Scudo Sports

Tekerim patlad ı:( bunların patlamayanı yok mu?

MuhammedErkan

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Ağustos 2011
Mesaj
892
Tepki
416
Şehir
Sivas
Bugün 20km lik seyahate çıktık fakat yolda lastiğim patladı.
Bu konuda ne önerirsiniz?

Patlamayan lastikler çıktı mı yoksa patlamaması için farklı mmetodlarınız var mı?
Bir de patlak onarıcı olarak ne tavsiye edersiniz?
(Lastik markası rubenis)

Şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Dıs lastik ile iç lastik içine koruyucu seritler takılıyor. Yada kalitesine göre daha kalın plastikten daha saglam malzemeden dıs lastikler satılıyor fiyatlar pahalı elbette.

Bunların patlamasının daha güc oldugu söyleniyor.Tabi birazda bu işler şans işi.

Yamanız yada eski lastiginiz varsa bununla iç lastigi kendiniz tamir edebilirisniz.Yada herhangi bi biskletci yada araba lastikcisindede 3 liraya tamir ettirebilirisiniz. Son olarakta tabi cok fazla hasar varsa iç lastigi komple sıfırı ile deiştirebilirisniz.

Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedErkan
benim bisikletçim yaparken patlayan yere yapşkan bir şey sürdü o ne dedim

patlamasını önler falan dedi ne kadar doğrudur bilmiyorum ama patlamaya karşı güçlü bazı lastiklerin olduğunu görmüştüm forumda az araştırırsan görürsün
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedErkan
Aslında her şey dış lastikte bitiyor. Hele bi de naylonsa. ufacık bi çalı, diken bile delip geçiyor. Bazende deldiği yerde sıkışıp kalıyor tabi farkına varmadığımız için her pedalda farklı bi noktayı delebiliyor.. Anlayacağınız iç lastiği kemirdikçe kemiriyor :D Naylon olmayan dış lastik kullanmak mantıklı ama fiyatları da ona göre yüksek. Koruyucu bant deneyin en azından tek bi delikle kurtarırsınız. dediğim ikinci durumu önler. Patlaksız sürüşler.. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedErkan
Bence her bisiklet binen kişi lastik değiştirmeyi bilmeli ve bu işten üşenmemeli ;)

Ben iç koruyuculara sıcak bakıyordum ama geçen günki teker patlamamda bunun hiç te iyi bir şey olmayabileceği kanısına vardım.

Neden derseniz, tekerime zımba teline benzeyen bir metal tam 90 derece şekilde girmişti. Şimdi koruyucu olsaydı ya o metal iç lastiğe batmayıp yana doğru girecek yada devamlı koruyucuya ince ince baskı yapıp eninde sonunda delecekti.

Koruyucu dediğinizde sonuçta plastik vb. bir malzeme.

Eğer kullanmış olsaydım, tekerim bir süre sonra hiç bir neden yokken düz asfaltta da patlayabilirdi. Asıl o daha süpriz olurdu bence.

Daha bugün arazide sivri taşlardan tutunda dikenlere kadar bir çok yerde gittim teker sapasağlam ;)

Boşverin koruyucyu spreyleri felan,

Bu işin çözümü;
- kaliteli iç ve dış lastikler, yedek iç lastik + teker değiştirmeye üşenmemek :in:



. . .
 
marathon plus bu konuda oldukça iyi bir lastiktir. içinde patlamaya karşı koruyan tekerleğin içinde bulunan bir maddesi var. tabi lastiğin bir tanesinin ağırlıgı 1100 gram.

Bunun yanında Rubena'nında APS sistemli lastikleri var..

ve ayrıca Zefalin iç lastik ile dış lastik arasına koyular plastik sert maddeleri var diken raptiye civi vs. girmesini az da olsa engelliyor..
 
schwalbenin pucture protection lu modellerinden alırsanız sizi uzun süre patlamadan götürür maraton olmasada böyleler diğer marka modellere göre bariz kendini belli eder ;)
 
en güzel ve ucuz yöntem dış lastikle iç lastik arasına extradan kolon lastiği konuluyor o da çivi gibi büyük cisimler hariç diğer büütün küçük diken gibi şeylerden koruyor.

birde yeni birşey çıkmış lastik patlayınca siboptan hava verir gibi bir sprey sıkılıyor ve oda en az 10 km yol yapıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedErkan
patlamayan lastik diye bir kavram yok sadece daha dayanıklılar var bu da dış lastiğin hamur kalitesiyle gerçekleşiyor bir de şu var eğer 110 kilo iseniz ve1,15 dış lastik kullanıp hoplayıp zıplıyorsanız size içbir lastik dayanmaz sürüş koşulları, fiziksel yapı, bisikletin yapısı, sürülen parkurlar hepsi düşününlürse lastik patlaması en aza indirgenir.Bsisiklet kullanan kişinin iç lastik tamirinide soyadı gibi öğrenmesi gerektiğini düşünüyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedErkan
@Emre Alp Özkurt

10km :eek: yhaf ben 5km diiye biliyordum
 
Zefal'in patlak önleyici şeridini kullanıyorum, yaklaşık 2,5 ay oldu ve bu sürede yaklaşık 800 Km yol gittim ve bu yolun %80'i bozuk, toprak ve dikenli yollar. Dış lastiğim Schwalbe Black Jack ve bu süre içinde bir kez bile lastiğim patlamadı hatta 2,5 aydır lastiklerime hiç hava bile basmadım. Geçen yaz aynı yollarda Bianchi Aspid'im ile hiç abartısız en az 20 kere lastik patlattım ve nerdeyse bisikletten soğuyordum. Kısacası Zefal'in patlak önleyici şeridi inanılmaz işe yarayan birşey.
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedErkan
teker bu sonuçta patlar. Bisiklet sürüyorsan üşenmeden tamir edeceksin :) yama seti pompa vs gerekli eşyalar yanında olacak koruyucu bantlar bilmem neler hikaye bence bir yere kadar koruyor gereksiz masraf.
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedErkan
abi aslında herşey şans işi biraz saçma gelebilir ama öyle ; Geçenlerde arkadaşımla bisiklet sürüyorduk yanyana ve aynı yerlerden geçtim arkadaşımda michelin xc dry2 var onda 5-6 yerinden patladı benimkide sedona borla ile gelen dandik cst ve benimkinde hiç birşey yoktu... :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedErkan
Geri