Şehir içinde yolların yazın dahi yer yer su birikintisi veya ıslak olması sebebiyle (esnaflar, yeşil alanların gereğinden fazla sulanması vb.) kıyafetlerin ve bisikletin daha ilk seferde batması işten bile değildir.Dolayısı ile şehir içinde arka çamurluk kullanıyorum.
İnovatif tasarımı ile dikkat çeken ve dağ bisikletleri için üretilmiş çamurluk, bağlantı kelepçesi ve gövde olmak üzere iki parçadan oluşuyor.Çamurluğun en önemli özelliği içinin hava ile dolu olması.
http://i.imgur.com/F5THF.jpg
Çamurluğun bağlantısı sele borusuna veya benim yaptığım gibi sele kelepçesinin hemen altındaki kadro bölümüne yapılabiliyor.Benim yaptığım bağlantıda sele kelepçemin arka kısmı, demonte işlemine engel olduğundan sele kelepçesini ters çevirdim.
http://i.imgur.com/2KKx4.jpg
Çamurluğun bağlantı kelepçesi iç çapı 25.4 mm.~34.9 mm. aralıkta ayarlanabiliyor olup montaj 3 mm. alyan anahtar ile pratik bir şekilde yapılabiliyor.
http://i.imgur.com/5SGsr.jpg
Çamurluk, bağlantı noktasındaki mandal sayesinde bisikletten birkaç saniyede çıkarılabiliyor. http://i.imgur.com/MvFHo.jpg
http://i.imgur.com/Iuu1D.jpg
http://i.imgur.com/YjIx4.jpg
Çamurluğun içindeki hava, üzerindeki araba tipi (schrader) sibop sayesinde tamamen boşaltılıp bisiklet pompası ile tekrar şişirilebiliyor.Çamurluğa max. 10 psi. yada 0.7 bar hava basılması gerekiyor.
http://i.imgur.com/FcZ3F.jpg
İsterseniz havasını boşaltıp çamurluğu sökmeden kendi içine katlayıp bisikleti çamurluksuz bir hale de getirebiliyorsunuz.
http://i.imgur.com/Oeqei.jpg
:in: Siyah plastik kısımdaki iki ayrı bağlantı noktası sayesinde çamurluğun konumu ve açısı kademeli olarak değiştirilebiliyor.
http://i.imgur.com/TdMq8.jpg
10 gr. hassasiyetli kasap terazisinde
içi hava dolu ve çamurlu halde 130 gr.geldi.
Sonuç
Hafif
İstenildiğinde 2 saniyede sökülebilir yada kısa bir sürede kendi içine katlanabilir.
Şehir bisikletlerinin tam çamurlukları kadar olmasa da ayarlanabilir açısı sayesinde çamurdan koruma düzeyi tatminkar.Eski çamurluğumla karşılaştırdığımda başarılı bile diyebilirim.
Malzeme kalitesi iyi
Tek bir arka çamurluğun Türkiye satış fiyatı yaklaşık 27 Euro
Aynı modelin ön çamurluğunu kullanan birisinden montajının sorunlu olduğunu ve ara sıra çamurluğun düşebildiğini öğrenmiştim.
İnovatif tasarımı ile dikkat çeken ve dağ bisikletleri için üretilmiş çamurluk, bağlantı kelepçesi ve gövde olmak üzere iki parçadan oluşuyor.Çamurluğun en önemli özelliği içinin hava ile dolu olması.
http://i.imgur.com/F5THF.jpg
Çamurluğun bağlantısı sele borusuna veya benim yaptığım gibi sele kelepçesinin hemen altındaki kadro bölümüne yapılabiliyor.Benim yaptığım bağlantıda sele kelepçemin arka kısmı, demonte işlemine engel olduğundan sele kelepçesini ters çevirdim.
http://i.imgur.com/2KKx4.jpg
Çamurluğun bağlantı kelepçesi iç çapı 25.4 mm.~34.9 mm. aralıkta ayarlanabiliyor olup montaj 3 mm. alyan anahtar ile pratik bir şekilde yapılabiliyor.
http://i.imgur.com/5SGsr.jpg
Çamurluk, bağlantı noktasındaki mandal sayesinde bisikletten birkaç saniyede çıkarılabiliyor. http://i.imgur.com/MvFHo.jpg
http://i.imgur.com/Iuu1D.jpg
http://i.imgur.com/YjIx4.jpg
Çamurluğun içindeki hava, üzerindeki araba tipi (schrader) sibop sayesinde tamamen boşaltılıp bisiklet pompası ile tekrar şişirilebiliyor.Çamurluğa max. 10 psi. yada 0.7 bar hava basılması gerekiyor.
http://i.imgur.com/FcZ3F.jpg
İsterseniz havasını boşaltıp çamurluğu sökmeden kendi içine katlayıp bisikleti çamurluksuz bir hale de getirebiliyorsunuz.
http://i.imgur.com/Oeqei.jpg
:in: Siyah plastik kısımdaki iki ayrı bağlantı noktası sayesinde çamurluğun konumu ve açısı kademeli olarak değiştirilebiliyor.
http://i.imgur.com/TdMq8.jpg
10 gr. hassasiyetli kasap terazisinde
Sonuç


