldık. Şehir merkezinde EuroVelo 6 tabelası görmüştük.

gyor-ayrilis.jpg


Merkeze doğru devam ettik. Tabelayı takip edip biraz ilerledik. Sonra karşımıza başka bir tabela çıkmadı. Biz yine devam ettik. Bir süre sonra artık şehirden çıkamadığımızı fark ettik. maps.me uygulamasından baktık. Farklı bir yol gösterdi biraz geri gittik. Derken Merve şehirden çıkamadığımız için sinirlenmeye başladı ve maps.me nin bizi çok dolandırdığını söyledi. Bende sakin kalmaya çalışıp biraz maps.me biraz da tahmin yürüterek asıl bisiklet yoluna çıkmak için yeni bir rota oluşturdum. Bu rotadan sürdük ve ileride bisikletçileri gördük. Bende kısa bir rahatlama oluştu ama bu kez Münih’ten bu bölge ile ilgili harita almadığım için Merve bana kızdı. Bende yolu bulduğumuzu görünce önden hızlanıp 1-2 km kadar aramızdaki farkı açtım. Çünkü bende çok sinirlenmiştim. İleride bulunan bir yol ayrımında onu bir süre bekledim. İkimizde çok kızgındık. Biraz tartıştık herkes üzerindeki siniri atınca biraz rahatladık ve sarılıp barıştık. Barıştıktan sonra öğrendim ki meğerse ben öyle bırakıp gittiğim için bilerek olabildiğince yavaş gelmiş :) Turda tabiki de her an harika geçmiyor. Ne kadar düşüncelerimiz ortak olsa da arada farklı düşündüğümüz noktalar oluyor.

EuroVelo-6-asfalt-yol.jpg


Sonra yolda ilerlerken yaşadığımız tartışmanın nedenini konuşmaya başladık. Sabah yola soğuk nedeniyle tahminimizden geç başlamak zorunda kalmıştık, şehirden dolanıp çıkmıştık (bence sorun değil) ayrıca saat 10.30’a geliyordu ve biz hala kahvaltı yapamamıştık. Hepsi üst üste gelince böyle oldu. Burada öğrendiğimiz çok önemli bir şey var. Karnımız açken çabuk sinirleniyoruz ve birbirimize tahammülümüz az oluyor :)

macaristan-bisiklet.jpg


Neyse sorunlar her zaman hayatımızın bir parçası önemli olan onları en kısa sürede kalıcı çözümlere ulaştırabilmek :) Sorunumuzu yolda ilerlerken çözdük ve yol kenarında bulduğumuz bir piknik masasında saat 11:00 gibi ancak kahvaltımızı yapabildik.

EuroVelo-6.jpg


Kahvaltımızın ardından bazen araçlarla birlikte aynı yoldan bazen toprak yoldan bazen de adeta MTB bisikletle gidilebilecek yoldan sürerek saat 16:00 gibi Komarom şehrine vardık.

EuroVelo-6-toprak-yol.jpg


Komarom'a gelirken yol üzerinde çocuklarıyla birlikte aile olarak bisiklet turu yapan turcular gördük. Önde baba arada iki çocuk arkada anne harika değil mi?

cocuklu-aile.jpg


Gittiğimiz yönde Slovakya ve Macaristan’ı Tuna Nehri ayırıyor. Yolda bu kadar zaman kaybetmeseydik karşı kıyıda Slovakya’da bulunan Komarno şehrinde de bir tur atmak istiyorduk. Akşam için süper marketten alışveriş yaptık. Toprak yol bizi yormuştu. Sonra bir kafede mola verdik ve önümüzdeki rotayı daha ne kadar gidebileceğimizi değerlendirdik.

EuroVelo-6-toprak-yol-2.jpg


Gyor’den Komarom’a kadar olan kısımda araçlarla birlikte ilerlediğimiz yoldan çok seyrek araç geçiyordu. Ancak Komarom’dan sonra Neszmély kasabasının az ilerisinde bulunan kamp alanına kadar büyük araçların çok sık kullandığı bir yoldan devam ettik. Neyse ki şöförlerin neredeyse tamamı bisikletlilere saygılıydı. Herhangi bir sorun yaşamadan cafede mola verdiğimiz zaman planladığımız Neszmély kasabasının ilerisinde, Tuna Nehri kıyısında bulunan Eden Camping isimli kamp alanına vardık. Kamp alanına bir çadır, bir gece ve iki kişi için 2725 Macar Forinti ödeme yaptık. Turumuz boyunca kaldığımız en büyük kamp alanı burası oldu. Tamamen dolu olduğu zaman ne kadar kalabalık olabileceğini tahmin etmeye çalıştık.

