Scudo Sports

Tern Link D8 Bisikletimde Pas Sorunsalı

Cevat_MD

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Aralık 2011
Mesaj
833
Tepki
2.081
Yaş
58
Şehir
LÜLEBURGAZ - ÇORLU
İsim
Cevat Bayhan
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Fotoğraflarını paylaştığım ve iki yıldır çok severek kullandığım bisikletimin fotoğrafta görülen mevcut yerlerinde paslanmalar oluştu. 25 Mayıs 2013 tarihinde satın aldığım bisikletçi şu anda kapalı olduğu için şu anda bir muhatap da bulamıyorum.

Benzeri sorun yaşayan arkadaşlardan bu durumda ne yaptıklarını öğrenmek amacıyla bu konuyu açtım.

Normalde bu bir üretim problemi ve bisikletin garanti süresi bitse de en azından üreticisine bir geri bildirim yapmak gerekir diye düşünüyorum.

11173466_10153142262041832_1308126906_n.jpg 11120068_10153142260766832_2024873622_n.jpg11186466_10153142260941832_1545618708_n.jpg 11198516_10153142262141832_431030463_n.jpg 11208819_10153142255921832_1990774175_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
2 yıl sonunda böyle bir paslanmaya şaşırdım açıkcası. (link) sitesinde iletişim bölümü var bence oraya bildirin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
wd40 sık biraz bekle sonra yine sıkıp mutfakta kullanılan aliminyum folyodan biraz buruşturup bulaşık yıkar gibi bir çitile eskisi gibi olması lazım. ben olsam bir telin ucuna takıp o parcaları sprey boyayla boyardım. yine paslanır.
 
Evet kaliteli diye bildiğimiz bir markada böyle sorunlar çıkması can sıkıcı.Ben de profil resmimdeki 25 yıllık Dahon'u geçen yıl Eskişehir'den ilk sahibinden aldım.Bisikletin tamamı çelik ancak Eskişehir'in kuru havasından olsa gerek en ufak bir paslanma mevcut değil.Dolayısıyla yaşadığınız yerin nemli olmasının da paslanmaya etkisi olacağını düşünüyorum.Geçen hafta sonu aynı bisikleti eşim için 2.el olarak deniz kıyısında yaşayan bir arkadaştan aldım.Aynı yerlerde paslanma mevcut.Pas temizleyici kremler ile temizleyebilirsiniz.Bence kafa yormaya değmez.Garanti süresi bitti ise ithalatçı firmanın ilgilenmesi de pek muhtemel değil.
 
Evet altimizda market bisikletleri olsa ve bu yasansa icim yanmazda bu tur sektorun lider dedigimiz firmalarinda bunlari gorunce insan uzuluyor. Demekki onlarla ayni parcalari kullaniyorlar. Parcalarin degisimi ve maliyeti cok dusuk tutarli ve kolay fakat asil mesele bunlarin bu hale gelmis olmasi. Cok kafaya takmayin. Tum bisikletcilerde olan bir parca o oval olan. Ama masadakine cozum bulmak lazm
 
Tern Link D8 genel olarak kaliteli izlenimi verse de;bende fren aksamını,aynakolu,jant çemberlerini ve göbeklerini çok kalitesiz buldum.Üzerlerinde marka bile yazmıyor.İş yapıyormu?Evet.Ama bu fiyata insan doğal olarak daha kaliteli aksam bekliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
Benim görebildiğim kadarıyla bisikletin kadrosunda herhangi bir paslanma yok. Paslanma sadece V fren sisteminin piposunda ve mıknatısta yaşanmış. Pipo 1-2 TL'lik malzeme, kolayca değişir, mıknatısı ise yerinden söküp, ince zımpara ile zımparalayıp sonra da astar ve sprey boya ile boyayabilirsiniz.

Fazla büyütülecek bir şey değil bana göre.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
Konuya olan duyarlılığınıza ve ilginize teşekkür ederim.

Ben de çok problem etmedim ama gözümüz gibi baktığımız bisikletlerimizi böyle görününce insanın morali bozuluyor.

