Scudo Sports

Tekerlek patlaması

tunacalis

Aktif Üye
Kayıt
16 Ağustos 2008
Mesaj
163
Tepki
150
Şehir
istanbul
Merhaba arkadaşlar,

Yol bisikletim ile C.tesi günü küçük bir tur atmak istedim, Türkiye'de yolların durumu malum pek iyi değil. Bu nedenle daha önceden tespit ettiğim bir yola arabayla gidip sonrasında bisiklet kullanmaya başladım fakat 20.ci km'de tekerim patladı :( Küçük bir delik, yolda durup iki de bir şişire şişire geri döndüm. Hiç zevk alamadan yapmış olduğum bir tur oldu. Gerçi turda olmadı ya neyse. Eve gelip hayatımda ilk kez bisiklet tekerini kendim değiştirdim. Allahtan razı olsun youtube var. Zor bir iş değilmiş. Nasıl yapılacağını çok güzel anlatmış. Benim sorum şu, tekerin patlamasını geciktirecek, zorlaştıracak ya da benim bu c.tesi başıma gelen gibi çok küçük deliklere o anlık müdahale edebileceğim ve turuma devam etmemi sağlayacak her hangi bir yöntem, sistem ya da kit var mı ?

Teşekkürler,

Tuna
 
Scudo
@tunacalis

Yanınıza yedek lastik ve pompa almalısınız. Yanınızda yedek lastik olsaydı lastiği değiştirip yola devam edebilirdiniz. Ben yedek lastik taşımama rağmen bir-iki parça yama ve yapıştırıcı da mutlaka alıyorum yanıma.
Ayrıca lastik basıncınıza dikkat edin. Lastiğin havası tam olmalı. Lastik üzerinde hangi basınçla kullanılması gerektiği yazar (dikkat etmiyorsunuz demek istemedim, sadece uyarı).
 
Lastik patlamasını önlediği yada lastiğin sönmesini geciktirdiği iddia edilen jeller ve spreyler var ama ben onların faydalı olacağına inanmıyorum. Yola çıkarken yanınıza mutalaka yedek içlastik (ben iki tane alıyorum!!),levye ve mini pompalardan almayı ihmal etmeyin. Lastik ayarlarını da üreticinin önerdiği basınçlarda tutun. Lastiklerin hava ayarı patlamalar konusun da çok önemli...
 
1) Videonun linkini verir misin :)
2) Yama setleri var, küçük patlakları yamalıyorsun, küçük boyutlarca rahatça taşınabiliyor.
3) İçinde özel sıvı/pudra vb. bir şey olan içlastikler var, küçük patlakları kendisi kapatıyormuş. Bikeandoutdoorda görmüştüm.
4) Çok bozuk yerlerde sürenlerin yaptığı, içlastik ile lastik arasına şerit koymak var.

Benim bildiğim :)
 
Lastik tamir etmek icin Ender Abi'nin cok detayli olarak yazdigi BU KONUYU tavsiye ederim.

Sonrasi icin, aslinda capi 3-4 mm'yi gecmeyen patlaklar icin lastik ici sivilar oldukca etkili. Özellikle Zefal'in bir ürünü var, normalde bir tüpün icerisinde yaninizda tasiyorsunuz, lastiginiz patladiginda siboptan bu siviyi lastigin icerisine basiyorsunuz, hem lastigi icten yapayip (patlagi tikayip) hem de lastigi sisiriyor.

Yol bisikleti icin lastik secimi MTB'dekine göre biraz daha hassas bir konu. Kendiliginden korumali olan, nispeten agir olasa da bu tip tatsiz olaylari önleyecek lastikleri secmek ve yaninizda mutlaka ama mutlaka yedek ic lastik ve bir iki parca yama tasimak da etkili önlemler.

Bir de, konunun yerini olmasi gereken "Atölyemiz-Tekerlekler" bölümüne tasidim. Biraz daha dikkatli olalim lütfen ;)
 
Lastik içi sıvılar yada Halil2in söylediği gibi köpükler işe yarayacaktır fakat büyük patlaklar ve yarıklara karşı iç lastik taşımak en iyi yöntem...
 
@VolkanÖzcan

Video için link aşağıda, kolay gelsin.

(link)
 
Her ne kadar patlak önleyicide kullansanız yanınıza yedel iç lastik alın. lastik basınçlarınızda çok önemli. yol bisikleti lastiklerinde 120 psi öneriyorlar fakat el pompasıyla max. 100psi basılabiliyor. dış lastik seçiminizde ise sert bir lastik seçerseniz patlama şansı azalır
 
lastik patlaması gerçektende şans işi ... öyle ki 3 senede birkez patlayan lastiğim bir haftada tam "6" kez patladı .bence işi şansa bırakmadan yanınıza yedek içlastik alın. ne zaman ne olur kestirmek çok zor...
 
Arkadaşlar, lastik içi jellerden vs. bahsetmişsiniz; ama yol bisikletinde böyle bir uygulama yok. Olsa bile oldukça ağırlık yapan bir malzeme bu. Yol bisikletinde patlak yaşamamak için seyredilen yolun karakterini bilmek, buna göre dikkati yoğunlaştırmak ve refleksler geliştirmek ile mevcut lastiklere iyi hava basmak önemli. Yetersiz hava basılırsa hem patlaklar kolaylaşır, hem lastikler çabuk eskir, hem de virajları almak zorlaşır. Paraya kıyıp latex iç lastik de kullanabilirsiniz, ucuz olanlarından da. Ama yanınızda her zaman yama takımı ve yedek iç lastik bulunmalı.

@gurkankas

120 psi basılabiliyor. Ama o gün sıkı bir antrenman yapmayacaksanız veya yarışa katılmayacaksanız pek de gerekli değil. Ben genellikle maksimum 70 ila 90 arası basıyorum; gayet de yeterli oluyor.
 
arkadaşlar bilmiyorum bi ilgisi veya bi etkisi varmı ama ben cst lastik kullanıyordum eski bisikletimde şimdi scott oxyd kullanıyorum ve sadece bir kere patladı bundan çok memnunum aman nazar deymesin ama lastiğin yapısının bi etkisinin olduğunu düşünüyorum.
 
@Zuhâl

Latex lastikler pahalı gerçekten, ama ben denedim, gerçekten de patlaması çok zor. Bir kere becerebildim patlatmayı, onda da yolu baştan başa kazmışlar, farkedemedim, son sürat girdim, jant kesti. Yoksa normal iç lastiklerin patlayabileceği durumlarda patlamıyor. Ama pahalı ne yazık ki.

Yanınızda yama seti mutlaka taşıyın. Ben bir kez faydasını gördüm, evimden en az 70 kilometre uzaktaydım hem de, bisikleti sırtıma alıp dönemeyeceğim kadar uzak. Ne mi oldu: Dış lastiğim yarıldı! Artık neyin üzerinden geçtiysem... Dış lastik de kalitesizdi gerçi. Bana ders oldu artık kötü lastik asla kullanmıyorum.

Neyse havayı bastık baktım iç lastik dışarıya pörtledi (havayı basmadan önce farkedememiştik lastiğin yarıldığını). Neyse ki yanımda yama vardı, dış lastiği içerden yamayla yapıştırdık, iç lastiğin dışarı çıkmasını engelledik. Çok da fazla hava basmadan yola devam ettim. Eve kadar götürdü beni. Eğer yama setim olmasa yanımda bir düzine iç lastik de taşıyor olsam farketmeyecekti.

@jackal_jeo

Yani evet, tabii ki lastiğin yapısı çok önemli.
 
Geri