Tuncay Üner
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 16 Mayıs 2012
- Mesaj
- 961
- Tepki
- 614
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Trek
Merhaba Arkadaşlar;
Böyle bir konu ile karşınıza gelmek istemezdim zira distribütörün ve markanın avantajlarından dolayı bir çok kişiye Trek markasını tavsiye ettim, bazı arkadaşlar benim tavsiyelerime göre seçim yaptılar. Hatta abim bile Trek marka bit hybrid aldı.
Burada bahsedeceğim konu markadan ziyade distribütörle ilgili. Trek Türkiye (Alatin Bisiklet San. ve Dış Tic. Ltd.)
Bundan yaklaşık 3 ay önce Madone 3.1 yol bisikleti aldım. Alırken bize söylenen şey, siz bakımlarla hiç uğraşmayacaksınız, bize getireceksiniz bir her türlü bakımını yapacağız. En baştan beri bisikletimin bakımlarını ben yapmak istiyordum ve yapacaktımda. Bunun için elimde gerekli aletler yoktu ve bunları toparlamaya çalışıyorum. Bu sebeple 1-2 bakım için bisikleti aldığım yere götürecektim. (Trek Bahçeköy.)
Bisikletimi bakım için ilk götürdüğümde, yaklaşık 700-800km civarıydı. Vites ve fren ayarlarına bakıldı. Jantın akordu düzgün olduğu için bir işlem yapılmadı. Herhangi bir yağ değişimi veya zincir yıkanması/yağlanması işlemi yapılmadı. Neden yapılmadığını sorduğumda gerek olmadığı söylendi. Bunun üzerine bisikletimle ayrıldım.
Bazı işlerim gereği istanbul dışına çıkmak gerekti ve yanımda bisikletimide aldım. Şehir dışında yine yaklaşık olarak 700-800 km yaptım ve ortalama KM 1500 civarı oldu. Ölçümleri iPhone ile yaptığım için bu ortalama değerdir. Zincir oldukça kirlenmişti ve bu zamana kadar bisikletim 4 kez yağmur gördü. Bir kez pislikten arındırmak için yıkamak zorunda kaldım.
Bu hafta için Trek Bahçeköyü aradım. Bakım için randevu almak istiyordum çünkü zamanım kısıtlıydı. Bakım yapılırken orada bekleyecektim, sonrada bisikletimi alıp gidecektim. Yetkiliyle telefonda konuşmamızda vites ayarlarına bakılacağını ve somunların kontrol edileceğini söyledi. Ben yine yağların dğeişip değişmeyeceğini sordum. Gerek olmadığını söyledi. Bu arada 1500km olduğunu ve yağmur gördüğünü söylemiştim. Bunun üzerine telefonda tartışmamak için tamam deyip telefonu kapattım.
Ömür boyu ücretsiz bakım dedikleri mesele budur. Sanırım bakımı sadece sezonluk yapıyorlar. Nezaman zincir zift gibi olacak, bilyalar yağsızlıktan kupkuru kalacak bakım ozaman yapılacak sanırım...
Bugüne kadar bu sebeple Trek Türkiye'e yönlendirdiğim arkadaşlardan özür diliyorum. Kişisel olarak daha bu firmanın kapısından geçmeyeceğim. Umarım garanti ile alakalı işim olmaz. Eğer olursa inşallah sıkıntı çıkmaz.
Bu yazımda firma karalama amacım yoktur zira bugüne kadar hep firmayı savundum. Ancak bunlarla karşılaştıktan sonra bu konuyu açmam gerekti. Türkiyede Trek marka bisiklet alacak arkadaşların bilgisi olsun.
Böyle bir konu ile karşınıza gelmek istemezdim zira distribütörün ve markanın avantajlarından dolayı bir çok kişiye Trek markasını tavsiye ettim, bazı arkadaşlar benim tavsiyelerime göre seçim yaptılar. Hatta abim bile Trek marka bit hybrid aldı.
Burada bahsedeceğim konu markadan ziyade distribütörle ilgili. Trek Türkiye (Alatin Bisiklet San. ve Dış Tic. Ltd.)
Bundan yaklaşık 3 ay önce Madone 3.1 yol bisikleti aldım. Alırken bize söylenen şey, siz bakımlarla hiç uğraşmayacaksınız, bize getireceksiniz bir her türlü bakımını yapacağız. En baştan beri bisikletimin bakımlarını ben yapmak istiyordum ve yapacaktımda. Bunun için elimde gerekli aletler yoktu ve bunları toparlamaya çalışıyorum. Bu sebeple 1-2 bakım için bisikleti aldığım yere götürecektim. (Trek Bahçeköy.)
Bisikletimi bakım için ilk götürdüğümde, yaklaşık 700-800km civarıydı. Vites ve fren ayarlarına bakıldı. Jantın akordu düzgün olduğu için bir işlem yapılmadı. Herhangi bir yağ değişimi veya zincir yıkanması/yağlanması işlemi yapılmadı. Neden yapılmadığını sorduğumda gerek olmadığı söylendi. Bunun üzerine bisikletimle ayrıldım.
Bazı işlerim gereği istanbul dışına çıkmak gerekti ve yanımda bisikletimide aldım. Şehir dışında yine yaklaşık olarak 700-800 km yaptım ve ortalama KM 1500 civarı oldu. Ölçümleri iPhone ile yaptığım için bu ortalama değerdir. Zincir oldukça kirlenmişti ve bu zamana kadar bisikletim 4 kez yağmur gördü. Bir kez pislikten arındırmak için yıkamak zorunda kaldım.
Bu hafta için Trek Bahçeköyü aradım. Bakım için randevu almak istiyordum çünkü zamanım kısıtlıydı. Bakım yapılırken orada bekleyecektim, sonrada bisikletimi alıp gidecektim. Yetkiliyle telefonda konuşmamızda vites ayarlarına bakılacağını ve somunların kontrol edileceğini söyledi. Ben yine yağların dğeişip değişmeyeceğini sordum. Gerek olmadığını söyledi. Bu arada 1500km olduğunu ve yağmur gördüğünü söylemiştim. Bunun üzerine telefonda tartışmamak için tamam deyip telefonu kapattım.
Ömür boyu ücretsiz bakım dedikleri mesele budur. Sanırım bakımı sadece sezonluk yapıyorlar. Nezaman zincir zift gibi olacak, bilyalar yağsızlıktan kupkuru kalacak bakım ozaman yapılacak sanırım...
Bugüne kadar bu sebeple Trek Türkiye'e yönlendirdiğim arkadaşlardan özür diliyorum. Kişisel olarak daha bu firmanın kapısından geçmeyeceğim. Umarım garanti ile alakalı işim olmaz. Eğer olursa inşallah sıkıntı çıkmaz.
Bu yazımda firma karalama amacım yoktur zira bugüne kadar hep firmayı savundum. Ancak bunlarla karşılaştıktan sonra bu konuyu açmam gerekti. Türkiyede Trek marka bisiklet alacak arkadaşların bilgisi olsun.