Scudo Sports

Sputnik Fixed Gear

burak koçak

Daimi Üye
Kayıt
6 Ağustos 2010
Mesaj
310
Tepki
126
Şehir
istanbul - ayvalık
Herkese merhaba,

oldukça kötü durumda olan bu XB3 kadroyu büyük ihtimal forumdan tanıyor olabileceğiniz Eyüp Sezer'den aldım,

kadronun üzerinde 2 kat boya vardı ve son kat fırça ile atılmışa benziyordu,
boya sökücü işlemi ardından günler boyu zımpalandı,
lugları oldukça değişik olduğu için epey uğraştım tüm boya artıklarını temizlemek için,
bunun dışında Eyüp Bey ile yaptığımız hiçbirşey kesmek yok anlaşmasına rağmen ben dayanamayıp tüm fren taşıyıcılarını,
pompa tutacaklarını ve üzerindeki tüm çıkıntılarını kestim.

kadroya gelicek olursak,
beklediğimden çok daha kötü bir lug işçiliği var,
fakat ilginç lugları için hala uğraşmaya değer gibi geliyor.

http://i.imgur.com/tDRr5.jpg
http://i.imgur.com/HgHfP.jpg
http://i.imgur.com/hpK52.jpg
http://i.imgur.com/7zaVg.jpg
 
Scudo
http://i.imgur.com/nbkHG.jpg
http://i.imgur.com/pqYq8.jpg
http://i.imgur.com/mxwLm.jpg
http://i.imgur.com/HPewB.jpg
http://i.imgur.com/ItBNi.jpg
http://i.imgur.com/EtcO0.jpg
http://i.imgur.com/sgSHJ.jpg
http://i.imgur.com/5v8pq.jpg
 
farkedenleriniz olmuştur, dropout da bir parça aşınma var, yani kısacası kullanılamaz durumda drop out u.

http://www.hubjub.co.uk/etc/trackends.jpg

ben de madem değişecek bari track end takılsın diyerek track end siparişi verdim hubjub dan.

şimdilik durum böyle.
 
Nerede degistireceksiniz acaba drop outlari
Luglar krom kaplanirsa cok iyi olabilir gercekten cok şık duruyor
 
henüz belli değil, zamanla haberdar ederim sizi de,

track end ler geldi bugün, çok güzel değil şekilleri ama idare ederler..

http://i.imgur.com/IVYm7.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35

Benim XB3'e arkadaş geleceğini biliyordum fakat baktım foruma da ilk esintileri gelmiş. :) Eyüp Abinin kadro zevki iyidir güvenirim ona. Yalnız kafamı ilk senden duyduğumdan beri kurcalayan lug'lar ve üzerindeki kaynak artıkları oldu. Şahsen bendeki XB3'te muntazam durum ve güzel bir işçilik eseri gibiydi. :7: Fotograflardan ilkizlenime gelince sağ drop-out üzerindeki mechul kodu aynen sende de görüyorum, ki bende de aynı numara var ya da 296 olarak her neyse çözemedim. Sonra 5. kare dikkatimi çekti orada bir çift arka ayak ve kuyruk ucu gibi bir kediye ait olduğunu düşündüğüm uzuvlarda var sanırım :p Konuyu kedi ile fazla dallandırmadan kadronunda 27" çembere göre olduğunun da farkında olduğunu varsayarak proje ne şekilde yol alacak öğrenmeden edemeyeceğim.
Track-end ler güzel, fiyatta 15.5o$ düşünülürse oldukça iyi.


 
fiyat malesef 15.50$ değil malesef 15.50€ da değil tam tamına 15.50£ :D

doğukan lug işçiliğine gelicek olursak aslında doğru mu farkettim tam emin değilim ama kadrolarımız arasında çok büyük bi fark var,
seninkinde luglar borulara birleştirilirken tek bir usta, brazing denen sarı kaynak işleminden önceki kimyasal sürme işlemini yapmış ve boruları ısıtarak işlemi bitirmiş,
fakat benimkinde ben biraz seri üretim izleri gördüm,
mesela her lugda minik kaynaklar vardı,
bu gösteriyor ki her kadro basitçe tutturulmuş ve konulmuş bi kenara brazing işlemi için,
daha sonra brazing işlemini yapan usta o beyaz kimyasalı sürmek yerine dolu bir kaba batırmış ve çıkarmış,
fotoğraftaki izi bu şekilde açıklayabildim.

http://i.imgur.com/aUliM.jpg
 
@burak koçak

15€ ? Üf... Ne diyeyim, uygulama sorunsuz olsun da sağlık olsun. Bu denli batırma çıkartma işine gelince açıkcası bende kaynak artığı luglarda kesinlikle yok, çok temiz ama şimdi bende pimpiriklenmedim değil hani, Eskişehire gidince altını üstüne getiricem olmadı. Gidişat ne şekilde olacak peki? Boya, komponent seçimleri, gidon vs?
 