Bisikletimden, mekanik anlamda; kullanım rahatlığı ve pratikliği konusunda hiç bir problem yaşamıyorum. Günlük hayatımda istisnasız her gün bindiğim için artık birbirimizin bir parçası olduk.

Çalıştığım fabrikanın mekanik atölyesine götürdüm geçenlerde. Oradaki ustalardan da fikir aldım. Onların kullandığı 8-10 yıllık eski klasik çelik kadrolu Bisan bisikletlerde dahi böyle paslanmalar yoktu.

Önerilerinizi uygulayacağım, tekrar teşekkür ederim...:)
 
Kuru hava ıslak hava artı yol tuzu. Kışın tuzlanan yollardan gelen tuz da Pas yapar. Metaller belirli sınıflarda üretilir. Bu sınıflar arasında çiddi fiyat farkları vardır ilk üretilen seride satışlar iyi olacağından pahalısını kullanır ama sonraki serilerde yada değişik bölgelerdeki fiyat sıkıntısından maliyet düşürmek için daha düşük olanı seçerler. Bence wd40 ve folyo olmadı ince bir zımpara işi çözer. Vernik yada boyada tekrar paslanmayı 3-4 sene geçiktirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
Tern Bisiklet Türkiye'ya bu sayfanın linkiyle beraber bir mail attım. Herhangi bir beklentim yok, sadece bilgileri olsun diye. Sizlerin tavsiyeleri ile bu problemi çözeceğim arkadaşlar...
 
Tern Bisiklet Türkiye mailime cevap vererek mevcut paslı pipoların yerine yenilerini göndereceklerini bildirdi. Bu nezaketlerinden dolayı kendilerine teşekkür ediyorum...:):):)
 
@mavinehir
Aynen...:)
 
  • Beğen
Tepkiler: mavinehir
Tabiki bosvermemek lazim arkadaslar :) Kucuk bir sorun olsa da firmayi haberdar etmek lazim. Ben bir keresinde hamburgere sogan ve tursu koymayi unuttuklari icin onu da goturmustum o derece yani :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
@Burcuu, İlham İrem yıllarca "Boşver boşver arkadaş" diyerek bizi yanlış yola mı sevkediyordu yani? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
Boşvermemek lazım. Daha önce de garanti süresinin bitmesine bir gün kala Blackberry telefonu sıfırıyla değiştirtmeyi başarmıştım. Sosyal medyayı kullanmak lazım. Özellikle Twitter çok büyük bir güç...
 
@Mehmet Altuğ
Hahah :komik: Bazı şeyleri boşvermek gerek elbette. Ama mesela hamburger örneği hakkımızı aramak anlamında boşverilmemesi gereken olaylardan bence. Boşvermemek lazım ki bizden sonraki kişiler aynı davranışa maruz kalmasın değil mi ? Paslanma olayıda firmayı bundan haberdar etmek, neden olmuş olabileceği konusunda bizi aydınlatmalarını sağlamak. Negatif anlamda "kardeşim dünyanın parasını alıyorsunuz 2 senede pas tutan malzeme kullanıyorsunuz, ne iş ??" diye bir tutum sergilemek değil kesinlikle ;)
 
Herkese Selam,

Bugün tern Link B7 satın aldım Haşim İşcandan. Oradaki dükkan sahibi Tern'lerin TR üretimi olduğunu söyledi. Orada inanmadım. Tern TR sitesindeki tel numarasından arayıp sorunca, Tern'leri Kron fabrikasında ürettikleri, yani burada montaj yaptıkları bilgisini aldım. Muhtemelen çoğu parça yurtdışından geliyor ve burada montaj gerçekleştiriliyor. Tabii bu iyi mi kötü mü bilemiyorum? Sonuçta ben de katlanır dünyasına katılmış oldum. Mosso, Ecosmo, Ümit vb. modellerin katlanma mekanızmaları hakikaten kötü. Bu sebepten Tern'i tercih ettim. Bu başlıktaki paslanma olayında hemen parçaları göndermeleri bence bu bisikletin TR'de montajlanması sebebiyle kolaylıkla yapılmış gibi geldi bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
Geri