macaristan-merve-1.jpg


Tuna Nehri Bisiklet Turumuzda bu gece son kez kamp alanında konaklıyoruz. Turda günler hiç bitmeyecek gibi geçmişti. Hala son kez olduğuna inanamıyorduk. Gerçekten harika bir yere çadırımızı kurduk.

eden-camping.jpg


Son kamp yemeğimizi Tuna Nehrini izleyerek yedik. Asla unutamayacağımız zamanlardan biriydi. Turumuzda geçirdiğimiz harika anlardan bahsettik. Havanın yavaş yavaş kararması ile bizde çadırımıza çekildik. Yarınki rota için plan yaptık.

aksam-yemegi.jpg


Bugünü kısaca değerlendirecek olursak, rotamızın yarısı bisiklet (toprak yollar dahil) yarısı da araçlarla birlikte olan yoldan geçti. Artık tamamen ayrılmış ve kaliteli bisiklet yollarından bulamayacağımızı anladık. Macaristan’da bulunan bisiklet yollarının kenarlarında büyük ağaçlar var. Birçok yerde ağaçların kökleri asfaltı kaldırmış ve bu yolda bulunan sürüş kalitenizi oldukça etkiliyor. Ayrıca EuroVelo 6 tabelası sarı ise yol toprak, yeşil ise yol asfalt oluyormuş. Bunu yolda deneyimleyerek öğrendik.

Günlük yol bilgileri: Gyor-Neszmély(Eden Camping) 84 km şehirden çıkamama, dolanma dahil :)

Tuna Nehri Bisiklet Turu 1. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 2. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 3. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 4. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 5. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 6. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 7. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 8. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 9. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 10. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 11. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 12. Gün Yazısı için tıklayın.

Tuna Nehri Bisiklet Turu 13. Gün Yazısı için tıklayın.

(link)

(link)

(link)
 
Scudo
İçtenlikle bir tatışmanın anatomisini yazmanız da çok gerçekçi ve hoş olmuş. Önemli olan tabi ki sonuca doğru yaklaşabilmek ve olumlu bitirebilmek. Herşey tabi ki kolay değil, bazen yağmur altında ayakkabının ıslak hali ile bisiklet sürmek keyifli olmuyor. Buradan okurken güzel gelebilen şeyleri kendin uygularken de öyle olamayabiliyor.

Başarabilmenize sevindim, turunuz her yeri nefes ala ala sakin sakin ama müthiş bir başarı bence. Sadece o stanley ler biraz agır gelmedi mi size? herşeyde ağırlığı onemsediginizi, sadeliği benimsemeye çalıştığınızı görüyorum ama bunlar gözüme taklıdı sormak istedim@Barış Çavuş
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Çavuş
Merhabalar, @alper 76 olabildiğince herşeyi aktarmaya çalışıyoruz. İnsan aynı evde yaşasa bile yolda birbirinin farklı özelliklerini ve olaya/duruma farklı bakış açısı olduğunu fark ediyor. Tabikide sorunlar olacak en az hasarla sorunu tamamen halletmek çok önemli.
Stanleyler malesefki ağır haklısınız. Ama sıcak ve soğuk tutma özelliğini kullanırız diye almıştık. 3-4 kere bu özellikleri kullandık. Olmasaydı büyük bir zorluk çekmezmişiz. Bunu şuanda anlıyoruz. Çünkü turumuz boyunca suya hiç para vermedik. Yaz mevsimi olmasına rağmen soğuk suya pek ihtiyaç duymadık.
Bir sonraki turumuzda daha sade olabilmemizi umuyorum. Ama termoslarımızı çok seviyoruz
Dikkatiniz ve yorumunuz için çok teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ekranci
Hay maşallah ! Çok daha güzel turlari huzurlu mutlu sağlıklı bitirirsiniz umarım. Biz de tekli koltukta uyuklaya uyuklaya okur imreniriz. :)

Bu arada sorması ayıp tur sonunda kilo ve ölçülerinizde bir değişiklik oldu mu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Çavuş
@Oğuzhan Çaylak İyi dilekleriniz içindi teşekkürler.
Çıkmadan önce tartılmadık . Sonrasında da ama bu kadar kısa sürede herhangi bir değişiklik olacağını düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
Geri