@burak koçak

Buna "tacking" deniliyor.. 70ler ve 80lerde bu tarz seri imalat işlemler yaygındı..

@burak koçak

Bu çok ilginç gerçekten! Ama ben kadronun batırıldığı şeyin "flux" olduğundan şüpheliyim. Çünkü öyle olsa bile elde brazing ile bütün o yüzeyin çizgisi çizgisine bronz kaplanmaması gerekir.
Öylece sıvı bronza batırılmış olabilir mi?? :eek: Galvaniz gibi? Bana en mantıklı gelen şey bu.

Bu arada ben de merak ettim! O track dropoutları nerede/kime taktıracaksınız???
Ayrıca bir fikir; onların ham şekliyle de sınırlı değilsiniz, takmadan önce şekillendirmek mümkün ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
burçak bey aslında baktım epey track endlere, düşündüm de dediğinizi ama dremel ile 4 mm kalınlığında bir çeliğe girişmek pek akıllıca gelmedi :D daha büyük aletler gerekiyor gibi..

flux denilen şey de evet öyle batırılacak birşey değilmiş daha çok köpük kıvamında.. dediğiniz daha olası..
 
@burak koçak

Evet, Dremel'le cok zaman alir, cok fazla da uc harcar. Ama iyi bir mengeneye sabitleyip, kaba disli eğelerle o kadar da zor olmaz. Bu parcalar cok sert bir celikten degildir.
Avuc taslamayla (garip ama aletin adi bu :)) cok daha hizli, ama riskli olur. Alete cok hakim degilseniz bir anda parcanin yanlis bir tarafini ucurabilirsiniz!

Flux kopukten daha cok pastaya benziyor.. En azindan kadro yapiminda kullanilan tipi boyle. Buna ek olarak Gas Fluxer kullananar da var (Bu sistemde flux, gaz olarak kaynak salomasina besleniyor)
 
Devamı gelicek tabiki, bahar sonu gibi track end leri takılacak, sonra boya parça vs bakacağım. temmuz gibi bitmiş olur büyük ihtimalle.
 
  • Beğen
Tepkiler: nedenki
valla hevesle okumaya başladım ama tam hikayenin en hararetli yerinde hikaye bitti.. devamını bekliyoruz
 
track end ler nasıl takılacak ben onu çok merak ediyorum (ayriyetten satıldığını ilk defa gördüm) özellikle takıldıktan sonra nasıl olacak falan.
 
bisikletin son hali nasıl acaba?? bu arada, o sterlinler verdiğiniz parça, 2d bir programda çizilip lazerle veya cnc ile kestirilse burada çözülemez mi? zannetmiyorum ki ingiliz de farklı bir metot kullansın.. araştırdınız mı bunu acaba? mümkünatı var mıdır?
 
Güzel bir klasik hayırlı olsun umarım çalışmalarınız sonucunda güzel bir bisiklet ortaya çıkar.Luglar evet biraz abartılı olmuş fakat daldırma işlemi fırçalama işleminden daha iyidirkör noktalara daha kolay ulaşılabilir belkide bu sayede kadro birleşim noktaları bu kdr sağlam kalmıştır.işinize karışmak gibi olmasın ama pompa tutma noktaları tmm artık kullanılmaz görüntüyü bozar da,fren kablo tutucularını niye kestiniz?Kontra pedal yapma gibi bi hevesinizmi var yoksa?(bu tip freni kimseye tavsiye etmiyorum uzman değilseniz yapacağınız kazanın sayısını kimse tahmin edemez) Drop outları take-end lerle hiç değiştirmeyin bence.Klasik arabaya spoiler takılmış görüntüsü vereceğinden eminim.Drop outların hasar görmüş yüzeylerini kaynakla doldurtup basit eğe işçiliğiyle bile bu işi halledebileceğinizi düşünüyorum.takeendler üzerinde talaş kaldırarak işlem tehlikeli ve uğraştırıcı.Sonuçtan memnun kalmazsanız eldeki ürünlerde heba olur.kolay gelsin...
 
@_gurbuz_

cnc ile çok daha güzel ve kadroya uygun parçalar çıkartılabilirdi.Hiç değilse iç bükey ve aslında olduğu gibi somun gevşeme ihtimaline karşı güvenli.Fakat vereceğiniz ücret 15.50 Sterlinden çok daha fazla olurdu.Tanıdık hısım akraba olursa orası ayrı tabi.Kaynak dolgu sonrasında düzeltme (eğe yada freze ile)diyorum ben hala;) kaynak biraz yumuşak olur ama ztn somunu sıkıp jantı sabitlediğinizde kaynak noktasına belki temas bile etmeyecek.
 
Takip etmek açısından burada bir mesajım olsun...

Projenizi ilgi ile izliyorum. Track end olayını da tabii ki :)
 
Geri